iPhone Xr of Xs?

07-11-2019 10:13 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil graag jullie advies.

Ik mag volgende maand verlengen bij KPN. Momenteel heb ik een iPhone 7 en ik wil upgraden naar een iPhone Xr of Xs. Wat zouden jullie doen?

Sinds een paar dagen heeft iemand die ik ken de iPhone Xr. Prachtige telefoon maar erg groot - máár de batterij is erg goed.

De iPhone Xs is eveneens een prachtige telefoon máár die is wel €300 duurder, maar wel kleiner dan de Xr.

Ik zit erg in dubio. Mijn eerste keuze was de Xr maar kan ik wennen aan de grootte? Moet ik niet alsnog die €300 meer uitgeven voor de Xs? Iemand die mij kan adviseren?

Xr vs Xs

Totaal aantal stemmen: 23

Xr (74%)
Xs (26%)
Alle reacties Link kopieren
Waar gebruik je de telefoon voor? Waarom moet het persé een iphone zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt echt helemaal aan wat je persoonlijk fijn vindt. Probeer eens bij je kennis of het handig is of gewoon in de winkel. Het ligt er ook aan wat je ermee doet. Sommige mensen kijken vaak filmpjes op hun telefoon en dan lijkt een groter scherm mij fijn, maar als je hem vooral gebruikt met bellen, is zo'n grote telefoon waarschijnlijk juist niet handig. Probeer het gewoon even uit.
Ik heb zelf de xr en de batterij is idd erg goed, gaat lang mee.
Ook tevreden over de schermgrootte zeker omdat ik er regelmatig filmpjes op kijk.
Vorig jaar overgestapt van samsung naar apple en het bevalt mij er goed.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik niet voor een iPhone gaan, maar als ik moet kiezen op basis van wat je zegt zou ik voor Xr gaan. De afmeting went vanzelf en ik zou liever een goede batterij hebben (vandaar dat ik niet voor een iPhone zou gaan)
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
07-11-2019 11:14
Ik heb zelf de xr en de batterij is idd erg goed, gaat lang mee.
Ook tevreden over de schermgrootte zeker omdat ik er regelmatig filmpjes op kijk.
Vorig jaar overgestapt van samsung naar apple en het bevalt mij er goed.
Hetzelfde hier (minus de Samsung ;-D). Ben erg tevreden met mijn XR, was wel even wennen zonder homeknop!
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
07-11-2019 11:20
Hetzelfde hier (minus de Samsung ;-D). Ben erg tevreden met mijn XR, was wel even wennen zonder homeknop!
Zonder homeknop is idd even wennen maar ik zou nu niet anders meer willen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom eigenlijk niet meteen iPhone 11 Pro of Pro Max? Als je toch mag verlengen en je de batterijduur belangrijk vindt; die batterij is nog weer beter dan de XR.
Je 'mag' niet verlengen hoor. Je gaat gewoon een forse lening aan voor een peperduur apparaat dat maar een paar jaar meer meegaat, en hetzelfde kan als een Android-toestel dat nog niet de helft kost.

Iphone-slachtoffers doen meestal hun vingers in hun oren als iemand dat zegt, maar als geld een rol speelt is het misschien iets om even over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil Apple omdat ik alles van Apple heb en hun besturingssysteem prettig vind. Ik heb altijd problemen met Samsung gehad en de iPhones die ik heb gehad, lieten mij nooit in de steek.

Ik vind de 11 Pro Max is mij écht te groot. En als ik dan voor de 11 zou gaan, kan ik net zo goed voor de Xr gaan qua prijs.

Ik kijk veel filmpjes op mijn telefoon. Maar ik zit gewoon echt in dubio tussen de Xr en Xs. Ik vind ze allebei prachtig maar wat als ik niet kan wennen aan de grootte van de Xr? En wat als ik dat wel kan en ik €300 meer uitgeef voor de Xs..

Ik ga inderdaad binnenkort de 2 modellen in de winkel bekijken maar ik wil ook graag advies van anderen :)
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-11-2019 12:43
Je 'mag' niet verlengen hoor. Je gaat gewoon een forse lening aan voor een peperduur apparaat dat maar een paar jaar meer meegaat, en hetzelfde kan als een Android-toestel dat nog niet de helft kost.

Iphone-slachtoffers doen meestal hun vingers in hun oren als iemand dat zegt, maar als geld een rol speelt is het misschien iets om even over na te denken.
Voor mij gaat het om hetgeen waarop een telefoon draait. Ik vind een Android telefoon niet mooi qua vormgeving (binnenkant) en ik vind het rommelig. Daarnaast heb ik thuis ook een iPad en een MacBook, dus het werkt prettig samen. Ik heb heel wat jaren geleden een Samsung gehad en die liet mij na nog geen lange tijd stikken. De iPhones die ik heb gehad hebben jaren hun dienst gedaan :)
YellowBanana schreef:
07-11-2019 12:46
Voor mij gaat het om hetgeen waarop een telefoon draait. Ik vind een Android telefoon niet mooi qua vormgeving (binnenkant) en ik vind het rommelig. Daarnaast heb ik thuis ook een iPad en een MacBook, dus het werkt prettig samen. Ik heb heel wat jaren geleden een Samsung gehad en die liet mij na nog geen lange tijd stikken. De iPhones die ik heb gehad hebben jaren hun dienst gedaan :)
De duurdere Samsungs gaan net zo lang mee hoor, soms wel langer. Het zijn eigenlijk altijd de mensen die graag een Iphone willen die ze kapot weten te krijgen of niet snappen.

Eigen keuze, maar dan betaal je je dus blauw voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-11-2019 12:51
De duurdere Samsungs gaan net zo lang mee hoor, soms wel langer. Het zijn eigenlijk altijd de mensen die graag een Iphone willen die ze kapot weten te krijgen of niet snappen.

Eigen keuze, maar dan betaal je je dus blauw voor niks.
Dit is onzin en dat weet je zelf ook wel, maar je moet gewoon even trappen tegen Apple. Telefoons met Android worden gewoon traag na een jaar, Apple niet.
Ik zei ook altijd dat ik nooit een Apple wilde, totdat ik er eentje had en ik ga nooit meer terug.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
07-11-2019 13:02
Dit is onzin en dat weet je zelf ook wel, maar je moet gewoon even trappen tegen Apple. Telefoons met Android worden gewoon traag na een jaar, Apple niet.
Ik zei ook altijd dat ik nooit een Apple wilde, totdat ik er eentje had en ik ga nooit meer terug.
Ik heb ruime ervaring met allebei, en dit is gewoon totale bullshit. De duurdere Android-telefoon zijn zeker net zo goed als IPhones, alleen een stuk goedkoper.
Trappen naar een merk vind ik iets voor kleuters. Het is maar een telefoon, probeer het een beetje te relativeren.

Begrijpelijk dat je een smoesje nodig hebt om de kosten van een Iphone voor jezelf te rechtvaardigen, maar hou je gewoon bij de feiten.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-11-2019 12:43
Je 'mag' niet verlengen hoor. Je gaat gewoon een forse lening aan voor een peperduur apparaat dat maar een paar jaar meer meegaat, en hetzelfde kan als een Android-toestel dat nog niet de helft kost.

Iphone-slachtoffers doen meestal hun vingers in hun oren als iemand dat zegt, maar als geld een rol speelt is het misschien iets om even over na te denken.

Onzin. Geen lening hoor. Je kan ook bij verlenging je toestel in 1 x betalen. Dat mensen dat niet doen is wat anders
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil. Trap lekker verder, je doet je nickname in elk geval eer aan. :blob:
¡Apagando las luces!
poldervrouw schreef:
07-11-2019 13:17
Onzin. Geen lening hoor. Je kan ook bij verlenging je toestel in 1 x betalen. Dat mensen dat niet doen is wat anders
Ik bedoel natuurlijk dat je geen toestel 'mag uitzoeken', maar dat je gewoon de volle mep betaalt. En dat is een onnodig en belachelijk grote mep, bij een Iphone. Je kunt ook gewoon tussentijds ergens een leuke aanbieding scoren, geen enkel verband met 'mogen verlengen'.

Opvallend ook hoe snel aangebrand de Apple-people zijn. Het lijkt wel of je aan hun baby komt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2019 10:47
Reden: Op de man
99.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-11-2019 13:27
Ik bedoel natuurlijk dat je geen toestel 'mag uitzoeken', maar dat je gewoon de volle mep betaalt. En dat is een onnodig en belachelijk grote mep, bij een Iphone. Je kunt ook gewoon tussentijds ergens een leuke aanbieding scoren, geen enkel verband met 'mogen verlengen'.

Opvallend ook hoe snel aangebrand de Apple-people zijn. Het lijkt wel of je aan hun baby komt.
Alsof je alleen verlengt met Apple toestellen ha ha ha. De Samsung is net zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-11-2019 13:27
Ik bedoel natuurlijk dat je geen toestel 'mag uitzoeken', maar dat je gewoon de volle mep betaalt. En dat is een onnodig en belachelijk grote mep, bij een Iphone. Je kunt ook gewoon tussentijds ergens een leuke aanbieding scoren, geen enkel verband met 'mogen verlengen'.

Opvallend ook hoe snel aangebrand de Apple-people zijn. Het lijkt wel of je aan hun baby komt.
Waarom moet er in een topic waarin iemand iets over een iPhone vraagt áltijd wel iemand komen afgeven op TO omdat ze Apple wil? Zó voorspelbaar en zo vermoeiend. Negeer dit topic gewoon als je er niet tegen kunt.
SHIFTY schreef:
07-11-2019 17:50
[...]
Joh, denk om je hart. Gaat het wel goed met je?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2019 10:48
Reden: Quote verwijderd
62.99% gewijzigd
Waarom worden jullie zo emotioneel als iemand iets verstandigs zegt over je lievelingsmultinational?
Het is je eigen geld hoor, je mag zelf weten door wie je je laat afzetten.

En ik heb dan weer de vrijheid om een TO die zich afvraagt of ze 300 (!) euro's extra moet uitgeven aan niks te wijzen op betere en goedkopere alternatieven.
Niet dat die Iphones niet goed zijn hoor, dat moest er nog bijkomen voor dat geld.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 19:55
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iemand verder nog advies ipv elkaar af te vangen? 🙈😂
Snarky schreef:
07-11-2019 19:35
Waarom worden jullie zo emotioneel als iemand iets verstandigs zegt over je lievelingsmultinational?
Het is je eigen geld hoor, je mag zelf weten door wie je je laat afzetten.

En ik heb dan weer de vrijheid om een TO die zich afvraagt of ze 300 (!) euro's extra moet uitgeven aan niks te wijzen op betere en goedkopere alternatieven.
Niet dat die Iphones niet goed zijn hoor, dat moest er nog bijkomen voor dat geld.


Je redenering is dan niet alleen lomp maar ook dom als je niet snapt dat het daar helemaal niet om gaat. Maar wel fijn voor je dat je zelf het gevoel hebt dat je financieel goeie keuzes maakt. Jammer voor anderen dat je sociale keuzes wat minder geslaagd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Shifty. TO geeft duidelijk aan dat ze voor Apple kiest (motiveert dat zelfs verderop in het topic) en twijfelt alleen tussen modellen. Waarom moet er dan toch weer gezeurd worden over iets anders, wat totaal niet relevant is? Open dan lekker je eigen zeur-topic waar je naar hartelust kunt afgeven op Apple. Daar blijf ik dan wel gewoon weg, want wat jij van Apple vindt, interesseert me helemaal niks. :zzz:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven