Vaccinaties in je bil

18-11-2019 15:31 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Misschien een raar vraagje maar worden er tegenwoordig nog vaccinacties gegeven in je bil als je naar het buitenland gaat ?

Of worden deze vaccinaties puur gegeven in arm en bovenbeen ;-)
Dank jullie wel voor jullie hulp
redbulletje schreef:
18-11-2019 15:45
Ik heb ze liever in m'n bil dan in m'n arm. Heb wel 'ns een stijve arm gehad, van bil nooit last.
Ik wel een stijve bil na een tetanusprik :-|
Bruintjedebeer schreef:
18-11-2019 19:20
Ja en de ene reisvaccinatie is de andere niet.
Ik mag bijv. niet geinjecteerd worden voor de gele koorts en kan dus niet naar Gambia.
En Tanzania. Daar wordt zelfs je lichaamstemperatuur gemeten als je het land binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
18-11-2019 17:36
Tegenwoordig wordt er volgens vernieuwde protocollen niet meer een intramusculaire injectie in de grote bilspier gezet. Bij een verkeerde plaatsbepaling loop je het risico om in de grote zenuw van de bil te injecteren. Hierdoor kan je het volledige been verlammen. Deze verlamming is ook blijvend. Daarnaast is de hoeveelheid en type medicatie ook plaatsbepalend. Diclofenac bv mag niet in de bovenarm omdat dit middel het nicolau syndroom kan veroorzaken.
Pfff, alles kan wel iets veroorzaken en het is ook nog eens allemaal heel zeldzaam. Zulk soort mededelingen vind ik altijd zo fout omdat mensen daar allemaal rare ideeën van gaan krijgen en bang worden voor niks. Daar gaan ze dan weer over schrijven op sociale media en ze naaien mekaar lekker op en voor je het weet is er een nieuwe hype ontstaan over het een of ander.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-11-2019 17:25
Mijn dochter heeft die in haar arm laten zetten (net de eerste gehad), omdat ze haar billen niet wil laten zien. Armpje is helemaal blauw, dus dat zal wel de reden zijn voor de voorkeursplek. Dat wordt nog wat, ze moet er 2 maanden twee per week.
Ik heb altijd begrepen dat de bil de voorkeur heeft omdat de spier groter is. Er moet ook best wat vloeistof in. Was de ampul wel op lichaamstemperatuur en is er langzaam ingespoten? Dat is ook echt belangrijk. Haar bovenbeen is ook nog een plek voor de afwisseling misschien of durft ze haar broek ook niet uit te trekken bij de assistente?
Is er geen verpleegkundige/arts in je omgeving waar je dochter wel haar stukje bil aan durft te laten zien die haar wil injecteren? (In overleg met jullie arts natuurlijk).
MinkeDeWit schreef:
18-11-2019 20:17
En Tanzania. Daar wordt zelfs je lichaamstemperatuur gemeten als je het land binnenkomt.
Anaal? Dat is wel het betrouwbaarst.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft de HPV-vaccinaties drie keer gekregen, elke keer in zijn bil.
Het voelde eventjes stom/koud, maar verder had hij geen last.

Het schijnt juist een praktische plek te zijn omdat je geen last krijgt van een stijve arm en je dus mobiel(er) blijft, vertelde de huisarts hem.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je bil is tamelijk ruim en er wordt geprikt in het bovenste buitenste kwadrant, oftewel bovenin aan de buitenkant.
Je broek een klein stukje laten zakken is voldoende.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb een vaccinatie DKTP, gele koorts en hepatitis volgens mij in mijn bil gehad een aantal jaren terug (2013). Op m'n zij liggen en ontspannen en dan dus in mijn bil. Goed te doen, beter dan drie vaccinaties in mijn arm, hoor.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
18-11-2019 20:21
Pfff, alles kan wel iets veroorzaken en het is ook nog eens allemaal heel zeldzaam. Zulk soort mededelingen vind ik altijd zo fout omdat mensen daar allemaal rare ideeën van gaan krijgen en bang worden voor niks. Daar gaan ze dan weer over schrijven op sociale media en ze naaien mekaar lekker op en voor je het weet is er een nieuwe hype ontstaan over het een of ander.

Als dat weer een hoop nutteloze pleziervluchtjes voorkomt is dat wel zo goed voor het klimaat. Kom maar door met die reisvaccinatieangst! :cheer2: :P
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Nooit vaccinaties in bil gehad. Is ook nooit naar gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-11-2019 16:18
Nee, dat mag niet van haar meester zijn meesteres.
TO is een man.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 22-11-2019 17:49
3.82% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Altijd arm maar als jij graag een bilprik wil dan zou ik het vragen.
anoniem_378550 wijzigde dit bericht op 22-11-2019 17:53
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
19-11-2019 14:38
Ik heb een vaccinatie DKTP, gele koorts en hepatitis volgens mij in mijn bil gehad een aantal jaren terug (2013). Op m'n zij liggen en ontspannen en dan dus in mijn bil. Goed te doen, beter dan drie vaccinaties in mijn arm, hoor.
Ook arm maar jouw mannelijke dokter wilde graag je bil zien denk ik.
Alle reacties Link kopieren
.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 22-11-2019 17:49
Reden: foutje
97.96% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
18-11-2019 15:34
Haha liever niet de vraag waarom :-D :-P Maar ben erg benieuwd naar het antwoord...….


Wil je graag dat een dokter in je bil prikt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Btw....ik heb werkelijk alle vacinatie's in mijn bil gekregen. Gewoon omdat ik het wou. Me billen zijn nogal dik en dan voel ik de naald niet.
EmmadePemma schreef:
22-11-2019 17:43
Ook arm maar jouw mannelijke dokter wilde graag je bil zien denk ik.
?
Verpleegkundige van de GGD maar whatever floats your boat, dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijdje b12 injecties gehad (weer aantal jaar geleden). Die gingen in de bovenarm. Toen er een keer andere assistente was, wilde die in mijn bil prikken. Die keek verbaasd toen ik vroeg om hem in arm te krijgen. Kan dus ook voorkeur van degene die de prik zet zijn.

Ik zag laatst een voorstukje van een programma over plastische chirurg. Patient met zo'n bilvergroting. Nu vraag ik mij of of je dan nog zo'n vacinatie in je bil zou kunnen krijgen.
guppekop schreef:
18-11-2019 15:32
erg benieuwd naar het 'waarom'achter deze vraag!
Nou dat snap ik wel hoor. Best een riskante plek om te prikken.
Wist je dat niet?
pipootje schreef:
23-11-2019 05:34
Nou dat snap ik wel hoor. Best een riskante plek om te prikken.
Wist je dat niet?

Riskant? Nee hoor, je moet gewoon je kwadranten goed kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven