dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 19:25
Ik wil ook graag aardig gevonden worden, zowel hier als irl, maar ik verloochen mezelf daar niet voor.
Ik zoek geen conflicten op, maar praat mensen niet naar de mond voor de goede verstandhouding.
Dat ben ik aan het leren, dat laatste.
Coconuts12 schreef:
17-11-2019 19:27
Dat ben ik aan het leren, dat laatste.

Ik ben denk ik veel ouder dan jij, dat helpt ;-))
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 19:29
Ik ben denk ik veel ouder dan jij, dat helpt ;-))
Dat zou kunnen :) Ik heb geen idee hoe oud jij bent. En dat geeft wel moed, het is nog niet te laat voor me :)
Coconuts12 schreef:
17-11-2019 19:33
Dat zou kunnen :) Ik heb geen idee hoe oud jij bent. En dat geeft wel moed, het is nog niet te laat voor me :)

62 :sigh:
chocho schreef:
17-11-2019 19:23
Uiteraard...
Ja. Maar als jij het fijner vindt wanneer ik stad en land afreis voor kiloknallers en plofkip, is dat ook best.

Kijk, ik vind iemand gelijk geven namelijk ook best leuk.
Dat de vrije wil van mensen wordt gerespecteerd, zonder manipulatie en chantage om andere gedachten en/of ideeën te forceren.
Alle reacties Link kopieren
Een voorraadkast vol eten en sporten haha past perfect bij elkaar :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben graag gastvrij. In mijn eerste jaren in NL moest ik erg wennen aan de directheid van bezoekers. Verzekeringsmeneer kwam bij mij langs. Had de beste man nog nooit gezien. Zei dat ik net koffie had gezet en of hij een kopje wilde of liever iets anders? Hij zag dat ik de boontjes versgemalen had en koffie opgegoten had. Dus hij wilde graag een kopje. Dus koffie ingeschonken en koffiemelk, suiker en koekjes op tafel. Zegt hij: 'Dat begrijp ik nooit, zet je zo zorgvuldig lekkere koffie en dan doe je er koude melk in'.
Toen moest ik even slikken, werd heel onzeker en hoefde plots geen verzekering meer want ik was toch dom en geen goede gastvrouw.

Sinds heb ik wat inhaalsprongen gemaakt :)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 19:34
62 :sigh:
Je bent idd ietsjes ouder dan ik (36).
Oudblond schreef:
17-11-2019 19:41
Ik ben graag gastvrij. In mijn eerste jaren in NL moest ik erg wennen aan de directheid van bezoekers. Verzekeringsmeneer kwam bij mij langs. Had de beste man nog nooit gezien. Zei dat ik net koffie had gezet en of hij een kopje wilde of liever iets anders? Hij zag dat ik de boontjes versgemalen had en koffie opgegoten had. Dus hij wilde graag een kopje. Dus koffie ingeschonken en koffiemelk, suiker en koekjes op tafel. Zegt hij: 'Dat begrijp ik nooit, zet je zo zorgvuldig lekkere koffie en dan doe je er koude melk in'.
Toen moest ik even slikken, werd heel onzeker en hoefde plots geen verzekering meer want ik was toch dom en geen goede gastvrouw.

Sinds heb ik wat inhaalsprongen gemaakt :)


Hahaha wat een domme verzekeringsagent.Ging de handel aan zijn neus voorbij. En behoorlijk onbeleefd ook.
Ik vind het heel belangrijk dat mensen een afspraak maken om langs te komen en niet zomaar spontaan langskomen, want ik ben een perfectionist en als je langs wilt komen wil ik het huis schoon hebben, lekkere hapjes in huis hebben en er zelf uitzien om door een ringetje te halen.
Coconuts12 schreef:
17-11-2019 19:44
Je bent idd ietsjes ouder dan ik (36).

Zie je wel. Je kunt het nog leren. Komt helemaal goed. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 19:44
Hahaha wat een domme verzekeringsagent.Ging de handel aan zijn neus voorbij. En behoorlijk onbeleefd ook.
Ja. En ik drink mijn koffie zwart, het was hij die melk nam.
Nu zou ik een weerwoord hebben in de zin van... ik vind het vreemd dat 'koffiekenners' melk in hun koffie doen dus ik heb geen idee hoe die dan 'moet' zijn. ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
watdachtjehiervan schreef:
17-11-2019 18:57
Dit wilde ik ook beide typen.
Ik begrijp niet dat mensen deuren niet gewoon dicht doen. Ik wil dan altijd kei hard roepen:"Deur dicht!!!!!!".



Ik wil hier het gezinsleven nog aan toe voegen. Wij genieten van de rust in het weekend om samen te zijn. En te doen waar we zin in hebben. Echt tijd voor elkaar. Voor mijn gevoel is het gezinsleven veel minder belangrijk in deze maatschappij.
Oh, dat herken ik helemaal niet. Wel dat opa's en oma's en andere familieleden minder deel uitmaken van dat gezin. Tenminste, ik lees hier héél vaak op Viva 'we willen de feestdagen/weekend/pasen doorbrengen met ons éigen gezin'

Bij ons hoort de familie er gewoon bij, juist op dat soort dagen. Ik vind fijn contact met familie heel belangrijk in de opvoeding.
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 19:45
Zie je wel. Je kunt het nog leren. Komt helemaal goed. :biggrin:
Dan houd ik hoop :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
17-11-2019 19:16
Sure, want dat is wat mensen doorgaans bedoelen met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen :roll:
Wat jij wilt hoor.
Nou ja, voor zover ik Betty ken zou het mij niet verbazen als ze zoveel mogelijk biologische producten koopt. Zo goedkoop mogelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Oudblond schreef:
17-11-2019 19:48
Ja. En ik drink mijn koffie zwart, het was hij die melk nam.
Nu zou ik een weerwoord hebben in de zin van... ik vind het vreemd dat 'koffiekenners' melk in hun koffie doen dus ik heb geen idee hoe die dan 'moet' zijn. ;-D

:devil:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 19:21
Nou ja, toch heeft Solo wel gelijk. Vlees koop ik alleen verantwoord en dat is goedkoper bij Lidl dan bij Jumbo. Biologische melk is altijd goedkoper bij Lidl, maar als het 1+1 gratis is op Arla-biologisch bij Boni en ik kom daar toch langs, dan haal ik het daar.
Dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het superbelangrijk dat mijn kind veel vrij speelt in en met de natuur. Ik heb een hond, dus dat combineert goed: we zijn vaak buiten.

Ze lag vanaf baby af aan al bijna dagelijks plat op haar buik/rug in het gras/zand/herfstblaadjes, tijdens alle seizoenen. In, voor het seizoen gepaste, warme waterdichte kleding uiteraard.

Ze is dol op kliederen met modder en plassen. Ik laat haar spelen tot ze van boven tot onder vies en zelfs onder haar waterdichte pak nat is. De wasmachine draait wel. Thuis hup wassen, schone droge kleren aan en alles weer ok.

Ik ben nog nooit een ouder op straat tegengekomen met een dreumes/peuter die zo vies gespeeld was, als de mijne met regelmaat is. Of haar kind compleet los laat gaan in regenplassen.

Het lijkt erop dat de enige plek waar kinderen ongeremd vies mogen worden, het strand in de zomer is.
Het bed superstrak opmaken. Zoooo lekker ‘s avonds, om in een mooi opgemaakt bed te stappen.
Mijn pubers denken daar heel anders over.

Over alles een mening hebben of moeten hebben of iets van iets vinden. Nee, heb ik niet en wil ik ook helemaal niet.

Filosoferen, beetje nadenken over de dingen en vooral vragen stellen over de dingen van het leven. Vind ik heel belangrijk, deed en doe ik ook regelmatig met de kinderen. Snap niet dat niet iedereen dat doet!
Alleen boeken voorlezen die ik mooi vind, die mooi getekend zijn en waarvan boodschap en taalgebruik me aanstaan. Ik lees geen troep en ik lees ook geen troep voor.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 20:25
Alleen boeken voorlezen die ik mooi vind, die mooi getekend zijn en waarvan boodschap en taalgebruik me aanstaan. Ik lees geen troep en ik lees ook geen troep voor.
Zo eens!
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat bed opmaken! Ik trek altijd mijn bed recht 's ochtends, en als mijn man later uit bed is dan ik doet hij dat niet. Dat zie ik dan 's avonds, vaak als ik al mijn tanden aan het poetsen ben om te gaan slapen, en dan trek ik alsnog het bed recht - voordat ik erin stap. Wat hij dan totaal belachelijk vindt en ik snap dat maar ik doe het toch. Ik wil een opgemaakt bed.
Wat eten we vanavond?
Ik sla mijn dekbed altijd terug. Dat schijnt goed te zijn, ook en het is minder werk dan opmaken. Het moet in elk geval een beetje wat lijken, anders vind ik het onprettig.
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn kerstverwachting al begint in het voorjaar; dan begint het aftellen. Eerst per maand, na juli per week. Na half augustus denk ik er dagelijks aan.

Het hele jaar houd ik al rekening met de plaats van de kerstversieringen als ik de kamer inricht en verander.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven