Entertainment alle pijlers

De Sleutel

15-10-2019 21:59 152 berichten
Wie kijkt?

Ik hou van Beau. :heart:
Ik ben al een tijdje afgehaakt met kijken,

Waar ik The Amsterdam Project en ook The Rotterdam Project erg boeiend en interessant vond, trek ik deze deelnemers echt totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral Rigo irritant om naar te kijken. Wat een weerstand en wat een geschop. Alsof hij alleen daarom mee doet aan het programma. Inderdaad zoals Byrma zegt alsof hij een statement wil maken. Alleen veel meer dan "De maatschappij deugt niet." is dat dat statement niet. Uiteraard is hij gevormd door zo lang onder die brug en in die tent te slapen, maar ik vraag mij wel af hoe alles gelopen is. Hij is zeker niet dom, maar hij heeft alles in ieder geval niet op een rijtje. Wellicht word hij zonder drugs wat helderder, maar dan nog.

Sunil zijn gedrag kan ik beter plaatsen. Uiteraard keur ik dat natuurlijk niet goed en jeetje wat heftig. Ik zie ook een man die ergens wel anders wil. Dat mis ik bij Rigo. Los van of dat door zijn problematiek komt, maar zelfs al komt het door Rigo zijn problematiek, is hij dan te helpen? (Of is dat vooral iets wat "wij" als hulp zouden zien en Rigo als totaal anders zou bestempelen?)

En edit: Laatste aflevering nog niet gezien overigens. Ben benieuwd :).
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
06-11-2019 07:21
Ik ben al een tijdje afgehaakt met kijken,

Waar ik The Amsterdam Project en ook The Rotterdam Project erg boeiend en interessant vond, trek ik deze deelnemers echt totaal niet.
Die heb ik niet gezien , ik ga eens zoeken of ik die ergens kan terugkijken
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Wat een doffe ellende toch dit programma. Die Rigo is echt een vat vol problemen.

Ik wil steeds afhaken met kijken omdat ik die mensen niet trek, maar blijf toch kijken uit een soort morbide fascinatie.

Die Sjaak is ook echt niks.

En die Sunil wordt helemaal nooit wat.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
12-11-2019 22:23
Wat een doffe ellende toch dit programma. Die Rigo is echt een vat vol problemen.

Ik wil steeds afhaken met kijken omdat ik die mensen niet trek, maar blijf toch kijken uit een soort morbide fascinatie.

Die Sjaak is ook echt niks.

En die Sunil wordt helemaal nooit wat.
Nou idd. Ik heb nu al een paar keer willen zappen en toch blijf ik hangen.

Die Sunil wil niks, maar zal je net zien wordt dat een succesverhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed ik Beau ook vind, hierin heeft hij zichzelf gruwelijk overschat.
Jammer. Niet echt ethisch ook, zulke kwetsbare mensen (en dan bedoel ik m.n. Sunil) zó tentoonstellen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik me begin te irriteren aan Sunil en vooral Rigo. Er zijn zoveel mensen die wel geholpen willen worden, die deze kans met beide handen aan zouden nemen, die echt stappen willen maken. Dat paardje is veel beter af in een andere omgeving hoe goed zijn bedoeling ook is. Maar hij wil dat dus niet accepteren. En die Sunil, dat vind ik een enge man, zou hem niet in zijn laveloze agressieve staat zo op straat tegen willen komen. Zoals hij net ook om niks op dat raam beukte, niet normaal.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij ook aan die Rigo,ik vind het een vieze eigenwijze kwal.Als ik hem al zie,die vieze handen.En zo eigenwijs wil niks van niemand aannemen. Ik vind het juist dieren mishandeling met dat paardje .En wat ziet dat huis eruit.Bah bah bah.
jennie77 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 16:47
1.02% gewijzigd
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
jennie77 schreef:
12-11-2019 22:41
Ik erger mij ook aan die Rigo,ik vind het een vieze eigenwijze kwal.Als ik hem al zie,die vieze handen.En zo eigenwijs wil niks van niemand aannemen. Ik vind het juist dieren mishandeling met dat pardje enzo.En wat ziet dat huis eruit.Bah bah bah.
Ja, ik ook, die vind ik echt het ergst. Ik vind het een eng type, en zou er voor geen goud naast willen wonen. Ik heb echt medelijden met die andere mensen in dat blok.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor mij juist meest aan die zwaardere jongen.

Hoe hij praat en doet komt volgens mij niet overeen met hoe hij is. Dit weet ik natuurlijk niet zeker, want ik ken hem niet.

Maar ik probeer te achterhalen waarom ik mij zo aan hem stoor.

Waarom denken jullie dat jullie zo getriggert worden door Rigo en/of sunil?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat Rigo niet wil leven volgens de standaard. Dit past ook gewoon bij sommige mensen niet.

Het kan ook zijn dat er wat onderligt, hij stoot hier nu bepaalde mensen mee af. Dat is veilig want die kunnen je dan niet meer kwetsen. De mensen die echt jou zien, blijven over. Zoals de buurvrouw die de geit een banaan gaf.

Ik vind het een goed idee, een weiland in de tuin! Dit dacht ik al de hele tijd.

Bij Rigo moet je niet denken op 'wat wij in deze maatschappij' zouden doen. Maar breder. We hebben met z'n allen regels bedacht. Maar je kunt ook breder kijken.

Ik vind Rigo eigenlijk heel inspirerend.
Alle reacties Link kopieren
Nou poeh hee, inspirerend, een man die al jaren overlast veroorzaakt voor allerlei mensen en instanties. Je moet voor de gein eens zijn naam googelen, dan kom je een berg krantenartikelen tegen over hem. Met daarin ook een spoiler over dit programma trouwens dus wel op eigen risico.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-11-2019 11:36
Nou poeh hee, inspirerend, een man die al jaren overlast veroorzaakt voor allerlei mensen en instanties. Je moet voor de gein eens zijn naam googelen, dan kom je een berg krantenartikelen tegen over hem. Met daarin ook een spoiler over dit programma trouwens dus wel op eigen risico.
die spoiler had ik idd ook al gezien.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-11-2019 11:32
Ik snap wel dat Rigo niet wil leven volgens de standaard. Dit past ook gewoon bij sommige mensen niet.

Het kan ook zijn dat er wat onderligt, hij stoot hier nu bepaalde mensen mee af. Dat is veilig want die kunnen je dan niet meer kwetsen. De mensen die echt jou zien, blijven over. Zoals de buurvrouw die de geit een banaan gaf.

Ik vind het een goed idee, een weiland in de tuin! Dit dacht ik al de hele tijd.

Bij Rigo moet je niet denken op 'wat wij in deze maatschappij' zouden doen. Maar breder. We hebben met z'n allen regels bedacht. Maar je kunt ook breder kijken.

Ik vind Rigo eigenlijk heel inspirerend.
Ik vind dat helemaal geen goed idee bij zo´n rijtjeswoning ,ook lekker bij 40 graden zoals afgelopen zomer .Die man verzorgt zichzelf niet , prima als je dieren wilt houden en daar een goede ruimte voor hebt maar zorg eerst dat je op zijn minst een inkomen hebt zodat je ook goed voer ,medicatie en evt dierenarts kosten kunt betalen . Ik vind het respectloos -tegenover de mensen die hem willen helpen , -geld in hem steken en - kijkers die het willen en geen hulp krijgen hoe hij die dieren hun behoefte laat doen overal in huis,op bed ,op de bank . En ook met buren houdt hij geen rekening dat gaat enorm meuren in die tuin en waar laat hij alles ?? Inspirerend hoe het niet moet dan .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
14-11-2019 09:49
Ik vind dat helemaal geen goed idee bij zo´n rijtjeswoning ,ook lekker bij 40 graden zoals afgelopen zomer .Die man verzorgt zichzelf niet , prima als je dieren wilt houden en daar een goede ruimte voor hebt maar zorg eerst dat je op zijn minst een inkomen hebt zodat je ook goed voer ,medicatie en evt dierenarts kosten kunt betalen . Ik vind het respectloos -tegenover de mensen die hem willen helpen , -geld in hem steken en - kijkers die het willen en geen hulp krijgen hoe hij die dieren hun behoefte laat doen overal in huis,op bed ,op de bank . En ook met buren houdt hij geen rekening dat gaat enorm meuren in die tuin en waar laat hij alles ?? Inspirerend hoe het niet moet dan .
Nou inderdaad, zo'n pony komt best een hoop mest af, dat gooi je niet even in de kliko bah het ziet er leuk uit hoor zo'n kinderboerderij in je achtertuin, maar dan moet je echt vrijstaand wonen... ik ben blij dat ik niet zo'n buurman heb, je zal er maar naast wonen. Ik vind Rigo niet leuk om naar te kijken, hij is eigenwijs en vies en trekt zich nergens wat van aan. Ga dan maar weer terug naar die brug, dan kunnen ze iemand anders blij maken met dat huis..

Ze hadden eigenlijk een betere selectie moeten maken voor het programma, met meer mensen zoals Cassandra erin, die hier zó mee geholpen zijn en ook echt blij zijn met alle hulp. Die Sunil ook, zo iemand is toch amper te helpen pffffff vreselijk met z'n gescheld de hele tijd... hij doet er zelf helemaal niks aan om er bovenop te komen, waarom dan zoveel moeite steken in zo iemand?
Alle reacties Link kopieren
Is Rigo nog helemaal niet onder de douche geweest?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
20-11-2019 14:53
Is Rigo nog helemaal niet onder de douche geweest?
Nee. Hij gaf onder de brug al trots aan dat zijn lichaam al jaren niet in aanraking was gekomen met water en dat dat ook nooit zou gaan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor de dochter van Rigo als ze zijn uitspraken op televisie ziet.
Hoe duidelijk wil je te horen krijgen dat je vader niets wil doen voor contact en hij alles bij jou neerlegt
Arm meisje
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
20-11-2019 17:48
Nee. Hij gaf onder de brug al trots aan dat zijn lichaam al jaren niet in aanraking was gekomen met water en dat dat ook nooit zou gaan gebeuren.
Wat een mafkees
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
20-11-2019 17:53
Wat vreselijk voor de dochter van Rigo als ze zijn uitspraken op televisie ziet.
Hoe duidelijk wil je te horen krijgen dat je vader niets wil doen voor contact en hij alles bij jou neerlegt
Arm meisje
Je zou je schamen als dat je vader is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik geloof dat dit een beetje een flop aan het worden is. Met sunil en rigo vooral. Hebben ze die mensen uitgekozen voor de kijk cijfers? Ik vind Sunil echt heel zielig maar als iemand niet geholpen wil worden...
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
20-11-2019 17:48
Nee. Hij gaf onder de brug al trots aan dat zijn lichaam al jaren niet in aanraking was gekomen met water en dat dat ook nooit zou gaan gebeuren.
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik krijg gewoon al de rillingen ervan als ik het alleen maar lees.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
20-11-2019 17:48
Nee. Hij gaf onder de brug al trots aan dat zijn lichaam al jaren niet in aanraking was gekomen met water en dat dat ook nooit zou gaan gebeuren.
GATVERDAMME
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net pas gekeken .Wat sneu 8 jarige Cassandra bleef haar vader die alcoholist was en moeder ging, Vader sterft en meisje staat alleen. Dat is toch intriest.Ik hoop dat ze haar opleiding kan voltooien en een fijn leven krijgt . Ik zou ook geen Rigo in mijn buurt willen al dan niet met zulke dieren.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
20-11-2019 20:29
Ik geloof dat dit een beetje een flop aan het worden is. Met sunil en rigo vooral. Hebben ze die mensen uitgekozen voor de kijk cijfers? Ik vind Sunil echt heel zielig maar als iemand niet geholpen wil worden...

Vooral erg dat dit het beeld is wat nu ontstaat.
Zijn problematiek zit zo diep, is zo complex, dat is niet even opnemen/ afkicken en gefixt. En dat is ook niet hij twijfelt of valt terug dus hij wil niet.
Die man heeft het zwaar. Heel zwaar.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven