Hoe bergen jullie je schoenen op?

01-12-2019 19:15 91 berichten
Ik heb een vriendin geholpen om haar huis op te ruimen en te ordenen.

Ze heeft minstens dertig paar schoenen, die overal en nergens liggen. In de gang. In zo'n IKEA-schoenenkast (Trones) aan de muur, waarin slechts 6 paar schoenen kunnen. In de lade onder haar bed. In zakken in de kast.

De afgelopen jaren kon ze schoenen niet vinden, of niet herinneren, en dan ging ze weer nieuwe schoenen kopen.

Nu ben ik benieuwd: hoe bergen jullie je schoenen op?
En zijn jullie daar tevreden over?

Foto's zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de schoenen die ik draag onder de kapstok staan, dat is momenteel 3 paar. De schoenen die ik minder vaak draag heb ik in de schoenendozen in mijn kast staan en ook er bovenop. Dus momenteel liggen daar al mijn zomerschoenen en daarnaast enkellaarsjes en pumps die ik minder vaak draag.

Ik bewaar dus sowieso alle schoenendozen, die staan in of op de kast. Met kast bedoel ik mijn kledingkast :)
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Moreina schreef:
01-12-2019 19:22
Wat is er mis met een ouderwetse schoenenrek?
Zet twee van deze dingen neer en klaar

https://www.lidl-shop.nl/media/59e263cc ... edc86.jpeg
Dab kom ik dus echt veel ruimte te kort met al mijn schoenen en laarzen. Mooie oplossing voor mensen met weinig schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Op de bodem van een kast,in een schoenenkast en op een rekje.
Hebben kleinere kasten in de slaapkamer daar stond eerst de onderkant van vol. Nu ben ik mijn schoenen aan het afdragen. Heb echt geen plek meer voor nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
01-12-2019 19:33
Zo dan zijn dat allemaal jouw schoenen Appie?
Wel een mooie verzameling zo hoor maar jemig, zou niet weten wat ik ermee aanmoet.
Jazeker! Ik heb inderdaad heeeeel veel, ga inmiddels wel richting de 100 denk ik. Het is een hobby :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zo'n schoenenrek is leuk, maar waar zet je dat neer als je geen bijkeuken en geen grote hal hebt?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
01-12-2019 19:38
Zo'n schoenenrek is leuk, maar waar zet je dat neer als je geen bijkeuken en geen grote hal hebt?
Bij mij staan ze in de slaapkamer, maar ik heb een appartement dus ik snap dat dat misschien niet voor iedereen handig is.
apppie schreef:
01-12-2019 19:37
Jazeker! Ik heb inderdaad heeeeel veel, ga inmiddels wel richting de 100 denk ik. Het is een hobby :proud:
Ik heb ze nooit geteld maar ik ben bang dat ik ook wel richting de 100 op ga. Ik heb ook nog een grote zolder waar ik schoenen en laarzen heb liggen die ik niet vaak draag.
Op het moment heb ik drie paar winterschoenen/laarzen bij de voordeur in de gangkast. Zomerschoenen en gelegenheidsschoenen in een lade onder mijn bed. Als het straks lente/zomer wordt, dan draai ik het om. Mijn gympen voor de sportschool staan altijd op de trap, vanwege ruimtegebrek in de kast. Niet ideaal, maar ze staan niemand in de weg.

Ik had vroeger heel veel schoenen en vooral veel hakken, maar door de jaren heb ik veel weggedaan. Ik ben nu wat minimalistischer en praktischer. Bevalt me goed zo.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
01-12-2019 19:33
Woon jij gelijkvloers Calamity? Voor mij zou het niet werken om mijn schoenen op mijn slaapkamer te hebben. Dan moet ik steeds naar boven om ze op te halen, want ik draag in huis nooit schoenen.
Nee, de slaapkamer is op de eerste verdieping. Ik draag ook geen schoenen in huis en de schoenen die ik het meest gebruik staan beneden in de hal. Schoenen die ik minder vaak aan heb staan dus boven en neem ik mee naar beneden als ik ze wil dragen. Ook staan mijn winterschoenen in de lente/zomer boven en vv.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
AfbeeldingAfbeelding

Deze staat in mijn hal, in de vakken passen, afhankelijk van soort schoen, 1 of 2 paar in. En heb bij ikea deze gekocht, zodat ik er makkelijk 2 paar in kwijt kan, want zet ik ze netjes boven opelkaar
Afbeelding
Op een schoenrekje onder de kapstok staan de schoenen van man en kind en 2 paar van mij. De rest van mijn collectie staat deels op mijn werkkamer en deels (zomerschoenen) in van die grote plastic bakken en enkele paren in schoendozen op zolder. Ik heb denk ik rond de 30-40 paar.
apppie schreef:
01-12-2019 19:37
Jazeker! Ik heb inderdaad heeeeel veel, ga inmiddels wel richting de 100 denk ik. Het is een hobby :proud:
Tof.

De meeste nog ongedragen zeker?
Zien er nog netjes uit vooral de gympen onderin.
dignity schreef:
01-12-2019 19:31
Ik heb meerdere van deze op elkaar gestapeld:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/tjusig-sch ... -30152638/

Heb een vergelijkbaar aantal schoenen en hiermee is het heel overzichtelijk.
Deze hebben wij in de gang onder de kapstok.
Boven een inbouwkast met kleding, daar onderin liggen de zomerschoenen (of in de zomer de winterschoenen) en de nette/feestkleding schoenen. De nette schoenen in hun dozen, de 'andere seisoen' schoenen gewoon los. Er zijn ook nog een paar 'voorraad' schoenen, bijvoorbeeld omdat mijn favoriete type schoen in de aanbieding was maar ik eigenlijk nog een paar in gebruik had. Ik heb niet zo veel paar schoenen in gebruik. Per seisoen meestal 2 paar.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 19:20
Ik heb een kamer over in mijn huis en daar staat een kast met kleding en een kast voor al mijn schoenen en laarzen.
Hier hetzelfde. Al passen niet al mijn schoenen in die kast, dus ik heb nog een lade onder mijn bed en de meest gedragen paren staan bij de dressboy.
Ik heb deze dingen in de kast, zo past er extra veel in en het staat netjes :)

Afbeelding
O, en op dit moment staan ze natuurlijk bij de schoorsteen, met een wortel er in en een bakje water en hooi er naast :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-12-2019 19:28
Inmiddels al wel weer uitgebreid:

Afbeelding
Ik heb een gangkast met dat systeem. Bij mij hangen de planken wel iets dichter op elkaar en gebruik ik voor bijna alle schoenen een schoenenblok.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb meestal drie schoenen. 1 voor de zomer. 1 voor de winter. En 1 om in te sporten.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
01-12-2019 19:27
Ook een erg handig ding. Hangt bij mij in de hal aan de kapstok voor mijn gympen, espadrilles etc.
Bij mij een smallere voor sjaals en handschoenen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
01-12-2019 19:48
Tof.

De meeste nog ongedragen zeker?
Zien er nog netjes uit vooral de gympen onderin.
Ik loop zelden schoenen af, ik heb veel om af te wisselen :P en met mijn sneakers ga ik al helemaal netjes om, die worden na elke zomer in de tandpasta gezet.. Maar ik draag alles wel gewoon.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 19:42
Ik heb ze nooit geteld maar ik ben bang dat ik ook wel richting de 100 op ga. Ik heb ook nog een grote zolder waar ik schoenen en laarzen heb liggen die ik niet vaak draag.
Als man nog een keer klaagt over mijn 8 à 10 paar schoenen "die hij overal ziet staan" laat ik hem dit lezen :-D.


Mijn sneakers draag ik af tot ze uit elkaar vallen.
(En man dan weer begint te zeuren over dat ik met gaten in mijn schoenen loop.)
Mijn sandalen niet persé.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
01-12-2019 19:52
Bij mij een smallere voor sjaals en handschoenen
Ook een erg slimme oplossing. Had ik er ook eerst in tot ik teveel schoenen kreeg ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
apppie schreef:
01-12-2019 19:53
Ik loop zelden schoenen af, ik heb veel om af te wisselen :P en met mijn sneakers ga ik al helemaal netjes om, die worden na elke zomer in de tandpasta gezet.. Maar ik draag alles wel gewoon.
Ga ik ook doen. 😉
Heb een aantal witte sneakers die er na een paar keer dragen al niet meer uitzien.
Whomi schreef:
01-12-2019 19:50
Hier hetzelfde. Al passen niet al mijn schoenen in die kast, dus ik heb nog een lade onder mijn bed en de meest gedragen paren staan bij de dressboy.
Ik heb deze dingen in de kast, zo past er extra veel in en het staat netjes :)

Afbeelding
Handige dingetjes!

Tickel wat is een schoenenblok?
Moreina schreef:
01-12-2019 19:59
Ga ik ook doen. 😉
Heb een aantal witte sneakers die er na een paar keer dragen al niet meer uitzien.
Ik heb 2 paar dezelfde witte sneakers, 1 paar wat ouder, die poets ik regelmatig en ook weleens met tandpasta idd maar de nieuwste gaat dus letterlijk na elke keer dragen even een doekje er overheen :lol: die zijn nog nooit zo vies geweest dat er tandpasta nodig was. Ik ga met die ook niet in het gras lopen ofzo. Het zijn mijn ‘zakelijke’ witte sneakers :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-12-2019 19:50
Hier hetzelfde. Al passen niet al mijn schoenen in die kast, dus ik heb nog een lade onder mijn bed en de meest gedragen paren staan bij de dressboy.
Ik heb deze dingen in de kast, zo past er extra veel in en het staat netjes :)

Afbeelding
Hoe heten die dingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven