Geen geld hebben voor je menstruatie.

07-11-2019 00:59 571 berichten
Ik kon er zo gauw geen topic over vinden en als die er wel is dan graag een slotje.

Ik hoorde in het nieuws dat er meisjes/vrouwen zijn in Nederland die geen geld hebben voor tampons, maandverband of een cup etc. En dus maar oude vodden, wc papier gebruiken of de deur niet uit gaan en zelfs tampons hergebruiken (hoe dan?).

Ik vond het echt erg om te lezen maar ik dacht ook meteen van je hoeft toch geen Libresse of OB te kopen? Ben zelf een paar jaar geleden over gestapt op huismerk omdat ik de merken te duur vond worden en koop ik alleen merk als het in de aanbieding goedkoper is dan huismerk. Maar ik begrijp dat dat niet echt een optie is voor iedere vrouw i.v.m. irritaties en allergieën.

Wat vonden jullie van het nieuws dat niet ieder meisje/vrouw geld heeft voor tampons, maandverband en dergelijke?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-11-2019 21:20
Volgens mij koop ik deze aanbieding altijd bij het kruidvat

Afbeelding

Maar deze https://www.shavesavings.com/gillette-f ... l?___SID=U komen op 4,50 minder voor 4 meer, als ik het goed heb uitgerekend.
Die 29,99 is net zo duur (per mesje) als DM per 8. Vroeger had je deze 12 bij DM voor 23 euro, maar die verkopen ze helaas niet meer.
Bij die website is het inderdaad goedkoper (2 euro per mesje).
Ik heb ooit in een ver verleden nog kleine doosjes tampax met schiethuls gekocht bij de Zeeman. Vet in de uitverkoop, 10 cent. Guldentijd!
Doe er nu nog van :yes:
Sudrì schreef:
08-11-2019 21:21
Ik vroeg me gewoon af hoeveel mesjes een man verbruikt. Zat geen oordeel oid achter :hihi:
Dat kan erg verschillen per man.

Sommige groeien zowat geen gezichtshaar, terwijl andere na 1 dag al weer stoppels hebben. Dan heb je ook nog dat sommige mannen het eerst laten groeien voor dat ze het weghalen, sommige mannen die hun 5 uurs schaduw meteen weghalen, en andere mannen die het eerst tot een Osama bin Laden baard laten groeien voordat ze het weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-11-2019 21:21
Ik vroeg me gewoon af hoeveel mesjes een man verbruikt. Zat geen oordeel oid achter :hihi:
Ik kan uiteraard niet voor iedere man spreken. Maar bij mij gaat een scheermesje ca. 3 dagen mee. Dan wordt het bot en begint te "trekken" tijdens het scheren. Dus gemiddeld 10-12 mesjes per maand. Als je dan rekent dat je voor 6 mesjes al gauw 15-25 euro betaalt, is dat dus 30-40-50 euro per maand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-11-2019 21:24
Die 29,99 is net zo duur (per mesje) als DM per 8. Vroeger had je deze 12 bij DM voor 23 euro, maar die verkopen ze helaas niet meer.
Bij die website is het inderdaad goedkoper (2 euro per mesje).
Ja zover had ik nog niet gerekend bij DM. Maar ik zit dus nog goed qua prijs gelukkig.
Al moet het gewoon vele malen goedkoper kunnen natuurlijk.


Laatst zag ik grootverpakkingen natvoer voor de katten, 120 zakjes voor £25. Maar ja, die werd niet verzonden naar NL. en als wel zullen er weer genoeg verzendkosten bovenop komen.
Ik zie in deze het verband wel met maandverband :cat:
rosanna08 schreef:
08-11-2019 21:23
Maar je weet helemaal niet of diezelfde vrouwen waar jij het over hebt ook de vrouwen zijn die geen geld voor maandverband zeggen te hebben.
Nee precies. De meisjes die steeds aan mijn bureau staan met 'oeps vergeten' zijn meer de pluizige- legging- als- broek types, met een telefoon met een gebarsten scherm.
Nou bedenk ik me toch net, wij hebben een openbare toilet in ons gebouw met, jawel, doosjes tampons. En die zijn nog nooit meegejat.
I.t.t. de klok en een spiegel die aan de muur hingen.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 08-11-2019 21:32
1.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-11-2019 21:29
Nee precies. De meisjes die steeds aan mijn bureau staan met 'oeps vergeten' zijn meer de pluizige- legging- als- broek types, met een telefoon met een gebarsten scherm.
Waarschijnlijk omdat ze die telefoon al eens hebben laten stuiteren ergens, echt niet omdat ze die telefoon ergens uit een vuilnishoop hebben gevist. Dus ooit is die telefoon gewoon nieuw gekocht, en het abonnement zal ook niet gratis zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
hollebollegijs schreef:
08-11-2019 20:50
Vraag even aan de KLM
Die verstrekken op de WC's gratis "damesproducten" die zijn standaard weg na iedere vlucht.
Een rol WC papier prop je niet in je tas maar een doosjes tampons wel.
Nog nooit gezien terwijl ik toch meerdere keren met KLM heb gevlogen en ik toch een van de eersten was die naar de wc ging na het opstijgen.
TsumTsum schreef:
08-11-2019 21:32
Nog nooit gezien terwijl ik toch meerdere keren met KLM heb gevlogen en ik toch een van de eersten was die naar de wc ging na het opstijgen.
Juist, jij was de eerste.
Of bedoel jij dat ze er sowieso niet lagen?
pejeka schreef:
08-11-2019 21:31
Waarschijnlijk omdat ze die telefoon al eens hebben laten stuiteren ergens, echt niet omdat ze die telefoon ergens uit een vuilnishoop hebben gevist. Dus ooit is die telefoon gewoon nieuw gekocht, en het abonnement zal ook niet gratis zijn.
Hoe kom je erbij dat iedereen een abonnement heeft? Zat met prepaid die alleen op de wifi online gaan.
Telefoons worden vaak doorgegeven.
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 21:23
Laten we vooral niet over het hoofd zien dat vrouwen zich tegenwoordig ook moeten scheren, want anders zijn ze onfris. Dus vrouwen zijn eigenlijk dubbel slachtoffer.

En dan moeten ze nog eten ook.

En wat dacht je van al dat schijten wat ze daar vervolgens van gaan doen.
En daarna weer handen wassen. Met zeep.

Ik kan zo onderhand op wereldreis.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 21:23
Laten we vooral niet over het hoofd zien dat vrouwen zich tegenwoordig ook moeten scheren, want anders zijn ze onfris. Dus vrouwen zijn eigenlijk dubbel slachtoffer.

En dan moeten ze nog eten ook.
Dat is tegenwoordig echt nog maar weinig hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja maar vrouwen kunnen het met die goedkope mesjes doen, dat is feit.
Niq schreef:
08-11-2019 21:33
Of bedoel jij dat ze er sowieso niet lagen?
Heb ze nooit zien liggen. Niet dat ik ze ooit nodig denk te hebben, ik verschuif mijn menstruatie als ik op vakantie ga zodat ik het 95% zeker niet ben op vakantie. Heb een keer als puber gehad dat we 2 weken naar Duitsland op vakantie gingen, waren we net aangekomen in het huisje, boodschappen al gedaan... Ging ik naar de WC. "Ehh mam, heb jij nog ergens..." gelukkig had het park winkeltje het en een dag later naar een supermarkt om te kijken of ze m'n gebruikelijke merk verkochten. Ruim een week niet kunnen zwemmen want toen durfde ik nog geen tampons te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 20:59
Ik vraag er ook niet om dat ik moet eten om niet dood te gaan. Eten dan ook maar gratis maken?
Als je er maar genoeg een potje van maakt in je leven is het idd gratis (voedselbank)
.
anoniem_6516739a4cc01 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 09:41
99.71% gewijzigd
TsumTsum schreef:
08-11-2019 21:46
Heb ze nooit zien liggen. Niet dat ik ze ooit nodig denk te hebben, ik verschuif mijn menstruatie als ik op vakantie ga zodat ik het 95% zeker niet ben op vakantie. Heb een keer als puber gehad dat we 2 weken naar Duitsland op vakantie gingen, waren we net aangekomen in het huisje, boodschappen al gedaan... Ging ik naar de WC. "Ehh mam, heb jij nog ergens..." gelukkig had het park winkeltje het en een dag later naar een supermarkt om te kijken of ze m'n gebruikelijke merk verkochten. Ruim een week niet kunnen zwemmen want toen durfde ik nog geen tampons te gebruiken.
Daar hebben die meisjes en vrouwen die sowieso geen geld hebben voor een maandverbandje dan gelukkig geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
07-11-2019 01:20
Tja maar hoe doe je zoiets. Dan ben ik toch liever voor anticonceptie vergoed tot 21. Zulke tienermoeders kosten de samenleving veel meer geld dan anticonceptie tot 21 vergoeden. Maar de algemene pil kost tegenwoordig inderdaad geen drol meer.

Ik vraag me ook af of tampons en maandverband niet soms in pakketten bij de Voedselbank zitten?
De anticonceptiepil wordt al (grotendeels) vergoed vanuit de basisverzekering. Volgens mij heb ik ooit 6 euro ongeveer moeten betalen voor een half jaar. Maar de laatste tijd krijg ik het gewoon direct mee.

Niet genoeg geld hebben voor tampons/maandverband vind ik wel erg.. dit is inderdaad ook niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
08-11-2019 22:06
De anticonceptiepil wordt al (grotendeels) vergoed vanuit de basisverzekering. Volgens mij heb ik ooit 6 euro ongeveer moeten betalen voor een half jaar. Maar de laatste tijd krijg ik het gewoon direct mee.

Niet genoeg geld hebben voor tampons/maandverband vind ik wel erg.. dit is inderdaad ook niet goedkoop.
Het feit dat je het de laatste tijd direct meekrijgt, komt omdat de regels weer zijn veranderd. Voorheen betaalde je direct bij de apotheek, nu krijg je de rekening weer (zoals een aantal jaar geleden) via je zorgverzekeraar. Het zit niet in het basispakket. Dus die rekening komt nog ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maar... anticonceptie is toch niks medisch? Als je geen zwangerschap wilt, dan heb je toch geen seks, of geen seksuele handelingen waardoor je zwanger kunt worden? Waarom moet dat dan in het basispakket? Of kunnen jongens tegenwoordig ook gewoon condooms halen bij de apotheek, gratis en wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:11
Maar... anticonceptie is toch niks medisch? Als je geen zwangerschap wilt, dan heb je toch geen seks, of geen seksuele handelingen waardoor je zwanger kunt worden? Waarom moet dat dan in het basispakket? Of kunnen jongens tegenwoordig ook gewoon condooms halen bij de apotheek, gratis en wel?
Genoeg vrouwen bij wie dat ivm hele heftige menstruatie, zware migraine in stopweek, PCOS etc wel medisch is hoor. Ik ging ruim 2 jaar voordat ik uberhaupt seks had aan de pil wegens medische redenen.
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 22:14
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 22:11
Maar... anticonceptie is toch niks medisch? Als je geen zwangerschap wilt, dan heb je toch geen seks, of geen seksuele handelingen waardoor je zwanger kunt worden? Waarom moet dat dan in het basispakket? Of kunnen jongens tegenwoordig ook gewoon condooms halen bij de apotheek, gratis en wel?
Tja, dan kun je nog wel meer vergoedingen uit het basispakket ter discussie stellen hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven