Lijf & Lijn alle pijlers

Moe van koffie?

25-11-2019 16:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd begrepen dat je van koffie wakkerder wordt ivm de cafeïne die er in zit. Wij maken hier koffie met koffiepoeder van de Lidl. Toch merk ik steeds dat als ik koffie op heb, ik juist veel meer moe begin te worden, ik zou dan makkelijk op de bank kunnen gaan liggen en in slaap vallen. Ik moet dan echt streng zijn voor mijzelf. Ik dacht eerst dat het een toevalligheid was, maar ik merk het nu steeds vaker. Herkennen anderen dit ook en waarom wordt de een er wakker van en de ander dus meer moe? Ik drink het trouwens alleen met zoetjes, dus geen melk er in.
Ja, als je lange tijd veel koffie drinkt, dan begint het tegenovergesteld te werken van wat je gewend bent. Ik heb er ook last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het ook als je een goede espresso drinkt?
Gadver, 'koffiepoeder' (wat is dat in hemelsnaam?) van de Lidl met zoetjes.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Met zoetjes.. heb je dan geen suikerdip?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-11-2019 17:02
Ja, als je lange tijd veel koffie drinkt, dan begint het tegenovergesteld te werken van wat je gewend bent. Ik heb er ook last van gehad.
Volgens mij heb ik dit ook! Sinds een week alleen 2 koffie in de ochtend en verder niks en voel me echt beter
Lievejetje schreef:
25-11-2019 17:16
Volgens mij heb ik dit ook! Sinds een week alleen 2 koffie in de ochtend en verder niks en voel me echt beter
Ja, zoiets heb ik ook gedaan en er ook van opgeknapt. Tijdje eikeltjeskoffie ook.
Alle reacties Link kopieren
Cafeïne heeft trouwens ook invloed op insuline, dus misschien is het een idee om bij je huisarts langs te gaan om je bloedsuiker te laten checken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
25-11-2019 17:14
Met zoetjes.. heb je dan geen suikerdip?
Dit.
Gooi die zoetjes ( en meteen ook koffiepoeder van Lidl) de deur uit en gebruik suiker of niks.
Alle reacties Link kopieren
https://newscientist.nl/nieuws/cafeine- ... kaar-niet/
nounou
Dankje Zaza!
Nou drink ik nog maar minder dan een kwart van wat ik wegwerkte, maar nog minder is nog beter, lees ik hier.
Alle reacties Link kopieren
Zowel Koffiemelk poeder als zoetjes zijn niet gezond. Ik denk dus eerder dat je klachten daarvan komen.

Verdiep je eens in beide.

Je kunt beter Koffiemelk of gewoon melk erin doen.

Ook is gewone suiker beter als zoetstof. zonder is natuurlijk het beste. Maar zoetstof is genetische gemanipuleerd en suiker niet.
Alle reacties Link kopieren
2 koppen koffie per dag is oké.

Boven de 4, slaat het ongeveer om naar vermoeidheid, je bent er aan verslaafd geraakt en je lichaam vraagt om steeds meer koffie.

Tip, bouw het koffie drinken af door (gedeeltelijk) over te gaan op cafeïne vrije koffie.

Je kunt ook half half in de filter doen. Dus bv 2 schepjes met en 2 schepjes caffeine vrij.

Eerst zul je vermoeiender worden maar naar 2 weken is je behoefte aan koffie minder en krijg je weer meer energie.
Herkenbaar.
Krijg een soort rare dip uur/anderhalf uur na de koffie.
Eerst super energiek en dan kak ik in en kan ik inderdaad liggen slapen op de bank. Ben dan echt gebroken.
Suiker lijkt bij elke keer goed bij prikken, maar heb toch het idee dat de koffie iets raars met m’n suikerspiegel doet.
Ik drink nu 1 bak in de ochtend en eer ik de dip voel aankomen eet ik een broodje.

Misschien heeft iemand een tip voor cafeïne vrije koffie, waar je wel energie van krijgt en welke best gezond is? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel koffie drink je?
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
25-11-2019 18:17
Zowel Koffiemelk poeder als zoetjes zijn niet gezond. Ik denk dus eerder dat je klachten daarvan komen.

Verdiep je eens in beide.

Je kunt beter Koffiemelk of gewoon melk erin doen.

Ook is gewone suiker beter als zoetstof. zonder is natuurlijk het beste. Maar zoetstof is genetische gemanipuleerd en suiker niet.

:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
25-11-2019 18:34
Herkenbaar.
Krijg een soort rare dip uur/anderhalf uur na de koffie.
Eerst super energiek en dan kak ik in en kan ik inderdaad liggen slapen op de bank. Ben dan echt gebroken.
Suiker lijkt bij elke keer goed bij prikken, maar heb toch het idee dat de koffie iets raars met m’n suikerspiegel doet.
Ik drink nu 1 bak in de ochtend en eer ik de dip voel aankomen eet ik een broodje.

Misschien heeft iemand een tip voor cafeïne vrije koffie, waar je wel energie van krijgt en welke best gezond is? :rofl:

Waarschijnlijk voel je je sowieso fitter als je alleen maar caffeinevrij zou drinken. Door jezelf in de ochtend 'wakker' te maken met koffie programmeer je je lichaam feitelijk om die boost nodig te hebben. Met name als je de hele dag door koffie drinkt dan heb je in de ochtend de ergste dip van de dag en heb je koffie 'nodig' om je weer jezelf te voelen. Feitelijk een vorm van verslaving die waarschijnlijk verdwijnt als je de caffeine laat staan.
Foechoer schreef:
25-11-2019 18:41
:sarcastic:

:biggrin:
Ja, is wel het overwegen misschien waard, zo fit ben ik momenteel al niet. Maar o dat ene bakje in de ochtend vind ik zo lekker! Cafeïne vrij vind ik over het algemeen mwaaa... misschien eens ander merk proberen.
Ik geloof dat ik overal immuun voor ben. Ik drink koffie als een malle, word er niet fit van, word er niet moe van en het heeft ook totaal geen invloed op mijn slaap.
Ik vind het alleen maar lekker. ;)
herfstappeltaart schreef:
25-11-2019 19:09
Ik geloof dat ik overal immuun voor ben. Ik drink koffie als een malle, word er niet fit van, word er niet moe van en het heeft ook totaal geen invloed op mijn slaap.
Ik vind het alleen maar lekker. ;)
Gelukkige.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd of je dit ook hebt als je het zoetje achterwege laat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van kleine kopjes met Senseo apparaat (woonde toen nog niet bij huidige vriend) in een keer naar grote koffiemokken met dus inderdaad de Lidl koffiepoeder gegaan. Ik heb altijd gedacht dat zoetjes beter waren dan suiker (doe maar zoetjes want ben aan de lijn verhaal als er visite komt). Vandaar dat ik altijd zoetjes pak, zonder iets er in vind ik het niet te drinken. Misschien is het inderdaad een grote overgang geweest van kleine kopjes naar groot.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
27-11-2019 12:15
Ik ben van kleine kopjes met Senseo apparaat (woonde toen nog niet bij huidige vriend) in een keer naar grote koffiemokken met dus inderdaad de Lidl koffiepoeder gegaan. Ik heb altijd gedacht dat zoetjes beter waren dan suiker (doe maar zoetjes want ben aan de lijn verhaal als er visite komt). Vandaar dat ik altijd zoetjes pak, zonder iets er in vind ik het niet te drinken. Misschien is het inderdaad een grote overgang geweest van kleine kopjes naar groot.

Ik denk dat dat een kwestie van wennen is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedoel je met koffiepoeder oploskoffie of creamer voor in de koffie? Creamer heeft niets met melk te maken, het is voornamelijk vet en suiker.

Heb je al geprobeerd om echte koffie met echte suiker en echte koffiemelk of room te drinken om te kijken of dat hetzelfde slaperige efect heeft?
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
25-11-2019 18:17
Zowel Koffiemelk poeder als zoetjes zijn niet gezond. Ik denk dus eerder dat je klachten daarvan komen.

Verdiep je eens in beide.

Je kunt beter Koffiemelk of gewoon melk erin doen.

Ook is gewone suiker beter als zoetstof. zonder is natuurlijk het beste. Maar zoetstof is genetische gemanipuleerd en suiker niet.
:huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven