Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de klachten per dag in de zwangerschap ook nogal wisselen bij zoon. Was ik de hele tijd kotsmisselijk en dan ineens een dag prima, en dan vet in de stress omdat ik dacht dat dat betekende dat ik een mk had :P

Ik zeg niet dat symptomen niks zeggen hoor, alledrie mijn zwangerschappen merkte ik wat aan mijn lichaam voor de test, maar symptomen zijn dus - ook niet zwanger - niet gek. En geen symptomen ook niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat klopt absoluut hoor!
Alle reacties Link kopieren
Balen Lola, hopelijk snel weer 'nieuwe ronden, nieuwe kansen'!

Fijn om te lezen dat je er niet teveel last van hebt Lux. En helemaal fijn dat je de volgende afspraak weer gepland hebt staan om door te kunnen. Succes met je tentamens trouwens! Zooooo'n fijn gevoel als je weet dat je dat nooit meer hoeft te doen :yes:

Wat grappig dat de klachten/ symptomen per zwangerschap zo kunnen verschillen. Daar had ik eigelijk niet bij stil gestaan, dacht dat je lichaam gewoon op een bepaalde manier op bepaalde hormonen reageert.

Hier lijkt het erop als mijn menstruatie eraan komt. Helemaal netjes al 4 weken na mijn laatste onttrekkingsbloeding. Zou dus top zijn, dan kunnen wij ook echt starten ;-D Ook wel prettig dat het in het weekend valt.. kan ik me even lekker afzonderen van alles en iedereen als ik daar de behoefte toe voel :$
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@balen zebraman en lola. Toch altijd weer heel spannend die dagen rond nod.

@lux even lief voor jezelf zijn mag zeker hoor. Succes met de laatste twee tentamens ooit. Wel allebei in 1x halen dan hè? :-D .

@raveloos hoe gaat het met jou? Weten jullie inmiddels als of jullie een jongentje of meisje krijgen.

@zwangerschapskwaaltjes. Hier ook echt wel anders als de vorige keer. Ik heb voornamelijk last van avondmisselijkheid en helaas ook regelmatig overgeven. Mijn avond eten beland regelmatig in de wc pot. Ik persoonlijk denk dat het komt lange dag werken en dan moe. Misselijk enz.
Ik moet nu vanavond aan het werk. Benieuwd hoe dat gaat. Vanmiddag maar lekker even op bed. Even rusten.

Straks intake bij verloskundige! We weten nog steeds niet of we de NIPT wel of niet willen. Misschien kan de verloskundige ons nog helpen bij de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me bijna schuldig om het op te schrijven. Maar bij dochter had ik idd ook regelmatig de angst voor een miskraam. Als de kwaaltjes een dag wat minder waren. Nu voel ik mij zo ziek dat ik er niet eens energie heb om er bij na te denken. :-$
Misschien word het tijd om mij een paar dagen ziek te melden op werk. Maar dat vind ik nogal een stap.

Sorry even klagen. Klwaaltjes horen erbij natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Doe m’n best kaart :P vooral die van maandag is echt een taaie sesh, maar goed, one time :yes:

Vervelend dat je zo beroerd bent. Ik zou me lekker een paar dagen ziekmelden. Ziek is ziek, of dat nu door je zwangerschap komt of niet.

Al ongesteld, Bamboo?

Omg ik moet eigenlijk studeren maar ik kijk een serie en de nieuwste aflevering kan elk moment uitkomen dus ik zit echt te refreshen haha. I WANT IT!!! Ben verslaafd. En ben een beetje aan het soggen :A: Heb ook al hardgelopen, de was gedaan, de woonkamer opgeruimd en de badkamer geantikal’d :P

Ok kop dicht en aan het werk Lux :whip: :byee:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@Kaartje
He, wat vervelend :( Ik herken het wel, moest echt 5x per dag spugen tijdens mijn zwangerschappen en hoe vermoeider ik was hoe erger dat werd. Uiteindelijk ben ik er beide zwangerschappen verschillend mee omgegaan. Eerste keer een paar weken 50% gewerkt in plaats van fulltime. Dat haalde er genoeg de scherpe randjes vanaf om icm de medicatie die ik had het vol te houden. Tweede keer wilde ik dat naar mijn werkgever toe eigenlijk niet doen. Toen zwaardere medicatie gehad en echt letterlijk niets gedaan behalve werken. Dat was voor mijn vriend wel zwaar, maar daarmee ging het ook nèt aan. Tuurlijk, het kan erbij horen, maar dat neemt niet weg dat het ellendig is. En daar moet je dus toch even een weg in vinden :(

@Lux
Haha, dat soggen is altijd goed voor állerlei dingen hè ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik moest het woord soggen even googelen :facepalm: Hahah maar ik herken dat wel ja! ‘Deadline vandaag.. hmm ik ga even deze rommella uitzoeken.’

Vanmorgen ongesteld worden! :D
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik twijfelde even of het nog ging komen of dat we er gewoon eentje gingen overslaan, maar vanochtend besloot mijn menstruatie toch maar te beginnen. 6 dagen te laat O_o

Dus ik mag vandaag lekker niksen van mezelf :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen menstruatie te bekennen, ik hoop dat het snel komt, dit is ook niks :@@:
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Snoes, en Zebra, dat je nog moet wachten. Blij dat jij er tevreden mee bent, Bamboo :P

Jaaa soggen. Het woord sog is denk ik de belichaming van mijn manier van studeren :$ maar goed, over 6mnd ben ik arts, dus ergens heb ik toch iets goed gedaan in die jaren :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar hoor, ben er ook nog steeds heeeel goed in!

Het wordt weer tijd voor een positieve test hier!!
Ik heb vanochtend getest met een vroege test, maar aangezien ik pas donderdag of misschien vrijdag m’n NOD heb, denk ik dat het sowieso nog wat vroeg was..
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

mag ik meeschrijven?
Ik ben 34 jaar en mijn partner en ik hebben al een geweldig lieve dochter van 2.5 jaar.
Sinds eind mei zijn wij bezig voor ons 2e kindje. Helaas nog zonder resultaat. We gaan nu ronde 7 in. Sinds de 4e ronde gebruiken wij ook ovulatietesten, waaruit blijkt dat ik een regelmatige eisprong heb.
Ik merk dat ik ook begin te stressen nu ik in ronde 7 ben beland, dus wat afleiding hier op het forum is prettig.

Liefs Carlijn!
Alle reacties Link kopieren
@bamboo: fijn! Nu aan de slag Haha!

@snoes: balen! Ff balen, reep chocola en strakjes weer een nieuwe ronde

@zebraman: vervelend dat je menstruatie nog uitblijft...

@lux: fijn dat je snel weer door kan! En ff je schouders onder die laatste examens! Knap hoor, arts worden!

@carlijntjee: welkom!

@kaartje: vervelend dat je je zo ziek voelt...weten ze het op je werk al?

Hier begint de misselijkheid ook langzaam om te zetten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zooo eerste tentamen in de pocket. Kleine hartaanval toen ik op indienen drukte, want was best moeilijk en twijfelde over een aantal antwoorden, dus zat daar echt van ‘hoooo mother please laat het genoeg zijn’, maar ben geslaagd :cheer2: :lol: nu nr. 2 nog maar daar krijg je niet direct de uitslag van.

@LV: da’s ook wel erg vroeg hè.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje: wat vervelend zeg, dat je je zo naar voelt. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over ziekmelden, gewoon doen!

@soggen: heel bekend :mrgreen: . Ik ben ook best goed in woggen :P .

@carlijntje: welkom, hopelijk is het ook voor jou een vruchtbaar topic.

@Lux: proficiat met het halen van je eerste tentamen :cheer: .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
04-11-2019 11:29
Zooo eerste tentamen in de pocket. Kleine hartaanval toen ik op indienen drukte, want was best moeilijk en twijfelde over een aantal antwoorden, dus zat daar echt van ‘hoooo mother please laat het genoeg zijn’, maar ben geslaagd :cheer2: :lol: nu nr. 2 nog maar daar krijg je niet direct de uitslag van.

@LV: da’s ook wel erg vroeg hè.
Volgens de test kon het! (Predictor early)

Gefeliciteerd met je examen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Mag ik ook nog aansluiten? Ik ben 24 jaar, mijn vriend is 28. Inmiddels zijn wij al ruim acht jaar samen en hebben kortgeleden besloten om ervoor te gaan. :) Ik ben in oktober gestopt met de pil en wacht nu op mijn "eerste" menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom HartjeJynx en Carlijntje!

Gefeliciteerd met het halen van je eerste tentamen Lux!

Hier beginnen mijn borsten eindelijk weer een beetje wat te doen (steviger, gevoelig) dus verwacht dat m'n menstruatie er aan zit te komen binnen nu en een week.
Onwijs zuur dat ik al tijden op een cyclus van 30 dagen zit en met de eerste ronde het plots anders is. Ik wijt het maar aan de spanning en excitement die het met zich mee heeft gebracht om echt te gaan proberen, dat m'n lijf daarom een beetje van de leg is. Hoop dat het weer snel normaal is in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom heten dames!
Het is fijn om met een groepje dames de spanning te kunnen delen komende periode.

Mijn ongesteldheid zit er inmiddels op...dus we gaan er maar weer voor...overmorgen begin ik weer met de ovulatietesten (dag 9) en hopelijk heb ik ditmaal mijn eisprong niet pas op 17.

Soms zie ik het zo somber in en denk ik dat een 2e kindje er voor ons niet inzit...
want waarom zou het in ronde 7 nu ineens wel lukken?!

Hopelijk is het in iig een vruchtbaar topic en zijn wij voor het einde van het jaar allemaal zwanger :-)
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas: heb je nog een early-predictor test gedaan of wacht je nu gewoon op je NOD? Kan best zijn dat 't gewoon nog te vroeg was, ook voor zo'n early-predictor (die vertrouw ik sowieso niet echt).

@hartjeJynx: welkom!

@Zebra: hoeveel langer duurt je cyclus nu? Wat jammer dat je cyclus nu ineens anders is. Hopelijk duurt 't niet lang meer, heb je in ieder geval duidelijkheid.

@carlijntje: waarom zou 't in ronde 7 niet lukken ;) ? Maar goed ik snap de frustratie. Misschien heb je het al genoemd, maar was je van je eerste kindje snel zwanger?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteravond al ongesteld geworden! Echt een korte cyclus (25 dagen), heb ik normaal nooit.
Naja prima, op naar ronde 2!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allebei!

Ik kan me voorstellen dat je in ronde 7 al een beetje bang wordt dat het niet lukt, maar de uitzonderingen zijn toch juist degenen bij wie het heel snel raak is?

Ik ben helaas ook ongesteld geworden, dus ik ga ronde 3 in.
Alle reacties Link kopieren
@whoops, bij ons 1e kindje was ik de 3e ronde al zwanger!
Daarom begon ik mij nu zorgen te maken...ik ben imiddels alweer wat jaartjes ouder, dus wellicht heeft dat invloed?
Ook houden mijn partner en ik van een lekker glas wijn bij het avondeten. Dat doen wij nu iig een stuk minder omdat dit ook invloed kan hebben op de vruchtbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Hier duurde nr. 1 2 jaar en een IVF en mij werd alsnog een spiraal geadviseerd zolang ik niet opnieuw zwanger wilde worden.

Want dat horen ze toch best vaak bij de gynaecologie schijnbaar.. een ‘oeps’ na IVF.

Alles kan ladies, bijna niemand is volledig onvruchtbaar en voor de meeste vrouwen is het een kwestie van ‘de aanhouder wint’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven