Essent neemt Vandebron over

19-11-2019 11:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist bij Vandebron gegaan omdat ze 100% groen opwekken en je ook kan zien waar jouw aandeel opgewekt wordt. Nou gaat het over naar zo’n kolenboef die met droge ogen beweert zo duurzaam mogelijk te willen zijn terwijl ze nog niet heel lang geleden een kolencentrale hebben geopend die ik kan zien staan roken vanuit mijn huis.

https://www.nu.nl/economie/6011894/esse ... -over.html

Mijn contract loopt nog niet heel lang (half jaar), kan ik daar nu boetevrij onderuit?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar maanden geleden om dezelfde redenen overgestapt naar Vanderbron. Ik wist ook nog helemaal niet dat ze werden overgenomen. Niet zo mooi...
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook bij vdBron en dit is nieuw voor mij. Zat daar juist vanwege de goede en directe klantenservice. Greenchoice was de uitvoerder, ook prima.
Gatver moet ik niet alleen een nieuwe zorgverzekering maar ook nog een energieleverancier zoeken.

Het is wel teleurstellend dat vdBron zijn klanten heeft uitgeleverd aan Essent.
.
Eens met alle reacties. Tegenvallend zeg. :cry: :swear: :thunder:
Misschien moet je blij zijn dat ze worden overgenomen ipv failliet gaan. Dan ben je alle teveel betaalde voorschotbedragen kwijt. Zal vast een goede reden voor overname zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oef. Geen idee hoe dat werkt. Maar als je er onderuit kan... Grunneger Power! :)
Alle reacties Link kopieren
Dit schrijven ze er zelf over.
https://vandebron.nl/blog/We-pakken-de- ... anden-beet

Ze blijven zelfstandig en blijven doorgaan met hun missie.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-11-2019 11:01
Mijn contract loopt nog niet heel lang (half jaar), kan ik daar nu boetevrij onderuit?
Zolang er niets in de voorwaarden veranderd kan je er niet zomaar van af. Het zou ook positief kunnen uitpakken: voor veel kleine(re) bedrijven is het vaak lastig om zelfstandig de volgende groeistap te maken omdat daar relatief meer geld voor nodig is dan om iets op te starten. Met backing van een bedrijf als Essent kunnen ze dat waarschijnlijk beter realiseren. Kleine bedrijven zijn wel romantisch, maar voor sommige zaken heb je schaalgrootte nodig voor de continuiteit.
Alle reacties Link kopieren
Zit zeker wat in Sara. Dat was ook de reden dat de Vegetarische Slager naar Unilever ging als ik het me goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-11-2019 20:30
Zolang er niets in de voorwaarden veranderd kan je er niet zomaar van af. Het zou ook positief kunnen uitpakken: voor veel kleine(re) bedrijven is het vaak lastig om zelfstandig de volgende groeistap te maken omdat daar relatief meer geld voor nodig is dan om iets op te starten. Met backing van een bedrijf als Essent kunnen ze dat waarschijnlijk beter realiseren. Kleine bedrijven zijn wel romantisch, maar voor sommige zaken heb je schaalgrootte nodig voor de continuiteit.
Ze hadden ook met een aantal kleinere groene samen kunnen werken. Essent is hier momenteel een van de grootste vervuilers. Zeker hier in mijn achtertuin ;) Dat staat mij tegen. Het economische belang doet me dan wat minder.
Over een faillissement maak ik me echt minder druk want je bent zo weer aangesloten bij een andere leverancier en enexis mag je niet zomaar afsluiten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hun eigen uitleg op hun site gelezen? Zie eerder door mij geplaatste link. Daar leggen ze precies uit waarom ze bij Essent zijn uitgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven