Vriend komt niet op de verjaardag van mijn zoon

11-11-2019 12:50 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Sinds vier jaar heb ik een leuke relatie. We wonen niet samen, maar hebben wel plannen om dat wel te gaan doen in de toekomst.

Ik heb een zoon uit een vorige relatie die van de week jarig is.
Sinds 3 maanden heeft mijn vriend een drukke nieuwe baan. Ik steun hem volledig en we zien elkaar door de drukte iets minder.

Mijn zoon is van de week jarig en hij zegt niet te kunnen komen, ook niet heel even na werk. Hij is overigens wel gek op hem en het klikt heel goed tussen mijn zoon en hem.
Hij heeft geen auto dus moet wel 45 min met het ov. Wel kan hij die dag ( dag van de verjaardag) na zijn werk naar een hele goede vriendin om daar te eten. Ik ben daar absoluut niet jaloers om, maar ik weet niet zo goed wat ik hier dan van moet denken. Hij moet dan 20’min fietsen om naar haar toe te gaan na zijn werk. Ik vind het vooral jammer voor mijn zoon.
Ik gun hem zijn ontspanning en hij kan gewoon daar naartoe gaan, blijkbaar kost hem dat minder energie.
Maar toch steekt het wat.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_128906 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:54
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
als je geen prioriteit ben moet je geen optie willen zijn.
Waarom moet hij persé op de datum zelf komen? Hij kan toch in het weekend gewoon een kadootje meenemen en/of jullie mee uit eten nemen?
Totaal not done, het is 1 dag waarop hij ns extra moeite moet doen en dat is dan teveel?
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
11-11-2019 12:52
als je geen prioriteit ben moet je geen optie willen zijn.
Wat een onzin.
TO is niet jarig, maar haar zoon.
Waarom zou vriend 1,5 uur reistijd over moeten hebben voor een kinder verjaardag?

Maar goed, ik snap dat ‘persé op moeten komen draven op de dag zelf’ sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje, ja dat kan, maar het steekt een beetje dat hij wel naar die vriendin kan. Hij kan denk ik niet zo goed tegen drukte of zo...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook liever eten met een vriendin dan na mn drukke werkdag naar de verjaardag van een kind; alsje vriend zo denkt TO dan is dat toch duidelijk voor je?
Zo te lezen ben je toch wel jaloers..
Alle reacties Link kopieren
Hij kan trouwens gewoon blijven slapen, en sochtends naar zijn werk gaan vanuit hier. Sochtends is de verbinding sneller. Hij kan binnen 30 min op zijn werk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Na het werk 2x 20 minuten fietsen voor een etentje bij een vriendin of 2x drie kwartier met het OV voor een kinderverjaardag, ik zou het ook wel weten hoor. Maak er niet zo'n big deal van.
Alle reacties Link kopieren
2019 ik ben niet jaloers. Het steekt alleen wat.
Had het gewoon leuk gevonden voor mijn zoon. Het wordt geen kinderfeestje of zo. Er komen hooguit 4 mensen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
11-11-2019 12:55
Wat een onzin.
TO is niet jarig, maar haar zoon.
Waarom zou vriend 1,5 uur reistijd over moeten hebben voor een kinder verjaardag?

Maar goed, ik snap dat ‘persé op moeten komen draven op de dag zelf’ sowieso niet.

kan jij vinden...
ik zelf vind het gek dat hij niet komt als de relatie al zo ver is dat ze spreken over samen wonen..
Alle reacties Link kopieren
Pff, het is een kinderverjaardag. Waarom kunnen moeders niet begrijpen dat dat voor andere mensen totaal niet boeiend is. Een gezellig etentje met een vriendin of een suffe verjaardag van een kind, niet een heel moeilijke keus.
Alle reacties Link kopieren
Kan je vriend goed overweg met de andere gasten?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje, hij kan hier gewoon blijven slapen en dan in de ochtend is de reistijd 30min. Net zoveel als hij normaal ook onderweg is.
Farizia schreef:
11-11-2019 12:53
Totaal not done, het is 1 dag waarop hij ns extra moeite moet doen en dat is dan teveel?

Kinderverjaardag van een kind dat niet van jou is? Ik zou ook skippen.
Mijn man zou het niet zijn.... Mijn zoon hoort bij het pakketje, als hij die niet belangrijk vind, dan mij ook niet.
Ik vind 1,5 uur reistijd voor een kinderverjaardag veel hoor. Het lijkt mij ook niet leuk en ontspannend om na een drukke dag en eten met een vriendin tussen de drukke koters te zitten.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:01
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-11-2019 12:55
Zo te lezen ben je toch wel jaloers..
.
Ja natuurlijk haha, het druipt er vanaf.
Laat hem gewoon even in het weekend langskomen. Niet direct 4 jaar relatie afschrijven door een kinderverjaardag.
girasole3 schreef:
11-11-2019 12:55
Wat een onzin.
TO is niet jarig, maar haar zoon.
Waarom zou vriend 1,5 uur reistijd over moeten hebben voor een kinder verjaardag?

Maar goed, ik snap dat ‘persé op moeten komen draven op de dag zelf’ sowieso niet.
Eens!
Ga in het weekend wat leuks doen samen, heeft je vriend vast meer aandacht voor je zoon en lijkt me toch veel gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij kan heel goed overweg met iedereen.


Essychan, ja dat kan jij vinden, maar mijn zoon is erg gehecht aan hem. Het wordt ook geen kinderfeest zoals ik al eerder zei.
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt hij als je het met hem bespreekt?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
11-11-2019 12:57
Na het werk 2x 20 minuten fietsen voor een etentje bij een vriendin of 2x drie kwartier met het OV voor een kinderverjaardag, ik zou het ook wel weten hoor. Maak er niet zo'n big deal van.
Dit is precies wat ik ook dacht.
en eens met redbulletje

Waarom kan hij niet in het weekend een cadeau meenemen?
Wij vieren in de familie onze verjaardagen altijd al in het weekend (ook die van de kinderen) omdat er mensen zijn die een stuk verder weg wonen.
saartje- wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:02
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is dat altijd al zo geweest of is het iets nieuws?
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 12:59
Nessemeisje, hij kan hier gewoon blijven slapen en dan in de ochtend is de reistijd 30min. Net zoveel als hij normaal ook onderweg is.
Nou, dan ga je hem dat stampvoetend zeggen en eisen dat hij langskomt anders voel jij je persoonlijk beledigd. Succes met het vrijgezellenbestaan straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven