Eerste Hulp Bij De Was

08-11-2019 18:51 120 berichten
Lieve Vivavrouwen,

Al een tijdje bezoek ik dit forum en het valt me op dat heel veel vrouwen strugglen met de dagelijkse was. Nou ben ik toevallig al bijna zes jaar werkzaam als wasverzorgster, en als ik dan weer lees over witte onderbroeken die roze zijn geworden, volwassen wollen truien die verworden zijn tot totaal vervilte poppenkleertjes en valse persvouwen in de dure overhemden van mannie word ik niet alleen ontzettend verdrietig, maar gaan mijn handen ook jeuken om al die wanhopige huisvrouwen uit de nood te helpen.

Gelukkig werk ik maar 24 uur per week in loondienst, dus ik heb nog 144 uur over om jullie uit de brand te helpen. Mocht er belangstelling zijn voor mijn initiatief zal ik hier mijn NAW gegevens plaatsen, zodat jullie weten waar jullie de hele reut naartoe kunnen brengen.

Liefs, Lady-Voldemort
Valentijn101 schreef:
08-11-2019 19:24
Hoe hou ik de witte was echt wit. Ik heb het idee dat witte t-shirts langzaam toch wat grauw worden. Maakt het veel verschil wel wasmiddel je gebruikt? Welk raad je aan? Hoe krijg is mijn t-shirts weer hagelwit?
Blauwsel!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 19:27
Wat een goed idee van je!

Ik overweeg ook een topic. Ik twijfel nog tussen eerste hulp bij tweede naamvallen of overleven in Tokkietown: tips, tricks en mode-adviezen.
Ohh please please please kies de 2e! Ik heb er nu al zin in!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 19:27
Blauwsel!
Oh jij neemt mijn topic over? Nou prima, dan doe ik de eerste hulp bij tweede naamvallen wel.
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 19:27
Blauwsel!
blauwsel en stijfsel, staan allebei in de waskast hier
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:32
Oh jij neemt mijn topic over? Nou prima, dan doe ik de eerste hulp bij tweede naamvallen wel.
Kijk uit met me, want anders pas ik de tips uit mijn fictieve tokkietopic toe.
Wasvrouw, hoe kan ik mijn vent leren de was te doen?

Als ik zelf niks doe dan loopt ie na een maand in alleen sokken en ondergoed wegens gebrek aan propere kleding.

(Gelukkig heeft ie sokken en ondergoed voor een heel leger in huis.)
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 19:35
Kijk uit met me, want anders pas ik de tips uit mijn fictieve tokkietopic toe.
Ha. Ik strijk je helemaal de moeder.
:sun: :sun: :sun:
Het topic waarvan ik hoopte dat het ooit komen zou, is eindelijk hier!

Hoe, lieve wasvrouw, zorg ik voor de heerlijkste wasmiddelgeur in mijn net gewassen kleding? Ik giet liters Robijn in de machine en de was komt er nog uit ruikend als natte otter. Hoe doe jíj dat?
:sun: :sun: :sun:
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:38
Ha. Ik strijk je helemaal de moeder.
:proud:
ikBedoelHetGoed schreef:
08-11-2019 19:40
:sun: :sun: :sun:
Het topic waarvan ik hoopte dat het ooit komen zou, is eindelijk hier!

Hoe, lieve wasvrouw, zorg ik voor de heerlijkste wasmiddelgeur in mijn net gewassen kleding? Ik giet liters Robijn in de machine en de was komt er nog uit ruikend als natte otter. Hoe doe jíj dat?
:sun: :sun: :sun:
Otter uit de machine jagen, was erin.
Alle reacties Link kopieren
:applause: voor dit topic
Alle reacties Link kopieren
Otters lok je uit de wasmachine met walnoten
lilalinda schreef:
08-11-2019 19:43
Otters lok je uit de wasmachine met walnoten
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:18
Serieus antwoord: wij hebben wel eens 23 kilo wit ondergoed roze gehad, en het enige dat hielp was drie keer extra wassen op een heel lang programma met een heleboel chloor :cry:
Hmmm heb hem idd zojuist maar weer in de was gegooid. Vrees dat ik op zoek moet naar een vervangende top. Dank je wel iig!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ken wel die mop van hoe je een olifant in de koelkast krijgt, maar een otter in de wasmachine was me onbekend. Zo leer je elke dag bij!
Afbeelding

Ik denk altijd aan jou LV, bij dit plaatje
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 19:48
12.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar komen die gaatjes onderin shirts/truien/hemdjes vandaan?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wasvrouw, ik kan in de supermarkt het gebroken-witte-wasmiddel niet vinden. Wat nu met mijn gebroken witte was?
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
08-11-2019 19:47
Waar komen die gaatjes onderin shirts/truien/hemdjes vandaan?
Otters
Alle reacties Link kopieren
(Lams)wollen truien hier alleen op de handwas. Nooit in de wasmachine, en liggend drogen met een oude molton (niet pluizend) eronder om het vocht op te nemen.

Mijn wasmachine eet ook nooit sokken op, wat ik erin gooi, komt er ook gewoon weer uit.

Overhemden laat ik nooit centrifugeren, nat ophangen op een kunststof kleerhanger (hout kan afgeven) dan trekken ze redelijk glad en kan je ze makkelijk strijken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Help, mn kleren worden als maar groter na elke wasbeurt.

Kreeg ik een jaar geleden de knoop van mn spijkerbroek maar amper dicht, valt die nu gewoon van mn kont af. Snap errrr niets van :lol:

Kan t me niet voorstellen dat het ligt aan dat ik de afgelopen maanden 17 kg ben afgevallen, en momenteel nog steeds ongeveer een kg per week verlies. Moet echt de schuld van dat ontding van een wasmachine zijn.
AeonOfWinter schreef:
08-11-2019 19:47
Waar komen die gaatjes onderin shirts/truien/hemdjes vandaan?
Doe je vaak staand werk aan een tafel? In dat geval sta je met je buik tegen de tafel te biggen en na verloop van tijd veroorzaakt de knoop van je spijkerbroek zoveel slijtage dat er gaten ontstaan. Ik draag tegenwoordig alleen nog maar broeken met elastiek op het werk :rofl:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 19:49
(Lams)wollen truien hier alleen op de handwas. Nooit in de wasmachine, en liggend drogen met een oude molton (niet pluizend) eronder om het vocht op te nemen.

Mijn wasmachine eet ook nooit sokken op, wat ik erin gooi, komt er ook gewoon weer uit.

Overhemden laat ik nooit centrifugeren, nat ophangen op een kunststof kleerhanger (hout kan afgeven) dan trekken ze redelijk glad en kan je ze makkelijk strijken.
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
herfstappeltaart schreef:
08-11-2019 19:48
Wasvrouw, ik kan in de supermarkt het gebroken-witte-wasmiddel niet vinden. Wat nu met mijn gebroken witte was?
En ik vraag me nog altijd af waarom er geen zwart of donkerblauw wasmiddel is.

De helft van de wereld / Europa loopt in een zwarte broek of in een jeans.

Maar toch moeten we dat met wit of kleurig wasmiddel wassen.


Strookt niet in mijn brein.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 19:51
11.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-11-2019 19:50
En ik vraag me nog altijd af waarom er geen zwart of donkerblauw wasmiddel is.

De helft van de wereld / Europa loopt in een zwarte broek of in een jeans.
Dat bestaat wel. Black & dark, Black velvet, liquid dark, ..etc
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-11-2019 19:52
9.39% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven