Hoekbank of losse banken?

17-11-2019 20:47 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een half jaartje en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Een huis waarbij we een eetkeuken hebben en de woonkamer echt alleen woonkamer is. Zo’n 30 m2 waar dus alleen een living gesitueerd moet worden.

Eigenlijk heb ik vanaf het begin af aan gezegd dat we een 2,5 en 3,5 zitsbank moeten nemen. Een hoekbank sluit de ruimte af en ik ben bang dat het de ruimtelijkheid teniet doet.

Maar nu we aan het rondkijken zijn voor nieuwe meubels begint de twijfel toe te slaan.. doe ik er wel goed aan?
Het is niet iets dat je, als het niet bevalt, even zo vervangt. Daarvoor is het net iets te duur..

Iemand tips? Ervaringen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Voor eerste maal een hoekbank nu en wil nooit meer 2 aparte ! Veel meer ruimte om in zetel te zitten/liggen lekker tegen vriend aan.
Hoekbanden liggen misschien lekkerder maar vind het echt niet mooi dus hier staan twee losse banken en een fauteuil .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kivik hoekbank (2x3). Hij is in het gebruik heerlijk, de boel kan in de wasmachine en mocht ik hem ooit zat worden dan kan ik er met een extra element twee losse banken van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor 2 aparte banken.
Of een grote bank en 2 stoeltjes/fauteuils.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde zelf ook maar ben toch voor een hoekbank gegaan. Het hangt er helemaal vanaf wat je wil doen. Een hoek of u-bank is heerlijk om met twee mensen languit op te liggen tijdens het tv kijken. Als je vooral zit en het huishouden uit meerdere personen bestaat dan zijn losse banken misschien handiger. Ik zou overigens ook eens naar losse stoelen kijken. Vaak willen mensen niet in het midden van de bank zitten, een losse stoel is dan fijner dan een 3,5 zits waar je met 4 personen op zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit een vaste hoekbank nemen. Ik heb zelf twee losse banken. Als ik morgen iets nieuws zou kopen dan zouden dat van die losse elementen zijn die je aan elkaar kunt koppelen waardoor je steeds een nieuwe opstelling kunt maken, een modulebank.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:57
0.40% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik neem aan dat je nu niet op de vloer zit dus ik zou je huidige meubels meenemen en pas als je er zit echt gaan ervaren wat voor jullie en jullie huis de beste oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
17-11-2019 20:57
Ik neem aan dat je nu niet op de vloer zit dus ik zou je huidige meubels meenemen en pas als je er zit echt gaan ervaren wat voor jullie en jullie huis de beste oplossing is.
Dat gaat m niet worden. De woonkamer die we nu hebben is de helft zo klein als we straks krijgen. De bank is dus sowieso niet vergelijkbaar met wat we straks gaan hebben. Het is dus ook niet ervaren wat we willen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
In jouw plaats zou ik een hoop bananendozen aansleuren en ergens een ruimte van 30m² zoeken. Niet in je tuin 30m² afbakenen want dat is niet hetzelfde. Echt zo waarheidsgetrouw mogelijk. Maak dan met die dozen een hoekbank en zie wat het resultaat is.
Persoonlijk vind ik een hoekbank een echt groot 'geweld', sorry voor wie het heeft. Losse banken kan je creatief op één of andere manier plaatsen maar dat doe je niet even met een hoekbank. Als je gevoel van ruimte wil houden, dan zou ik nooit voor een hoekbank gaan.

Maar ieder zijn goesting natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een hoekbank gaat ten koste van de ruimte het oogt kleiner. Die hoek in de bank is ook geen zitplek. Lekker misschien om te liggen,maar dat kan je ook op een gewone
Bank. Het schoonmaken achter de bank en onder de bank gaat ook makkelijker met losse banken.😀
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een modulaire bank, daar kun je alle kanten mee op. We hebben hem als hoekbank gehad, en nu als 2 banken.
SweetFirefly schreef:
17-11-2019 20:57
Ik zou nooit een vaste hoekbank nemen. Ik heb zelf twee losse banken. Als ik morgen iets nieuws zou kopen dan zouden dat van die losse elementen zijn die je aan elkaar kunt koppelen waardoor je steeds een nieuwe opstelling kunt maken, een modulebank.
Dit is interresant , ik wist niet dat dit bestond . Ga het in gedachten houden , want wij hebben over een tijdje ook een nieuw bankstel nodig .
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-11-2019 21:01
Een hoekbank gaat ten koste van de ruimte het oogt kleiner. Die hoek in de bank is ook geen zitplek. Lekker misschien om te liggen,maar dat kan je ook op een gewone
Bank. Het schoonmaken achter de bank en onder de bank gaat ook makkelijker met losse banken.😀
Al deze argumenten heb ik idd ook. Het zit dus niet tussen mijn oren (gezien de reacties hier.)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-11-2019 21:01
Een hoekbank gaat ten koste van de ruimte het oogt kleiner. Die hoek in de bank is ook geen zitplek. Lekker misschien om te liggen,maar dat kan je ook op een gewone
Bank. Het schoonmaken achter de bank en onder de bank gaat ook makkelijker met losse banken.😀
Die hoek om languit tv te kijken, met man naast me mis ik wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je verder??

Hoe is de ruimte ingedeeld? Waar zet je de tv? Hoe staat/staan de bank(en) ten opzichte van de ramen? Van de ruimte? Welk type bank wil je?
Kun je makkelijk schuiven? Losse banken zijn praktischer qua beweging, als de bank voor een raam staat en niet aan de kant geschoven kan worden is dat niet altijd even handig. Als je ruim eromheen kunt lopen heb je dat probleem al niet.

Realiseer je dat je met een hoekbank soms effectief minder zitplaatsen hebt. Dat je met losse banken meer armleuningen hebt (dus als je daarvoor kiest, let er dan goed op of je daar lekker op kunt hangen, liggen of juist een dienblad op kwijt kunt, afhankelijk van hoe je wilt leven/hangen.

Kortom; er is geen simpel antwoord.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
De hoek is hier het favoriete plekje. Maar ik ben meestal te laat :-(
Superhuisvrouw schreef:
17-11-2019 21:01
Een hoekbank gaat ten koste van de ruimte het oogt kleiner. Die hoek in de bank is ook geen zitplek. Lekker misschien om te liggen,maar dat kan je ook op een gewone
Bank. Het schoonmaken achter de bank en onder de bank gaat ook makkelijker met losse banken.😀

Dat ligt heel erg aan de ruimte. Eén groot element kan juist rustiger ogen dan meerdere kleinere elementen.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-11-2019 21:01
Een hoekbank gaat ten koste van de ruimte het oogt kleiner. Die hoek in de bank is ook geen zitplek. Lekker misschien om te liggen,maar dat kan je ook op een gewone
Bank. Het schoonmaken achter de bank en onder de bank gaat ook makkelijker met losse banken.😀
Het schoonmaken ben ik helemaal met je eens. Een hoekbank is lastig van zijn plek te schuiven. Dat het veel kleiner oogt dan weer niet. Ik had voorheen een driezits en een stoel. Nu een hoekbank waar comfortabel 4 mensen op kunnen zitten, met wat proppen nog wel 1 of 2 meer. Maar het lijkt niet voller dan met de bank en stoel. Het ligt denk ik helemaal aan de woonkamer of het voller staat of juist rust brengt.
Alle reacties Link kopieren
Los !

Wij hebben een 4 pers bankstel, een loveseat en twee losse relaxfauteuils met 1 voetenbankje.

Genoeg ruimte voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Als je de sleutel van je huis hebt de maten afplakken met tape op de grond, dan weet je de maat in je nieuwe kamer. Dan bestellen, en tot de tijd van levering doorbijten en op je oude banken zitten.
Heksenketels schreef:
17-11-2019 21:06
Los !

Wij hebben een 4 pers bankstel, een loveseat en twee losse relaxfauteuils met 1 voetenbankje.

Genoeg ruimte voor iedereen
Als je die in een ruimte kunt neerzetten heb je sowieso genoeg ruimte voor iedereen.. . ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
17-11-2019 21:05
Wat wil je verder??

Hoe is de ruimte ingedeeld? Waar zet je de tv? Hoe staat/staan de bank(en) ten opzichte van de ramen? Van de ruimte? Welk type bank wil je?
Kun je makkelijk schuiven? Losse banken zijn praktischer qua beweging, als de bank voor een raam staat en niet aan de kant geschoven kan worden is dat niet altijd even handig. Als je ruim eromheen kunt lopen heb je dat probleem al niet.

Realiseer je dat je met een hoekbank soms effectief minder zitplaatsen hebt. Dat je met losse banken meer armleuningen hebt (dus als je daarvoor kiest, let er dan goed op of je daar lekker op kunt hangen, liggen of juist een dienblad op kwijt kunt, afhankelijk van hoe je wilt leven/hangen.

Kortom; er is geen simpel antwoord.
Lastig om te omschrijven.. het is een grote ruimte die nagenoeg vierkant is. Er zijn wat deuren en idd ook ramen (gelukkig maar anders zou t een donker hol zijn)

We zijn verder redelijk minimalistisch en strak qua inrichting. Er komt een groot wandmeubel die op een vaste plek komt.

Dus de bank zal daar op gericht worden.
De hoek is juist mijn grote probleem. Het is idd een plek waar met een verjaardag of grote groep aanwezigen niemand gaat zitten want je kan je benen niet kwijt. De hoek is ook vanaf de andere kant gezien niet de meest mooie hoek om naar te kijken.

Lastig lastig....

Ik denk dat ik toch bij mijn gut feeling blijf.. toch 2 banken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-11-2019 21:09
Als je de sleutel van je huis hebt de maten afplakken met tape op de grond, dan weet je de maat in je nieuwe kamer. Dan bestellen, en tot de tijd van levering doorbijten en op je oude banken zitten.
Nee we gaan de bank niet meenemen.. om meerdere redenen trouwens. Maar dat gaat m niet worden
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op twee losse banken. Of 1 bank en twee stoelen... Lijkt me zo mooi, de ruimte die dat heeft.

Maar ik heb een hoekbank die ik voor geen goud in wil ruilen. Elke avond (bij wijze van) lig ik heerlijk tegen mijn vriend aan. Zo fijn.

Dus besloten dat de woonkamer niet geheel mooi hoeft te zijn zoals ik het graag zou willen maar in dit geval vooral moet dienen naar de 90% van de tijd die er besteed wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven