Starbucks? Of welke andere koffiezaken?

18-11-2019 15:25 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik vroeg me af, ik ga eigenlijk altijd naar Starbucks. Maar welke andere koffiezaken in Nederland zouden jullie nog meer adviseren?
Of is Starbucks eigenlijk gewoon het chillst?
Ik vind de koffie daar niet te zuipen.
Alle reacties Link kopieren
Starbucks is duur en zwaar overrated.

Koffie haal ik net zo lief bij AH to go of gewoon lokale tentjes.
.
Hangt er vanaf wat je wil.
Wil je koffie drinken of chillen?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-11-2019 15:27
Starbucks is duur en zwaar overrated.

Koffie haal ik net zo lief bij AH to go of gewoon lokale tentjes.
Je proeft niet het verschil tussen de Starbucks of Perla koffie?
Alle reacties Link kopieren
Geesina schreef:
18-11-2019 15:29
Je proeft niet het verschil tussen de Starbucks of Perla koffie?

Nee.
.
Ik ga veel naar Starbucks (station), maar ben vaste klant bij een koffiebarretje bij mij om de hoek en haal sowieso bij allerlei niet-ketens koffie. Voor de prijs hoef je ‘t niet te doen, want ze zijn zeker niet altijd goedkoper, vaak wel net iets lekkerder. Ik drink alleen zwarte koffie of espresso, dus al die slagroomtorens mis ik niet.

Maarrrr, er gaat soms niets boven een lekker grote venti of grande cappucino. Helaas hebben andere koffietentjes vrijwel altijd kleinere bekers.

In Londen ga ik meestal naar Costa of Nero ipv Starbucks. In Nederland ken ik geen andere ketens die het noemen waard zijn. De Coffee Company is echt niet beter dan Starbucks.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 15:32
9.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik snap de hype van Starbucks ook niet, ga net zo lief (of eigenlijk liever) naar een willekeurig lokaal koffietentje.

Ik denk wat betreft ketens dat Starbucks een van de enige danwel in ieder geval de grootste is maar volgens mij heeft ieder stadje tegenwoordig wel een koffiebar ( of meerdere ;-)
Geesina schreef:
18-11-2019 15:29
Je proeft niet het verschil tussen de Starbucks of Perla koffie?
Inderdaad! Er is genoeg op Starbucks aan te merken, maar AH to go ofzo zitten echt wel mijlen onder Starbucks. Het is niet eens echte espresso. Als je dat verschil niet proeft, dan maar beter niet naar starbucks inderdaad.
ShaunTheSheep schreef:
18-11-2019 15:28
Hangt er vanaf wat je wil.
Wil je koffie drinken of chillen?
Ik haal Starbucks juist níet om te chillen. Vrijwel altijd onderweg voor in de trein of tram (ik verberg ‘m voor tramconducteur).
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-11-2019 15:34
Inderdaad! Er is genoeg op Starbucks aan te merken, maar AH to go ofzo zitten echt wel mijlen onder Starbucks. Het is niet eens echte espresso. Als je dat verschil niet proeft, dan maar beter niet naar starbucks inderdaad.

Ik drink altijd met melk, vind zwart sowieso bah, misschien dat daar het verschil zit.
.
Alle reacties Link kopieren
Starbucks is een hype. Ik vind hun koffie niet bijzonder voor de prijs die je er voor betaalt.
En al helemaal niet dat gedoe van "cafeinevrije latte van Braziliaanse dubbelgebrande bonen met sojamelk en een shot caramelsiroop van stevia".

Mijn favoriete koffieketen is Costa in Londen. Helaas (nog) niet in Nederland....
Anoniem262821034 schreef:
18-11-2019 15:38
Ik drink altijd met melk, vind zwart sowieso bah, misschien dat daar het verschil zit.
Ik proef ‘t ook door de melk heen. Ik kan AH to go wel drinken hoor, ben geen koffiesnob, maar het is echt wel een verschil en ik koop dat dan met die verwachting.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-11-2019 15:39
Ik proef ‘t ook door de melk heen. Ik kan AH to go wel drinken hoor, ben geen koffiesnob, maar het is echt wel een verschil en ik koop dat dan met die verwachting.

Nou als je me tegelijk van elk 1 beker geeft zal ik het verschil misschien proeven, maar het prijsverschil is het me echt niet waard. Dan liever twee bakkies AH dan 1 Starbucks.
.
Alle reacties Link kopieren
Coffeelovers!
"Boring conversation anyway"
Ik ga altijd naar Julia's. Daar hebben ze Illy koffie en die is favoriet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
De koffie van Starbucks is alleen lekker als je voor de foute koffie (=calorierijk) gaat. Ook in Amerika is het niet super. Daar drink ik de koffie liever van de Dunkin Donuts, die is ook nog eens goedkoper.

Hier in Nederland kom ik graag bij de Mockamore of een klein lokaal tentje. Stach heeft ook lekkere koffie.

In Londen drink ik altijd de koffie van Costa.
We’re all mad here
Hype of niet, ik ben gek op de pumpkin spice latte.
Alle reacties Link kopieren
starbucks elke morgen voor mijn werk americano met dubbele shot, dat houdt me goed wakker en vandaag als extra cinnemon swirl..ZALIG
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-11-2019 15:39
Starbucks is een hype. Ik vind hun koffie niet bijzonder voor de prijs die je er voor betaalt.
En al helemaal niet dat gedoe van "cafeinevrije latte van Braziliaanse dubbelgebrande bonen met sojamelk en een shot caramelsiroop van stevia".

Mijn favoriete koffieketen is Costa in Londen. Helaas (nog) niet in Nederland....
Mijn 14 jarige vindt het dan ook geweldig! Een latte met chocolate chip cookies en karamel enz.
En ik een earl grey thee.
Alle reacties Link kopieren
ik vind die season specials altijd wel tof zeker rond de kerstperiode
Het woord “hype” associeer ik met iets van tijdelijke aard. Dat is Starbucks zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
voor een echte koffie ga je toch niet naar Starbucks. Die is vooral voor van die overzoete aangeklede "koffie". Niet voor een goede espresso.

Je betaalt vooral veel voor de sfeer, naam en alle extra toppings en aankleding van de koffie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
voor maar smerige koffie te zijn, zit het er bij starbucks er toch altijd goed vol...mss jaloers omdat ze hetzelf niet kunnen betalen ;)
hamerhaai schreef:
18-11-2019 16:11
voor een echte koffie ga je toch niet naar Starbucks. Die is vooral voor van die overzoete aangeklede "koffie". Niet voor een goede espresso.

Je betaalt vooral veel voor de sfeer, naam en alle extra toppings en aankleding van de koffie.
Ik koop er anders nooit iets zoets. Gewoon cappuccino, espresso of americano. Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Voor mij is Starbucks een flinke vooruitgang op koffie op het station bij de Kiosk, HEMA, Broodzaak of AH to go (en sommige koffie op werk!).

Leuke koffietentjes zijn leuk, maar ze zitten vaak niet op strategische plekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven