Kleding droogtips

09-11-2019 03:54 29 berichten
We hebben geen droger.

Mensen tips om kleding sneller te laten drogen?

En is het erg als je iet wat natte / klamme kleding al opvouwt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb waslijnen opgehangen boven, vlak onder het plafond. Droogt behoorlijk snel daar (warme lucht stijgt op natuurlijk).

Boven het trapgat schijnt ook goed te werken (zelfde principe).

Natte kleding niet opvouwen, dan gaat het stinken.
Alle reacties Link kopieren
Wat niet in de droger kan hangt hier in de bijkeuken aan aldaar gespannen waslijnen. Daar heb ik de verwarming altijd opengedraaid staan met een raam op een kier en op het aanrechtblad staat een ventilator die ik op de was gericht heen en weer laat blazen. Die combinatie (warmte, frisse buitenlucht en wind/waaien) werkt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
De was in het trapgat hangen.

En nooit natte kleding opbouwen, dan gaat het ontzettend stinken.
Alle reacties Link kopieren
Over de verwarming of rekje voor de verwarming.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb wel een droger maar droog er nooit kleding in. Gewoon zorgen dat je voldoende kleding hebt zodat je de tijd hebt om je was fatsoenlijk te laten drogen

Ik droog binnen zoveel mogelijk voor een open raam (boven)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 09-11-2019 07:22
16.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Altijd goed verluchten als je kleding in huis droogt, hang het niet te dicht bij elkaar.
De tip om kleding op de verwarming te drogen is gevaarlijk, synthetische kleding gaat verschroeiien.
Hier enkel een droger voor handdoeken en in de winter lakens, kleding verslijt heel erg in een droger.
Hang t-shirts, hemden, jurken... op kapstokken en trek ze glad, hang alles zorgvuldig op en dan moet je amper strijken.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
09-11-2019 07:21
Altijd goed verluchten als je kleding in huis droogt, hang het niet te dicht bij elkaar.
De tip om kleding op de verwarming te drogen is gevaarlijk, synthetische kleding gaat verschroeiien.
Welnee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
09-11-2019 07:28
Welnee!
Welja! Wat is 'verwarming'!? Denk jij dat iedereen centrale verwarming heeft? Ik kom vaak in huizen met kachels hoor, daar wil je geen kleding op drogen.
Alle reacties Link kopieren
Als je haast hebt. Even strijken
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
09-11-2019 07:34
Welja! Wat is 'verwarming'!? Denk jij dat iedereen centrale verwarming heeft? Ik kom vaak in huizen met kachels hoor, daar wil je geen kleding op drogen.
Dan had ik wel kachel geschreven. Verwarming is cv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een droger, maar daar gaat alleen beddengoed, handdoeken en ondergoed in. Kleding doe ik niet in de droger.

Heel soms wil ik de kleding al eerder dragen, voordat het weer droog is. Dan leg ik het al eerder op de verwarming of föhn ik het droog.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eem droger en doe juist alles wat klein is erin, zoals ondergoed, hemden , sokken. Alles wat groot is broeken, handdoeken en truien hang ik op het balkon. Als kleding na 2 dagen niet droog is , gooi ik het op de cv. Werkt prima
Noor21 schreef:
09-11-2019 05:37
Wat niet in de droger kan hangt hier in de bijkeuken aan aldaar gespannen waslijnen. Daar heb ik de verwarming altijd opengedraaid staan met een raam op een kier en op het aanrechtblad staat een ventilator die ik op de was gericht heen en weer laat blazen. Die combinatie (warmte, frisse buitenlucht en wind/waaien) werkt heel goed.

Dit!
Plus dat je de lijntjes wat verder uit elkaar zou kunnen spannen. Of als je rekjes gebruikt meerdere rekjes gebruiken zodat je tussen de kledingstukken een lijntje leeg kunt laten.

Als je dingen niet aan het rek hangt met knijpers maar er over hangt dan hangt het dubbel. Dan zou je het bijvoorbeeld over twee lijntjes kunnen hangen zodat er ook lucht tussendoor kan.

En alles en beetje door elkaar hangen. Niet alle grote dikke dingen naast elkaar. Dikke sweater naast dun shirt. Of lange broek naast ondergoed en sokken.

En als ik echt ruimte te kort kom haal ik de bijna droge was wel eens af en hang/leg die (gevouwen) her en der op de radiatoren.

En de was en beetje verspreiden over de week zodat je niet heel veel tegelijk hebt hangen.
Alle reacties Link kopieren
Goed centrifugeren... uitslaan... in een verwarmde ruimte drogen en goed ventileren.

In de winter duurt het drogen helaas langer.
Andersom schreef:
09-11-2019 08:23
Dit!
Plus dat je de lijntjes wat verder uit elkaar zou kunnen spannen. Of als je rekjes gebruikt meerdere rekjes gebruiken zodat je tussen de kledingstukken een lijntje leeg kunt laten.

Als je dingen niet aan het rek hangt met knijpers maar er over hangt dan hangt het dubbel. Dan zou je het bijvoorbeeld over twee lijntjes kunnen hangen zodat er ook lucht tussendoor kan.

En alles en beetje door elkaar hangen. Niet alle grote dikke dingen naast elkaar. Dikke sweater naast dun shirt. Of lange broek naast ondergoed en sokken.

En als ik echt ruimte te kort kom haal ik de bijna droge was wel eens af en hang/leg die (gevouwen) her en der op de radiatoren.

En de was en beetje verspreiden over de week zodat je niet heel veel tegelijk hebt hangen.

Goeie. Ik hang zelfs dunne t-shirts over 2 lijnen (met dus lucht ertussen). En afwisselend spijkerbroeken en kleine/dunne spullen.
Op de kamer met groot open raam ook altijd de verwarming aan. Zelfs in de zomer hang ik het daar. Gaat nooit naar buiten. Als het een beetje waait zie je het wasgoed heen en weer bewegen.
Magick88 schreef:
09-11-2019 08:26
Goed centrifugeren... uitslaan... in een verwarmde ruimte drogen en goed ventileren.

In de winter duurt het drogen helaas langer.

Die ervaring heb ik echt niet. In het najaar en voorjaar is het lastig als de buitenlucht vochtig is een je de verwarming niet vaak aan hebt. In de winter met de verwarming en droge vrieslucht droogt het juist vaak heel goed.
De droger gebruik ik alleen voor handdoeken, theedoeken en badlakens. Ik heb een ruime zolder waar ik waslijnen met kledinghangers heb hangen. Ik droog de was nooit buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een droger, maar gebruik deze niet zo vaak. Goed droogrek kopen zodat de kleding niet te dicht op elkaar hangt. Goed centrifugeren en dan kleding uitslaan. Zorgen dat je goed door lucht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
malibu82 schreef:
09-11-2019 07:47
Ik heb een droger, maar daar gaat alleen beddengoed, handdoeken en ondergoed in. Kleding doe ik niet in de droger.

Heel soms wil ik de kleding al eerder dragen, voordat het weer droog is. Dan leg ik het al eerder op de verwarming of föhn ik het droog.
Oh jeetje de föhn is inderdaad een goeie om kleding droog te krijgen! Ik ga hier is naar kijken!
Santaaa schreef:
09-11-2019 08:50
Oh jeetje de föhn is inderdaad een goeie om kleding droog te krijgen! Ik ga hier is naar kijken!

Duurt langer dan je denkt, zeker als je de föhn zelf moet vasthouden.

Niet te dichtbij want dan raakt de föhn gemakkelijk oververhit.

Vraag maar niet hoe ik dat weet.
https://www.enkelhetbeste.nl/products/i ... t_campaign

Iemand ervaring met dit soort drogers?
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook nog kan doen is een ventilator er op zetten. Het windje laat je was sneller drogen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
09-11-2019 07:38
Dan had ik wel kachel geschreven. Verwarming is cv.
Nee toch niet, centrale verwarming is cv, verwarming kan alles zijn.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
09-11-2019 09:30
https://www.enkelhetbeste.nl/products/i ... t_campaign

Iemand ervaring met dit soort drogers?

Dat ding gebruikt 1000w aan vermogen. Geen idee hoe lang en hoe vaak je dat wil gaan gebruiken, maar ik zou me dan voorbereiden op een hogere elektriciteitsrekening. Hetzelfde voor als je al je kleding gaat droogföhnen. Ik zou het gewoon ophangen en als je snel iets aan wil, dan even op de verwarming leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven