Relatie/verleden

11-11-2019 15:00 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bij deze heb ik een vraagje, namelijk hoe kunnen jullie bepaalde dingen goed een plaatsje geven?

Ik heb sinds een half jaar een vriend en hij is alles voor me. Hij is lief, zorgzaam, respectvol en geeft me een goed gevoel over wie ik mag zijn. Ik ben best wel onzeker (over mezelf) en hij geeft me de bevestiging die ik nodig hebt (hij zegt iedere dag schatje je bent zo mooi, lief en zorgzaam, je bent het beste wat me ooit is overkomen en je bent m'n ware liefde). Pakt m'n hand vast als we ergens lopen of slaat een arm om me heen, komt met een bosje bloemen thuis, kortom ik kan mezelf echt geen betere vriend wensen en voorstellen.

Er is een leeftijdsverschil van ruim 10 jaar. Op zich heb ik hier geen probleem mee, maar wel dat hij best wel een 'ruig' leven heeft gehad. Hij is overal ter wereld al geweest en heeft alles gedaan wat god maar verboden heeft. We zijn heel erg eerlijk en open naar elkaar toe en bespreken eigenlijk alles en hoeven ons, richting elkaar, nergens voor te schamen.
Nu kwam het gisteren te praat over hoeren, dus ik vroeg ben jij weleens bij de hoeren geweest? Hij zegt ja een paar keer, maar dat is al een jaar of 10/11 geleden. Ik was vrijgezel en dan maakt het toch niet uit wat je doet. Diep vanbinnen wist ik wel dat hij dat had gedaan, maar toen hij er gewoon eerlijk over was schrok ik wel, nou ja ik walgde er meer van. Ik ben ook visueel ingesteld, dus heb er dan ook al gelijk beeld bij en kreeg echt een knoop in m'n maag, zo een naar gevoel. 's avonds kon ik merken dat ik toch wel wat afstandelijker was, gewoon de gedachte dat hij op iemand is gekropen waar er al genoeg op gezeten hebben. Echter zegt hij dan tegen mij, tsja je bent zelf ook de heiligste niet geweest en je heb ook een aantal keer seks gehad met jongens die je amper kende, dat is ook wel zo maar toch voelt dit heel andersder... Zeker omdat ik mannen ken die na de hoeren gaan, dus heb daar een bepaald beeld bij en hij is echt absoluut niet zo. Hij zegt dan nou als ik jongens tegenkom waar je seks mee heb gehad dan krijg ik ook een heel vreemd gevoel in m'n buik/maag, maar ik kan het goed voor mezelf houden.

Vannacht heb ik amper geslapen, zo erg zit ik ermee... dus ik heb aangegeven richting hem dat ik er buikpijn van had dat hij een paar keer een hoer heeft gedaan en ik een vertekend beeld van hem krijg en niet weet of ik dit een plaatsje kan geven. Hierop reageerde hij; sorry schatje ik heb er nu ook verdriet van dat jij je zo voelt' en hierop heb ik aangegeven dat ik er ten eerste al beeld bij heb en ten tweede walg ik er gewoon van en snap niet dat je jezelf er niet voor schaamt en zo diep kan zinken, zoiets had ik echt nooit van jou verwacht, vind het echt smerig en mogelijk heeft dit wel invloed op de affectie.. en hierop antwoorde hij; nou ik schaam me wel hoor.

Kortom: maak ik hier nu echt een drama van? Aan de ene kant denk ik tsja die was vrijgezel, maar aan de andere kant denk ik nee zo een jongen ben je niet zo lief en respectvol, ook richting vrouwen, en zoiets heb je gedaan...

Hebben jullie evt. tips zodat ik dit een plekje kan geven? ik doe best wel veel/vaak piekeren, en dit heeft er dan geen goede invloed op...
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo aan.. Tip voor de volgende keer, geen vragen stellen waar je het antwoord niet van wilt weten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je laag en respectloos in je visie naar prostituees toe. Dat zou voor mij als partner reden zijn jou te dumpen eigenlijk. Raar verhaal weer dit sowieso, waarschijnlijk stom van me het überhaupt aandacht te geven, maar goed.
Ik zou ze de kost niet willen geven, alle mannen die wel eens een hoer bezocht hebben. Jouw vriend is er tenminste wel eerlijk over. Dat vind ik zelf veel beter dan erover liegen.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
11-11-2019 15:50
Stel je niet zo aan.. Tip voor de volgende keer, geen vragen stellen waar je het antwoord niet van wilt weten.
Dit! Als je t antwoord niet wilt horen, moet je er niet naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat krijg je als je vragen stelt waarvan je het antwoord niet aan kunt. Je wist het eigenlijk wel, bent toch een relatie aangegaan en nu je concreet de vraag gesteld hebt, en bevestigend antwoord krijgt, ben je ineens helemaal van slag.. Dat mag hoor, je mag helemaal op hem afknappen, maar het is wel een beetje vreemd om nu ineens een probleem te maken van iets wat je eigenlijk al wist.
Alle reacties Link kopieren
Ja je stelt je aan en maakt drama om niks. Dat was voor jouw tijd en dit zou je beeld van een lieve jongen juist moeten bevestigen:

Ipv een meisje voor 1 keer te gebruiken, betaalt hij keurig een mevrouw die gewoon haar werk doet.

Het beeld wat jij hebt over prostituee-bezoekers, zegt trouwens meer over jou als dat het over de klanten doet. Het komt op mij nogal bekrompen en wereldvreemd over.
Alle reacties Link kopieren
Tja niet de vragen stellen waarop je het antwoord eigenlijk niet wil weten.

Ik zou erop afknappen. Ik had ooit een vriendje (20 jaar geleden) die dit ook opbiechtte en toen heb ik het wel uitgemaakt. Maar die keuze is natuurlijk erg individueel en het is aan jou of je met deze wetenschap kunt leven..
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
11-11-2019 15:50
Stel je niet zo aan.. Tip voor de volgende keer, geen vragen stellen waar je het antwoord niet van wilt weten.
Dit ja. Niemand is perfect, ook jij niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik hoop dat je af en toe een SOA-test laat doen zolang je samen bent met die kerel?
Alle reacties Link kopieren
Wie vraagt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Stel je vriend was in een vorige relatie vreemd gegaan.
Zou je dat minder erg vinden?

En dit stukje in je OP:

"gewoon de gedachte dat hij op iemand is gekropen waar er al genoeg op gezeten hebben. Echter zegt hij dan tegen mij, tsja je bent zelf ook de heiligste niet geweest en je heb ook een aantal keer seks gehad met jongens die je amper kende, dat is ook wel zo maar toch voelt dit heel andersder... Zeker omdat ik mannen ken die na de hoeren gaan, dus heb daar een bepaald beeld bij en hij is echt absoluut niet zo"

ergert me en triggert me tegelijkertijd.
caribea schreef:
11-11-2019 16:06
Stel je vriend was in een vorige relatie vreemd gegaan.
Zou je dat minder erg vinden?

En dit stukje in je OP:

"gewoon de gedachte dat hij op iemand is gekropen waar er al genoeg op gezeten hebben. Echter zegt hij dan tegen mij, tsja je bent zelf ook de heiligste niet geweest en je heb ook een aantal keer seks gehad met jongens die je amper kende, dat is ook wel zo maar toch voelt dit heel andersder... Zeker omdat ik mannen ken die na de hoeren gaan, dus heb daar een bepaald beeld bij en hij is echt absoluut niet zo"

ergert me en triggert me tegelijkertijd.

Ja want wat gaan die mannen na de hoeren doen?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
11-11-2019 16:04
Ik hoop dat je af en toe een SOA-test laat doen zolang je samen bent met die kerel?
Ik vind dit echt een hele rare reactie.
Jij stuurt iemand die je verteld dat hij/zij een paar keer dronken is geweest ook direct door naar de AA?
@ Star2: Nadat ze klaar zijn gekomen weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen.
En dan gaan ze verder met werken of naar huis, naar hun vriendin die niet iedere dag sex wil, of iets tegen mannen heeft die naar de hoeren geweest zijn...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt moeite mee dat hij een prostitué heeft bezocht, maar geen problemen met one night stands? Een goede prostitué doet het veilig en er zijn verder geen voorwaarde aan verbonden, alleen vooraf afrekenen.

Wanneer jij hier niet mee kunt leven, dan is het einde relatie. Want het verleden kan je niet veranderen. En je zal dan nooit begrijpen waarom hij dit gedaan heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Boterletter schreef:
11-11-2019 16:12
Ik vind dit echt een hele rare reactie.
Jij stuurt iemand die je verteld dat hij/zij een paar keer dronken is geweest ook direct door naar de AA?
Hij heeft in 't verleden overal op en in gezeten.
En je weet niet precies waar.

En zolang je geen 24 op 24 samen bent zou ik van deze man ook niet zeker zijn dat ie nu - in zijn huidige relatie - tussendoor niet terug zijn oude hobby beoefent.

Hij kan zich best leuk gedragen als je samen bent, maar dat zegt niks over wat er daarnaast gebeurt.

Dus ja, better safe than sorry met zo'n man die de halve wereld heeft gezien en alles heeft gedaan wat God verboden heeft.
Lana21 schreef:
11-11-2019 15:00
Hij is overal ter wereld al geweest en heeft alles gedaan wat god maar verboden heeft. We zijn heel erg eerlijk en open naar elkaar toe en bespreken eigenlijk alles en hoeven ons, richting elkaar, nergens voor te schamen.

maar ik kan het goed voor mezelf houden .. walg ik er gewoon van en snap niet dat je jezelf er niet voor schaamt en zo diep kan zinken, zoiets had ik echt nooit van jou verwacht, vind het echt smerig en mogelijk heeft dit wel invloed op de affectie..

Kortom: maak ik hier nu echt een drama van?

Ja, je maakt er een drama van. En je spreekt jezelf wezenloos tegen. Je wil eigenlijk helemaal niet dat hij open en eerlijk is tegen jou. Je wil dat hij voor jou de ideale man is en over de rest moet hij z'n klep dicht houden net zoals jij je uitspattingen weet voor je te houden.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:23
4.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb ik een hele rare relatie als ik zeg dat dit soort onderwerpen bij ons inn5 jaar nog nooit ter sprake zijn geweest?

Hoe begin je zo'n gesprek dan.
Zit je aan de hutspot met rookworst en dan komt ineens de vraag opploppen, zeg schat ben jij wel eens naar de hoeren geweest?

En waarom vraag je zulke dingen als je het antwoord niet trekt?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je, vóór je het hele'drama' uit de doeken doet, wel zegt dat jullie zo fijn open en eerlijk naar elkaar kunnen zijn en je niet hoeft te schamen. Vervolgens komt de hele uitleg over dat dat meteen uit het raam kan.
Het spijt me, ik heb eigenlijk geen advies, ik kan me absoluut niet identificeren met waarom dit voor jou zo vreselijk is. Ik zou het zelf een non issue vinden.
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
11-11-2019 16:03
Maar die keuze is natuurlijk erg individueel en het is aan jou of je met deze wetenschap kunt leven..
Ieder zijn mening, ik vind dit ontzettend dramatisch. Tjezus, het is geen kindermoordenaar!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
11-11-2019 16:22
Heb ik een hele rare relatie als ik zeg dat dit soort onderwerpen bij ons inn5 jaar nog nooit ter sprake zijn geweest?
Misschien. Ik dan toch ook. In 18 jaar tijd nooit gevraagd. Hij mij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet willen weten, en dus niet vragen. Als ik het te weten zou komen zou ik er wel op afknappen en het daarop ook afkappen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Koffiehagedis schreef:
11-11-2019 15:51
Wat ben je laag en respectloos in je visie naar prostituees toe. Dat zou voor mij als partner reden zijn jou te dumpen eigenlijk. Raar verhaal weer dit sowieso, waarschijnlijk stom van me het überhaupt aandacht te geven, maar goed.
+100
Lucht t op, respectloos over een ander praten?
lolapaloeza schreef:
11-11-2019 16:32
Ik zou het niet willen weten, en dus niet vragen. Als ik het te weten zou komen zou ik er wel op afknappen en het daarop ook afkappen.
Het zou bij mij dan weer uitmaken hoe vaak hij is geweest.

1 of 2 keer in een zotte / zatte bui zou mij niks uitmaken.

Als hij mij vertelt dat ie een half jaar lang wekelijks ging, dan zet ik het op een rennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven