dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om veel tijd door te brengen met mijn ouders, de mensen die me alles hebben gegeven en waarvan je maar niet weet hoelang ze er nog mogen zijn.

Van redelijk wat vriendinnen vind ik het echt raar dat ze maar eens in de zoveel weken anderhalf uurtje bij hun ouders langs gaan, terwijl er dan helemaal geen sprake is van ruzie of vervelende ouders ofzo.

Maar die moeten dan altijd weer ''zo snel mogelijk terug naar de grote stad'', om zich weer te omringen door allerlei milennials die zich allemaal alleen maar druk maken om zichzelf :P

Oh en nog een ding : ik vind het heel belangrijk om keuzes te maken waar ik zélf echt gelukkig van word. Ik heb vaak het idee dat mensen keuzes maken omdat ze (hopen) dat het hen status oplevert en dus eerder zullen kiezen voor de optie met aanzien dan de optie die hen persoonlijk geluk brengt.
anoniem_368811 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:31
22.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
17-11-2019 16:29
Ik denk dat wat ik belangrijk vind best door veel mensen gedeeld wordt :D
Zijn niet echt bijzondere zaken denk ik.

Qua luchtige zaken,

Een mooie gezellige inrichting in huis. Nope
Schoon en opgeruimd huis ( dat laatste lukt niet altijd met zoveel mensen zoals ik het fijn zou vinden) Nope
Een tuin. Nope
Schone kleding dragen wat niet kapot is. Yep
Elke dag douchen. Nope
Altijd iets lekkers in huis hebben en ruim voldoende voorraad. Nope
Kaarsjes aansteken. Nope
Beleefd zijn. Yep

Ehm....
Vast eigenlijk heel veel, ik ben nogal truttig in veel dingen.
Mss ben ik een uitzondering, maar ik deel dus veel van jouw lijstje niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal passend, want eigenlijk begrijp ik best een beetje waarom mensen het onbelangrijk vinden, maar toch...ik vind het voor mezelf belangrijk om mezelf elke dag in de steigers te zetten. Make up, kleding die goed bij mijn smaak en figuur past, haar mooi gedaan, subtiel geurtje (soms ook een niet subtiel geurtje). Allemaal dingen qua uiterlijke verzorging waar ik enerzijds van geniet, maar anderzijds moet van mezelf. Ik vind het belangrijk. Veel andere mensen juist totaal niet.
Ergens ben ik soms wel een beetje jaloers op mensen die gewoon totaal onbelangrijk vinden hoe ze eruit zien. Die 'schoon' het enige belangrijke criterium vinden. Lijkt me stiekem heerlijk. Maar ik kan het niet.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.
Dit vind ik ook.
Of dingen doen die je niet perse zelf hebt uitgezocht, schijnt ook zonde van je tijd te zijn.
Ik kan rustig een vrijgezellenfeest meemaken met daarin een knutselactiviteit en suffe spelletjes met mensen die ik niet ken. Plus daar ook nog geld aan uitgeven.
Dat doe je omdat dat leuk is voor de bruid en de ceremoniemeester, en de bruiloft er zelf een stuk leuker van wordt want daar heb je Maaike die zo leuk met de glitter bezig was en daar Myrthe die zo grappig was.
Die mensen zie je alleen nog maar op verjaardagen maar super leuk dat mensen daar al die moeite voor doen.
Schijnt ook allemaal zonde van je tijd te zijn.
Dat de hele wereld rekening met me houdt. Mooi stom dat verder niemand dat belangrijk vindt. :(
Ik vind mijn uiterlijk ook heel erg belangrijk. Zo ook een schoon en opgeruimd huis en tuin. In de zomer stofzuig ik in de tuin. Gastvrij zijn vind ik ook belangrijk. Hier is er altijd wel wat lekkers in huis en zorg ervoor dat er ook de dranken zijn die de mensen graag drinken.
Solomio schreef:
17-11-2019 16:22
Ik vind dat vaak een enorm dilemma: iets doen omdat een ander dat prettig vindt, maar hoever ga ik daarin? Wanneer 'mag' ik nee zeggen?
Jammer dat ik dat niet geleerd heb in mijn jeugd.
Zo herkenbaar dit!
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Alle reacties Link kopieren
Het vanzelfsprekend vinden kleine dingetjes te doen of te laten voor het milieu, het klimaat of ter voorkoming van dierenleed. Afval scheiden, geen plastic tasjes uit de supermarkt meenemen, geen zielige eieren kopen, gebruiksvoorwerpen een tweede leven geven en geen voedsel verspillen. Het is zo weinig moeite en ik word altijd een beetje verdrietig als mensen daar schijt aan hebben.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Dit! Zo een hekel aan. Zeker als er met meerdere personen is afgeproken. Dan heeft een hele groep last van 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
O ja, dit ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het belangrijk om niet dik te zijn. Als ik te zwaar ben voel ik me niet prettig, niet mooi en niet gezond. Alledaagse dingen kosten mij dan meer moeite en ik krijg last van mijn rug en gewrichten.

Mijn gezondheid is mij veel waard, ik wil echt niet nu al medicijnen nodig hebben vanwege diabetes, schildklier, hoge bloeddruk of te hoog cholesterol. Natuurlijk, de medicijnen zijn er maar ik wil gewoon dat mijn lichaam van zichzelf gezond is.
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-11-2019 16:40
Dit! Zo een hekel aan. Zeker als er met meerdere personen is afgeproken. Dan heeft een hele groep last van 1 persoon.
Met een hele groep ga ik net niet staan wachten op 1 persoon.
Die is dan gewoon te laat en mist alles.

1 op 1 ligt het moeilijker omdat je dan écht moet wachten.
(Bij de 3de keer dat je te laat bent trap ik het overigens gewoon af.)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Oeh, ja, daar ben ik ook nogal strikt in.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
De binding met je jeugd.

Sommige mensen kunnen met het grootste gemak de plaats waar ze zijn opgegroeid en jeugdvrienden achterlaten en soms hoor ik iemand bijna met trots zeggen dat ze dat allemaal zijn ontstegen.

Terwijl ik een paar jeugdvrienden heb en als we samen een borrel drinken, denk ik altijd na de derde borrel : wow, we zijn nu dertig, hebben bij elkaar in de klas gezeten op de basisschool, samen opgegroeid en nu als dertigers zitten we hier nog met elkaar... Waardevol vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk dat men zich aan verkeersregels houdt.

Dagelijks kom ik over een groot kruispunt waar auto’s gewoon aansluiten achter de file als ze de bocht omgaan, waarmee ze het ‘tegenliggende’ verkeer blokkeren.
Want het licht stond op groen, ik kon niet doorrijden, dus nu mag jij ook niet doorrijden :facepalm:

Ook een hekel aan automobilisten die zomaar stoppen om fietsers/voetgangers voor te laten waar het niet mag.

Houd je aan de regels!!!!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".

Eens.
Jufjoke schreef:
17-11-2019 16:32
Niet helemaal passend, want eigenlijk begrijp ik best een beetje waarom mensen het onbelangrijk vinden, maar toch...ik vind het voor mezelf belangrijk om mezelf elke dag in de steigers te zetten. Make up, kleding die goed bij mijn smaak en figuur past, haar mooi gedaan, subtiel geurtje (soms ook een niet subtiel geurtje). Allemaal dingen qua uiterlijke verzorging waar ik enerzijds van geniet, maar anderzijds moet van mezelf. Ik vind het belangrijk. Veel andere mensen juist totaal niet.
Ergens ben ik soms wel een beetje jaloers op mensen die gewoon totaal onbelangrijk vinden hoe ze eruit zien. Die 'schoon' het enige belangrijke criterium vinden. Lijkt me stiekem heerlijk. Maar ik kan het niet.
Sterker nog, ik kan onredelijk kwaad worden op mensen die features (weet even geen ander woord) hebben die ik wil en daar niks mee doen, of heel makkelijk iets kunnen bereiken wat ik belangrijk vindt.
Ik heb een collega die weleens mascara opdoet en er dan beeldschoon uitziet, want verder niks nodig.
Waarom iets dat ik zo leuk vind, optutten, gewoon weigeren?
Of mensen met een goed figuur die zich niet interesseren voor kleding. Daarvan kan ik echt tegen het plafond vliegen.
Ik zou serieus de hele dag in stringbikini lopen als ik zo'n lijf een dagje zou mogen, maar nee, madame 'ik krijg alle kleding van mijn zus die 4 maten groter is en alles tot op de draad verslijt' slobbert maar wat door.
Heel onredelijk weet ik verstandelijk naar gevoelsmatig AAAAAARRGGHH.
Ik vind nog maar heel weinig echt belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".


En dit!!!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
broekrok schreef:
17-11-2019 16:43
Ik vind nog maar heel weinig echt belangrijk.
Dit.
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Ja, dat vind ik ook. Al heb ik er wel een hekel aan als mensen te vroeg komen. Dan sta ik nog onder de douche of zit ik nog te eten.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
17-11-2019 16:39
Het vanzelfsprekend vinden kleine dingetjes te doen of te laten voor het milieu, het klimaat of ter voorkoming van dierenleed. Afval scheiden, geen plastic tasjes uit de supermarkt meenemen, geen zielige eieren kopen, gebruiksvoorwerpen een tweede leven geven en geen voedsel verspillen. Het is zo weinig moeite en ik word altijd een beetje verdrietig als mensen daar schijt aan hebben.
Scheelt mij weer typen. Precies dit dus.

En in het donker het licht aan hebben op mijn fiets (die het dan ook altijd doet) en mijn hand uitsteken als ik links of rechtsaf sla.
Kleine moeite maar voor veel fietsers toch teveel gevraagd blijkbaar.
calamitycat wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:46
0.07% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-11-2019 16:37
In de zomer stofzuig ik in de tuin.
:O
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om vriendelijk te zijn tegen mensen die aan het werk zijn om jouw leven makkelijker te maken. Zoals verkeersregelaars, bediening en schoonmaakpersoneel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven