Mode & Beauty alle pijlers

Pandora armband

13-11-2019 13:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man dacht even lief te zijn door mijn pandora armband schoon te maken... met zilverpoets. Zo'n bakje met vloeistof waar het even in mijn blijven zitten. Nu zijn de armband en bedels zwart bruinig uitgeslagen.
Iemand een idee of het nog te redden is? Zaterdag kan ik langs een juwelier, maar misschien heeft iemand hier nog een tip.
Alle reacties Link kopieren
Poetsen met een zachte doek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Deze reactie kun je terugdraaien door het zilver als volgt te 'baden': leg een velletje aluminiumfolie met de matte zijde naar boven op de bodem van een plastic kom. Giet er 1 liter heet water op, waarin je 1 eetlepel soda hebt opgelost. Leg je zilveren sieraden erin en keer ze om zodra de zichtbare zijde schoon is. Of gewoon even professioneel laten reinigen.

Alleen bij massief zilver, niet bij verzilverd! Ik weet eigenlijk niet of Pandora massief is? Misschien wel niet? Ook niet als er stenen in zitten.

Eigenlijk is deze methode vooral handig voor massief zilveren bestek ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer zonder na te denken een hot spring in gedoken. Zwavel zorgde ervoor dat mn pandora armbandje zwart werd 😵. Ik heb toen de methode die hierboven beschreven staat met aluminium, soda en heet water gebruikt. Maar ik heb ook zilverpoets gebruikt en die van mij werd daar weer mooi schoon van 🤔. Ik heb hem wel nog even nagepoetst met een schoon doekje.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Dat ga ik straks even proberen!
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:55
Deze reactie kun je terugdraaien door het zilver als volgt te 'baden': leg een velletje aluminiumfolie met de matte zijde naar boven op de bodem van een plastic kom. Giet er 1 liter heet water op, waarin je 1 eetlepel soda hebt opgelost. Leg je zilveren sieraden erin en keer ze om zodra de zichtbare zijde schoon is. Of gewoon even professioneel laten reinigen.

Alleen bij massief zilver, niet bij verzilverd! Ik weet eigenlijk niet of Pandora massief is? Misschien wel niet? Ook niet als er stenen in zitten.

Eigenlijk is deze methode vooral handig voor massief zilveren bestek ofzo.
Beide kanten van aluminiumfolie zijn hetzelfde :)
Sudrì schreef:
13-11-2019 17:24
Beide kanten van aluminiumfolie zijn hetzelfde :)
Nee hoor. Maar het zal inderdaad misschien niet veel uitmaken.
Sudrì schreef:
13-11-2019 17:24
Beide kanten van aluminiumfolie zijn hetzelfde :)
Nee hoor. Maar het zal inderdaad misschien niet veel uitmaken.
Nitflex schreef:
13-11-2019 17:58
Nee hoor. Maar het zal inderdaad misschien niet veel uitmaken.
Dat is een fabel. Komt gewoon door het productieproces.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aluminiumfolie
Sudrì schreef:
13-11-2019 18:06
Dat is een fabel. Komt gewoon door het productieproces.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aluminiumfolie
Wat bedoel je, er is dus toch gewoon de matte kant? Ik heb nooit gedacht dat er een glanzend laklaagje ofzo op zat hoor, dus ik snap niet wat je punt is.
Nitflex schreef:
13-11-2019 18:13
Wat bedoel je, er is dus toch gewoon de matte kant? Ik heb nooit gedacht dat er een glanzend laklaagje ofzo op zat hoor, dus ik snap niet wat je punt is.
Dat beide kanten niet verschillen wat werking betreft.
Sudrì schreef:
13-11-2019 18:22
Dat beide kanten niet verschillen wat werking betreft.
Ja, in de oven. Jij bedoelt wat betreft warmte-isolatie maakt het geen verschil. Dat klopt.

Heb net even aan broer (scheikundige) gevraagd. De gladde kant reageert heftige met de soda, dus bruist onnodig veel. Vandaar liever matte kant. Gewoon iets minder messy.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:55
Deze reactie kun je terugdraaien door het zilver als volgt te 'baden': leg een velletje aluminiumfolie met de matte zijde naar boven op de bodem van een plastic kom. Giet er 1 liter heet water op, waarin je 1 eetlepel soda hebt opgelost. Leg je zilveren sieraden erin en keer ze om zodra de zichtbare zijde schoon is. Of gewoon even professioneel laten reinigen.

Alleen bij massief zilver, niet bij verzilverd! Ik weet eigenlijk niet of Pandora massief is? Misschien wel niet? Ook niet als er stenen in zitten.

Eigenlijk is deze methode vooral handig voor massief zilveren bestek ofzo.
Gelukt! Hij ziet er weer redelijk normaal uit. Er kwam allemaal zwart spul vanaf. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven