dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Warenkennis, dat schijnen veel bedrijfsleiders van supermarkten niet meer belangrijk te vinden.

Beste bedrijfsleiders, tofu mag je niet van tevoren invriezen! Dan wordt de structuur veel harder. Als ik een hardere tofu nodig heb, vries ik hem zelf wel in. Meestal wil ik gewoon de niet-verpeste variant, blijf met je fikken van mijn tofu af!
Alle reacties Link kopieren
Geen kerstijsjes in de supermarkt ten koste van de waterijsjes, wondermiddel bij keelpijn.
Ha!

Make up. Slank zijn. Designer kleding. Tassen. Schoenen. Voetbal. Alcohol. Werk. Hoe anderen je zien (helaas, die staat op nr 1 van niet belangrijk willen vinden m aar het toch vinden).

Zo'n beetje alles wat in dat andere topic voor bij kwam dus :D

Maar verder vind ik dit eigenlijk ook niet echt, ik kan begrijpen waar om anderen dat niet boeit. En ik kan begrijpen waar om het mij wel boeit.

Misschien het enige dat ik echt niet kan begrijpen is dat mensen hun bek niet houden als ze alleen maar domme, niet logische dingen kunnen zeggen. Maar ja, dat ligt in elkaars verlengde.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje geduld hebben met mensen die nog ingewerkt worden, (denk een kassiere in de supermarkt die net begonnen is en nog niet zo snel is).
Er zijn dan altijd mensen die gaan zuchten of zeuren, maar je bent zelf toch ook ooit ergens begonnen waar je alles moest leren?

Gedeelde eerste plaats: richting aangeven. (geldt voor auto én fiets)
geloof in het ongelooflijke, realiteit is ook maar een woord.
De muteknop op de afstandsbediening. Geeft me een ongebreideld gevoel van macht. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
22-11-2019 19:34
Oh ja, lege vlakken vind ik ook erg belangrijk. Dus leeg dressoir, lege salontafel, lege eettafel, lege trap, bijna leeg aanrecht. Anders word ik onrustig.
Dat is voor mij ook belangrijk! Ik word ook onrustig van troepjes en dingen op plekken waar ze niet 'horen'. Man heeft nogal eens de neiging om zijn zakken te legen en de inhoud ergens neer te leggen en de post op tafel en zijn sjaal over een stoel... Ik beken. We zijn samen zijn 'thuis komen' route gelopen en hebben gekeken wanneer hij dingen 'loost' en op strategische plekken makkelijke opbergplekken bedacht. En het werkt!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-11-2019 23:28
Dat is voor mij ook belangrijk! Ik word ook onrustig van troepjes en dingen op plekken waar ze niet 'horen'. Man heeft nogal eens de neiging om zijn zakken te legen en de inhoud ergens neer te leggen en de post op tafel en zijn sjaal over een stoel... Ik beken. We zijn samen zijn 'thuis komen' route gelopen en hebben gekeken wanneer hij dingen 'loost' en op strategische plekken makkelijke opbergplekken bedacht. En het werkt!

Okay, maar hoe belangrijk precies?
Als een familielid of jijzelf plots in het ziekenhuis belandt, maak jij je dan ondertussen druk of alles wel schoon en netjes is?
VGM1980 schreef:
25-11-2019 08:23
Okay, maar hoe belangrijk precies?
Als een familielid of jijzelf plots in het ziekenhuis belandt, maak jij je dan ondertussen druk of alles wel schoon en netjes is?

Ja! Vooral als ik zelf in het ziekenhuis beland en ik afhankelijk word van hulp vind ik het een hele geruststellende gedachte dat mijn huishouden op orde is. Mijn kasten netjes, mijn keuken schoon.
Alle reacties Link kopieren
Campercamping schreef:
17-11-2019 16:42
De binding met je jeugd.

Sommige mensen kunnen met het grootste gemak de plaats waar ze zijn opgegroeid en jeugdvrienden achterlaten en soms hoor ik iemand bijna met trots zeggen dat ze dat allemaal zijn ontstegen.

Terwijl ik een paar jeugdvrienden heb en als we samen een borrel drinken, denk ik altijd na de derde borrel : wow, we zijn nu dertig, hebben bij elkaar in de klas gezeten op de basisschool, samen opgegroeid en nu als dertigers zitten we hier nog met elkaar... Waardevol vind ik dat.
Ik vind dat ook waardevol. Ga altijd even naar de Meimarkt en de mini-Kerstmarkt in mijn oude dorp. Of wandelen in de polder rond het dorp met mijn honden, naar het zwembad in de zomer. Is maar een kwartier met de auto.
Als iemand een kut-jeugd heeft gehad in zijn/haar woonplaats, kan ik me wel voorstellen dat die het niet gaat opzoeken. Maar de mijne was fijn.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.
Ja, steeds meer mensen vinden het belangrijk ‘om aan zichzelf te denken’. Dat vind ik ook belangrijk, maar er zijn ook dingen die je soms gewoon voor een ander doet. Inderdaad bijvoorbeeld de dingen die jij noemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven