Wat moet ik hiermee?

08-11-2019 14:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al een tijdje mee maar nu heb ik toch even jullie advies nodig.

Ik ben vier jaar samen met mijn man waarvan 1 jaar getrouwd (wonen ook sinds dan samen) Toen ik mijn man leerde kennen had hij al enkele jaren een vriendin. Hij zei dat dit enkel vriendschap was. Ik had daar geen enkel probleem mee.
Mijn man stelde me voor aan haar, ook aan haar partner. Dat contact verliep goed. Het viel me wel op dat man en zijn vriendin intiem met elkaar omgingen en elkaar ook bij het groeten en afscheid lang knuffelden. Maar ik dacht er verder niet teveel over na.
Onze relatie ging verder heel goed. Maar het bleef toch af en toe parten spelen. Ik heb man meermaals ook gevraagd of er soms meer was tussen hen maar hij bleef dit ontkennen. Merf nog hij beweerde geen contact meer te hebben met haar. Ik geloofde hem en vertrouwde hem volledig.

Tot vandaag... Mijn man was op zijn foon bezig maar hij deed geheimzinnig. Ik kon een blik werpen en zag dat hij aan het appen was met vriendin. Ik vroeg hem wat hij aan het doen was en hij antwoordde mailtje sturen naar collega. Tja ik had dus duidelijk gezien dat dit niet waar was en kreeg een heel raar buikgevoel. Ik kon er niet veel op zeggen want we waren niet alleen in de ruimte. Het voelde absoluut
niet goed en ik heb ( weet het het is zeker niet ok) in zijn foon gekeken. Ik werd misselijk van wat ik las.
Gesprekken met vriendin van jaren geleden tot op heden. Dus ook van voor en tijdens onze relatie. Er werden koosnaampjes gebruikt ( zelfde als bij mij) kusjes vlogen over en weer. Ze spraken ook regelmatig af om te knuffelen... Elkaar ophemelen, foto's sturen. Ik werd er niet goed van.
Nu zit ik er mee natuurlijk. Stomme ik. Ik heb hem er nog niet mee geconfronteerd.
Het ergste is dat hij er over liegt.
Ik laat het nu even bezinken want ik ben emotioneel en in de war.
Natuurlijk zal ik ook moeten zeggen dat ik in foon gekeken heb.
Ik voel me belogen en bedrogen. Misschien reageer ik nu overdreven maar ik kan nu niet helder nadenken.
Iemand advies hoe dit aan te pakken en hoe het gesprek aangaan?
Alvast bedankt!
Begin met vragen waarom hij liegt want je zag dat hij geen mail naar een collega stuurde.
Alle reacties Link kopieren
Wat Star zegt!!
Ik ken het gevoel en wil je even een :hug: geven.
Alle reacties Link kopieren
Hier is geen zachte aanpak bij nodig. Zeg gewoon dat je in zijn telefoon hebt gekeken en dat je erg geschrokken bent van zijn omgang met die vriendin. Dat jij je hier niet prettig bij voelt. En dan moet je nog bedenken wat je er verder mee wil. Wil je dat hij het contact verbreekt?

en als ie boos wordt omdat je in zijn telefoon hebt gekeken dan moet je daar geen boodschap aan hebben, dat is afleiding.

En afspreken om te knuffelen? Bedekte term om met elkaar te vrijen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
08-11-2019 14:26
Wat Star zegt!!
Ik ken het gevoel en wil je even een :hug: geven.
Ook dat ;) Mijn ex had zelfs een apart mailadres voor haar aangemaakt...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies laat je niet afleiden van het echte onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Afspreken om te knuffelen??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-11-2019 14:28
Afspreken om te knuffelen??
Neuken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou hem inderdaad zeggen dat je hebt gezien dat hij zat te appen ipv mail te typen en dat je in zn telefoon gekeken hebt. Overigens hoor ik bij de zuiderburen vaak het woord knuffelen gebruikt worden voor sex. Maar goed, maakt dat iets uit?

Feit is dat hij intenser/intensiever contact met haar heeft dan jij zou willen. Dat jij hem misschien nooit voor jezelf alleen hebt gehad. Dat je al meerdere keren hier over vragen hebt gesteld en je er niet goed bij voelt. En als klap op de vuurpijl heb je een conversatie gelezen die niet veel aan de verbeelding overlaat.

Aangezien het al langer duurt dan jouw relatie met hem, krijg ik een beetje het gevoel dat zij een onbereikbare liefde is voor hem. Maar ik ben heel bang dat hij daar moeilijk afstand van zal kunnen doen als jij hem dwingt om het op te geven.

Uiteindelijk zul jij moeten doen waar jij het beste mee kunt leven!

Voor nu:
Hem ermee confronteren, en je niet laten afleiden door de discussie dat je in zijn telefoon gekeken hebt.
Heel veel sterkte TO
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor reacties.

Verder heb ik ook gesprekken gelezen met andere dames waarin ook koosnaampjes en kusjes verstuurd werden. Ik hou niet van zulke mannen, had ook helemaal geen weet dat dit gebeurt.

Jullie hebben gelijk, ik moet me niet schamen omdat ik foon heb gekeken. Hij heeft dit zelf een beetje uitgelokt.
Dit is natuurlijk geen bewijs van overspel maar ik vind zijn gedrag onrespectvol. Ik word er heel onzeker van en krijg het gevoel dat mijn huwelijk 1 grote leugen is. Of overdrijf ik?
Zijn gedrag is respectloos.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-11-2019 14:22
Begin met vragen waarom hij liegt want je zag dat hij geen mail naar een collega stuurde.
Zo zou ik het gesprek ook beginnen. Vervolgens vertel je dat je in zijn telefoon hebt gekeken omdat je een naar onderbuikgevoel had en de gesprekken tussen hen gelezen hebt. Gewoon het beestje bij de naam noemen. Hij liegt tegen je en bedriegt je, voel je vooral niet schuldig dat je in zijn telefoon hebt zitten neuzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eerlijkheid het allerbelangrijkste in een relatie. Doordat hij tegen jou gelogen heeft ben jij nu gekwetst. Het staat je zeker vrij om daarnaar te vragen. Sterker nog dat zou je ook moeten doen (is mijn mening). Ga vooral ook op je onderbuikgevoel af bij zijn reactie op je vraag.
Wanneer hij overdreven lang blijft doorgaan op het feit dat je iets op zijn telefoon hebt gezien, geeft dat wel aan dat hij ook wel weet dat daar dingen in staan die niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Voor je het gesprek in gaat zou ik bij mijzelf te rade gaan. Als hij echt met haar (sneaky) heeft afgesproken, wil je dan sowieso nog wel verder?

Ik heb mijn ex wel de kans gegeven, wilde niet zomaar 6 jaar weggooien. Het zijn uiteindelijk 7 jaren geworden. Want na de 1e kans, en de 2e kans kon hij schijnbaar toch niet stoppen. Bij de 3e keer (telkens met een andere dame) heb ik hem dan ook de deur gewezen. Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen......

Als je eenmaal dit hebt meegemaakt bij hem, kun je hem nooit meer 100% vertrouwen. Dat onderbuikgevoel zul je altijd houden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met wat de rest hier schrijft. Ik zou ten eerste zeggen dat je zag dat hij met haar aan het appen was, en aan hem vragen waarom hij daarover loog.

Daarna aangeven dat je in zijn tel hebt gekeken, en zag wat je zag.

Ik denk dat het ook afhankelijk is van zijn reactie is of je het nog een kans wil geven. Ik kan me ook voorstellen dat het gedaan is met het vertrouwen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
[quote=PassingThrough post_id=30597443 time=1573223084 user_id=384173]
Voor je het gesprek in gaat zou ik bij mijzelf te rade gaan. Als hij echt met haar (sneaky) heeft afgesproken, wil je dan sowieso nog wel verder?



Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben er zeker van dat ze afgesproken hebben een jaar of 3 jaar terug en later ( toen we al een exclusieve relatie hadden) Dat is duidelijk. Wat er nu is is niet zo duidelijk. Er zijn ook delen van de gesprekken verwijderd.

Ik krijg het gevoel dat ik tweede keus ben. De initiatieven kwamen meestal
van zijn kant. Vriendin gaat er wel gretig op in.

Pff wat een chaos.
Voor het ogenblik weet ik niet of ik ermee verder kan en vooral dat liegen vind ik heel erg!
anoniem_392453 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 15:40
Reden: Mezelf gequoted
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zijn, confronteren. je hebt niets verkeerd gedaan hoor.
Je zal je wel rot voelen.
Niet meteen beslissingen maken, eerst laten bezinken.
Bij mij zou het einde verhaal zijn.
Is hij gewoon altijd al erg klef met zijn vrienden geweest en liegt hij daarover omdat hij anders gezeik krijgt met jou?
Of gaat hij echt vreemd?

Maakt nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
@ snarky

Je opmerking zet me aan het nadenken. Hij is een pleaser en is tegen iedereen vriendelijk en attent. Hij vindt ook dat een knuffel bij goede (vrouwelijke) moet kunnen. ( doet dit ook wanneer ik erbij ben). Ik vind het niet altijd ok.Maar ik heb daar nooit een probleem over gemaakt.
Maar hij zegt ook vaak minder positieve zaken over sommigen maar dan zit hij wat later met hen een wijntje te drinken voor de gezelligheid. Kortom soms een beetje schijnheilig.
Snarky schreef:
08-11-2019 16:00
Is hij gewoon altijd al erg klef met zijn vrienden geweest en liegt hij daarover omdat hij anders gezeik krijgt met jou?
Of gaat hij echt vreemd?

Maakt nogal een verschil.
Lijkt mij dat hij terecht gezeik krijgt als hij zegt dat hij gaat knuffelen met vriendinnen
Speculoos_crunchy schreef:
08-11-2019 16:35
Lijkt mij dat hij terecht gezeik krijgt als hij zegt dat hij gaat knuffelen met vriendinnen
Er wordt veel te weinig geknuffeld in deze wereld. En veel te veel gezeken.
Alle reacties Link kopieren
Ah gatverr ik herken het gelukkig niet maar leef wel met je mee ..wat een rotzak . Blijkbaar hadden ze al een relatie en dan gaat hij trouwen met jou omdat zij al bezet was ??... ik zou me ook heel erg rot voelen . Zij wil blijkbaar niet van haar partner af en twee relaties ?? Wat een misselijk gedoe van beide . Ja ik zou hem er rechtuit naar vragen en daarnaast zou ik een appje doen naar de partner van die vriendin . Dat hebben ze gewoon verdiend (6) , mooi klote voor jou en die partner maar dit is echt tè.
Zijn er kinderen in het spel trouwens?
Bah , wat een misselijke streek , ik wens je veel sterkte ( ik was er wel klaar mee iig omdat het al bezig was voor jullie huwelijk en daarna gewoon doorging )
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Mesenvork schreef:
08-11-2019 16:29
@ snarky

Je opmerking zet me aan het nadenken. Hij is een pleaser en is tegen iedereen vriendelijk en attent. Hij vindt ook dat een knuffel bij goede (vrouwelijke) moet kunnen. ( doet dit ook wanneer ik erbij ben). Ik vind het niet altijd ok.Maar ik heb daar nooit een probleem over gemaakt.
Maar hij zegt ook vaak minder positieve zaken over sommigen maar dan zit hij wat later met hen een wijntje te drinken voor de gezelligheid. Kortom soms een beetje schijnheilig.
Vergeet niet dat wat hij in het echt doet los staat van zijn telefoon. Hij stuurt berichten naar andere vrouwen en heeft zelfs koosnaampjes voor ze zeg je zelf. Dat hij er over liegt baart mij zorgen. Heb je toevallig in het verleden al wel eens gevraagd of je in zijn telefoon mocht kijken? zo ja hoe reageerde hij toen? De ervaring vanuit mijn eigen praktijk leert mij dat als stellen elkaar de mobiel niet toe vertrouwen er een probleem is binnen de relatie. Dit klinkt misschien heel raar, maar de mobiel geeft binnen een relatie een vorm van privacy. Op het moment dat iemand de ander de mobiel niet kan geven is het vaak zo dat diegene binnen zijn/haar kaders 'iets' te verbergen heeft.
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
ViVLo schreef:
08-11-2019 16:47
Op het moment dat iemand de ander de mobiel niet kan geven is het vaak zo dat diegene binnen zijn/haar kaders 'iets' te verbergen heeft.
Vragen om de mobiel van de ander om in specifiek die mobiel te kijken (i.p.v. bijv. even kijken welke pizzaria open is) toon me beschadiging van vertrouwen, waar, of daar grond voor is of niet, wel iets mee moet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
08-11-2019 16:57
Vragen om de mobiel van de ander om in specifiek die mobiel te kijken (i.p.v. bijv. even kijken welke pizzaria open is) toon me beschadiging van vertrouwen, waar, of daar grond voor is of niet, wel iets mee moet denk ik.
Goede opmerking! In haar geval is wantrouwen terecht. Maar zoals jij het stelt is het ook bedoeld in gezonde relaties. Je moet inderdaad de mobiel van je vriend/vriendin kunnen pakken om even te kijken welke pizzaria open is of iets dergelijks. Het gaat ook niet specifiek om berichten checken, maar om het feit dat als je de mobiel van een ander niet kan gebruiken er iets mis is.
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven