dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Het-groepje schreef:
17-11-2019 16:43
Sterker nog, ik kan onredelijk kwaad worden op mensen die features (weet even geen ander woord) hebben die ik wil en daar niks mee doen, of heel makkelijk iets kunnen bereiken wat ik belangrijk vindt.
Ik heb een collega die weleens mascara opdoet en er dan beeldschoon uitziet, want verder niks nodig.
Waarom iets dat ik zo leuk vind, optutten, gewoon weigeren?
Of mensen met een goed figuur die zich niet interesseren voor kleding. Daarvan kan ik echt tegen het plafond vliegen.
Ik zou serieus de hele dag in stringbikini lopen als ik zo'n lijf een dagje zou mogen, maar nee, madame 'ik krijg alle kleding van mijn zus die 4 maten groter is en alles tot op de draad verslijt' slobbert maar wat door.
Heel onredelijk weet ik verstandelijk naar gevoelsmatig AAAAAARRGGHH.
Omdat de andere kant is dat ik soms zo ontzettend geïrriteerd kan raken van de oppervlakkige aandacht die ik dan krijg. Om de andere manier waarop ik behandeld en aangekeken wordt. Omdat ik überhaupt niet met mensen om wil gaan die dat alleen om de verpakking doen. Omdat het voor mij alleen maar bewijst dat de wereld daadwerkelijk zo oppervlakkig is dat ik er een beetje verdrietig van word.

Aansluitend dat mensen manieren en beschaafd gedrag niet belangrijk vinden.
You_gotta_be_tough schreef:
17-11-2019 16:52
Wat ik écht écht écht niet begrijp is dat sommige mensen nooit verwonderd zijn door ''de wereld''.

Als ik bijvoorbeeld op een heldere avond naar buiten stap en ik kijk omhoog, zie de sterren, dan ben ik echt onder de indruk. Mijn moeder bijvoorbeeld, doet het niets. Die kijkt nooit eens naar boven en denkt ''wow, wat bizar eigenlijk''. Die vindt het vooral te koud en gaat weer DWDD kijken. Ook in het buitenland in een mooi land /mooie stad, wil ze dan het liefste linea recta naar de H&M. Of een prachtige zonsondergang en dan reisgenoten die gewoon op hun mobiel naar suffe youtube filmpjes zitten te kijken en nul interesse hebben... Kan ik echt niet bij komen. Mijn vader die op prachtige zomeravonden al om 20:00 in de stoel zit te snurken terwijl ik om 23:00 nog een nachtwandeling ga maken en diep onder de indruk raak van het nachtleven dat je hoort en echt constant denk : ''wauw''.
Hahaha, ik ben degene die liever naar binnen gaat dan te staan vernikkelen bij een prachtige sterrenhemel. Ik kan wel weer genieten van een mooi herfstbos, bergen en water en een zonsondergang, mits het niet gruwelijk koud is.
Ik vind het belangrijk dat ik gastvrij overkom terwijl ik dat niet perse ben (nogal gesteld op mijn privacy).
Ik zorg altijd dat ik drinken en hapjes/koek in huis heb voor onverwachte visite.
Als ze voor de deur staan doe ik blij verrast en heet ze welkom.
Achteraf vond ik het dan ook best gezellig, maar eigenlijk ben ik niet gek op onverwacht ;)
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.

Dat vind ik niet achterhaald, maar een heel lieve eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Dat lades en deuren dicht horen. Ik word onrustig als die open staan, maar blijkbaar ben ik de enige die dat belangrijk vind.

Op tijd komen staat ook in mijn top 5. Of tijdig een afspraak annuleren en niet bellen dat je toch niet kan komen eten terwijl mijn hele mise en place al klaar is of mijn ovenschaal klaar is om afgebakken te worden. (hangt natuurlijk helemaal af van de reden, maar : 'Ik had een drukke dag op werk en ga toch maar gewoon op de bank hangen' is geen goede reden).

En gewone elementaire beleefdheid en vriendelijkheid, ook naar vreemden zoals de buschauffeur, de stratenveger en de pakketjes meneer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
En een opgeruimd en schoon huis vind ik ook belangrijk. Ook heel truttig maar ja zo ben ik. :) .


Ook in harmonie leven met mijn familie/vrienden vind ik belangrijk. Als er wrijving/ruzie is kan ik me heel slecht voelen.
Animallover schreef:
17-11-2019 16:56
Ik vind het belangrijk om vriendelijk te zijn, en te blijven, ook als mensen dat niet tegen mij zijn. Ik los er niks mee op als ik terug ga snauwen.
En ik vind het belangrijk om goed voor dieren te zijn, ik ben dus ook iemand die een gewonde vogel langs de weg mee neemt en naar het vogelasiel brengt.

Ik heb al een paar keer de dierenambulance gebeld voor een gewonde vogel. Vinden sommigen echt belachelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik kan behoorlijk geraakt worden door 'onbekenden' hier op het forum.
En ik word een beetje kriegel van mensen die dat niet begrijpen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
17-11-2019 18:50
Ik kan behoorlijk geraakt worden door 'onbekenden' hier op het forum.
En ik word een beetje kriegel van mensen die dat niet begrijpen.
Oh joh, er is iemand op dit forum die denkt dat ze mij kent en met tussenpozen sneren over mij post. En alhoewel ik weet dat ze mijn posts stom vindt, maar hoogstwaarschijnlijk denkt dat ik Beppie van nummer 22 ben, en niet Gea van nummer 32, raakt het me toch. En als mensen dat stom vinden, dan snap ik dat zelfs nog wel, maar ik vind het toch niet leuk.
Oudblond schreef:
17-11-2019 18:17
Dat lades en deuren dicht horen. Ik word onrustig als die open staan, maar blijkbaar ben ik de enige die dat belangrijk vind.

Op tijd komen staat ook in mijn top 5.
Dit wilde ik ook beide typen.
Ik begrijp niet dat mensen deuren niet gewoon dicht doen. Ik wil dan altijd kei hard roepen:"Deur dicht!!!!!!".

Op tijd komen is voor mij zo iets normaals. Ik vind het respectloos om (veel) te laat te komen.

Ik wil hier het gezinsleven nog aan toe voegen. Wij genieten van de rust in het weekend om samen te zijn. En te doen waar we zin in hebben. Echt tijd voor elkaar. Voor mijn gevoel is het gezinsleven veel minder belangrijk in deze maatschappij.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 19:12
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 18:53
Oh joh, er is iemand op dit forum die denkt dat ze mij kent en met tussenpozen sneren over mij post. En alhoewel ik weet dat ze mijn posts stom vindt, maar hoogstwaarschijnlijk denkt dat ik Beppie van nummer 22 ben, en niet Gea van nummer 32, raakt het me toch. En als mensen dat stom vinden, dan snap ik dat zelfs nog wel, maar ik vind het toch niet leuk.
Iemand die jouw posts stom vindt? Uit jouw straat? :nooo:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Deksel van de w.c. dicht. Als anderen dat niet doen stoor ik me daaraan.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
17-11-2019 16:21
Ja en ook in het wandelpad in bos niet opruimen. Dat meurt enorm in de zomer.
En dikke kans in de herfst dat je met poep aan je schoenen thuis komt omdat je het niet ziet liggen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
17-11-2019 16:20
Je kinderen niet de boel bij elkaar laten krijsen.
Mijn buren :@@: elke zomer als de kinderen in het zwembad zitten achter huis.
De hele buurt geniet mee
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-11-2019 16:38
Ik vind het belangrijk om op tijd op een afspraak te zijn.

Een afspraak om 5 uur is niet om kwart na 5 of "ergens tussen 5 en 6".
Vind ik ook belangrijk
Ben liever een kwartier te vroeg dan 1 minuut te laat.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Treurniet12 schreef:
17-11-2019 16:18
Handen wassen met zeep. Hoe vaak ik naast iemand sta die alleen zijn handen met water wast.... waarom in godsnaam? :whip:

:
Dat doe ik ook, sorry.
LevadeII schreef:
17-11-2019 18:04
Omdat de andere kant is dat ik soms zo ontzettend geïrriteerd kan raken van de oppervlakkige aandacht die ik dan krijg. Om de andere manier waarop ik behandeld en aangekeken wordt. Omdat ik überhaupt niet met mensen om wil gaan die dat alleen om de verpakking doen. Omdat het voor mij alleen maar bewijst dat de wereld daadwerkelijk zo oppervlakkig is dat ik er een beetje verdrietig van word.

Aansluitend dat mensen manieren en beschaafd gedrag niet belangrijk vinden.
Ja dat snap ik, had ik ook toen ik jonger was wel last van, al die praatjes etc.
Maar ik hou ervan me op te tutten en me te laten zien hoe ik wil, ik wil niet dat dat voor mij bepaald wordt.
Ik heb nu grote borsten, dikke kont en heupen en moet wel zeggen dat ik erop let dat ik er niet té uitzie. En dat stoort me ook al, waarom ik niet in een bepaalde blouse die gewoon goed staat bepaalde dingen kan doen.
Ik ervaar dat als belemmerend en WIL me daarbij niet neerleggen door er niet uit te zien hoe ik wil.
Wat van mij niet redelijk is is dat ik denk dat iedereen mijn idee van er 'leuk uitzien' heeft. Dat is gewoon niet zo.
Maar ik kan het wel zonde vinden als iemand die dan uiterlijkheden heeft die ik wens er niks mee doet
En als dit je reden is vind ik dat jammer.
LevadeII schreef:
17-11-2019 18:04
Omdat de andere kant is dat ik soms zo ontzettend geïrriteerd kan raken van de oppervlakkige aandacht die ik dan krijg. Om de andere manier waarop ik behandeld en aangekeken wordt. Omdat ik überhaupt niet met mensen om wil gaan die dat alleen om de verpakking doen. Omdat het voor mij alleen maar bewijst dat de wereld daadwerkelijk zo oppervlakkig is dat ik er een beetje verdrietig van word.

Aansluitend dat mensen manieren en beschaafd gedrag niet belangrijk vinden.
Ja dat snap ik, had ik ook toen ik jonger was wel last van, al die praatjes etc.
Maar ik hou ervan me op te tutten en me te laten zien hoe ik wil, ik wil niet dat dat voor mij bepaald wordt.
Ik heb nu grote borsten, dikke kont en heupen en moet wel zeggen dat ik erop let dat ik er niet té uitzie. En dat stoort me ook al, waarom ik niet in een bepaalde blouse die gewoon goed staat bepaalde dingen kan doen.
Ik ervaar dat als belemmerend en WIL me daarbij niet neerleggen door er niet uit te zien hoe ik wil.
Wat van mij niet redelijk is is dat ik denk dat iedereen mijn idee van er 'leuk uitzien' heeft. Dat is gewoon niet zo.
Maar ik kan het wel zonde vinden als iemand die dan uiterlijkheden heeft die ik wens er niks mee doet
En als dit je reden is vind ik dat jammer.
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
17-11-2019 16:52
Wat ik écht écht écht niet begrijp is dat sommige mensen nooit verwonderd zijn door ''de wereld''.

Als ik bijvoorbeeld op een heldere avond naar buiten stap en ik kijk omhoog, zie de sterren, dan ben ik echt onder de indruk. Mijn moeder bijvoorbeeld, doet het niets. Die kijkt nooit eens naar boven en denkt ''wow, wat bizar eigenlijk''. Die vindt het vooral te koud en gaat weer DWDD kijken. Ook in het buitenland in een mooi land /mooie stad, wil ze dan het liefste linea recta naar de H&M. Of een prachtige zonsondergang en dan reisgenoten die gewoon op hun mobiel naar suffe youtube filmpjes zitten te kijken en nul interesse hebben... Kan ik echt niet bij komen. Mijn vader die op prachtige zomeravonden al om 20:00 in de stoel zit te snurken terwijl ik om 23:00 nog een nachtwandeling ga maken en diep onder de indruk raak van het nachtleven dat je hoort en echt constant denk : ''wauw''.
Mooi hè
Ik kan tijden naar een sterrenhemel kijken.
Of samen met mijn kinderen op de trampoline liggen en wolken kijken en dan benoemen wat voor figuren je er in ziet.
In de lente door het bos lopen en dan ineens weer alles zien groeien en bloeien
En in de herfst genieten van alle mooie kleuren bladeren aan de bomen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Solomio schreef:
17-11-2019 18:58
Iemand die jouw posts stom vindt? Uit jouw straat? :nooo:
Ja, vindt mij ook stom. Komt niet uit mijn straat, wel uit mijn omgeving. Denkt dat ze mij kent.
Solomio schreef:
17-11-2019 17:20
Nee, maar er staat toch ook niet dat ze dat niet doet?
Ze koopt haar boodschappen daar waar ze het goedkoopst zijn.
Dat zegt niks over biologisch of niet.
Sure, want dat is wat mensen doorgaans bedoelen met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen :roll:
Wat jij wilt hoor.
chocho schreef:
17-11-2019 19:16
Sure, want dat is wat mensen doorgaans bedoelen met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen :roll:
Wat jij wilt hoor.
Nou ja, toch heeft Solo wel gelijk. Vlees koop ik alleen verantwoord en dat is goedkoper bij Lidl dan bij Jumbo. Biologische melk is altijd goedkoper bij Lidl, maar als het 1+1 gratis is op Arla-biologisch bij Boni en ik kom daar toch langs, dan haal ik het daar.
Ik wil ook graag aardig gevonden worden en opmerkingen hier kunnen mij ook raken.

Lades, kasten, wc bril dicht beschouw ik als normaal. Mijn huis wil ik graag gezellig hebben en in mijn ogen netjes.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 19:21
Nou ja, toch heeft Solo wel gelijk. Vlees koop ik alleen verantwoord en dat is goedkoper bij Lidl dan bij Jumbo. Biologische melk is altijd goedkoper bij Lidl, maar als het 1+1 gratis is op Arla-biologisch bij Boni en ik kom daar toch langs, dan haal ik het daar.
Uiteraard...
Coconuts12 schreef:
17-11-2019 19:21
Ik wil ook graag aardig gevonden worden en opmerkingen hier kunnen mij ook raken.

Lades, kasten, wc bril dicht beschouw ik als normaal. Mijn huis wil ik graag gezellig hebben en in mijn ogen netjes.

Ik wil ook graag aardig gevonden worden, zowel hier als irl, maar ik verloochen mezelf daar niet voor.
Ik zoek geen conflicten op, maar praat mensen niet naar de mond voor de goede verstandhouding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven