Alternatief wieg

18-11-2019 22:48 163 berichten
Wij verwachten in januari ons eerste kindje.
Vriend wilde heel graag dat de kleine vanaf het begin op zijn eigen kamer zou slapen in de ledikant. Ik had daarbij zoiets van prima we zien wel.

Nu is het toch al vaker voorbij gekomen en vandaag ook weer geadviseerd door de kraamzorg om de eerste weken (of zelfs maanden) de baby op onze slaapkamer te hebben

Voor de ledikant heb ik alles al in huis. Uiteindelijk zal de kleine daar ook echt wel gaan in gaan slapen.
Ik vind het eigelijk zonde van mij. Geld km een wieg met alle bijbehorend beddengoed aan te schaffen voor misschien maar een hele korte periode

Ik vroeg mij af of iemand tips of alternatieven heeft zodat we het rooming in toch kunnen proberen

Alvast bedankt
Dan koop je het tweedehands.
Zet het ledikant op je Slaapkamer.
Goed matrasje voor in je wagen kopen. Slapen ze heerlijk in. Wij hadden wel wiegje, maar in die wagenbak sliepen ze overal heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lenen van iemand of wieltjes onder de ledikant
Al aan een co-sleeper gedacht?
Een wieg van iemand lenen of tweedehands kopen.
En anders het ledikant gewoon tijdelijk op jullie kamer zetten, of past dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop wiegje gekocht toen der tijd
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik had het voor 70 euro op marktplaats, en ik kan het voor dezelfde prijs weer doorverkopen.

Kosten zijn dan in totaal dus €0

Dat valt wel mee, toch?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ledikant op de slaapkamer pas waarschijnlijk niet. Dan kunnen we niet meer door de deur
Alle reacties Link kopieren
Past het ledikant eventueel op jullie slaapkamer? Dat zou de meest eenvoudige oplossing zijn.

Overigens kun je kiezen wat je zelf fijn vindt hè. Sommigen slapen tot hun kind 8 is samen op een kamer en anderen leggen de baby vanaf de eerste nacht op zijn/haar eigen kamer. Het is niet per se goed of fout, meer wat voor jou en jullie werkt. Ik vond t zelf wel heel fijn de eerste maanden bij ons omdat ze nog vaak wilde drinken en ik bv gaf. Zo hoefde ik niet heel ver uit bed maar kon ik haar makkelijk even liggend aanleggen.

Anderen worden gek van het gepruttel en willen die baby liefst direct op de eigen kamer omdat iedereen dan beter slaapt.

Als je de baby graag bij jou wil en het ledikant past niet, kun je misschien een wieg oid lenen in je omgeving? Die gebruik je waarschijnlijk toch maar een paar maandjes. Of marktplaats? Of evt in de kinderwagenbak, maar geloof dat dat niet het handigst is voor hele nachten (weet even niet meer waarom)
Of in zo’n bedlade onder je bed schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Kraamzorg adviseert elke paar jaar iets anders, ik zou gewoon doen wat voor jou het beste lijkt.
"Boring conversation anyway"
Zal wel door de hormonen komen hoor, want het slaat waarschijnlijk nergens oomaar ik zit ook zo, in mijn maag dat ik dan allemaal beddengoed moet aanschaffen voor misschien maar een paar weken. Dat lijkt mij tweedehands niet zo fris
Je hebt van die babynestjes. Maar dat kan alleen in het begin en dan liggen ze wel bij je in bed. Dat moet je ook maar willen en durven.

Ik zou gewoon ledikant verhuizen. Beetje schuiven met het bed tegen de muur ouzo voor die korte tijd dat het duurt.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
18-11-2019 22:57
Zal wel door de hormonen komen hoor, want het slaat waarschijnlijk nergens oomaar ik zit ook zo, in mijn maag dat ik dan allemaal beddengoed moet aanschaffen voor misschien maar een paar weken. Dat lijkt mij tweedehands niet zo fris
Als je t kunt lenen van iemand die je kent valt dat misschien mee? En lekker even wassen met je eigen wasmiddel. Baby’s zweten meestal niet echt dus beddengoed wordt veel minder vies dan van volwassenen (behalve de incidentele spuitluier en spugen 😉 maar bij het hoofdje leg je vaak een hydrofiel voor het spugen)
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
18-11-2019 22:57
Zal wel door de hormonen komen hoor, want het slaat waarschijnlijk nergens oomaar ik zit ook zo, in mijn maag dat ik dan allemaal beddengoed moet aanschaffen voor misschien maar een paar weken. Dat lijkt mij tweedehands niet zo fris
Dat is wel een beetje hormonaal denk ik, en dat gevoel herken ik zéker wel. :)

Al dat beddengoed is 100% katoen, dat kun je wassen op 60 of eventueel zelfs op 90 graden (maar 90 lijkt me wel wat overdreven ;-D ), dan is het echt weer heerlijk fris.
De eerste eigenaar heeft het ook maar kort gebruikt.

Maar je hebt toch wel beddengoed voor het ledikant? Daarmee kun je de wieg toch ook opmaken?
Een dubbelgevouwen ledikantlaken lijkt mij een prima wieglaken....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
In Finland slapen baby’s gewoon in een doos.
De hoezen van ons aankleedkussen pastten ook om het matras van de wieg. Ook gebruikten we in de wieg hydrofiele doeken, ook die hadden we in huis. Wij hebben de wieg van een bekende geleend, misschien ken je nog iemand waar je hem van zou kunnen lenen?

En anders de kinderwagen bak, maar volgens mij heeft dat niet de voorkeur van de kraamzorg
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
18-11-2019 22:57
Zal wel door de hormonen komen hoor, want het slaat waarschijnlijk nergens oomaar ik zit ook zo, in mijn maag dat ik dan allemaal beddengoed moet aanschaffen voor misschien maar een paar weken. Dat lijkt mij tweedehands niet zo fris
Je hebt niet enorm veel beddengoed nodig hoor..

Ik vind een ledikant voor zo'n klein baby'tje altijd echt enorm groot. Ik zou sowieso voor de eerste maanden voor een wiegje kiezen.
BriannaF schreef:
18-11-2019 22:56
Kraamzorg adviseert elke paar jaar iets anders, ik zou gewoon doen wat voor jou het beste lijkt.
Nou, dit zeggen ze al heel lang en komt door een advies van het WHO.

Ook al jaren en jaren hetzelfde advies.




En nee babynestjes vallen niet onder dat advies. ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 23:05
9.35% gewijzigd
sneeuwwitje80 schreef:
18-11-2019 23:00
Je hebt van die babynestjes. Maar dat kan alleen in het begin en dan liggen ze wel bij je in bed. Dat moet je ook maar willen en durven.

Ik zou gewoon ledikant verhuizen. Beetje schuiven met het bed tegen de muur ouzo voor die korte tijd dat het duurt.
Nee!
Grotere kans op: Warmtestuwing, verstikking!

Die dingen zijn onveilig voor babies om in te slapen!

Samen in bed slapen kan prima, maar dan wel veilig! (aan de kant van de borstvoedinggevende moeder, moeder in maternale houding zonder dekbed maar onder een deken.)
Ik had een wiegje geleend van mijn zus. Zat volgens mij ook beddengoed bij. Was een superhip ding: zo'n hangwiegje.

Je hebt een wasmachine dus wat hygiene ermee te maken heeft weet ik niet.
Zo ontzettend veel lakentjes had ik niet, je wast toch wel genoeg met een baby. Is het niet spugen dan zijn het wel spuitluiers.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 23:05
1.56% gewijzigd
Ledikant in kamer of een 2ehands cosleeper van MP halen ofzo. Goedkoopste aanschuifbedje van de ikea en daarna weer verkopen ect.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een doos met daarin een matrasje (bv schuimrubber van markt of internet). Klinkt misschien heel gek maar google maar eens op Finse kraamdoos.
Isolde123 schreef:
18-11-2019 23:05
Wat dacht je van een doos met daarin een matrasje (bv schuimrubber van markt of internet). Klinkt misschien heel gek maar google maar eens op Finse kraamdoos.

Zal wel aan mij liggen maar ik krijg hele bijzondere associaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven