Daten met een gescheiden ouder

07-11-2019 09:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal weken date ik met een gescheiden vader. Ik bemerk dat ik hem erg leuk vind omdat we een klik hebben, qua humor matchen, ik me tot hem aangetrokken voel en me bij hem vertrouwd voel. Echter wil hij mij eerst goed leren kennen omdat hij nog niet weet of hij een nieuwe relatie wil, maar het ook niet wil schuwen. Hij wil niet te hard van stapel lopen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil hem de ruimte geven die hij nodig heeft en onze band versterken, maar aan de andere kant wil ik niet gaan aanmodderen om over een tijdje tot de conclusie te komen dat het toch niks wordt. Wat denken jullie dames? Wat kan ik het beste doen?
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog niet weet of hij een relatie wil, zou ik het afkappen. If you're not a priority, don't be an option.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lijkt me heel verstandig om elkaar eerst beter te leren kennen toch? Ik hoor eigenlijk niks geks. Maar ik zou dan ook niet met hem in bed duiken als hij daar nog geen duidelijkheid in wil geven. Tenzij je daar geen moeite mee hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
07-11-2019 10:52
Als hij nog niet weet of hij een relatie wil, zou ik het afkappen. If you're not a priority, don't be an option.
De man heeft kinderen. Heel verstandig dat hij rustig aan doet en kritischer is dan iemand anders/minder snel ergens in duikt. Ze daten ook pas een paar weken.

@TO hoe vaak zijn de kinderen bij hem? En wil jij ze dan ook al snel zien of wil je meer het label van relatie erop?
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
07-11-2019 10:57
De man heeft kinderen. Heel verstandig dat hij rustig aan doet en kritischer is dan iemand anders/minder snel ergens in duikt. Ze daten ook pas een paar weken.

@TO hoe vaak zijn de kinderen bij hem? En wil jij ze dan ook al snel zien of wil je meer het label van relatie erop?
Precies, ik vind het ook heel verstandig van deze man, dus ik adviseer TO het af te kappen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
07-11-2019 10:52
Als hij nog niet weet of hij een relatie wil, zou ik het afkappen. If you're not a priority, don't be an option.
Ik hoop dat TO voorlopig nooit een prioriteit wordt, als het goed is zijn de kinderen de prioriteit van deze man.
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
07-11-2019 11:02
Ik hoop dat TO voorlopig nooit een prioriteit wordt, als het goed is zijn de kinderen de prioriteit van deze man.
Dat hoop ik ook inderdaad, dat zijn kinderen zijn prioriteit zijn. Maar hij weet dus niet zeker of hij een relatie wil en heeft andere prioriteiten in zijn leven. Als ik TO was, zou ik dus verder gaan kijken, naar een man met minder bagage.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig, leer elkaar eerst maar eens goed kennen, voordat je het een relatie noemt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hele verstandige vader!

Wil je een man die wel hard van stapel loopt dan zul je verder moeten zoeken naar een man zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil je eerst goed leren kennen, alvorens wat dan? Hij weet nog niet of hij een relatie wil... waarom gaat hij dan wel daten? En hoe en wanneer weet hij dan dan wel of hij een relatie wil? En wat is niet te hard van stapel lopen concreet?

Kortom, veel vraagtekens. Het zou voor mij erg afhangen hoe hij dit voor zich ziet of ik zou adviseren hier serieus mee door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor jou waarschijnlijk erg actueel, maar ik zou even vragen of dit topic naar pijler relaties mag. Krijg je denk ik meer reacties.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kind vind ik leuk maar ik zou niet met de kinderen van een ander willen samenwonen.

Bovendien geven exen vaak gedoe.

Ik zou deze man dus skiplen en op zoek gaan naar een man zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me oprecht heel lastig om in jouw situatie te zitten.
Tenminste ik neem aan dat je zelf geen gelijksoortige bagage hebt?
Mijn ex date met "vrouwen als jij" Daar bedoel ik mee; hij gescheiden en kinderen, zij niets van dat al.
Mijn ex pakt het heel verstandig aan allemaal, maar soms heb ik wel te doen met de desbetreffende dame. Het zijn namelijk stuk voor stuk leuke aardige meiden vol goodwill, die er willen zijn voor mijn ex (voordat ik het hele forum over me heen krijg; hij houdt de kinderen hier 100% buiten). Het probleem is dat hij niet duidelijk genoeg is. Net als jouw date eigenlijk.
imo is dit gebeuren altijd heel simpel; of je wilt me of je wilt me niet. En dan hoeft het echt niet allemaal hard van stapel met kinderen en alles, liever niet zelfs, maar dat vage geklets over ik weet niet of ik wel een relatie wil daar kan ik nooit zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
07-11-2019 11:31
Het lijkt me oprecht heel lastig om in jouw situatie te zitten.
Tenminste ik neem aan dat je zelf geen gelijksoortige bagage hebt?
Mijn ex date met "vrouwen als jij" Daar bedoel ik mee; hij gescheiden en kinderen, zij niets van dat al.
Mijn ex pakt het heel verstandig aan allemaal, maar soms heb ik wel te doen met de desbetreffende dame. Het zijn namelijk stuk voor stuk leuke aardige meiden vol goodwill, die er willen zijn voor mijn ex (voordat ik het hele forum over me heen krijg; hij houdt de kinderen hier 100% buiten). Het probleem is dat hij niet duidelijk genoeg is. Net als jouw date eigenlijk.
imo is dit gebeuren altijd heel simpel; of je wilt me of je wilt me niet. En dan hoeft het echt niet allemaal hard van stapel met kinderen en alles, liever niet zelfs, maar dat vage geklets over ik weet niet of ik wel een relatie wil daar kan ik nooit zoveel mee.
VInd ik ook, en wat praat je aardig en respectvol over je ex (zou vanzelfsprekend ook moeten, maar zie we helaas ook heel vaak anders)
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
07-11-2019 11:38
VInd ik ook, en wat praat je aardig en respectvol over je ex (zou vanzelfsprekend ook moeten, maar zie we helaas ook heel vaak anders)
Dank je wel:-) Daar doen we ook erg ons best voor, alles voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil iets vrijblijvends, dus zolang hij er zin in heeft, en op zijn voorwaarden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
07-11-2019 11:26
Dit is voor jou waarschijnlijk erg actueel, maar ik zou even vragen of dit topic naar pijler relaties mag. Krijg je denk ik meer reacties.
Ik ben nieuw hier, ik weet nog niet hoe dat moet XD
Alle reacties Link kopieren
Dames, nu al bedankt voor deze inzichten!

Ik vind het op zich niet erg dat deze man 'bagage' heeft. Dat had hij mij ruim voor de eerste date al verteld. Daarnaast vind ik het ook niet erg dat hij bagage heeft, omdat ik dit zelf ook heb: Ik heb in het buitenland gewoond en gewerkt en heb ziekte en overlijden van leeftijdsgenoten van heel dichtbij meegemaakt. Maar ik weet ook dat dit niet gelijk staat aan het verdriet om een vastgelopen huwelijk en een co-ouderschap. Wel begon ik te bemerken dat ik wel wat klaar was met het onverantwoordelijke 'jongensgedrag'. Daarnaast bemerk ik dat zelf ook snel te hard van stapel wil lopen, omdat ik puur uit enthousiasme soms de realiteit uit het oog verlies (niet alleen qua dates is dit gebeurt, qua werk ook wel eens overkomen. Ja zeggen op iets wat buiten mijn vermogen ligt, bijvoorbeeld)

Echter ben ik het ook eens met dat ik ook duidelijk wil hebben betreft zijn intenties. Ik denk dat de beste optie is om daar het gewoon met hem over te hebben ;-)
kleine-dame wijzigde dit bericht op 07-11-2019 12:47
10.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat een man kinderen heeft wil echt niet zeggen dat hij een verantwoordelijke volwassene is.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Kleine-dame schreef:
07-11-2019 12:30
Dames, nu al bedankt voor deze inzichten!

Ik vind het op zich niet erg dat deze man 'bagage' heeft. Dat had hij mij ruim voor de eerste date al verteld. Daarnaast vind ik het ook niet erg dat hij bagage heeft, omdat ik dit zelf ook heb: Ik heb in het buitenland gewoond en gewerkt en heb ziekte en overlijden van leeftijdsgenoten van heel dichtbij meegemaakt. Maar ik weet ook dat dit niet gelijk staat aan het verdriet om een vastgelopen huwelijk en een co-ouderschap.
Als je denkt dat dit het onderdeel is wat het moeilijkste is dan wens ik je veel sterkte.

Je hebt blijkbaargeen idee wat voor impact kinderen en de moeder van de kinderen op een relatie kunnen hebben.

Hij kan geen afscheid nemen van de moeder van zijn kinderen en zich daar over heen zetten. Zij blijft in je leven aanwezig tot de kinderen 18 zijn. De kinderen die niet jouw kinderen zijn en heus niet alleen maar lief en schattig zijn blijven een leven lang.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-11-2019 13:07
Als je denkt dat dit het onderdeel is wat het moeilijkste is dan wens ik je veel sterkte.

Je hebt blijkbaargeen idee wat voor impact kinderen en de moeder van de kinderen op een relatie kunnen hebben.

Hij kan geen afscheid nemen van de moeder van zijn kinderen en zich daar over heen zetten. Zij blijft in je leven aanwezig tot de kinderen 18 zijn. De kinderen die niet jouw kinderen zijn en heus niet alleen maar lief en schattig zijn blijven een leven lang.
Dat kan allemaal, alhoewel bekeken vanuit een ietwat negatief oogpunt.
TO zegt zelf ook niet dat het makkelijk is toch? Geen 1 relatie is makkelijk. En als je zelfkinderen krijgt met je partner zal dit ook niet altijd makkelijk worden.
Zo ook een relatie met een gescheiden man.
De kinderen van de man van wie je houdt, geloof het of niet, daar kun je ook van gaan houden. Natuurlijk niet zoals van je eigen kinderen, maar je kunt een heel eind komen. En een ex hoeft niet vervelend te zijn.
De ex van mijn vriend is niet vervelend en zijn kinderen zijn leuk. Ik ben ook geen vervelende ex. En mijn kinderen zijn ook leuk;-)
Sterker nog ik gun mijn ex oprecht een leuke vriendin die van hem houdt en de kinderen "erbij" neemt.
Alle reacties Link kopieren
Kleine-dame schreef:
07-11-2019 12:15
Ik ben nieuw hier, ik weet nog niet hoe dat moet XD
Kan volgens mij via het moderator topic. En dan krijg je meer meelezers, want ik heb begrepen dat veel mensen de pijler Actueel geblokt hebben. Maar hoef voor mij niet persé hoor. Was een tip.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven