Logies, logies ontbijt of half-pension?

12-11-2019 19:12 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil komend voorjaar naar de Canarische Eilanden. Het is voor mij een bij-vakantie, voornamelijk om een weekje relaxed door te brengen in een aangenaam klimaat. Voornamelijk luieren en lezen, naar het strand gaan en bij het zwembad liggen. Snorkelen en als ik zin heb een excursie.
Bij het appartement dat ik op het oog heb kan ik half pension verzorging boeken. Koken in het apartement lijkt me uitgesloten gezien de beperkte keukenopstelling en inrichting. Uit eten gaan is ook een optie, maar zoals ik al zei, het is een tussendoor weekje, niet mijn hoofdvakantie en ik wil het niet te duur maken door elke avond uit eten te gaan.
Aan de andere kant lijkt me elke avond langs hetzelfde buffet lopen me wel een beetje gaan vervelen, nog afgezien van het feit dat je ook vast zit aan een vaste tijd om aan tafel te gaan.
Ik kan natuurlijk halfpension boeken, en niet elke dag bij de acommodatie eten.
Zoveel scheelt het niet in de prijs met alleen logies.

Wat zal ik doen, mét of zonder maaltijden boeken?
hallodaar... wijzigde dit bericht op 12-11-2019 19:17
1.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben 2 weken geleden naar Gran Canaria geweest en zeg absoluut zonder.
Ontbijten kun je gewoon simpel in je appartement doen op een tijd die jou uitkomt.
Alles wat je daar buiten de deur eet is veel goedkoper dan hier, dus het loopt echt niet in de papieren.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet zoveel scheelt met logies zou ik gewoon volpension boeken. En dan ga je gewoon een of twee keer uit eten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt altijd doen, maar lunch of diner zou ik alleen bijboeken als het een groot complex is of als er geen restaurants in de buurt zijn. In kleinere complexen is er vaak minder variatie in de buffetten.
Juist als je maar een week gaat kan (bijna) elke dag ergens uit eten gaan niet zo duur zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Logies en ontbijt vind ik wel makkelijk altijd , geeft me ook altijd net dat heerlijke vakantie gevoel. Voor de lunch haal ik meestal wat broodjes bij de bakker.
En met half pension hoeft het avond eten niet altijd uit een buffet bestaan.
Ook weleens een kaart gekregen waar je dan uit 3 voor gerechten kon kiezen ,zo ook met hoofdgerecht en dessert.
Alle reacties Link kopieren
Uit eten gaan kan je zo duur maken als je wilt. Maar als je te weinig geld hebt om die extra kosten erbij te nemen, zou ik gewoon elke avond langs het buffet lopen. Voor een weekje is dat ook geen ramp.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou hoogstens aan 't ontbijt willen vasthangen.

Maar als je in een appartement zit en een waterkoker hebt kan je evengoed de koffie of thee zelf zetten.


Kan je anders elke dag de hele dag gaan rond het (avond)eten plannen.
Niet mijn ding. Los dus nog van elke dag aan dezelfde bradwurste en vieze pasta vast te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Een buffet is echt niet iedere dag hetzelfde dus als je er toch maar een week bent zou ik het er bij boeken.
Lunch hoeft voor mij niet. Ik houd van rustig ontbijten en hoef dan niet veel meer. Iets lekker bij de borrel in de middag is dan voldoende.
Een keer pasta, keer pizza of patat, ze hebben vast wel eens een vlees of visgerecht wat lekker is en salade is er ook altijd. Ben je zo al 5 dagen verder. Eet je wel een keer buiten de deur en je week is om.
Alle reacties Link kopieren
Met anderen zou ik liever lekker uit eten gaan, maar ben ik in mijn eentje (jij gaat alleen maak ik uit je post op?), dan lijkt lekker in het hotel eten me wel handig. Dan hoef ik er niet in mijn eentje op uit om iets te gaan zoeken waar ik kan eten, lijkt me wel zo relaxed. En bij zo’n buffet vind ik altijd wel iets wat ik lekker vind.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 12-11-2019 19:42
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
12-11-2019 19:35
Ik zou hoogstens aan 't ontbijt willen vasthangen.

Maar als je in een appartement zit en een waterkoker hebt kan je evengoed de koffie of thee zelf zetten.


Kan je anders elke dag de hele dag gaan rond het (avond)eten plannen.
Niet mijn ding. Los dus nog van elke dag aan dezelfde bradwurste en vieze pasta vast te hangen.
Tja, maar als je geen geld hebt om je heil elders te zoeken en wél op vakantie wilt, dan zul je gewoon genoegen moeten nemen met wat het buffet biedt. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het in de goedkopere hotels dan wel eenvoudigere gerechten zullen zijn, maar daarom hoeft het nog niet smerig te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
12-11-2019 19:35
Ik zou hoogstens aan 't ontbijt willen vasthangen.

Maar als je in een appartement zit en een waterkoker hebt kan je evengoed de koffie of thee zelf zetten.


Kan je anders elke dag de hele dag gaan rond het (avond)eten plannen.
Niet mijn ding. Los dus nog van elke dag aan dezelfde bradwurste en vieze pasta vast te hangen.
Tja, maar als je geen geld hebt om je heil elders te zoeken en wél op vakantie wilt, dan zul je gewoon genoegen moeten nemen met wat het buffet biedt. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het in de goedkopere hotels dan wel eenvoudigere gerechten zullen zijn, maar daarom hoeft het nog niet smerig te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
12-11-2019 19:35
Ik zou hoogstens aan 't ontbijt willen vasthangen.

Maar als je in een appartement zit en een waterkoker hebt kan je evengoed de koffie of thee zelf zetten.


Kan je anders elke dag de hele dag gaan rond het (avond)eten plannen.
Niet mijn ding. Los dus nog van elke dag aan dezelfde bradwurste en vieze pasta vast te hangen.
Tja, maar als je geen geld hebt om je heil elders te zoeken en wél op vakantie wilt, dan zul je gewoon genoegen moeten nemen met wat het buffet biedt. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het in de goedkopere hotels dan wel eenvoudigere gerechten zullen zijn, maar daarom hoeft het nog niet smerig te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten afhangen van de reviews qua eten van de accommodatie en de locatie. Soms heb je idd gewoon de keus voor à la carte in je eigen verblijf maar misschien zitten er lekkere eetgelegenheden in je buurt?
Ik zou ook eens kijken hoe dicht je bij alle resto's zit.

Als je elke avond een half uur of meer aan 't wandelen bent naar het eerste restaurantje zou ik gaan voor op hotel eten.
Of als je in de middle of nowhere zit en altijd de auto moet nemen.


Als je vlakbij zit ... dan eet ik liever heerlijke Spaanse tapa's ipv hotel-food.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
12-11-2019 19:50
Ik zou ook eens kijken hoe dicht je bij alle resto's zit.

Als je elke avond een half uur of meer aan 't wandelen bent naar het eerste restaurantje zou ik gaan voor op hotel eten.
Of als je in de middle of nowhere zit en altijd de auto moet nemen.


Als je vlakbij zit ... dan eet ik liever heerlijke Spaanse tapa's ipv hotel-food.
Tapas zijn borrelhapjes, geen avondeten. Bij bepaalde café's zelfs gratis geserveerd gedurende happy-hour. Leuk als appetizer. Maar het is natuurlijk geen volwaardige maaltijd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pamelacourson schreef:
12-11-2019 19:39
Met anderen zou ik liever lekker uit eten gaan, maar ben ik in mijn eentje (jij gaat alleen maak ik uit je post op?), dan lijkt lekker in het hotel eten me wel handig. Dan hoef ik er niet in mijn eentje op uit om iets te gaan zoeken waar ik kan eten, lijkt me wel zo relaxed. En bij zo’n buffet vind ik altijd wel iets wat ik lekker vind.


Dit. En als het qua kosten niet veel meer kost dan logies ontbijt is het nog niet direct veel te duur als je 1 of 2 avonden wel elders eet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-11-2019 19:39
Met anderen zou ik liever lekker uit eten gaan, maar ben ik in mijn eentje (jij gaat alleen maak ik uit je post op?), dan lijkt lekker in het hotel eten me wel handig. Dan hoef ik er niet in mijn eentje op uit om iets te gaan zoeken waar ik kan eten, lijkt me wel zo relaxed. En bij zo’n buffet vind ik altijd wel iets wat ik lekker vind.
Eens.

Bovendien hebben ze bij een buffet vaak ook groente. Dat is toch gezonder dan een week lang vlees/vis met patat en een klein beetje salade ter versiering bij een week uit eten gaan.
Het eten op de Canarische eilanden is niet zo duur, al is het in de toeristengebieden minder goedkoop dan daarbuiten. Dus het ligt er een beetje aan waar je zit.
Wat is het prijsverschil tussen alleen ontbijt en halfpension? Als dat niet veel is zou ik halfpension boeken en ter plekke gewoon kijken hoe het eten in de accommodatie is en hoe vaak je daar eet. Overdag ergens uitgebreid warm lunchen (dat is wat de Spanjaarden doen) is ook een mogelijkheid natuurlijk. En dan eet je ´s avonds iets kleins van het buffet in je hotel.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-11-2019 19:57
Dit. En als het qua kosten niet veel meer kost dan logies ontbijt is het nog niet direct veel te duur als je 1 of 2 avonden wel elders eet.
Daar ben ik zelf dan weer een te knieperige Hollander voor.

Als het eten al betaald is ga ik echt niet elders eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch halfpension boeken, mét in mijn achterhoofd dat ik dan tóch
keuze heb tussen bij het appartement eten of buiten de deur.
De accommodatie die ik op het oog heb ligt in de buurt van een boulevard met restaurants en barretjes.
Ik ga trouwens niet alleen maar ik trakteer een van mijn kinderen die dan klaar is met de studie. Ook daarom vind ik het wel leuk om vrij te zijn, te kiezen voor een leuke eetgelegenheid als we dat tegenkomen en niet helemaal vast te zitten aan een tijd om aan te schuiven.
De reactie van Sugarmiss geeft eigenlijk de doorslag met haar opmerking over de groenten. Ik ben gek op groenten en inderdaad de hele week friet-vlees-blaadjesla schotels eten trekt me ook niet zo.
Hetzelfde geldt voor het ontbijt. Leuk om te doen, maar hebben we er geen zin in dan eet ik mijn eigen yoghurtje met muesli 'thuis".


Ik boek dus halfpension, maar ga daar los mee om.
Ik zou alleen ontbijt boeken. Niets zo saai als elke avond hetzelfde buffet. Sowieso een buffet. Vieze verlepte etenswaren die in een warmhoudbak liggen. Zelfs de friet is klef. Hooguit bakken ze je vlees en vis vers op de grill, maar al die geuren door elkaar vergaat mij de eetlust. Je kunt beter één goed gerecht eten op 'n gezellige plek dan al die buffetmeuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker uit eten gaan en eventueel alleen ontbijt boeken. Meestal kan je ter plekke als je toch geen zin hebt om de boulevard op te gaan het in je hotel ook boeken als je die avond mee zou willen eten.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je boekt. Je kunt heerlijke verse en gevarieerde buffetten treffen van uitstekende kwaliteit en vaak biologisch in een 3* accommodatie en verlepte meuk in een 4 of 5 * verblijf. Ik ga altijd af op reviews van gasten.
Alle reacties Link kopieren
Theoneandonlyme schreef:
12-11-2019 20:50
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je boekt. Je kunt heerlijke verse en gevarieerde buffetten treffen van uitstekende kwaliteit en vaak biologisch in een 3* accommodatie en verlepte meuk in een 4 of 5 * verblijf. Ik ga altijd af op reviews van gasten.
De reviews zijn wisselend, de mensen die negatief zijn zeggen dat er niet veel keus is, de mensen die positief zijn schrijven dat het wel een gevarieerd menu is, met vers en smakelijk eten. Veel keus per dag vind ik minder belangrijk dan dat wát er is, vers en smakelijk is.
Het is echter geen groot complex (dat verklaart waarschijnlijk de beperkte keus per dag, zoals iemand hier eerder schreef).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven