dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Eens! Al heb ik wel liever iemand die te vroeg is dan veel te laat.
Netjes omgaan met openbaar spul. Vooral nu we een collega hebben die graag een smerige rotzooi maakt van het personeelstoilet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik écht écht écht niet begrijp is dat sommige mensen nooit verwonderd zijn door ''de wereld''.

Als ik bijvoorbeeld op een heldere avond naar buiten stap en ik kijk omhoog, zie de sterren, dan ben ik echt onder de indruk. Mijn moeder bijvoorbeeld, doet het niets. Die kijkt nooit eens naar boven en denkt ''wow, wat bizar eigenlijk''. Die vindt het vooral te koud en gaat weer DWDD kijken. Ook in het buitenland in een mooi land /mooie stad, wil ze dan het liefste linea recta naar de H&M. Of een prachtige zonsondergang en dan reisgenoten die gewoon op hun mobiel naar suffe youtube filmpjes zitten te kijken en nul interesse hebben... Kan ik echt niet bij komen. Mijn vader die op prachtige zomeravonden al om 20:00 in de stoel zit te snurken terwijl ik om 23:00 nog een nachtwandeling ga maken en diep onder de indruk raak van het nachtleven dat je hoort en echt constant denk : ''wauw''.
anoniem_390278 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:53
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel ... aat-komen/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om vriendelijk te zijn, en te blijven, ook als mensen dat niet tegen mij zijn. Ik los er niks mee op als ik terug ga snauwen.
En ik vind het belangrijk om goed voor dieren te zijn, ik ben dus ook iemand die een gewonde vogel langs de weg mee neemt en naar het vogelasiel brengt.
Alle reacties Link kopieren
Spullen bewaren van vroeger. Ik kan er niet bij dat mensen niets meer hebben uit hun jeugd.


Gestreken kleding en beddengoed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-11-2019 16:58
Spullen bewaren van vroeger. Ik kan er niet bij dat mensen niets meer hebben uit hun jeugd.


Gestreken kleding en beddengoed.
Die tweede begrijp ik.
Ik heb uit mijn jeugd nog fotoboeken en een poëziealbum oid en dan houdt het op.

Ik kom ook nooit meer waar ik opgegroeid ben en heb met niemand uit mijn jeugd nog contact, op de vader van mijn kind na. Vind het erg relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-11-2019 16:31
Mss ben ik een uitzondering, maar ik deel dus veel van jouw lijstje niet.
Nee hoor, geen uitzondering. Ik denk dat veel mensen dit ook niet delen met mij.
Maar het zijn ook geen dingen die uniek of bijzonder zijn, dat bedoelde ik eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.
Seau oui seau vind ik familie en vrienden heel belangrijk. Ik vind het ook heel belangrijk dat je over en weer spontaan bij elkaar langs kunt komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-11-2019 16:58
Spullen bewaren van vroeger. Ik kan er niet bij dat mensen niets meer hebben uit hun jeugd.


Ik heb heel stom een hoop dingen weggegooid en heb daar spijt van dus ik deel je punt. Ik heb gelukkig nog wel foto’s maar ben dingen van school , agenda’s dagboeken etc dus kwijt.
Ik ben zelf helemaal niet van het spullen bewaren. Behalve foto's heb ik niks meer van vroeger. Ik had wel dingen bewaard van mijn zoon zoals wat knutselwerk en tekeningen die hij vroeger gemaakt had. Die hebben we nog niet zo lang geleden weg gegooid want het hoefde voor hem niet bewaard te blijven.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:17
Ik vind het heel belangrijk om mijn boodschappen daar te doen waar ze het goedkoopst zijn, ook al hoef ik dat op zich niet.
Dit vind ik eigenlijk best heel raar.
Juist als het niet uitmaakt kan je imo beter kiezen voor biologisch en beter-leven produkten te kopen.
Beter voor de aarde, dus beter voor ook jóu kinderen, beter voor de boeren en tuinders die er al voor kiezen biologische bedrijfsvoering.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
17-11-2019 17:16
Dit vind ik eigenlijk best heel raar.
Juist als het niet uitmaakt kan je imo beter kiezen voor biologisch en beter-leven produkten te kopen.
Beter voor de aarde, dus beter voor ook jóu kinderen, beter voor de boeren en tuinders die er al voor kiezen biologische bedrijfsvoering.
Dan kun je toch nog steeds je biologische producten daar kopen waar ze het goedkoopst zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
17-11-2019 17:17
Dan kun je toch nog steeds je biologische producten daar kopen waar ze het goedkoopst zijn?
Ja, maar dat staat er niet.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
17-11-2019 17:19
Ja, maar dat staat er niet.
Nee, maar er staat toch ook niet dat ze dat niet doet?
Ze koopt haar boodschappen daar waar ze het goedkoopst zijn.
Dat zegt niks over biologisch of niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen me aardig vinden.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Niet zonder kus naar bed, weg.
die ik wilde bestaat al...
Dat mensen niet geven om dieren(leed).

Dat mensen het milieu/de natuur niet belangrijk vinden.

Dat mensen vinden dat de verkeersregels niet voor hun gelden.

Dat niets meer bijzonder is, de sterren op een heldere nacht, een storm op het strand, een bloeiende heide etc.

Soms iets doen puur om een ander gelukkig te maken. Oprecht aandacht en interesse voor iemand hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik word juist heel blij van gestreken kleding.

Ik begrijp andersom niet dat je veel geld uitgeeft aan kleding en het vervolgens niet goed behandeld.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Mensen een knuffel geven als ze het zwaar hebben . Wel altijd eerst vragen 😬
Niet over alles praten waar jongere kinderen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Op tijd komen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
17-11-2019 17:22
Dat mensen me aardig vinden.
Oeh, dat is best belastend voor jezelf.
Ik herken het wel, heb daar ook lang last van gehad.
Maar sinds een paar jaar, met het ouder worden, is die last van mijn schouders af gegaan.
Althans, de mensen die dicht bij mij staan, daar vind ik het wel belangrijk van maar buiten mijn cirkel om, gelukkig niet meer.
Wat niet betekent dat ik een onaangename hork ben geworden, ik ben vriendelijk maar ga mij niet meer in allerlei bochten wringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om vriendelijk en beleefd te zijn en dit ook aan de kinderen te leren. En dan doel ik op buschauffeur groeten bij instappen en bedanken bij uitstappen. Dankjewel zeggen tegen zwemjuf, handje opsteken als iemand met auto voor laat maar etc.

En ik vind het heel belangrijk om mijn kinderen niet alleen te laten huilen
Richting aangeven in het verkeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven