Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad lekker samen een serie kijken of film, met hobby bezig ( man klust graag), lezen, computeren, muziek luisteren, legpuzzel, de was doe ik vaak savonds, even naar de koopavond, in het voorjaar en de zomer vaak wandelen of fietsen met aansluitend nog terrasje

In het weekend hetzelfde maar dan soms ook theater, uit eten of op bezoek

Eigenlijk de hele gewone dingen
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 2 avonden, en daarnaast is mijn partner ook 2 avonden weg voor het werk. Ik heb hier dus totaal geen last van. Daarnaast doe ik ook wel eens wat voor mezelf. of hij kijkt tv en ik zit een beetje te forummen of andersom of we kijken samen een serie ofzo. Als je 7 dagen in de week naast elkaar op de bank zit, zou ik zeker af en toe wat voor mezelf doen en dat hoeft dan niet per se buitenshuis.
Alle reacties Link kopieren
haha nou hier weinig bijzonders hoor, en eigenlijk vind ik dat heerlijk. We hebben 2 jonge kinderen, dus zomaar samen met man 's avonds iets leuks doen, dat gaat niet zo makkelijk. Ik werk parttime en heb overdag genoeg tijd voor boodschappen, huishouden, sporten. Dus 's avonds doe ik eigenlijk weinig nadat de kinderen op bed liggen. Gewoon, tv kijken, boek lezen. Man is vaak wat drukker, heeft soms een afspraak 's avonds (vergaderingen), en zo niet, dan is hij aan het klussen in de garage of zit achter de computer wat te werken. Rond 22.00 uur komt hij dan ook op de bank en kijken we samen tv/filmpje.
In mn eentje boven gaan zitten met een boek? nee, dan lees ik dat boek liever gewoon beneden op de bank.
Ik schrijf en hij speelt piano.
Alle reacties Link kopieren
Samen Masterchef kijken tijdens het eten (man is vaak laat thuis). Daarna kan het van alles zijn:
Boek lezen, ik tv en hij computerspelletje, samen een bordspel spelen, vrienden over de vloer, beetje kletsen, soms apart of samen weg naar vrienden of een terrasje in de zomer. Nou ja, van alles.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Precies. Mijn vriend wilt ook elke avond weer een film kijken soms heb ik daar ook geen zin in. En dan belanden we gewoon samen in bed. 🤣. Dus netflix of seks. Naar buiten gaan geen optie want kind van 5 dat slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn blij als we mogen zitten s’avonds. Meestal zijn er wel programma’s wat we samen willen zien. Soms is man weg naar vrienden, of ik.
Muziek luisteren maar vaker hebben we de hele avond voorspel om vervolgens flink seks te hebben. Dit een keer of 3 per week. En dat is buiten de vluggertjes.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt tot nu toe zoals wij het ook doen :-D
Maar kan soms opeens zo'n golf van saaiheid ervaren haha. Of juist dat ik denk: we zitten nu wel heel erg ons eigen ding te doen, moeten we ons niet wat meer op elkaar richten?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-11-2019 14:39
Ik schrijf en hij speelt piano.

Dat klinkt zen!

Mijn man is 3-4 avonden per week weg om te sporten. Ik in normale situatie 1x per week.

Verder tv kijken, series en quizzen, internetten en lezen, denk ik zo. Heb 's avonds mn rust nodig en vind het ook heel lekker zo :-]
Later is nu
Ik ben geen stel, maar dat lijkt me niet zo heel veel uitmaken.

Als ik geen cursus heb of niet bij een vriendin ga eten / een vriendin te eten heb, dan kijk ik veel (heel veel) Netflix / Amazon / Disney / Tv. En daarnaast maak ik wel eens een puzzel met muziek op, of knutsel ik op mijn naaimachines of een beetje handwerken met een podcast aan.

Maar mijn doordeweekse programma is 's avonds best druk en ik ben dan blij als ik een avond gewoon The Good Fight ofzo kan kijken. Of lekker Pinterest afstruinen.

En natuurlijk hier en daar een wasje draaien / opruimen, zodat ik dat niet allemaal in het weekend hoef te doen.
Alle reacties Link kopieren
19u thuis en gaan koken,19u30 eten, 19u50 even tv kijken en eten laten zakken, 20u15 naar de sportschool, 21u15 terug, even rusten en water drinken, 21:30u douchen, huis opruimen, met de katten kroelen en dan rond 22:30u richting bed.

Kan het niet leuker maken helaas :)
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen in bed liggen en alles is opgeruimd is het 8 uur/half 9. Man gaat nog wel eens sporten of naar een vergadering. Ik spreek soms af met een vriendin. Verder lees ik of kijk ik tv/Netflix terwijl man aan de hobby rommelt, in de huiskamer of keuken of garage. Helemaal niks bijzonders dus.

Oh ja, ik doe vaak allerlei regeldingen achter de laptop, zoals kinderfeestjes regelen, sinterklaasgedichten maken, financiën bijhouden, vakanties uitzoeken en boeken, etc.
lente19251003 wijzigde dit bericht op 26-11-2019 14:49
22.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We kijken meestal iets leuks op Netflix (hebben sinds kort een fancy tv :-D ) maar vaak genoeg zitten we ook te lezen op de bank, met de radio aan, of we gaan samen freubelen, of muziek maken of we doen een spelletje Rummikub.

Ik heb nogal een intensieve baan, dus ik ben echt wel moe als ik thuis kom. Om negen uur gaat m'n lichtje wel uit, zeg maar, haha. (en om 6.00 de wekker weer)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 26-11-2019 14:46
11.98% gewijzigd
Dreamer schreef:
26-11-2019 14:41
Dat klinkt zen!

Mijn man is 3-4 avonden per week weg om te sporten. Ik in normale situatie 1x per week.

Verder tv kijken, series en quizzen, internetten en lezen, denk ik zo. Heb 's avonds mn rust nodig en vind het ook heel lekker zo :-]
Is het ook. En je doet iets samen en minder "passief" dan tv. Dat doen we ook hoor.

En sporten maar dat wisselen we af ivm kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport 2x in de week met een vriendin, ik zing 1x in de week, ik wandel 1x in de week met een andere vriendin.

Mijn man heeft een eigen zaak dus hij werkt wel eens s avonds, gaat naar een vriend of zn ouders.

De tweede helft vd avond (Wij slapen nooit voor 0.00u) drinken we een wijntje voor de tv (meestal opgenomen programma's terugkijken)
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-06-2020 19:18
Reden: privacy
99.53% gewijzigd
Af en toe tv, soms gewoon wat drinken op de bank en praten. Ook moet een van ons wel eens werken en dan doet de ander iets anders. Uiteraard gaan we ook geregeld wat eten buiten de deur, of naar een concert, theater, enz. En daarnaast vrijwel iedere avond seks voordat we naar boven gaan.
2 avonden is man weg voor sport. Ik ga vaak nog wel een avond weg richting vriendin ofzo. En hij ook wel. Ik sport nu niet maar normaal ben ik ook 2 avonden bezig met sport. Dus dan blijven er nog maar een avond of 3 over waarop we niets hebben. Daarnaast wordt er vaak ook nog wel door een van ons een wandeling met de hond gemaakt. Dat elke avond naast elkaar op de bank hangen vind ik echt afschuwelijk. Sowieso zitten wij maar beperkt op de bank. Vaker aan de keukentafel.
Wij kunnen er nu naar uit kijken als we een avond níets hoeven en op de bank een serie kijken. Dinsdag is vaste serie kijk avond.

Wat het ook weer anders maakt is dat er tot 21:30 pubers rondlopen hier in huis, die bezetten ook de bank en de tv. En ik ga geen 16+ dingen kijken als er een 13 jarige door de kamer loopt. Dus serie kijken is vaak toch pas na 21:30. Dan is de avond al zowat om. Het laatste stukje eindigen we doorgaans wel samen op de bank, maar dat is dus van 21:30 tot 22:30 ofzo.
Daarvoor doen we ons eigen ding
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
26-11-2019 14:43
19u thuis en gaan koken,19u30 eten, 19u50 even tv kijken en eten laten zakken, 20u15 naar de sportschool, 21u15 terug, even rusten en water drinken, 21:30u douchen, huis opruimen, met de katten kroelen en dan rond 22:30u richting bed.

Kan het niet leuker maken helaas :)
vermoeiend!
Alle reacties Link kopieren
Simpele programma’s op tv kijken ( mr Frank visser doet uitspraak, woonprogramma’s, , bnn programma’s , keuringsdienst van waarden , dat soort simpel )
Film kijken of netflixserie.
Bijkletsen over van alles.
1 keer per week sporten ( moet eigenlijk 2 keer zijn, maar we zitten ff in de lappenmand) .
Of man kijkt stomme film en ik zit wat op mijn tablet te nietsnutten of te chatten met dochter of vriendin.

Op dagen dat alle kids er zijn, zijn we in de avond wel gewoon druk met de kids.
( pubers, dus druk meer in kletsen, helpen met iets, gewoon van alles)

In de zomer gaan we wel regelmatig een stukje wandelen, in de tuin/ moestuin rommelen of gewoon in de tuin wat relaxen.

Soms bij iemand een kopje thee/ koffie drinken.

Eigenlijk ook niets bijzonders, we hebben beiden niet echt tijdrovende hobbies, of passies.
Zijn geen sportfanaten en zijn ook meer rustzoekers.
We hebben er samen ook gewoon al snel leuk, al zitten we samen op de bank is al gezellig.
Oh op vrijdag doen we altijd een non digital Friday: mobiels weg en dan kiezen we omstebeurt een plaat (echt een LP :)) die we draaien. En we drinken er een wijntje bij.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer ben ik na het eten het liefst buiten. Dan ga ik in de tuin zitten met een glas wijn en luister muziek. Of ik wroet wat in de tuin. De wandelingen die we met de hond maken zijn dan ook wat langer. Soms wandelen we zelfs naar het centrum van de stad en gaan daar op het terras zitten.

In de winter kakken we in. Dan ploffen we na het avondeten het liefst op de bank. Als we er zin in hebben, wordt de was gedaan of wordt er gestofzuigd. We liggen in de winter ook vaak wat vroeger op bed.
Geweldige titel
Ik werk geregeld 2 avonden in de week (soms vanuit huis) en ik doe een studie daarnaast. We sporten soms samen soms apart.
Als we tegelijk thuis zijn koken we samen, daarna film of voetbal kijken.
Leuk idee van een non-digital avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven