Iedereen vind dat we moeten samenwonen

30-11-2019 23:32 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.

Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.

En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.

Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Gatekeeper* schreef:
30-11-2019 23:45
Of hij zorgt dat hij meer inkomen genereert. :lightbulb:
En dan kan zij gratis gaan oppassen als ie straks zijn kinderen terug week om week heeft?
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
30-11-2019 23:46
Zo bedoelt hij het wel!
Ja, eens. Hij doet het wel
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is ook zijn pakkie aan, dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt, dat dit niet mijn probleem is om op te lossen. Als ik zeg dat ik het er niet meer over wil hebben dan word het een lekker geforceerd gesprek, aangezien hij aan niks anders meer denk dan: weg weg weg bij mijn ouders. En dat snap ik heus wel, maar ik ben de gouden oplossing niet.
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:44
En ik geef niks om geld, het gaat niet om schulden ofzo bij hem maar gewoon een laag inkomen. Ik verdien ook niet veel. En ik wil hiervoor ook de relatie niet verbreken, ik wil enkel dat deze situatie opgelost word zonder dat we gaan samenwonen.

Handig voor de toekomst voor je kinderen :nope:

Are You A Dust Bunny?
https://www.youtube.com/watch?v=-rRQq2ruxJ0&t=86s
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 23:50
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:44
En ik geef niks om geld, het gaat niet om schulden ofzo bij hem maar gewoon een laag inkomen. Ik verdien ook niet veel. En ik wil hiervoor ook de relatie niet verbreken, ik wil enkel dat deze situatie opgelost word zonder dat we gaan samenwonen.

Ga je nou niet verdedigen, je hebt het volste recht om niet te gaan samenwonen. Zijn familir zoekt het maar uit en hij moet dringend stoppen met dat teleurgestelde gedrag. Heel erg onaantrekkelijk. Jij wil niet, het is niet goed voor je kinderen, ook niet voor die van hem trouwens, het huis is te klein en het gaat gewoon niet gebeuren. Klaar.
Marnamai schreef:
30-11-2019 23:47
En dan kan zij gratis gaan oppassen als ie straks zijn kinderen terug week om week heeft?
Want als je meer verdient veranderen je werkuren of zo?
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:47
Is ook zijn pakkie aan, dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt, dat dit niet mijn probleem is om op te lossen. Als ik zeg dat ik het er niet meer over wil hebben dan word het een lekker geforceerd gesprek, aangezien hij aan niks anders meer denk dan: weg weg weg bij mijn ouders. En dat snap ik heus wel, maar ik ben de gouden oplossing niet.
Voor hem wel.
Dus blijft hij pushen, drukken en doordouwen.
Net zo lang tot jij "ja" zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei tegen een tante die dat weer zei laatst op een verjaardag; anders komt hij een poosje in jouw logeerkamer wonen? Nou, dat had ik niet mogen zeggen hoor, dat kan toch niet. Nee bij mij wel zomaar zeker
Gatekeeper* schreef:
30-11-2019 23:49
Want als je meer verdient veranderen je werkuren of zo?
Als je extra gaat bijklussen in weekends of 's avonds omdat je overdag in je fulltime job niet genoeg verdient wel, ja.
Marnamai schreef:
30-11-2019 23:50
Als je extra gaat bijklussen in weekends of 's avonds omdat je overdag in je fulltime job niet genoeg verdient wel, ja.
Ik doelde meer op omscholing. Andere functie.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
30-11-2019 23:49
Voor hem wel.
Dus blijft hij pushen, drukken en doordouwen.
Net zo lang tot jij "ja" zegt.
En daar zwicht ik dus al een half jaar niet voor. We hebben het nog steeds echt wel gezellig hoor, daar niet van. Maar hierover kan niet normaal gepraat worden lijkt het wel
Er heeft overigens toevallig niemand een grote tuin (of een boerderij) in zijn omgeving?

Leent hij van iemand een caravan en plaatst dat ding achteraan in de tuin.
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:50
Ik zei tegen een tante die dat weer zei laatst op een verjaardag; anders komt hij een poosje in jouw logeerkamer wonen? Nou, dat had ik niet mogen zeggen hoor, dat kan toch niet. Nee bij mij wel zomaar zeker
Hoe heeft deze man indruk op jou gemaakt eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:50
Ik zei tegen een tante die dat weer zei laatst op een verjaardag; anders komt hij een poosje in jouw logeerkamer wonen? Nou, dat had ik niet mogen zeggen hoor, dat kan toch niet. Nee bij mij wel zomaar zeker
Een tante? Wie bemoeien en praten nog meer met jou hierover?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zoiezo niet naast mijn baan van 32 uur voor 5 kinderen zorgen, dat gaat niet gebeurden, ben gekke henkie niet. En dat weet hij ook, evenals huishouden alleen doen, never nooit. Maar het is nog niet aan de orde want ik wil nog niet samenwonen. Ik wil dat het gezeur ophoud en we weer een normale relatie kunnen hebben, want die is afgezien hiervan wel fijn
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:51
En daar zwicht ik dus al een half jaar niet voor. We hebben het nog steeds echt wel gezellig hoor, daar niet van. Maar hierover kan niet normaal gepraat worden lijkt het wel
Pas maar op dat je niet alsnog zwicht dan ben je met recht een Dust Bunny.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 00:02
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:51
En daar zwicht ik dus al een half jaar niet voor. We hebben het nog steeds echt wel gezellig hoor, daar niet van. Maar hierover kan niet normaal gepraat worden lijkt het wel
Zwicht? Nee, is nee. En nu nokken of je gaat maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:53
Ik ga zoiezo niet naast mijn baan van 32 uur voor 5 kinderen zorgen, dat gaat niet gebeurden, ben gekke henkie niet. En dat weet hij ook, evenals huishouden alleen doen, never nooit. Maar het is nog niet aan de orde want ik wil nog niet samenwonen. Ik wil dat het gezeur ophoud en we weer een normale relatie kunnen hebben, want die is afgezien hiervan wel fijn
Hij dramt en duwt. Hoe kan je dit los zien van wie hij is? Jij zegt nee en hij gaat door.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lees alsjeblieft mijn topic even door. Wees heel zeker van je zaak, voordat je gaat samenwonen. Laat je niet onder druk zetten, volg je eigen gevoel.
hij kan natuurlijk ook gewoon een studio/ vakantiehuisje of wat dan ook huren
of een andere baan zoeken
of een vriendin zoeken die een huis heeft..... oh wacht
Alle reacties Link kopieren
Zijn hele familie bemoeid zich ermee.

En hij had toen ik hem net ontmoette een huis samen met zijn neef, dit probleem kwam pas later, dus hij heeft gewoon indruk op me gemaakt omdat het wel een leuke vent is zoals hij is. Tot dit probleem erbij kwam, sinds een week of 6-8 is word het steeds erger
Als ex zou ik het overigens ook 3 keer niks vinden dat mijn 3 kinderen daar in 2 slaapkamers liggen en dat daar ineens nog 2 kinderen halftijds bij moeten.

2 kinderen op 1 kamer ... geen probleem.
Maar 3 vind ik toch écht stapelwerk en niet iets voor langdurig.

Veel kans dat ik dan zou zeggen "ik neem ze wel in huis".

Kan je ook nog aan je schoonfamilie vertellen dat je dan in de problemen komt met jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:51
En daar zwicht ik dus al een half jaar niet voor. We hebben het nog steeds echt wel gezellig hoor, daar niet van. Maar hierover kan niet normaal gepraat worden lijkt het wel

Nu een jaar een relatie en al een half jaar dit gezanik over bij je inwonen?
Dat is toch überhaupt geen doen?
Hips, hopsakee en pierlala.
Dus al na een half jaar begon het gezeur over samenwonen en nu nog? En hij zoekt / bedenkt geen oplossing omdat hij weigert jouw (zeer terechte) keuze om hem niet in jouw huis te willen laten wonen met kinderen, te respecteren?

Gadver wat onaantrekkelijk.
Ik zou er geen zin meer in hebben hoor, zijn zat andere leuke mannen waarbij dit geen enkel probleem is.
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
30-11-2019 23:55
Zijn hele familie bemoeid zich ermee.

En hij had toen ik hem net ontmoette een huis samen met zijn neef, dit probleem kwam pas later, dus hij heeft gewoon indruk op me gemaakt omdat het wel een leuke vent is zoals hij is. Tot dit probleem erbij kwam, sinds een week of 6-8 is word het steeds erger
En hij vindt het ok dat iedereen een zegje hierover houdt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven