Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier een noodoproep van iemand die dringend iets nodig heeft. Datgene had ik wel dus mocht ze het ophalen. Na 3x geen antwoord te hebben gehad of ze er belang bij had, reageerde ze de 4e keer eindelijk dat ze het hebben wilde. Dus ik zei dat we het in een privégesprek allemaal wel zouden kortsluiten over het hoe wat en wanneer. Nou ik wacht nu na bijna een week nog steeds op bericht. F*ck it, ik ga er niet meer achteraan.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
18-06-2019 18:09
Hier een noodoproep van iemand die dringend iets nodig heeft. Datgene had ik wel dus mocht ze het ophalen. Na 3x geen antwoord te hebben gehad of ze er belang bij had, reageerde ze de 4e keer eindelijk dat ze het hebben wilde. Dus ik zei dat we het in een privégesprek allemaal wel zouden kortsluiten over het hoe wat en wanneer. Nou ik wacht nu na bijna een week nog steeds op bericht. F*ck it, ik ga er niet meer achteraan.
Dan was de nood schijnbaar niet zo hoog. Ik verbaas me soms idd wat sommigen hoge nood noemen, zolang het niet van levensbelang is, valt het vaak wel wat mee
Survivor case iPhone ik denk voor nen 6 ,
Compleet maar kan een sopje gebruiken .


Afbeelding

Volgens mij is de vuilnisbak een betere plaats.
Alle reacties Link kopieren
gesoght romelamrkt spul aleen klein spul en kinder kleding en folwassen kleding alfast harteluk dank


Deze stond bij ons op de weggeefhoek.
Dit kan toch niet echt zijn 🥴
-ronkel- schreef:
09-07-2019 15:25
gesoght romelamrkt spul aleen klein spul en kinder kleding en folwassen kleding alfast harteluk dank


Deze stond bij ons op de weggeefhoek.
Dit kan toch niet echt zijn 🥴
:proud:
OMG dat hoesje....
Alle reacties Link kopieren
Hier bied iemand een zwembad aan, met een gat van zo’n 10cm. Nee niet gratis, je mag bieden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zo heel veel vinden. Er worden op onze weggeefhoek redelijke spullen aangeboden.

Alleen was er een man die bood een bankstel aan. Een vrouw reageert met 'Heel graag een lootje'.
Deze vrouw mag het ook hebben.
Haar reactie 'ik heb alleen geen vervoer'

Ik vind dat wel apart. Het is ook nog niet eens in dezelfde woonplaats. Dat bedenk je toch voordat je meeloot?
Degene die het verloot kan het overigens ook niet brengen
Alle reacties Link kopieren
Nog heel en functioneert prima. Alleen schoonmaken. Moet weg wegens verhuizing. Vandaag ophalen


een heel erg vieze vuilnisbak
@( :woa:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij ons op de hoek.

Leuke assocarieres omheen te zetten.

@(
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
tvp! Op een later, uh, vroeger tijdstip maar eens verder lezen!
Alle reacties Link kopieren
Gratis maandverband afhalen
€ 1.234

Ex vriendin is er vandoor
Sommige nog nieuw in verpakking
Gratis afhalen

Zit een foto mij van zeker 10 verschillende verpakkingen.
Such a beautiful place to be with Friends.
X Wie kan ons helpen???
Wegens omstandigheden en financieel zijn we dringend op zoek voor ons meisje naar een box met matras, relax, eetstoeltje en een looprekje omgeving xxx

Y Ik heb een relax

X Heeft u een foto

Y Foto moet ik thuis gaan nemen, is donker blauw

X Te donker voor een meisje maar toch bedankt

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-09-2019 10:06
X Wie kan ons helpen???
Wegens omstandigheden en financieel zijn we dringend op zoek voor ons meisje naar een box met matras, relax, eetstoeltje en een looprekje omgeving xxx

Y Ik heb een relax

X Heeft u een foto

Y Foto moet ik thuis gaan nemen, is donker blauw

X Te donker voor een meisje maar toch bedankt

:facepalm:
Ik kan het dan bijna niet laten om te reageren dat de nood blijkbaar niet zo hoog is en de financiën niet zo nijpend. Gelukkig zijn er op de groepen waar ik kom altijd anderen die zich net iets korter kunnen beheersen dan ik.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Toshiba
€ 70
3042 SP
Toshiba L350/L350D
• Zonder harde schijf
• Met oplader
• Start niet meer op, krijg zwart beeld daardoor een andere laptop gekocht
Stuur mij een PB voor meer info 😊

Reacties... €70 voor een kapotte laptop...stort is uw vriend
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Gezocht opleiding wimpers

Hallo ben opzoek naar opleiding voor wimpers en wenkbrauwen in (mijn woonplaats) .dit ivm vervoer scootmobiel



Haha, ik kan hier geen touw aan vastknopen. Ik wist niet dat er zulke intelligente wimpers en wenkbrauwen bestonden

(denk overigens dat ze beperkt is in vervoer en daarom een opleiding zoekt in onze woonplaats)
Alle reacties Link kopieren
Kompjoeterding bied maar .
Nieuw in doossie
Ruilen voor PlayStation 4 met spellen mag ook .
Of 5 euro .kijk maar

Mocht ik het nodig hebben, dan weet ik wel wat ik er voor geef...
Such a beautiful place to be with Friends.
Er worden kaarten voor Ernst, Bobby en de rest aangeboden. Antwoord iemand

Graag voor oms gezinnetjr 3 per
Hele nare tijd achter de brug miskraam twrel i nr vier maanden
Huisjelijk geweld stalking bedreiging

Sta je dan op de weggeefhoek met je halve levensverhaal. Zouden ze kiezen wie het zieligst is?
prada schreef:
16-11-2019 11:26
Er worden kaarten voor Ernst, Bobby en de rest aangeboden. Antwoord iemand

Graag voor oms gezinnetjr 3 per
Hele nare tijd achter de brug miskraam twrel i nr vier maanden
Huisjelijk geweld stalking bedreiging

Sta je dan op de weggeefhoek met je halve levensverhaal. Zouden ze kiezen wie het zieligst is?
O_O waarommmmmmmmm
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds beschikbaar 👌🏻
Lelijk Oud Stoffig Ongewenst Klote Bankje.
Prijs in overleg, of ruilen tegen iets anders onzinnigs.
Als bonus, een gratis verwaardeloosde ongewenste dooie teringplant en 1 vliegenstrip.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
16-11-2019 11:26
Er worden kaarten voor Ernst, Bobby en de rest aangeboden. Antwoord iemand

Graag voor oms gezinnetjr 3 per
Hele nare tijd achter de brug miskraam twrel i nr vier maanden
Huisjelijk geweld stalking bedreiging

Sta je dan op de weggeefhoek met je halve levensverhaal. Zouden ze kiezen wie het zieligst is?
Pfff ... worden die kaarten überhaupt wel gratis aangeboden?
minnimouse schreef:
16-11-2019 22:40
Pfff ... worden die kaarten überhaupt wel gratis aangeboden?
Ja, de kaarten zijn gratis. Ze heeft ze trouwens niet gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt aangeboden: WiFi nieuw in doos.
Such a beautiful place to be with Friends.
Hier mag je geen zielige verhalen vertellen; gewoon reageren met "graag".

Soms bieden mensen meerdere dingen in één advertentie en willen dan dat je aangeeft wat je hebben wil. Krijg je dus "graag a en b" of "graag c". Mopperen anderen (zowel leden als een beheerder) dat er met meer dan "graag" gereageerd wordt.....................
LoveDobby schreef:
16-11-2019 21:49
Nog steeds beschikbaar 👌🏻
Lelijk Oud Stoffig Ongewenst Klote Bankje.
Prijs in overleg, of ruilen tegen iets anders onzinnigs.
Als bonus, een gratis verwaardeloosde ongewenste dooie teringplant en 1 vliegenstrip.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven