Eerste Hulp Bij Relaties

08-11-2019 16:29 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva's,

Al enkele jaren volg ik dit forum als stille lezer. Momenteel ben ik nu zo'n drie jaar werkzaam als relatietherapeut en ik merk dat het mij enorme voldoening geeft om mensen te helpen. Op dit forum lees ik ook vaak over relatievragen, struggles, twijfels etc. die best makkelijk op te lossen zijn, maar waar velen lang over blijven praten. Het lijkt mij leuk om als professional hier ook te helpen als ik tijd heb. Dus als er animo is post dan vooral je bericht en dan probeer ik (natuurlijk nog steeds samen met anderen) te helpen!

Enne... Its free of charge! hahaha

fijn weekend allen.
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.
Mona! Fijn dat je terug bent
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 16:29
Mona! Fijn dat je terug bent
:lol:
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom reageer je dan niet gewoon op topics op de relatiepijler?
Dan kunnen we 1 TO tegelijk helpen, ipv meerdere TO's met meerdere problemen door elkaar op 1 topic
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 16:32
Waarom reageer je dan niet gewoon op topics op de relatiepijler?
Dan kunnen we 1 TO tegelijk helpen, ipv meerdere TO's met meerdere problemen door elkaar op 1 topic
Daar heb je ook gelijk in. Ben misschien te gewend geraakt aan het feit dat mensen naar mij toe komen. Maar nu je het zegt, dat lijkt mij misschien beter en overzichtelijker.
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Briefkastentante des Vivaforums.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Op dit forum lees ik ook vaak over relatievragen, struggles, twijfels etc. die best makkelijk op te lossen zijn, maar waar velen lang over blijven praten.

Dat is toch juist de charme van een forum, dat je er met zijn allen (lang) over praat? Dan krijg je verschillende meningen en een misschien zelfs een andere kijk op zaken.

"Zaken die makkelijk op te lossen zijn" klinkt alsof je een standaard oplossing hebt voor een probleem, terwijl een TO het misschien wel nodig heeft om het van verschillende kanten en op verschillende manieren te horen.

Maar goed, wat bedoel je met "zaken die makkelijk op te lossen zijn"?

(Sorry als ik wat sceptisch klink)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
08-11-2019 17:00
Op dit forum lees ik ook vaak over relatievragen, struggles, twijfels etc. die best makkelijk op te lossen zijn, maar waar velen lang over blijven praten.

Dat is toch juist de charme van een forum, dat je er met zijn allen (lang) over praat? Dan krijg je verschillende meningen en een misschien zelfs een andere kijk op zaken.

"Zaken die makkelijk op te lossen zijn" klinkt alsof je een standaard oplossing hebt voor een probleem, terwijl een TO het misschien wel nodig heeft om het van verschillende kanten en op verschillende manieren te horen.

Maar goed, wat bedoel je met "zaken die makkelijk op te lossen zijn"?

(Sorry als ik wat sceptisch klink)
Dat is inderdaad de charme van het forum, helemaal gelijk in.

"zaken die makkelijk op te lossen zijn", bedoel ik zaken mee die mensen vaak overdenken, maar in de kern terug te leiden zijn tot een specifiek probleem. Laat ik bijvoorbeeld twijfels noemen als voorbeeld. Dat is een onderwerp wat ik best vaak voorbij zie komen en waar vrij lang over gepraat kan worden, terwijl mijn gedachte zou zijn. Praat met je vriend/vriendin, diegene hoort je twijfels te kennen, praat!

'Twijfelen' vind ik persoonlijk een onderwerp waar wel degelijk een standaard oplossing voor is en dat is praten cq. effectieve communicatie. Vooral naar je partner/vriend/vriendin/date toe.
Iets doen voor een ander geeft een zaligmakend gevoel.
ViVLo schreef:
08-11-2019 17:08
Dat is inderdaad de charme van het forum, helemaal gelijk in.

"zaken die makkelijk op te lossen zijn", bedoel ik zaken mee die mensen vaak overdenken, maar in de kern terug te leiden zijn tot een specifiek probleem. Laat ik bijvoorbeeld twijfels noemen als voorbeeld. Dat is een onderwerp wat ik best vaak voorbij zie komen en waar vrij lang over gepraat kan worden, terwijl mijn gedachte zou zijn. Praat met je vriend/vriendin, diegene hoort je twijfels te kennen, praat!

'Twijfelen' vind ik persoonlijk een onderwerp waar wel degelijk een standaard oplossing voor is en dat is praten cq. effectieve communicatie. Vooral naar je partner/vriend/vriendin/date toe.
Ik denk dat 98% van de reageerders dit advies geeft. Daar hoef je geen therapeut voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Struggles en free of charge. Ik denk dat dit speciaal voor de moderne generaties is die hun hoger onderwijs in gebroken Engels hebben genoten in plaats van gewoon in het Nederlands.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Maartje2016 schreef:
08-11-2019 17:00
Op dit forum lees ik ook vaak over relatievragen, struggles, twijfels etc. die best makkelijk op te lossen zijn, maar waar velen lang over blijven praten.

Dat is toch juist de charme van een forum, dat je er met zijn allen (lang) over praat? Dan krijg je verschillende meningen en een misschien zelfs een andere kijk op zaken.

"Zaken die makkelijk op te lossen zijn" klinkt alsof je een standaard oplossing hebt voor een probleem, terwijl een TO het misschien wel nodig heeft om het van verschillende kanten en op verschillende manieren te horen.

Maar goed, wat bedoel je met "zaken die makkelijk op te lossen zijn"?

(Sorry als ik wat sceptisch klink)
bijv: me man ruikt naar zure haring
oplossing: zet hem onder de douche
ViVLo schreef:
08-11-2019 16:29
. Op dit forum lees ik ook vaak over relatievragen, struggles, twijfels etc. die best makkelijk op te lossen zijn, maar waar velen lang over blijven praten.

Enne... Its free of charge! hahaha

fijn weekend allen.
Jeuk.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 17:26
bijv: me man ruikt naar zure haring
oplossing: zet hem onder de douche
Ow, ik zou zeggen: voer hem dan voortaan wat anders
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 17:26
bijv: me man ruikt naar zure haring
oplossing: zet hem onder de douche
Mijn man wil dat ik hem elke avond pijp. Moet ik dit slikken?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
08-11-2019 17:31
Mijn man wil dat ik hem elke avond pijp. Moet ik dit slikken?
je moet er eerst over praaaaa-ten
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-11-2019 17:31
Mijn man wil dat ik hem elke avond pijp. Moet ik dit slikken?
niet als hij naar haring ruikt
Alle reacties Link kopieren
ViVLo schreef:
08-11-2019 17:08
Dat is inderdaad de charme van het forum, helemaal gelijk in.

"zaken die makkelijk op te lossen zijn", bedoel ik zaken mee die mensen vaak overdenken, maar in de kern terug te leiden zijn tot een specifiek probleem. Laat ik bijvoorbeeld twijfels noemen als voorbeeld. Dat is een onderwerp wat ik best vaak voorbij zie komen en waar vrij lang over gepraat kan worden, terwijl mijn gedachte zou zijn. Praat met je vriend/vriendin, diegene hoort je twijfels te kennen, praat!

'Twijfelen' vind ik persoonlijk een onderwerp waar wel degelijk een standaard oplossing voor is en dat is praten cq. effectieve communicatie. Vooral naar je partner/vriend/vriendin/date toe.
joh...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 17:34
je moet er eerst over praaaaa-ten
Das alleen bij twijfel
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
08-11-2019 17:42
Das alleen bij twijfel
Bij twijfel kun je er ook gewoon op los timmeren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
ViVLo schreef:
08-11-2019 17:08

'Twijfelen' vind ik persoonlijk een onderwerp waar wel degelijk een standaard oplossing voor is en dat is praten cq. effectieve communicatie. Vooral naar je partner/vriend/vriendin/date toe.

Ik: Oké date, ik twijfel denk ik. Kweenie waaraan, of jij het bent, of misschien toch ikzelf, of me leven wat ik niet zo leuk vindt, of misschien toch die bindingsangst dus, maar, daar wil ik graag effectief over communiceren naar jou toe.
Date: We bellen ok?

Resultaat: geblokt op alle media.

Supereffectief.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
oudebaas schreef:
08-11-2019 17:48
Bij twijfel kun je er ook gewoon op los timmeren.
Nee! Praten zal je! :hamer:
Wat leuk dat je relatietherapeut bent. Dat lijkt me een gaaf beroep. Welke opleiding heb je daarvoor gedaan?
Eindelijk! Ik word echt gek van mijn partner die nog steeds startpagina.nl gebruikt in IE. Hij weigert over te stappen op een andere browser. Help!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat zijn jullie flauw zeg. Tof dat je dit wilt doen To :)
'Happiness is only real when shared'.
Grappig. Ik werk ook als iets therapeut-achtigs en wil daar buiten werktijd echt zo min mogelijk mee te maken hebbeb :biggrin: met mensen dan vooral. En problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven