Mode & Beauty alle pijlers

Consuminderen met cosmetica (etc)

18-11-2019 21:50 95 berichten
Hebben jullie nog slimme (werkende!) lifehacks/consumindertips voor cosmetica en zo?

Ik wil graag minder afval en troep en het mag ook wel goedkoper. Maar hoe?
Ik had zelf al bedacht van oude handdoeken die ik toch zou weggooien makeupverwijderdoekjes te maken, en die doeken dan wel te hergebruiken.

En ik maak mn eigen wasmiddel en handzeep :)
Alle reacties Link kopieren
Het beste kopen dat je je kan veroorloven. Op die manier kom je niet in de verleiding om allerlei andere rommeltjes aan te schaffen. Op lange termijn is dat goedkoper - en beter voor het milieu.
Alle reacties Link kopieren
Zelf deo maken, zelf tandpasta maken, (Google voor recepten) make up remover maken van olijfolie 1/1 mengen met water.
Antiklit spray kun je ook zelf maken, shampoozeepblokken IPV flessen shampoo en cremespoeling.
Kokosolie IPV dagcrème
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen cosmetica meer gebruiken.
Ik gebruik alleen;
-shampoo (een druppel ofzo)
-1* per week conditioner
-vaseline
-tandpasta
En soms wat sudocreme voor de kinderen

Qua schoonmaakmiddelen consuminder ik (nog) niet.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
18-11-2019 21:54
Gewoon geen cosmetica meer gebruiken.
Ik gebruik alleen;
-shampoo (een druppel ofzo)
-1* per week conditioner
-vaseline
-tandpasta
En soms wat sudocreme voor de kinderen

Qua schoonmaakmiddelen consuminder ik (nog) niet.
Jij wint!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja wb schoonmaakproducten maak ik zelf handzeep, wasmiddel, allesreiniger, afwasmiddel, gootsteenontstopper.
Marseille zeep, soda, natriumbicarbonaat en azijn zijn de basisingrediënten
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 21:51
Ik had zelf al bedacht van oude handdoeken die ik toch zou weggooien makeupverwijderdoekjes te maken, en die doeken dan wel te hergebruiken.

En ik maak mn eigen wasmiddel en handzeep :)
Kleine uitgave maar de rose herbruikbare make-up doekjes van de action zijn geweldig en zacht voor je huid itt ruwe handdoeken .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-11-2019 21:58
Kleine uitgave maar de rose herbruikbare make-up doekjes van de action zijn geweldig en zacht voor je huid itt ruwe handdoeken .
Of hydrofiele luiers, ook zachter dan handdoeken.
Van oude handdoeken kun je weer prima vaatdoeken maken
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-11-2019 21:58
Kleine uitgave maar de rose herbruikbare make-up doekjes van de action zijn geweldig en zacht voor je huid itt ruwe handdoeken .
Ik gebruik van die witte, kleine, dunne badstof doekjes van de Hema. Je vindt ze bij de baby-afdeling. Volgens mij zijn het 'spuugdoekjes'.
Lady_Day schreef:
18-11-2019 22:00
Ik gebruik van die witte, kleine, dunne badstof doekjes van de Hema. Je vindt ze bij de baby-afdeling. Volgens mij zijn het 'spuugdoekjes'.
Wat is het voordeel tov de make-updoeken ?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-11-2019 22:02
Wat is het voordeel tov de make-updoeken ?
Ik weet niet precies welke makeupdoeken je bedoelt maar die ik gebruik kun je wassen. Ik gebruik liever niet van die wipes die je in de prullenbak gooit.
Alle reacties Link kopieren
Als huidverzorging gebruik ik biologische kokosolie, om te wassen aleppozeep. Geen shampoo, alleen conditioner die ik gebruik als shampoo, maar was mijn haar hooguit 2 keer in de week.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-11-2019 21:58
Kleine uitgave maar de rose herbruikbare make-up doekjes van de action zijn geweldig en zacht voor je huid itt ruwe handdoeken .
Heb je een afbeelding?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Lady_Day schreef:
18-11-2019 22:05
Ik weet niet precies welke makeupdoeken je bedoelt maar die ik gebruik kun je wassen. Ik gebruik liever niet van die wipes die je in de prullenbak gooit.
Die ik bedoel ook misschien had ik uitwasbaar ipv herbruikbaar moeten schrijven ;)
0,89 p.st. en gaan heel lang mee en speciaal bedoeld om make-up te verwijderen.
Lady_Day schreef:
18-11-2019 21:54
Jij wint!
Haha ja.
Yildizlar schreef:
18-11-2019 21:58
Kleine uitgave maar de rose herbruikbare make-up doekjes van de action zijn geweldig en zacht voor je huid itt ruwe handdoeken .
Goede tip! Geen bezwaar tegen iets uitgeven maar een beetje duurzaam mag best.
Lady_Day schreef:
18-11-2019 21:52
Het beste kopen dat je je kan veroorloven. Op die manier kom je niet in de verleiding om allerlei andere rommeltjes aan te schaffen. Op lange termijn is dat goedkoper - en beter voor het milieu.
Ik heb geen klachten over de kwaliteit van dingen die ik gebruik. En ik gebruik niet zo veel, mascara, oogpotlood, beetje oogschaduw. Koop 2x per jaar mascara van de hema dus daar lijkt me weinig op te besparen.
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 21:59
Of hydrofiele luiers, ook zachter dan handdoeken.
Van oude handdoeken kun je weer prima vaatdoeken maken
Oh, ik heb nog genoeg hydrofielen, goed punt!

Die vaatdoeken, knip je dan die handdoeken alleen of zoom je die dan om oid?
Lady_Day schreef:
18-11-2019 22:00
Ik gebruik van die witte, kleine, dunne badstof doekjes van de Hema. Je vindt ze bij de baby-afdeling. Volgens mij zijn het 'spuugdoekjes'.
Die heb ik ook, die zijn nog in gebruik om de tomatensaus etc van mijn kinders te poetsen :mrgreen:
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 21:53
Zelf deo maken, zelf tandpasta maken, (Google voor recepten) make up remover maken van olijfolie 1/1 mengen met water.
Antiklit spray kun je ook zelf maken, shampoozeepblokken IPV flessen shampoo en cremespoeling.
Kokosolie IPV dagcrème
Werkt dat die makeupremover?

En wat doen jullie met kokosolie?
*neemt kokosolie mee naar boven*
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:15
Oh, ik heb nog genoeg hydrofielen, goed punt!

Die vaatdoeken, knip je dan die handdoeken alleen of zoom je die dan om oid?
Je kunt ze omzomen, ziet er wel netter uit... vind het zelf niet zo boeiend hoe netjes mijn vaatdoeken eruit zien dus ik zoom ze niet om :-)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 21:58
Oh ja wb schoonmaakproducten maak ik zelf handzeep, wasmiddel, allesreiniger, afwasmiddel, gootsteenontstopper.
Marseille zeep, soda, natriumbicarbonaat en azijn zijn de basisingrediënten
Afwasmiddel? #hoedan
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 22:19
Je kunt ze omzomen, ziet er wel netter uit... vind het zelf niet zo boeiend hoe netjes mijn vaatdoeken eruit zien dus ik zoom ze niet om :-)
Ik ook niet maar ik zag een groot rafelig festijn voor me, dat valt mee dus?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:19
Werkt dat die makeupremover?

En wat doen jullie met kokosolie?
*neemt kokosolie mee naar boven*
Die mageupremover werkt prima ook voor waterproof mascara.

Kokosolie is bij mij onderdeel van mijn deo en tandpastarecepten. Je zou pure kokosolie ook als dagcrème kunnen gebruiken.

Ik bedenk me nu: ik maak in het voorjaar ook zelf crème van olijfolie, bijenwas en weegbree die als een trein werkt bij brandnetelprikken en schaafwonden. Soort EHBOzalf (of krijg ik nu een ban ivm medisch advies? :proud: :nut: )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven