Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
FFA, ik gebruik een half pompje op mijn bob en als ik me goed herinner heb jij lang en dik haar... dan lijkt het me dat 2 pompjes wel okay is.

Ik heb vandaag ook weer de As I Am coconut co-wash van stal gehaald. En toch maar een beetje gele Boucleme erin. Refreshen heb ik zo goed als opgegeven. Of ik was/spoel het of ik doe er verder niets mee en schudt het een beetje uit. Dat halfnatte gedoe werkt echt niet voor mij.

Ik vind de Kokosboost ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-11-2019 09:28
FFA, heb jij de Boucleme krullencreme? Ik gebruik daar echt maar een heel klein beetje van. En ja, het blijft uitproberen he.

Ik heb net een klein flesje Boucleme Super Hold Styler besteld. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik zag wel dat er glycerine in zit dus wellicht niet zo fantastisch voor mij in dit vochtige weer.

Ik was ook helemaal van de Kokosboost (masker) af maar die heb ik gisteren weer eens uit de kast getrokken. Het heeft mijn haar niet slap gemaakt. Wel lekker zacht.
Maar als je zo’n klein flesje besteld, dan moet je toch relatief veel verzendkosten betalen? Of bestel je hem op een geheim adres waar ik nog geen weet van heb? :lol:
Alle reacties Link kopieren
FFA: is het bij die paarse boucleme ook makkelijk om de cast eruit te knijpen? Of blijft het wat hard en slierterig?
Ik heb dun haar, dus de cast moet er echt helemaal uit, anders zie ik er zo pierig uit.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
10-11-2019 15:03
Maar als je zo’n klein flesje besteld, dan moet je toch relatief veel verzendkosten betalen? Of bestel je hem op een geheim adres waar ik nog geen weet van heb? :lol:
Het was 4 Euro - ja, relatief veel voor een klein flesje maar ja... 100 ml doe ik heel lang mee hoor. Ik heb de afgelopen maanden echt dagelijks de gele Boucleme gebruikt en ik denk dat er nu zo'n 100 ml door is. Het gebeurt me zo vaak dat ik dingen niet op maak. Heb dan liever een kleinere verpakking ook al is dat relatief gezien duurder. Als het goed bevalt kan ik altijd nog een grote kopen. Ik had gewild dat ik de shampoo en conditioner in kleine verpakking had gekocht. Dat staat hier maar in de kast weg te kwijnen tot ik op een dag weer wat verandering wil.
Alle reacties Link kopieren
@ Lady Ik heb inderdaad lang en redelijk veel haar.

Ben net klaar. Het zit niet slecht maar gewoonlijk is het beter met de paarse gel.
Dus de volgende keer probeer ik weer de paarse gel zonder de krullencrème, als het dan zit zoals ik gewoon ben van die gel ligt het echt aan de krullencrème.

Ik zal de gele gel van Bouclème ook eens proberen zonder die krullencrème. Wie weet vind ik die dan ook fantastisch :)

Ook wat betreft techniek ben ik er nog niet helemaal uit. Ondersteboven en ploppen geeft een warboel op mijn achterhoofd en met rechtop zonder ploppen valt het plat op mijn kruin.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
10-11-2019 15:12
@ Lady Ik heb inderdaad lang en redelijk veel haar.

Ben net klaar. Het zit niet slecht maar gewoonlijk is het beter met de paarse gel.
Dus de volgende keer probeer ik weer de paarse gel zonder de krullencrème, als het dan zit zoals ik gewoon ben van die gel ligt het echt aan de krullencrème.

Ik zal de gele gel van Bouclème ook eens proberen zonder die krullencrème. Wie weet vind ik die dan ook fantastisch :)

Ook wat betreft techniek ben ik er nog niet helemaal uit. Ondersteboven en ploppen geeft een warboel op mijn achterhoofd en met rechtop zonder ploppen valt het plat op mijn kruin.
Ik gebruik nooit krullencreme, dus misschien is het inderdaad dat waardoor je de gele niet fijn vindt!

En wat betreft plat op kruin-haar: helpt het root-clippen niet, of doe je daar niet aan? Ik vind het dan zoveel beter zitten.
Alle reacties Link kopieren
Rootclippen heb ik zelf het geduld niet voor. Ik gebruik Aveda Texture Tonic (CG) en ook Aura Botanica Eau des Vagues (niet CG). Dit spuit ik een beetje bij de aanzet, vingers erdoor en laten drogen. Het zit bij mij nooit meer plat boven op (misschien ook omdat het behoorlijk kort is momenteel).
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
10-11-2019 15:07
FFA: is het bij die paarse boucleme ook makkelijk om de cast eruit te knijpen? Of blijft het wat hard en slierterig?
Ik heb dun haar, dus de cast moet er echt helemaal uit, anders zie ik er zo pierig uit.

Oh die had ik even gemist...
Ja die paarse Bouclème knijp ik er gemakkelijk uit, bij Bounce Curl bijvoorbeeld lukt dat minder goed.
Mijn krullen krijgen een beetje zijdeachtige glans door die gel.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
10-11-2019 15:16
Ik gebruik nooit krullencreme, dus misschien is het inderdaad dat waardoor je de gele niet fijn vindt!

En wat betreft plat op kruin-haar: helpt het root-clippen niet, of doe je daar niet aan? Ik vind het dan zoveel beter zitten.

Ik heb dat root - clippen al een paar keer geprobeerd. Ik vind het resultaat wat onnatuurlijk ogen. Ook wel wat gedoe waar ik in de week geen tijd/zin in heb.

Ik wil wassen, ploppen, drogen, schrunchen zonder al te veel gedoe. Tot nu toe is alles altijd nog gedoe :$
Maar goed, na 2,5 maand cg mag ik niet verwachten dat ik 25 jaar mijn haar steilen en stylen ineens kan goedmaken...
Zit met gewassen haar op de bank. Geen gel erin gedaan omdat ik straks toch met nat haar ga slapen. En dus nu alleen crème en mousse. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook helemaal niks met krullencreme. Zie er nul meerwaarde van.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel verschil maken bij mij - met of zonder krullencreme. Met is zachter, minder pluis. Soms sla ik het over maar dan heb ik wel een beetje gewone conditioner als leave-in gebruikt.
Krullencreme, en dan zeker die van devacurl (die geeft ook best wat hold), zorgt bij mij voor een mooiere kruldefinitie en daarnaast heb ik minder pluis en zachter haar. Vind het verder fijner dan leave-in, dus gebruik het ook in plaats daarvan.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
11-11-2019 00:29
Krullencreme, en dan zeker die van devacurl (die geeft ook best wat hold), zorgt bij mij voor een mooiere kruldefinitie en daarnaast heb ik minder pluis en zachter haar. Vind het verder fijner dan leave-in, dus gebruik het ook in plaats daarvan.

Gebruik jij dan ook heel weinig?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
11-11-2019 00:29
Krullencreme, en dan zeker die van devacurl (die geeft ook best wat hold), zorgt bij mij voor een mooiere kruldefinitie en daarnaast heb ik minder pluis en zachter haar. Vind het verder fijner dan leave-in, dus gebruik het ook in plaats daarvan.
Zacht en kruldefinitie gaan bij mij niet hand in hand.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
11-11-2019 08:58
Zacht en kruldefinitie gaan bij mij niet hand in hand.
Hmmm... bij mij juist wel. De krullen die ik aan de zijkant en achterkant heb had waren juist heel zacht -- en glanzend. Die kon ik ook zo uit elkaar trekken en dan gingen ze vanzelf weer goed zitten. En daar hoef ik verder ook niets aan te doen. Helaas heb ik die niet over mijn hele hoofd....
Heeft er iemand ervaring met de syoss conditioners? Ik heb de keratin en curl me geprobeerd. Over beide tevreden, maar ik vind de keratin het lekkerst ruiken. Ik kan niet zeggen dat de curl me meer voor mijn waves doet dan de keratin. Hoe is dit bij jullie? Ik overweeg om nu toch enkel de keratin bij te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Appelsientjes, ik heb 2 jaar geleden of zo een Syoss conditioner gekocht. Weet niet meer welke maar ik vond het niks (de geur was ook bla) dus kan je niet verder helpen.

Hier gaat ie goed. Ik heb de As I Am cowash weer van stal gehaald. Was ik even helemaal klaar mee maar vind em nu toch wel weer fijn. Verder ben ik groot fan van Eau des Vagues (Aura Botanica) - zit alcohol in dus niet CG maar ik krijg er mooie zachte krullen van. Doe nu de gele Boucleme gel op halfdroog haar en dat scheelt enorm in de drogingstijd en het werkt goed. Weinig pluis. Mag niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de curl me. Maar volgens mij is die echt precies hetzelfde als de keratin, kijk maar naar de ingredienten.
Ik vind hem wel ok, maar is wel redelijk zwaar. Gebruik hem ook maar af en toe.
Afgelopen week weer naar curlsys kapper geweest, het zat daarna echt zo super mooi! Helaas lukt het mij zelf iets minder om zo te krijgen :| Hoe vaak laten jullie het knippen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was moe en uit m'n hum toen ik uit mijn werk kwam. Dus na het eten heb ik mezelf verwend met een lang heet bad. Mijn haren gewassen met cg shampoo want het voelde vet. Daarna veeeeeeel Coconut condiotioner. Haren aan de lucht laten drogen en geen enkel product aangebracht, had er géén zin in. Het is nu nog licht vochtig maar ik ga slapen. Ik merk wel hoe het morgen zit. Een kletsnatte refresh kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Appelsientjes schreef:
14-11-2019 20:55
Heeft er iemand ervaring met de syoss conditioners? Ik heb de keratin en curl me geprobeerd. Over beide tevreden, maar ik vind de keratin het lekkerst ruiken. Ik kan niet zeggen dat de curl me meer voor mijn waves doet dan de keratin. Hoe is dit bij jullie? Ik overweeg om nu toch enkel de keratin bij te kopen.

Ik gebruik de keratin conditioner geregeld, voor mij de perfecte dosis proteïne.
Alle reacties Link kopieren
Deze week weer wat geëxperimenteerd.
Ik heb eens uitgetest wat die krullencrème van Bouclème nu exact doet met mijn haar omdat ik dacht dat dat de oorzaak was van mijn ‘rubberen’ krullen. Heb deze gebruikt na shampoo en conditioner en zonder de gel, op zich kreeg ik een mooie vorm krullen toen het nog nat was maar eenmaal droog had ik gekke vette slierten.

Daarna de gele Bouclème gel gebruikt zonder de krullencrème en ik had hele mooie zachte krullen! Het zat nog eens mee :)
Voor mij geen krullencrème van Bouclème meer dus.

Wat ik nu vaak heb op dag 2 en 3 is dat mijn haar toch redelijk snel pluist en wat droog is. Beetje dreadlock - achtige krullen. Zou ik meer leave - in moeten gebruiken? Durf niet goed omdat ik bang ben voor vette slierten...
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel mijn huidige routine mij bevalt start ik morgen met het volgende experiment: Devacurl.
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
FFA, mysterie opgelost! Experimenteren is leuk.

Ik ben zelf wel fan van de krullencreme van Boucleme. Ik gebruik echt maar een heel klein beetje... een erwtje op mijn halflange haar. (Die fles doe ik dus jaren mee.)

Een paar dagen geleden heb ik mijn haar geverfd met niet CG spul (geen winkel in de buurt die het verkoopt en online duurde me te lang). Daarna Aphogee Keratin spray erin gedaan (met siliconen) want ik doe een paar dagen later een final wash. Oooh, wat zat het lekker en goed. Waarom zijn siliconen zo slecht? In kleine doses werkt het echt heel goed. Zacht, glanzend haar met mooie krullen.

Verder heb ik een aantal gouwe ouwes weer uit de kast getrokken. De As I Am coconut cowash en de kokosboost (masker). Ik was daar even helemaal van af omdat ik het idee had dat het mijn haar slap maakte. Mijn haar was ook slap maar in kleine doses is het fijn spul.

Ik had in mijn haar zitten knippen en het was wat kort maar het lijkt me te settelen. Het groeit ook snel. Na een verfbeurt kan ik 3 weken later al weer aan de gang. Tot 6 a 8 weken rekken lukt me nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
fretra schreef:
16-11-2019 09:12
Alhoewel mijn huidige routine mij bevalt start ik morgen met het volgende experiment: Devacurl.
Ben benieuwd.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Sally gebruikt het en was er blij mee geloof ik. De krullencreme schijnt ook wat hold te hebben wat fijn is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven