Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Ik kom graag in de Hema. Een gezellige winkel.
Ja, ik ging voor bananen naar de AH en die waren vandaag niet geleverd.

Bij de Hema hebben ze leuke kerstspullen.
De laatste keer had ik geen tijd, maar ben er wel door heen gelopen.
Ik zag toch best wel leuke kleding.
Ik heb er een badjas van. Vandaag nog aan gehad. Is na 20 jaar nog steeds mooi en lekker dik van 100% katoen.

O ja, die bananen. Verkopen ze ook wel eens bij de Hema, maar die was al gesloten. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kom niet meer zo vaak als vroeger bij de Hema. Als ik er kom is het meestal voor rompertjes in een kraampakket en anders buiten voor een broodje. Die zijn wel erg lekker daar :-D

Vroeger haalde ik er ook nog wel eens ondergoed alleen is de kwaliteit heel erg achteruit gegaan.
impala schreef:
18-10-2018 22:09
Ik wil mijn lievelingssokken van 10 jaar geleden terug. Heb nog maar 1 paar over. Ondertussen al 10 paar nieuwe versleten. Allemaal prut.
Deze die je bij de AH veel goedkoper kan inslaan dan elders zijn sinds 2 jaar mijn favoriete sokken:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 08:55
Deze die je bij de AH veel goedkoper kan inslaan dan elders zijn sinds 2 jaar mijn favoriete sokken:
Afbeelding
Zien er wel lekker elastisch uit, maar ook een beetje dik? Of valt dat mee? Ik ga ze ieg eens bekijken!

Ik heb ook veel Xenos Coolmax sokken.
Afbeelding
Ook heel fijn, maar ik zoek ook nog iets dunners.
En de Xenos in mijn woonplaats is ook al opgeheven trouwens, dus daar moet ik ook nog vervanging voor zoeken.
.
Die coolmax had ik ook, maar die nomads zijn beter van kwaliteit; stevig maar toch niet te dik.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 11:21
Die coolmax had ik ook, maar die nomads zijn beter van kwaliteit; stevig maar toch niet te dik.
Zijn ze dunner?
.
Ik heb eigenlijk geen idee meer, die van de Xenos heb ik al lang geleden geruimd, dus kan niet vergelijken. Maar kijk gewoon ff in het sokkenschap van de Appie als je boodschappen gaat doen, dan zie/voel je zelf of het iets voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 11:26
Ik heb eigenlijk geen idee meer, die van de Xenos heb ik al lang geleden geruimd, dus kan niet vergelijken. Maar kijk gewoon ff in het sokkenschap van de Appie als je boodschappen gaat doen, dan zie/voel je zelf of het iets voor jou is.
Ik ga er speciaal voor naar AH.
Dat is nou een winkel die van mij wél mag verdwijnen :-)
.
impala schreef:
21-10-2018 11:28
Ik ga er speciaal voor naar AH.
Dat is nou een winkel die van mij wél mag verdwijnen :-)
Serieus? Ik vind 'm juist steeds beter worden, de nieuwste AH-winkel in de regio heeft zoveel meer keus opeens!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 11:31
Serieus? Ik vind 'm juist steeds beter worden, de nieuwste AH-winkel in de regio heeft zoveel meer keus opeens!
Veel keus ja. Maar de prijzen zijn belachelijk en ze hebben ook veel dingen die van veel betere kwaliteit lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn (vaak ziet de verpakking er goed uit en het product zelf ook. Maar de smaak blijkt dan toch erg middelmatig).
Vleeswaren (en andere etenswaren) van de Hema zien er bv erg basic uit, maar zijn beter dan die van AH. En kosten minder.
.
Ik kom er nu juist vaker nu ik een kindje heb. Ben tevreden over de rompers/kleertjes en hydrofiele doeken.
Voor mezelf koop ik er altijd mijn leggings, die vind ik ook fijn. Sokken gaan wel sneller kapot...
Fotolijstjes enzo vind ik daar gewoon te duur inderdaad, action vind ik dan weer superleuk en goedkoop wat dat soort pruldingen betreft. Wel handig dat je bij HEMA ook fotos direct kunt afdrukken. Enne.. ROOKWORST!

Ik zou t wel missen als HEMA op zou houden te bestaan, al is t alleen maar vanwege de kleertjes.
Alle reacties Link kopieren
Net nog geweest en 2 spijkerbroeken gekocht. Ik kwam eigenlijk voor wasknijpers, maar die kon ik niet vinden en was te lui om het iemand te vragen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mensen die bekend zijn met Xenos......zie ineens dat ervoor in de plaats komt een Casa. Vergelijkbaar?

Ik ben van AH!!!
Alle reacties Link kopieren
Casa (locatie Utrecht) vond ik meer iets hebben van de woonaccessoiresafdeling van V&D (waar ik overigens nooit iets kocht).

Niet vergelijkbaar met Xenos, in elk geval.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-10-2018 16:07
Casa (locatie Utrecht) vond ik meer iets hebben van de woonaccessoiresafdeling van V&D (waar ik overigens nooit iets kocht).

Niet vergelijkbaar met Xenos, in elk geval.
Ik ga de Xenos echt missen. Nog meer zelfs dan V&D. Ze hadden daar spulletjes die ze nergens anders hebben. De mijne was ook geen stoffige bende. Bij de Casa nog niet geweest. Maar als ik het zo hoor dus geen verbetering.
.
Alle reacties Link kopieren
In Groningen blijft Xenos gelukkig wel op de Vismarkt. Een studentenstad kan toch niet zonder Xenos?

Op winkelcentrum Paddepoel weet ik even niet of Xenos blijft. Aangezien er voornamelijk lagere inkomens en studenten wonen in die buurt zie ik geen toekomst voor een duurdere zaak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kwam ik in `België weleens bij de Casa maar t is het net niet. Wel leuke dingen maar in verhouding te duuur, ik vind t jammer van de Xenos...kwam er altijd graag oa voor kaarsen en cadeautjes
Het weekend nog lekker rookworst gehaald, vleeswaren zijn ook goedkoop en goed.
https://www.telegraaf.nl/financieel/171 ... bert-heijn
Het einde van de HEMA ben ik bang....
Alle reacties Link kopieren
Wel een goede manier voor Jumbo om op betere locaties te komen. Meestal kaapt Ahold iedere vrijgekomen plek. Maar inderdaad, het einde van HEMA zoals we dat kennen. Nog niet zolang geleden waren heel veel mensen blij dat HEMA weer in Nederlandse handen was. Achteraf kan je je afvragen of dat wel terecht was. Bakkerijen verkocht, salarissen fors verlaagd (voor nieuw personeel) en nu dit. Als het onder een buitenlandse eigenaar was gebeurd had de Telegraaf niet genoeg zwarte inkt....
Sara9876 schreef:
08-11-2019 17:35
Wel een goede manier voor Jumbo om op betere locaties te komen. Meestal kaapt Ahold iedere vrijgekomen plek.

Dat zeker. Maargoed als ik kijk naar de plekken waar de HEMA hier in de buurt zit, dan zitten ze vaak in hetzelfde winkelcentrum als de Albert Heijn. Ik vraag me af in hoeverre we nou nóg een extra grote supermarkt nodig hebben in elk winkelcentrum. AH en Jumbo zijn wat mij betreft vrij uitwisselbaar. Al moet ik zeggen dat het aanbod vegetarische producten bij de Jumbo wel heel fijn is. Maar toch zou ik liever een Lidl in het wineklcentrum zien dan een extra Jumbo eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
21-10-2018 20:07
Vroeger kwam ik in `België weleens bij de Casa maar t is het net niet. Wel leuke dingen maar in verhouding te duuur, ik vind t jammer van de Xenos...kwam er altijd graag oa voor kaarsen en cadeautjes
Bii ons is de Xenos tot mijn vreugde weer terug :-D
En de Casa zit in het oude pand van Xenos. Ze verlopen deels dezelfde spullen maar bij Casa zijn ze duurder. Het is dan ook een stuk drukker bij Xenos :)
.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden twee hoeslakens bij de Hema gekocht. Benieuwd hoe lang ze het uithouden, ze voelen wel stevig aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven