Is dit nog positief?

08-11-2019 20:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor t weghalen
Maar modje reageert niet op mijn verzoek het te verwijderen ivm privacy
anoniem_381542 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 22:11
92.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vertel je huidige behandelaar hierover en ook over hoe je je erbij voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vertel haar hoe je je voelt. Het gebeurt vaker dat mensen gevoelens krijgen voor een hulpverlener en ze weet hoe ze hier het beste mee om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je weer in contact gekomen met je oude hulpverlener?
Alle reacties Link kopieren
Ze is zijn hulpverlener niet meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, dit is fout! Het is de bedoeling dat je tegen je hulpverlener alles verteld waar je mee zit, zodat deze een volledig beeld krijgt en je dan daarmee het beste kan helpen.

Dit komt op mij een beetje over als een Florence Nightingalecomplex aan de de kant van die vrouw. Het is de bedoeling dat zij jou loslaat en jouw verdere ontwikkeling belangrijker vindt dan haar behoefte aan contact met jou, zeker als jij het niet afstandelijk wilt houden.

Het beste lijkt me dat je met haar alleen nog maar over koetjes en kalfjes praat en langzamerhand het contact verbreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg contsct door een toevalligheidje laat ik maar zeggen


Mn hulpverlener over mijn gevoel hierbij vertellen zou kunnen, ze weet wel dat ik contact heb met de oude.
Hoe doe je zoiets en welke woorden geef je eraan? En wat dan verder

Mn oude dit vertellen is moeilijk
Wat vertel ik dan? Wat is dit precies?
Dat weet ik zelf niet
Ik voel me gewoon erg gehoord en begrepen door haar en ook voelt het erg fijn en vertrouwd. Gewoon een goede klik ook

En contact verbreken is niet wat ik wil. Juist niet want dan mis ik het denk ik
Dan heb ik niemand meer waar ik echt alles kan vertellen en waarbij het veilig voelt
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:33
Ik kreeg contsct door een toevalligheidje laat ik maar zeggen


Mn hulpverlener over mijn gevoel hierbij vertellen zou kunnen, ze weet wel dat ik contact heb met de oude.
Hoe doe je zoiets en welke woorden geef je eraan? En wat dan verder

Mn oude dit vertellen is moeilijk
Wat vertel ik dan? Wat is dit precies?
Dat weet ik zelf niet
Ik voel me gewoon erg gehoord en begrepen door haar en ook voelt het erg fijn en vertrouwd. Gewoon een goede klik ook

En contact verbreken is niet wat ik wil. Juist niet want dan mis ik het denk ik
Dan heb ik niemand meer waar ik echt alles kan vertellen en waarbij het veilig voelt

Toch is het wel raar, dat je nu een hulpverlener hebt en dat jouw voormalige hulpverlener een soort client-hulpverlener relatie met jou in stand houdt. Zeker omdat het je tegenhoudt om open te zijn bij jouw huidige hulpverlener.
Dat lijkt me niet erg professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Ja eerlijk gezegd snap ik het vanuit haar ook niet.
Dat ze dit doet en wil
Maar het voelt ook bijzonder ofzo

Klinkt gek

Maar ik kan mijn gevoel niet thuisbrengen nu
Wat is dit wat ik voel
Alle reacties Link kopieren
Heel ongewenst en onprofessioneel dit van je oud begeleidster. Als het je huidige behandeling in de weg zit of als je er een obsessie voor ontwikkeld is dat zeker niet meer positief.

Zou het dus toch bespreken met zowel je huidige behandelaar als je vorige.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:38
Ja eerlijk gezegd snap ik het vanuit haar ook niet.
Dat ze dit doet en wil
Maar het voelt ook bijzonder ofzo

Klinkt gek

Maar ik kan mijn gevoel niet thuisbrengen nu
Wat is dit wat ik voel
Dit heet overdracht, google daar maar op. Het lijkt me verstandig als je meer afstand neemt. Want de vraag waarom ze dit doet is niet zomaar positief te beantwoorden. Je bent kwetsbaar en gevoelig voor haar hulp, terwijl er geen officiele relatie is tussen client en hulpverlener. Hiermee gaat ze tussen jou en je hulpverlener staan. Dat is niet ok.
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:33
Ik kreeg contsct door een toevalligheidje laat ik maar zeggen


Mn hulpverlener over mijn gevoel hierbij vertellen zou kunnen, ze weet wel dat ik contact heb met de oude.
Hoe doe je zoiets en welke woorden geef je eraan? En wat dan verder

Mn oude dit vertellen is moeilijk
Wat vertel ik dan? Wat is dit precies?
Dat weet ik zelf niet
Ik voel me gewoon erg gehoord en begrepen door haar en ook voelt het erg fijn en vertrouwd. Gewoon een goede klik ook

En contact verbreken is niet wat ik wil. Juist niet want dan mis ik het denk ik
Dan heb ik niemand meer waar ik echt alles kan vertellen en waarbij het veilig voelt

Dit topic uitprinten, duidelijk genoeg. Zal wel even een drempel zijn om het te laten lezen, maar het gaat je wel echt helpen.
Ik heb een soort vergelijkbare situatie maar het grote verschil is dat de oud-hulpverlener het contact niet warm houdt. Ze reageert wel als ik contact zoek, en dat mag ook af en toe, maar ik ben me er (pijnlijk) van bewust dat dat het is en niet meer dan dat.
Gooi het open anders wordt het alleen maar groter totdat je op een dag heel hard gekwetst wordt, want dit kan zo niet doorgaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Als je het voor je kan houden, zou ik niks zeggen. Je vind het fijn om haar te zien, geniet daarvan. Maar verwacht niks.

Als je zelf denkt dat dit een normaal behandelaar-cliënt contact in de weg staat, sluit het contact dan af.

In beide gevallen zou ik je gevoel niet (!!!) bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Onprofessioneel
Waarom precies?
Als ik dit vertel stopt het contact denk ik zeker

Ze helpt me ook goed altijd en laat me me beter voelen dus in die zin niet onprofessioneel toch?
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:45
Onprofessioneel
Waarom precies?
Als ik dit vertel stopt het contact denk ik zeker

Ze helpt me ook goed altijd en laat me me beter voelen dus in die zin niet onprofessioneel toch?
Jawel, want jullie hebben geen client-hulpverlener relatie meer.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
08-11-2019 20:44
Als je het voor je kan houden, zou ik niks zeggen. Je vind het fijn om haar te zien, geniet daarvan. Maar verwacht niks.

Als je zelf denkt dat dit een normaal behandelaar-cliënt contact in de weg staat, sluit het contact dan af.

In beide gevallen zou ik je gevoel niet (!!!) bespreken.

Waarom??
Zoals iemand al zei, het heet overdracht en is een heel normaal verschijnsel waar TO zich absoluut niet voor hoeft te schamen en zelfs juist gebruik van kan maken.
.
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:45
Onprofessioneel
Waarom precies?
Als ik dit vertel stopt het contact denk ik zeker

Ze helpt me ook goed altijd en laat me me beter voelen dus in die zin niet onprofessioneel toch?

Het is geen gelijkwaardig contact. Ze is niet meer je hulpverlener dus moet ook niet meer in die rol gaan zitten.
.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
08-11-2019 20:43
Dit heet overdracht, google daar maar op. Het lijkt me verstandig als je meer afstand neemt. Want de vraag waarom ze dit doet is niet zomaar positief te beantwoorden. Je bent kwetsbaar en gevoelig voor haar hulp, terwijl er geen officiele relatie is tussen client en hulpverlener. Hiermee gaat ze tussen jou en je hulpverlener staan. Dat is niet ok.
Ik krijg wel een steeds beter contact ook met mn huidige behandelaar maar als ik bv een gevoel heb over iets tov mn huidige bhl dan mail ik daarover met de oude

Hoe bedoel je dat het waarom vanuit haar niet alleen positief is?
We hebben blijkbaar een klik en dat voelt zij ook denk ik...
Maar het brengt me een beetje in de war nu

Ik praat liever met haar dan mn huidige bhl bv
En vooral waarom 'verlang' ik naar een knuffel
Dat gevoel ken ik niet
Normaal wil ik dergelijk contact niet echt
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:52
Ik krijg wel een steeds beter contact ook met mn huidige behandelaar maar als ik bv een gevoel heb over iets tov mn huidige bhl dan mail ik daarover met de oude

Hoe bedoel je dat het waarom vanuit haar niet alleen positief is?
We hebben blijkbaar een klik en dat voelt zij ook denk ik...
Maar het brengt me een beetje in de war nu

Ik praat liever met haar dan mn huidige bhl bv
En vooral waarom 'verlang' ik naar een knuffel
Dat gevoel ken ik niet
Normaal wil ik dergelijk contact niet echt
Ja hoor, je praat met haar over je huidige hulpverlener? Dan is ze totaal onprofessioneel, of je zit de boel hier op te naaien.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
08-11-2019 20:49
Het is geen gelijkwaardig contact. Ze is niet meer je hulpverlener dus moet ook niet meer in die rol gaan zitten.
Dat het niet zo hoort snap ik
Waarom het zo is weet ik.ook niet
Ik denk dat ze me wil helpen
Voel me wel bezwaard als ik haar tijd opslok maar ook zo fijn
En nu dit bespreken...tja maak ik het dan niet te groot
Of verpest ik ons contact
En ook wel schaamte
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
08-11-2019 20:55
Ja hoor, je praat met haar over je huidige hulpverlener? Dan is ze totaal onprofessioneel, of je zit de boel hier op te naaien.
Nou bv dat ik iets stom vind
Maar zij reageert daar algemeen op dan
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp is je oude hulpverlener, niet jouw hulpverlener en jij ook niet haar cliënt, want je bent niet onder behandeling bij haar. Dat verklaard denk ik ook waarom de afstand minder groot is, dan bij jouw huidige hulpverlener. Ik zou dit contact dan ook niet zien als een cliënt-hulpverlener relatie, wat voor relatie het dan wel is, zou jij aan haar kunnen vragen.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 08-11-2019 21:06
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
08-11-2019 20:44
Als je het voor je kan houden, zou ik niks zeggen. Je vind het fijn om haar te zien, geniet daarvan. Maar verwacht niks.

Als je zelf denkt dat dit een normaal behandelaar-cliënt contact in de weg staat, sluit het contact dan af.

In beide gevallen zou ik je gevoel niet (!!!) bespreken.
Dit.

Ik heb zeer veel moeite met al die do's en don'ts tussen hulpverlener en cliënt.
Soms is er een klik die verder gaat dan de behandelrelatie, dat hoeft geen probleem te zijn.
Wel als het je huidige behandeling in de weg staat, maar anders kan het prima.

De term overdrachtsgevoelens is lang niet altijd van toepassing.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
08-11-2019 20:56
Dat het niet zo hoort snap ik
Waarom het zo is weet ik.ook niet
Ik denk dat ze me wil helpen
Voel me wel bezwaard als ik haar tijd opslok maar ook zo fijn
En nu dit bespreken...tja maak ik het dan niet te groot
Of verpest ik ons contact
En ook wel schaamte

Ja als je dit open gooit zal jullie contact veranderen, dat zal voelen als ‘verpesten’. Maar dit zo in stand houden gaat jou niet écht helpen, niet écht beter maken.
En schaamte, ja, daar zul je doorheen moeten. Ik weet hoe het voelt. Ik kan hier nog steeds heel moeilijk (gewoon bijna niet) over praten, schrijven heeft mij geholpen. En juist het bloot leggen van zoiets heel kwetsbaars heeft de band met mijn huidige behandelaar enorm versterkt.
.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-11-2019 20:58
Dit.

Ik heb zeer veel moeite met al die do's en don'ts tussen hulpverlener en cliënt.
Soms is er een klik die verder gaat dan de behandelrelatie, dat hoeft geen probleem te zijn.
Wel als het je huidige behandeling in de weg staat, maar anders kan het prima.

De term overdrachtsgevoelens is lang niet altijd van toepassing.

Als het een stabiel gelijkwaardig contact zou zijn, ja. Maar TO wil meer, stelt zich afhankelijk op. Dat is geen gezonde relatie meer.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven