Hoe heet dat??

07-11-2019 21:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek iets maar kan het niet vinden en weet ook niet hoe het heet. 🤷🏻‍♀️
Het is een streng in elkaar gevlochten strengetjes naaigaren in een heleboel verschillende kleuren.
Wie helpt?
Alle reacties Link kopieren
Borduurzijde?
You don't have to fit into the format
Borduurgaren?
Alle reacties Link kopieren
Waar gebruik je het voor? Want mijn hond heeft een flostouw volgens bovenstaande omschrijving. Het kan ook een sierkoord zijn (om gordijnen of batikdoeken bij wijze van gordijn bijeen te binden). Of gewoon een kluwen stopgaren dat je op de markt kunt kopen (alle kleurtjes van de regenboog, van iedere kleur vijf draadjes om gaten te dichten, knopen aan te zetten, enz.).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee het is echt naaigaren, verschillende kleuren in strengen in elkaar gevlochten, als een soort ‘matje’.
Je kunt er een draad in de gewenste kleur uittrekken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-11-2019 21:53
Of gewoon een kluwen stopgaren dat je op de markt kunt kopen (alle kleurtjes van de regenboog, van iedere kleur vijf draadjes om gaten te dichten, knopen aan te zetten, enz.).
Ik denk dat dat het is Lemoos, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet wat je bedoeld, volgens mij is dat inderdaad stopgaren. Nu nog een plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
07-11-2019 21:57
Ik weet wat je bedoeld, volgens mij is dat inderdaad stopgaren. Nu nog een plaatje.
Idd, een plaatje kan ik er nog niet van vinden, wat ik bedoel is wel naaigaren, stopgaren is dikker geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Het is naaitafel/borduurzijde. Maar bij ons verkopen ze dat bij de fourniturenkraam als ‘kluwen stopdraad’ (dialect). Ik zou ook niet goed weten wat de officiële naam is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
http://lh6.ggpht.com/-yYOUzMByrJ0/VFoFc ... 105001.jpg

Linksboven?
Ik weet wat je bedoelt, ik heb het zelf (al zo ongeveer mijn hele leven), maar ik weet niet hoe het heet en ik vind ook geen plaatje op internet.
Alle reacties Link kopieren
DMC garen?
Alle reacties Link kopieren
Yes! Dat is het! 👍
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
07-11-2019 22:05
Ik weet wat je bedoelt, ik heb het zelf (al zo ongeveer mijn hele leven), maar ik weet niet hoe het heet en ik vind ook geen plaatje op internet.

Ja precies, ik heb het ook, al heel lang en wil het nu voor iemand anders kopen, vandaar mijn topic.
Google eens op garentres.
Volgens mij bedoel je dat.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Een garenvlecht?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Andersom schreef:
07-11-2019 22:15
Google eens op garentres.
Volgens mij bedoel je dat.
Wauw, kende je dat woord?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-11-2019 22:15
Google eens op garentres.
Volgens mij bedoel je dat.
We have a winner!

Gelukkig, ik kan slapen vannacht :-D. Nu wilde ik ook weten wat de juiste benaming is :)
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
07-11-2019 22:19
We have a winner!

Gelukkig, ik kan slapen vannacht :-D. Nu wilde ik ook weten wat de juiste benaming is :)
Ik ben zo benieuwd of Andersom het gewoon wist en anders hoe Andersom erachter kwam en ook hoeveel Nederlanders dit woord kennen.
Alle reacties Link kopieren
De vlecht vind je vaak in kleine naaidoosjes, die je mee neemt op vakanties.
Zitten een paar naalden bij, een draaddoorhaler, en speldjes.
Hema, action,die verkopen het vaak.
Oriander schreef:
07-11-2019 22:18
Wauw, kende je dat woord?

Ja, ik ken heel veel woorden die je niet dagelijks of zelfs niet jaarlijks gebruikt.
Andersom schreef:
07-11-2019 22:21
Ja, ik ken heel veel woorden die je niet dagelijks of zelfs niet jaarlijks gebruikt.
Doe nog eens een leuke dan.
Oriander schreef:
07-11-2019 22:21
Ik ben zo benieuwd of Andersom het gewoon wist en anders hoe Andersom erachter kwam en ook hoeveel Nederlanders dit woord kennen.

Ik heb een opleiding tot coupeuse gedaan. Is voor mij dus materiaalkennis. Verder heb ik een passie voor handvaardigheid.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-11-2019 22:15
Google eens op garentres.
Volgens mij bedoel je dat.

Afbeelding
Jazeker, die bedoel ik, superbedankt. 💜

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven