Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Teeveepee
Alle reacties Link kopieren
Dan maar hopen dat je vannacht nog kunt slapen Lise
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zo hele weekend niet geweest dus even bijgelezen. Niet alles kunnen onthouden.

Lise, fijn dat je operatie goed is gegaan. Wel balen van de pijn nu, hopelijk wordt deze snel minder en heb je baat bij de operatie.

Alle migraine aanvallen; wat vervelend. Ik heb wel regelmatig hoofdpijn maar geen migraine dus heb geen idee hoe dat voelt. Balen ook voor de degenen bij wie zoveel op het gewicht wordt gegooid, het is niet altijd zo gemakkelijk als minder eten en meer bewegen, en dus ook niet logisch dat te zwaar zijn alleen komt door teveel eten.

Kohaku belachelijk dat die opname zo lang op zich laten wachten. Knap hoe je je er doorheen slaat.

Hier gaat het redelijk. Op het werk veel gedoe waarvan ik niet weet hoe ze het gaan oplossen maar bang ben dat alles op mijn bordje gaat komen, en dat wil ik niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Lekker Lise, dat je geslapen hebt. Nu inderdaad maar hopen dat dat vannacht ook lukt. Dat is toch dé manier om de dag door te komen, denk ik.

Vervelend Severus. Als het goed is heb je geleerd je grenzen aan te geven he? Maarja.. op het werk, toch lastig.

Het is hier St. Maarten. Man had snoep gekocht, maar volgens mij niet genoeg (voor 50 kinderen) dus ik heb hem naar de winkel gestuurd en ondertussen deel ik ook mandarijnen uit, waar sommige kinderen dan weer heel blij mee zijn. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij een beetje dom. Maar mijn verhuurder heeft laten weten dat ze in 2020 onze woningen gaan verbouwen.

Meer niet. Ik heb daar zo'n last van! Ik kan niet tegen die onduidelijkheid.

Ondertussen weet ik gelukkig iets meer. Maar natuurlijk nog niet alles. Ook de data, hoelang de verbouwing duurt enzo zijn allemaal nog niet bekend.. Wanneer dat duidelijk is is ook niet bekent.

Is het raar dat dit mijn zo'n spanning geeft?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer van die grenzen klopt. Helaas ligt het niet zo gemakkelijk op het werk, als ik het niet doe zijn de leerlingen er de dupe van. Tegelijkertijd vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid, zeker omdat mijn collega de afgelopen 4 schooljaren elk jaar wel een keer is uitgevallen, nu dus weer en elke keer kan ik het opvangen. In mijn revalidatieperiode heb ik echter 0 steun van haar gehad hierin qua opvangen, dus ik ben er wel een beetje klaar mee.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar zelf niet zo van wakker liggen, Gele Suikerspin, maar ik ben erg van het 'dat zie ik dan wel weer'. Voor mensen die graag duidelijkheid hebben, is het waarschijnlijk lastiger. Aan de andere kant komt juist voor die mensen een vroege aankondiging, zodat je je vast kunt voorbereiden, denk ik.
dreamer wijzigde dit bericht op 11-11-2019 18:12
2.89% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus, is inderdaad erg vervelend dat de kinderen dan de dupe worden en niet je collega.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
11-11-2019 17:52
Zo hele weekend niet geweest dus even bijgelezen. Niet alles kunnen onthouden.

Lise, fijn dat je operatie goed is gegaan. Wel balen van de pijn nu, hopelijk wordt deze snel minder en heb je baat bij de operatie.

Alle migraine aanvallen; wat vervelend. Ik heb wel regelmatig hoofdpijn maar geen migraine dus heb geen idee hoe dat voelt. Balen ook voor de degenen bij wie zoveel op het gewicht wordt gegooid, het is niet altijd zo gemakkelijk als minder eten en meer bewegen, en dus ook niet logisch dat te zwaar zijn alleen komt door teveel eten.

Kohaku belachelijk dat die opname zo lang op zich laten wachten. Knap hoe je je er doorheen slaat.

Hier gaat het redelijk. Op het werk veel gedoe waarvan ik niet weet hoe ze het gaan oplossen maar bang ben dat alles op mijn bordje gaat komen, en dat wil ik niet.
Wil je het delen severus? Mag ook wel in een pb.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 18:08
Ik zou daar zelf niet zo van wakker liggen, Gele Suikerspin, maar ik ben erg van het 'dat zie ik dan wel weer'. Voor mensen die graag duidelijkheid hebben, is het waarschijnlijk lastiger. Aan de andere kant komt juist voor die mensen een vroege aankondiging, zodat je je vast kunt voorbereiden, denk ik.
Alleen kun je niet echt wat voorbereiden als ze nog niet zeggen wat er gaat gebeuren en wanneer en hoelang. :P
Happy new topic :cheer2:
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 17:57
Lekker Lise, dat je geslapen hebt. Nu inderdaad maar hopen dat dat vannacht ook lukt. Dat is toch dé manier om de dag door te komen, denk ik.

Vervelend Severus. Als het goed is heb je geleerd je grenzen aan te geven he? Maarja.. op het werk, toch lastig.

Het is hier St. Maarten. Man had snoep gekocht, maar volgens mij niet genoeg (voor 50 kinderen) dus ik heb hem naar de winkel gestuurd en ondertussen deel ik ook mandarijnen uit, waar sommige kinderen dan weer heel blij mee zijn. :)
Zo druk bij jullie dan? Ik heb er tot nu toe 13 aan de deur gehad. Sintmaartenlopen bij het winkelcentrum is dit jaar ook maar tot 18:00, zal ook wel schelen.
Mijn meiden zijn bij opa en oma maar ze lopen allemaal met vriendinnetjes.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wil je wat snoep en mandarijnen van mij Dreamer? Ik heb nu precies één kindje gehad.
Wel lief. Ze zocht ook uit de mand wat voor papa en mama :love:

Severus, dat is niet leuk. Maar jammer dan dat de kinderen de dupe worden. Als jij alles opvangt voor je collega val jij straks uit ( en zij vervangt jou niet zo te lezen) en dan zijn de kinderen óók de dupe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
11-11-2019 18:06
Dreamer van die grenzen klopt. Helaas ligt het niet zo gemakkelijk op het werk, als ik het niet doe zijn de leerlingen er de dupe van. Tegelijkertijd vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid, zeker omdat mijn collega de afgelopen 4 schooljaren elk jaar wel een keer is uitgevallen, nu dus weer en elke keer kan ik het opvangen. In mijn revalidatieperiode heb ik echter 0 steun van haar gehad hierin qua opvangen, dus ik ben er wel een beetje klaar mee.
Lekkere periode ook om uit te vallen... niet dat ze er echt iets aan kan doen waarschijnlijk.
Duidelijk je grenzen blijven bewaken. Scholen krijgen ook geld om iemand te kunnen vervangen en het is een kulsmoes dat het pas na zes weken zou mogen.
Ik zou aangeven dat je wel wil meedenken maar dat je geen extra taken op je gaat nemen, tenzij iedereen in de school dat kan doen.
Door nu te zeggen dat de kinderen de dupe zijn en het dan wel weer op te lossen kan de directie zijn handen in onschuld wassen. Vergeet niet dat de directie de boel in de steek laat als ze niets doen, niet jij ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Man heeft net voor het eerst van zijn leven iets gedaan met Sint-Maarten :rofl:
Hij doet het wel heel schattig haha.

Hier niet veel kinderen aan de deur, er was zelfs een negatief advies afgegeven vanwege het weer.
@severus, dank je wel!
Hier komt het echt met bakken uit de hemel.. :O
Kwebbeltje91 schreef:
11-11-2019 18:27
Hier komt het echt met bakken uit de hemel.. :O
Hier ook slecht weer
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-11-2019 18:16
Zo druk bij jullie dan? Ik heb er tot nu toe 13 aan de deur gehad. Sintmaartenlopen bij het winkelcentrum is dit jaar ook maar tot 18:00, zal ook wel schelen.
Mijn meiden zijn bij opa en oma maar ze lopen allemaal met vriendinnetjes.

Ik ben bang dat we misschien de originele hoeveelheid wel genoeg gehad hadden. Veel kinderen nemen toch de (mijn!) mandarijnen. Maar man is nog even naar de Aldi geweest en kon daar alleen nog moam kopen, waar zo'n 50 stuks in zaten. Kinderen mogen nu dus 2 nemen :proud:

Ze komen vaak in groepjes van 3 of 4 en 10 groepjes krijgen we echt wel.
Later is nu
Wat zonde..
Het slechte weer bedoel ik.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 18:30
56.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
11-11-2019 18:27
Hier komt het echt met bakken uit de hemel.. :O
Hier ook . Ik verwacht dus niet zo heel veel kinderen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Negatief advies :O

Het is hier droog. Helemaal geen St. Maartenweer was mijn mening :proud:
Later is nu
Hier is de bel vier of vijf keer gegaan en nu zien we niemand meer lopen in de wijk. Valt mee dus.
En het is weer droog nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven