Entertainment alle pijlers

De Sleutel

15-10-2019 21:59 152 berichten
Wie kijkt?

Ik hou van Beau. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-11-2019 07:16
Vooral erg dat dit het beeld is wat nu ontstaat.
Zijn problematiek zit zo diep, is zo complex, dat is niet even opnemen/ afkicken en gefixt. En dat is ook niet hij twijfelt of valt terug dus hij wil niet.
Die man heeft het zwaar. Heel zwaar.
Dat is ook zo , je kunt dat niet 123 oplossen . Wel heel erg zonde dat hij niet opgenomen werd terwijl hij zelf wel wilde. Dat is een probleem nu in dit land. Op zich ook wel goed dat dat op tv duidelijk wordt gemaakt , ik hoop dat de mensen in de stad waar hij woont en rondloopt nu iets anders aankijken tegen hem . Als je het verhaal verder niet kent en hem vloekend , tierend door de stad ziet zwalken kijk je heel anders aan tegen die man . Nog steeds zou ik niet blij zijn met hem als buurman ,dat geef ik eerlijk toe . Maar echt kwaad doet hij volgens mij niet .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ook in en in triest en dat hij die hulp accepteert, maar niet krijgt. Los van dat dat echt nodig is, is dat tevens een mega klap voor zijn vertrouwen. Die man heeft sowieso tijdens traumaverwerking echt wel een opname nodig. Dat gaat hij thuis tevens niet redden om van zijn biertjes af te blijven, vooral omdat hij maar wat thuis zit zonder activiteiten (op Samson&Gert na ;)). Er is intussen in zijn hele vertrouwen en denkwijze veel beschadigd dat ik niet denk dat dat weg gaat en hulp niet simpel ligt omdat hij mensen zo afketst met zijn gedrag. Verbetering is een hele harde pit. Zowel van de kant van Sunil als vanuit hulpverleners. Want dit gedrag is echt onacceptabel en gaat dat pad naar hulp gewoon dichtgooien. Waarop hij weer een bevestiging heeft dat hij in de steek gelaten wordt.

Viel mij trouwens op dat ondanks de weerstand, dat die taakstraf hem wel goed leek te doen en tevens wat leek te motiveren om van het bier af te blijven. Lijkt me sowieso belangrijk dat hij maatschappelijk iets heeft, alleen waar kan zo een man nou iets doen? Want hier zie je het al gigantisch mis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij al af waarom Rigo er nog steeds zo vies uitzag alsof het niet schoon te krijgen was, maar hij doucht nog steeds niet. Omg.
Alle reacties Link kopieren
Gatver, ik hoor nu in de herhaling dat Rigo zich 6 jaar geleden toen hij met zijn dochter onder de douche ging voor het laatst gewassen heeft.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen de laatste 2 afleveringen gezien dus ik weet het hele verhaal achter Sunil niet. Maar hoe die man onterecht tekeer gaat tegen anderen is tenenkrommend. Echt afgrijselijk. Het maakt me gewoon agressief. Zodra die man zijn zatte kwaaie muil opentrekt komt er een verotte container van vuiligheid en grofheid tevoorschijn. Wat er onder de nagels van Rigo leeft komt door de mond van Sunil naar buiten..

Wat een ellende. Heb zo een buurman gehad. Was geen land mee bezeilen. Zo belachelijk onredelijk en egoïstisch. Vreselijk veel overlast veroorzaken voor de hele straat. Die heeft zich uiteindelijk dood gezopen.

Het is gewoon jammer want je ziet ook de andere kant zodra ze nuchter zijn. Maar man, alcohol maakt (nog grotere) monsters van mensen.

En, Beau is een mooi mens.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-11-2019 23:50
Gatver, ik hoor nu in de herhaling dat Rigo zich 6 jaar geleden toen hij met zijn dochter onder de douche ging voor het laatst gewassen heeft.
Als iemand zich zo lang niet doucht, kan het zelfs gevaarlijk zijn om ineens wel te douchen. De huid wordt beschermd door het vuil, als je dat er zomaar afwast kunnen mensen zelfs overlijden doordat ze ineens vatbaar worden voor het een of ander.

Ik ken iemand die zo eens in de zoveel jaar gewassen wordt in het ziekenhuis.

Daarbij is het ook misschien een veiligheid voor hem, je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
25-11-2019 02:42
Heb alleen de laatste 2 afleveringen gezien dus ik weet het hele verhaal achter Sunil niet. Maar hoe die man onterecht tekeer gaat tegen anderen is tenenkrommend. Echt afgrijselijk. Het maakt me gewoon agressief. Zodra die man zijn zatte kwaaie muil opentrekt komt er een verotte container van vuiligheid en grofheid tevoorschijn. Wat er onder de nagels van Rigo leeft komt door de mond van Sunil naar buiten..

Wat een ellende. Heb zo een buurman gehad. Was geen land mee bezeilen. Zo belachelijk onredelijk en egoïstisch. Vreselijk veel overlast veroorzaken voor de hele straat. Die heeft zich uiteindelijk dood gezopen.

Het is gewoon jammer want je ziet ook de andere kant zodra ze nuchter zijn. Maar man, alcohol maakt (nog grotere) monsters van mensen.

En, Beau is een mooi mens.

Beter kijk je de eerdere afleveringen wel voor je je gal en afschuw komt spuien. :nope:
.
Rigo moet in de Sunil hahaha
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-11-2019 23:50
Gatver, ik hoor nu in de herhaling dat Rigo zich 6 jaar geleden toen hij met zijn dochter onder de douche ging voor het laatst gewassen heeft.
Dan ging hij ook niet onder de douche toen hij nog wel een woning had.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Lorah schreef:
24-11-2019 09:41
Ja, dat ook in en in triest en dat hij die hulp accepteert, maar niet krijgt. Los van dat dat echt nodig is, is dat tevens een mega klap voor zijn vertrouwen. Die man heeft sowieso tijdens traumaverwerking echt wel een opname nodig. Dat gaat hij thuis tevens niet redden om van zijn biertjes af te blijven, vooral omdat hij maar wat thuis zit zonder activiteiten (op Samson&Gert na ;)). Er is intussen in zijn hele vertrouwen en denkwijze veel beschadigd dat ik niet denk dat dat weg gaat en hulp niet simpel ligt omdat hij mensen zo afketst met zijn gedrag. Verbetering is een hele harde pit. Zowel van de kant van Sunil als vanuit hulpverleners. Want dit gedrag is echt onacceptabel en gaat dat pad naar hulp gewoon dichtgooien. Waarop hij weer een bevestiging heeft dat hij in de steek gelaten wordt.

Viel mij trouwens op dat ondanks de weerstand, dat die taakstraf hem wel goed leek te doen en tevens wat leek te motiveren om van het bier af te blijven. Lijkt me sowieso belangrijk dat hij maatschappelijk iets heeft, alleen waar kan zo een man nou iets doen? Want hier zie je het al gigantisch mis gaan.
Sunil moet zo ie zo wat te doen hebben overdag, maar ja wat?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
25-11-2019 09:27
Beter kijk je de eerdere afleveringen wel voor je je gal en afschuw komt spuien. :nope:
Is het dan wél okee hoe hij tekeer gaat?
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
25-11-2019 16:48
Is het dan wél okee hoe hij tekeer gaat?
Zeker niet, maar wel iets beter te begrijpen. Ik vind het vooral heel triest.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
25-11-2019 15:12
Sunil moet zo ie zo wat te doen hebben overdag, maar ja wat?
Ja precies, nogal een belangrijk punt, maar echt lastig op deze manier. Dat maakt het nog moeilijker bij die man. Hij moet positieve ervaringen opdoen en in contact blijven met de maatschappij, alleen hij staat zijn eigen positieve ervaringen in de weg. Zowel qua dagbesteding, contacten als qua hulp. Los van dat hij sowieso wel wat te verwerken heeft in therapie, te leren qua agressieregulatie en dergelijke. En dat alleen al een (te?) grote opgave is.

Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre die hersenen van hem beschadigd zullen zijn door de alcohol, naast dat hij psychisch gewoon beschadigd is en naast dat hij gewoon nog onder invloed is.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
25-11-2019 17:50
Zeker niet, maar wel iets beter te begrijpen. Ik vind het vooral heel triest.
Eens. Dat gedrag is op geen enkele manier goed te praten en gewoon compleet onacceptabel. Dat haalt niet weg dat ik er ook wel begrip voor op kan brengen. Dat zegt niet dat ik het afkeur wanneer de woningbouw hem op straat zet of hij bijvoorbeeld de grenzen van hulpverleners, maar ook het team van Beau, dusdanig over gaat dat ze hem loslaten. Ja, ik vind dat triest voor die man, maar als zijn gedrag dusdanig ver gaat dat anderen de dupe ervan zijn, mogen zij daarvoor beschermd worden.
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
25-11-2019 16:48
Is het dan wél okee hoe hij tekeer gaat?

Nee natuurlijk niet.
Maar misschien kun jij dan iets minder tekeer gaan dan dit: ‘Zodra die man zijn zatte kwaaie muil opentrekt komt er een verotte container van vuiligheid en grofheid tevoorschijn.’
.
Alle reacties Link kopieren
Lorah schreef:
25-11-2019 18:24
Eens. Dat gedrag is op geen enkele manier goed te praten en gewoon compleet onacceptabel. Dat haalt niet weg dat ik er ook wel begrip voor op kan brengen. Dat zegt niet dat ik het afkeur wanneer de woningbouw hem op straat zet of hij bijvoorbeeld de grenzen van hulpverleners, maar ook het team van Beau, dusdanig over gaat dat ze hem loslaten. Ja, ik vind dat triest voor die man, maar als zijn gedrag dusdanig ver gaat dat anderen de dupe ervan zijn, mogen zij daarvoor beschermd worden.

Iedereen zal dat toch vinden, dat zijn gedrag heus begrensd moet worden. Ziekte en/ of trauma zijn geen excuus.
Maar een man zó affakkelen om iets waar hij maar beperkt invloed op heeft, vind ik echt laag.
Ik denk dat Sunil het meest gebaat is bij een stabiele woonomgeving met hulp om de hoek. Niet zelfstandig verantwoordelijk voor een woning, dagbesteding en inkomen. Erg dat dat zo moeilijk te realiseren is.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
25-11-2019 18:50
Nee natuurlijk niet.
Maar misschien kun jij dan iets minder tekeer gaan dan dit: ‘Zodra die man zijn zatte kwaaie muil opentrekt komt er een verotte container van vuiligheid en grofheid tevoorschijn.’
Dat is dus precies het lelijke gevoel wat hij met zijn woorden bij me los maakt. Walging en boosheid. En daardoor word ik zelf grof. Heb best veel geduld met mensen maar gisteren schreeuwde ik opeens 'hou nou eens je bek man' naar de tv.. Kon t gewoon niet meer aanhoren..

Zijn woordkeuze in combinatie met zijn boosheid. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
25-11-2019 20:47
Dat is dus precies het lelijke gevoel wat hij met zijn woorden bij me los maakt. Walging en boosheid. En daardoor word ik zelf grof. Heb best veel geduld met mensen maar gisteren schreeuwde ik opeens 'hou nou eens je bek man' naar de tv.. Kon t gewoon niet meer aanhoren..

Zijn woordkeuze in combinatie met zijn boosheid. Brrrr.

Tijd voor therapie misschien dan. En dat meen ik bloedserieus.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
25-11-2019 21:18
Tijd voor therapie misschien dan. En dat meen ik bloedserieus.
Ik zal me morgen meteen melden bij de psycholoog. Thanks voor je advies 👍
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die Rigo helemaal niks. Die man zit zo in het slachtoffer rol. Schoppen tegen alles wat "normaal" is. Dan weer een paard in huis halen omdat je gewoon elk excuus wil vinden om maar niet aan jezelf te werken. Hij is intelligent genoeg om wat te veranderen maar hij wil gewoon niet. Zo kwaad op iedereen en alles.

Sunil, die zou eigenlijk een aantal jaar opgenomen moeten worden en dan uiteindelijk begeleid moeten gaan wonen. Zo gaat het jammer genoeg gewoon niks worden. Te veel trauma om zo maar uit te komen alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren een beetje kotsneigingen toen ik het huis van Rigo zag. Ik ben echt niet iemand die alles spik en span heeft maar oh mensen toch dat huis.

poep tegen de verwarming aan enzo. Rillingen over mijn rug.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net schrijven dat ik bijna aan het kotsen kwam toen ik die vieze bende bij Rigo zag. Afgrijselijk. Wat moet je in godsnaam met die man.
Hopeloos geval.
Alle reacties Link kopieren
smileklik schreef:
25-11-2019 20:47
Dat is dus precies het lelijke gevoel wat hij met zijn woorden bij me los maakt. Walging en boosheid. En daardoor word ik zelf grof. Heb best veel geduld met mensen maar gisteren schreeuwde ik opeens 'hou nou eens je bek man' naar de tv.. Kon t gewoon niet meer aanhoren..

Zijn woordkeuze in combinatie met zijn boosheid. Brrrr.

Net zo min dat jij nu je gevoelens kunt onderdrukken, kan deze man dit ook niet. Het is een zwaar beschadigde man door zijn trauma's en alcoholgebruik. Wanneer hij nuchter is, begrijpt hij wel dat zijn gedrag niet goed is.

Maar zijn trauma's zijn zo groot, dat hij aan zelfmedicatie doet. Net zolang drinken tot hij het vergeet. Alleen zijn woede en onmacht blijft bestaan.

De politiecellen in NL zitten vol met mensen met vergelijkbaar gedrag en trauma's. Hij is echt niet uniek.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
oorbel schreef:
27-11-2019 11:18
Ik wilde net schrijven dat ik bijna aan het kotsen kwam toen ik die vieze bende bij Rigo zag. Afgrijselijk. Wat moet je in godsnaam met die man.
Hopeloos geval.
Vies inderdaad maar ja die dieren horen niet in huis en die pizza dozen.... Hij kan dus ook niet voor zichzelf zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat die Rigo redelijk welbespraakt lijkt, komt hij veel beter over dan hij in werkelijkheid is. Hij is een veel ernstiger geval dan die Sunil en volgens mij ook degene die uiteindelijk onbehandelbaar zal blijken.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven