Crisisdienst GGZ

08-11-2019 20:50 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de crisisdienst van de GGZ. Wanneer schakel je die in?
Maar vooral, wat houdt het in?
Ik stel me er denk ik iets ergers bij voor dan het in werkelijkheid is.
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:15
Dank je! Ik ga even googlen op 113.nl
En ja, voor mijzelf

Zolang jij hier kunt schrijven en geen gevaar bent voor jezelf kun je ervanuit gaan dat je niet opgenomen wordt. Het klinkt lullig, maar daar hebben ze de capaciteit niet eens voor. Het moet echt héle dikke crisis zijn voor het zover is..
Ben je bekend bij de GGZ? Bel dan gewoon de HAP. Zij kunnen dan ook verslag maken voor je behandelaren, dat is voor alle partijen prettig. :)
Sterkte!

* ‘de crisisdienst’ is trouwens een dienstdoende psychiater en een verpleegkundige. Geen heel circus ofzo, gewoon twee mensen. Als ze bellen, voert de één het gesprek en de ander luistert mee en vult soms aan. Als ze langskomen is dat ook altijd samen.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 21:24
19.79% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 21:18
je denkt nu aan zelfmoord?
zoek dan NU iemand op: wees niet alleen

Waaruit concludeer je dat nou weer?
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 21:15
dat ligt eraan, wiens Huisarts, en wie de klachten heeft
je kunt alleen je eigen huisarts inschakelen

politie bellen kan wel

Maar echt, TO moet eerst meer vertellen, voor ze hier goed advies krijgt
In het kort.
Ik heb moment systeemtherapie en relatietherapie. Daarbij gebeurt er in het dagelijkse leven ook een en ander.
Mijn copingmechanisme is nogal destructief.

Afgelopen week ging het niet helemaal goed en heb ik uiteindelijk mijn therapeut gemaild. Zij uitte nav die mail haar zorgen em wanneer ik mij ook zorgen maakte, moest ik naar de huisarts en via hem naar de crisisdienst vd GGZ.

En nu zit ik dus op de bank vanalles in mij hoofd te halen over die crisisdienst. Wat is het, hoe gaat het in zn werk. Er staat een weekend voor de deur.
En ik moet dat zelf behoordelen. Hoe kan ik dat nou zelf doen??
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
08-11-2019 21:21
Waaruit concludeer je dat nou weer?
Daar is 113 voor
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
08-11-2019 21:21
Waaruit concludeer je dat nou weer?
Huh? Zelfmoord? Nee hoor.
Denk er gerust wel eens aan maar zal dat nooit doen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:21
In het kort.
Ik heb moment systeemtherapie en relatietherapie. Daarbij gebeurt er in het dagelijkse leven ook een en ander.
Mijn copingmechanisme is nogal destructief.

Afgelopen week ging het niet helemaal goed en heb ik uiteindelijk mijn therapeut gemaild. Zij uitte nav die mail haar zorgen em wanneer ik mij ook zorgen maakte, moest ik naar de huisarts en via hem naar de crisisdienst vd GGZ.

En nu zit ik dus op de bank vanalles in mij hoofd te halen over die crisisdienst. Wat is het, hoe gaat het in zn werk. Er staat een weekend voor de deur.
En ik moet dat zelf behoordelen. Hoe kan ik dat nou zelf doen??
Bel de HAP

Is er iemand bij je??
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:22
Huh? Zelfmoord? Nee hoor.
Denk er gerust wel eens aan maar zal dat nooit doen
Dan is 113.nl niks voor jou
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:21
In het kort.
Ik heb moment systeemtherapie en relatietherapie. Daarbij gebeurt er in het dagelijkse leven ook een en ander.
Mijn copingmechanisme is nogal destructief.

Afgelopen week ging het niet helemaal goed en heb ik uiteindelijk mijn therapeut gemaild. Zij uitte nav die mail haar zorgen em wanneer ik mij ook zorgen maakte, moest ik naar de huisarts en via hem naar de crisisdienst vd GGZ.

En nu zit ik dus op de bank vanalles in mij hoofd te halen over die crisisdienst. Wat is het, hoe gaat het in zn werk. Er staat een weekend voor de deur.
En ik moet dat zelf behoordelen. Hoe kan ik dat nou zelf doen??
Kijk, stuk fijner om hier op te antwoorden.


Ik heb een aantal keer de crisisdienst gebeld. Meestal vooraf met behandelaar al afgesproken, dan kwam ik daar op ‘het bord’ met gegevens en wat wenselijk was mbt medicatie.
Dan belde ik dus de hap, zij de crisisdienst, die mij weernom e vragen wat er was etc. en dan gingen zij overleggen met de dienstdoende psychiater en beldem ze me weer terug met wat te doen.
Inmiddels bepaal ik zelf wat ik wel en niet slik, dus is bellen niet meer nodig.

Nooit iemand gezien, nog nooit een kind uit huis geplaatst. Zelfs niet tijden een vrijwillige opname.
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 21:27
1.13% gewijzigd
Ah gos dat is wel kut. Ik denk dat de therapeut je gewoon wilde uitleggen wat je moet doen in geval van nood buiten kantooruren of als het echt nodig is.
Dat moet ze. Maar je krijgt geen kruis achter je naam door contact met crisisdienst, je krijgt ook geen kruis achter je naam als je met een gebroken been op de spoedeisende hulp belandt.

Maak je geen zorgen, het is hulp. Je problemen worden er niet groter van en kinderen worden niet uit huis geplaatst doordat je als ouder hulp nodig hebt. Het niet zoeken van hulp is een groter probleem als het om kinderen gaat
Anoniem262821034 schreef:
08-11-2019 21:20
Zolang jij hier kunt schrijven en geen gevaar bent voor jezelf kun je ervanuit gaan dat je niet opgenomen wordt. Het klinkt lullig, maar daar hebben ze de capaciteit niet eens voor. Het moet echt héle dikke crisis zijn voor het zover is..
Ben je bekend bij de GGZ? Bel dan gewoon de HAP. Zij kunnen dan ook verslag maken voor je behandelaren, dat is voor alle partijen prettig. :)
Sterkte!

* ‘de crisisdienst’ is trouwens een dienstdoende psychiater en een verpleegkundige. Geen heel circus ofzo, gewoon twee mensen. Als ze bellen, voert de één het gesprek en de ander luistert mee en vult soms aan. Als ze langskomen is dat ook altijd samen.
Wat een onzin, dat is er een onderdeel van. De crisisdienst heeft ook opvang locaties.
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:21
In het kort.
Ik heb moment systeemtherapie en relatietherapie. Daarbij gebeurt er in het dagelijkse leven ook een en ander.
Mijn copingmechanisme is nogal destructief.

Afgelopen week ging het niet helemaal goed en heb ik uiteindelijk mijn therapeut gemaild. Zij uitte nav die mail haar zorgen em wanneer ik mij ook zorgen maakte, moest ik naar de huisarts en via hem naar de crisisdienst vd GGZ.

En nu zit ik dus op de bank vanalles in mij hoofd te halen over die crisisdienst. Wat is het, hoe gaat het in zn werk. Er staat een weekend voor de deur.
En ik moet dat zelf behoordelen. Hoe kan ik dat nou zelf doen??

Duidelijk verhaal. :)
Je hoeft het niet zelf te beoordelen. Als je je zo ellendig voelt dat je denkt dat je jezelf niet meer in de hand hebt, bel je gewoon de HAP. Dan vertel je wat er aan de hand is en maken ze een praatje met je. Als zij denken dat het nodig is laten ze de crisisdienst terugbellen.
Eigenlijk gewoon net als dat je met fysieke klachten doet, bij twijfel bellen.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
08-11-2019 21:20
Zolang jij hier kunt schrijven en geen gevaar bent voor jezelf kun je ervanuit gaan dat je niet opgenomen wordt. Het klinkt lullig, maar daar hebben ze de capaciteit niet eens voor. Het moet echt héle dikke crisis zijn voor het zover is..
Ben je bekend bij de GGZ? Bel dan gewoon de HAP. Zij kunnen dan ook verslag maken voor je behandelaren, dat is voor alle partijen prettig. :)
Sterkte!

* ‘de crisisdienst’ is trouwens een dienstdoende psychiater en een verpleegkundige. Geen heel circus ofzo, gewoon twee mensen. Als ze bellen, voert de één het gesprek en de ander luistert mee en vult soms aan. Als ze langskomen is dat ook altijd samen.
Ah kijk... gewon 2 mensen dus. Ergens stelt dat al een beetje gerust 🙈
Stelde mij er idd een heel circus bij voor.
En nee, ik ben niet bekend bij GGZ
estrellas2 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 21:30
0.11% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 21:26
Wat een onzin, dat is er een onderdeel van. De crisisdienst heeft ook opvang locaties.

Ja ben niet achterlijk hoor, maar de eerste (en 9 van de 10 keer enige) mensen waarmee je zelf te maken krijgt zijn die twee.
.
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:28
Ah kijk... gewon 2 mensen dus. Ergens stelt dat al een beetje gerust 🙈
Stelde mij er idd een heel circus bij voor.
En nee, ik ben niet bekend bij GGZ
Meestal heb je juist een heel circus nodig voordat je die 2 mensen te spreken krijgt is mijn ervaring. Dus echt buiten zinnen in paniek zijn, het niet meer zien zitten, etc. En als je daar doorheen bent loopt het iets vlotter bij de crisisdienst.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-11-2019 21:05
Sensoor
113
113 is toch niet juist? Of ondertussen wel?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er naartoe toen het echt niet goed ging. Paar keer per week om met n psych en verpleegkundige praten. Ben daar geweest totdat ze me ok genoeg vonden om weer in therapie te gaan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:28
Ah kijk... gewon 2 mensen dus. Ergens stelt dat al een beetje gerust 🙈
Stelde mij er idd een heel circus bij voor.
En nee, ik ben niet bekend bij GGZ

Oh ik bedoelde met ‘bekend bij de GGZ’ meer of je in behandeling bent of niet. Niet dat je de HAP niet zou mogen bellen als dat niet zo is, maar dat zij je dan beter kunnen helpen dan een vrijwilligersorganisatie die je behalve een luisterend oor niks kan bieden.
;)
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 21:23
Bel de HAP

Is er iemand bij je??
Nee, ben alleen. Of nou ja, met mn kinderen.
Het is niet zo erg nu als vd week.
Maar als ik dan denk wat als....
Wat gaat er dan gebeuren.
Ik ken het niet.
Vandaar mijn vragen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Eidde schreef:
08-11-2019 21:34
113 is toch niet juist? Of ondertussen wel?
.NL
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maanden is de crisisdienst 2 keer betrokken geweest bij mijzelf. Beide keren zijn ze in de avond hierheen gekomen inderdaad met 2 personen. Beide keren was een opname wenselijk maar was er geen plek.
Dus ik kreeg IHT aangeboden dan komen ze gedurende 1 of 2 weken dagelijks hier aan huis, soms zelfs 2 keer per dag indien nodig.
Bij mij moest het wel perse via de huisarts mijn woonbegeleiding kreeg ze niet eens aan de lijn.

Inmiddels sta ik op de wachtlijst voor therapie (daar kan ik hopelijk september 2020! starten dus ruim een jaar wachten) en heb ik naast mijn woonbegeleider ook contacten met het FACT. Dat is in gang gezet door de crisisdienst.

Er is best veel mogelijk indien nodig en nee dat is geen heel circus maar het is volgens mij vrij prijzig dus het is wel echt als "laatste" oplossing.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-11-2019 21:35
.NL
Ja sorry.. Lees het nu. Te snel gereageerd..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 21:34
Meestal heb je juist een heel circus nodig voordat je die 2 mensen te spreken krijgt is mijn ervaring. Dus echt buiten zinnen in paniek zijn, het niet meer zien zitten, etc. En als je daar doorheen bent loopt het iets vlotter bij de crisisdienst.

Hoe ziet dat circus eruit dan? Hier is het gewoon de SEH of de HAP die ze belt en dan krijg je ze wel of niet te zien/ spreken. Niets meer, niets minder.
.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens sensoor en 113 is echt niet hetzelfde. 113 zowel online als telefonisch is er voornamelijk voor mensen die op dat moment suïcide overwegen.
Sensoor is wat breder meen ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
08-11-2019 21:35
Nee, ben alleen. Of nou ja, met mn kinderen.
Het is niet zo erg nu als vd week.
Maar als ik dan denk wat als....
Wat gaat er dan gebeuren.
Ik ken het niet.
Vandaar mijn vragen.
Er gaat niks gebeuren

Is er iemand die je even bellen kunt? Vriendin? Familie?
Alle reacties Link kopieren
Sensoor bellen is een goed idee, wellicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven