Gezinsreis (met volwassen kinderen).. Waar/hoe/wat

30-11-2019 11:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2021 vieren we een feessie ;-) en ipv groot feest te geven voor familie etc. kiezen wij ervoor om met onze kinderen (en aanhang) op reis te gaan. Kinderen vinden het idee geweldig . We zijn dan met 6 personen (man, ik 3 volwassen kinderen en 1 partner van 1 kind (op dit moment nog geen andere aanhang). We willen 4 weken weg (langer kan niet). We zijn nu aan het brainstormen over waarheen en hoe we dit gaan doen..

We kunnen ivm werk OF in mei OF in november.

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook gedaan hebben, langere tijd met je gezin op reis. Hoe heb je dat aangepakt, waar ben je heen gegaan etc.. Reisverslag ?

Zelf zit ik de twijfelen tussen Amerika (en dan camper + tentjes of auto + tentjes/hotels combi
Of Filipijnen/Sri Lanka/Laos etc.. Misschien indonesie ?

Er zijn mensen die vinden dat het rondtrekken met gezin in Azie te veel op elkaars lip is en bijv. rondreis VS dat anders ligt.. Ervaringen ?

Verder zit ik , financieel, te denken aan : ieder betaalt eigen ticket en de rest is voor ons? Dat hangt ook af van de bestemming. Gaan we naar Azie dan is het financieel makkelijk op te brengen, daar reizen kost relatief weinig. Maar VS is heel ander verhaal. ik ben dus ook benieuwd naar verhalen, tips etc. hoe anderen dit hebben bedacht.

Het vooruitzicht is in ieder geval super en het voorbereiden alleen al is super leuk
Utakar schreef:
01-12-2019 10:03
Wat ik zou doen?
Ik zou de transsiberie expres nemen. mogelijk gecombineerd met een bezoek aan Noord Korea, want dat is echt een one in a live time ervaring.
Ooooh, wat een gaaf idee!
Alle reacties Link kopieren
Met 10-15.000 euro ga je in Botswana niet ver komen, denk ik. Anders lees ik graag tips als het je lukt. Ik wil in 2021 op safari met mijn (jongere) kinderen en was toch geschrokken vd prijzen, Zuid-Afrika lijkt me het meest haalbaar.

Brazilië een optie? We hebben Rio, Iguacu, Paraty en Ilha Grande gedaan. Dat laatste is een eiland waar je geweldig kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
onderdepalmboom schreef:
01-12-2019 11:00
Met 10-15.000 euro ga je in Botswana niet ver komen, denk ik. Anders lees ik graag tips als het je lukt. Ik wil in 2021 op safari met mijn (jongere) kinderen en was toch geschrokken vd prijzen, Zuid-Afrika lijkt me het meest haalbaar.

Brazilië een optie? We hebben Rio, Iguacu, Paraty en Ilha Grande gedaan. Dat laatste is een eiland waar je geweldig kan wandelen.
Nee.. botswana is echt heel duur.. Afrika is duur in zijn algemeenheid.. En daar is budget reizen minder handig.

Brazilie ga ik ook naar kijken.. allemaal landen waar ik normaal niet zo snel naar kijk.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
01-12-2019 10:58
Ooooh, wat een gaaf idee!
vond ik ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
https://www.treinreiswinkel.nl/transsib ... fort#tab-1
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hele leuke ideeen voorbij komen. de transsiberie expres lijkt mij zeker een once in a lifetime experience, maar vergeet niet dat je soms letterlijk dagenlang in de trein zit, zonder wifi etc..dus als je elkaar niet op de lip wil zitten is het misschien wat minder.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 10:57
Inmiddels is het lijstje al leuker en leuker aan het worden..

Dat Jordanie blijft beetje hangen.. Dat ga ik eens uitzoeken.. Nog nooit daar geweest en ziet er prachtig uit.
Ik ben er vorig jaar december geweest. Als je wilt kan ik je mijn Excel met links (naar routes, bezienswaardigheden) etc. wel sturen?
En vragen stellen mag natuurlijk ook altijd, stuur maar een pb!

Wij zijn echt verliefd geworden op het land, we waren er maar 8 dagen, en hadden spijt dat we niet langer de tijd hadden. We gaan zeker een keer terug!
zarah wijzigde dit bericht op 01-12-2019 12:19
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 11:08
Nee.. botswana is echt heel duur.. Afrika is duur in zijn algemeenheid.. En daar is budget reizen minder handig.

Brazilie ga ik ook naar kijken.. allemaal landen waar ik normaal niet zo snel naar kijk.
Ja, ik ben in Zambia geweest. Dan kon redelijk budget door connecties die ik daar heb/had, maar als je de volle mep moet betalen, dat is echt bizar.....
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 09:44
o dat is ook nog een goede ja! Ik bedacht me opeens ook marokko.. DAar kan je ook hele mooie rondreizen met auto maken.. Iran is ook nog een wens van me.. maar dat is wat minder vrij enzo.. (en stempel in paspoort = niet meer de VS inkomen ;-) )
Ja, dat is minder handig....Staat hier ook op het lijstje, met een vriendin die er vandaan komt. Moet echt prachtig zijn, maar ik wacht nog even een paar jaar....

Vanuit Jordanië kun je heel makkelijk naar Israël en Egypte (boot vanaf Aqaba de Golf van Aqaba over). Daar zijn ook echt wel gave dingen te doen/zien.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
01-12-2019 12:17
Ik ben er vorig jaar december geweest. Als je wilt kan ik je mijn Excel met links (naar routes, bezienswaardigheden) etc. wel sturen?
En vragen stellen mag natuurlijk ook altijd, stuur maar een pb!

Wij zijn echt verliefd geworden op het land, we waren er maar 8 dagen, en hadden spijt dat we niet langer de tijd hadden. We gaan zeker een keer terug!

ik stuur je even een pb ! Thanks

En dat overvaren naar egype... Pyramides... mmm... dat zou dochter enorm mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Costa Rica.


Eilandhoppen in Griekenland ( evt met een zeilboot https://www.zeiljachthuren.nl/zeiljacht ... _8QAvD_BwE )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn Senegal en Ethiopie ook zo duur ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 12:37
ik stuur je even een pb ! Thanks

En dat overvaren naar egype... Pyramides... mmm... dat zou dochter enorm mooi vinden.
PB terug!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2019 12:45
Zijn Senegal en Ethiopie ook zo duur ?
DAar ben ik nog niet ingedoken
Alle reacties Link kopieren
Senegal is leuk en ook betaalbaar maar heb je in 2 a 3 weken wel gezien gok ik. De natuur is er vergeleken met Oost en zuid Afrika niet zo spectaculair (wel veel vogels en verlaten stranden, mooie grote baobab bomen, etc... ). Het zuiden is mooier maar politiek niet super stabiel.

Dan zou ik eerder kijken naar Ghana o.i.d.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Dan gooi in mijn favoriete vakantie staat er nog maar in; alaska! Niet in November (want dan is er wel heel veel noorderlicht en weinig zonlicht), maar ruimte en activiteiten en natuur genoeg. Wel 2 SUvs huren en op tijd je overnachtingen boeken. Ik heb nog wel een route voor je, inclusief vlucht naar een plek waar je tussen de beren loopt en een vlucht naar een afgelegen lodge.
Alle reacties Link kopieren
Centraal Azië vind ik echt een aanrader: Uzbekistan, Kazachstan etc. Prachtige natuur, redelijk wat cultuur, goedkoop en nog heel heeeel weinig toerisme (hoewel dat wel in opkomst is)

Oh ik zag nu pas dat dit in mei/november plaats moet vinden.. is dan misschien een beetje koud
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
01-12-2019 18:31
Senegal is leuk en ook betaalbaar maar heb je in 2 a 3 weken wel gezien gok ik. De natuur is er vergeleken met Oost en zuid Afrika niet zo spectaculair (wel veel vogels en verlaten stranden, mooie grote baobab bomen, etc... ). Het zuiden is mooier maar politiek niet super stabiel.

Dan zou ik eerder kijken naar Ghana o.i.d.
Ghana ben ik al geweest en vind ik niet geschikt voor dit doel
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
01-12-2019 18:44
Dan gooi in mijn favoriete vakantie staat er nog maar in; alaska! Niet in November (want dan is er wel heel veel noorderlicht en weinig zonlicht), maar ruimte en activiteiten en natuur genoeg. Wel 2 SUvs huren en op tijd je overnachtingen boeken. Ik heb nog wel een route voor je, inclusief vlucht naar een plek waar je tussen de beren loopt en een vlucht naar een afgelegen lodge.
Graag:). Ben ook weg van Canada dus Alaska is logisch vervolg
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 09:44
o dat is ook nog een goede ja! Ik bedacht me opeens ook marokko.. DAar kan je ook hele mooie rondreizen met auto maken.. Iran is ook nog een wens van me.. maar dat is wat minder vrij enzo.. (en stempel in paspoort = niet meer de VS inkomen ;-) )
Dan vraag je gewoon een nieuw paspoort aan :idee:
Er zijn mensen die om deze reden 2 (Nederlandse) paspoorten hebben.
Merel7 schreef:
01-12-2019 20:52
Dan vraag je gewoon een nieuw paspoort aan :idee:
Er zijn mensen die om deze reden 2 (Nederlandse) paspoorten hebben.
Een tweede paspoort krijg je toch alleen als je werkgever dat kan aantonen (stempels en visa-aanvragen enzo)? Je kan toch niet zomaar een extra passport kopen?
Alle reacties Link kopieren
HolyGirl schreef:
01-12-2019 21:57
Een tweede paspoort krijg je toch alleen als je werkgever dat kan aantonen (stempels en visa-aanvragen enzo)? Je kan toch niet zomaar een extra passport kopen?
Ja..Mijn man heeft er 2 (zaken paspoort en prive paspoort)
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, wat geweldig om dit te kunnen doen. Mijn droom, als de kids wat groter zijn!!
En heerlijk topic om al die ideeën te lezen. Mijn verlanglijstje:

Jordanië en Israël en of Egypte
Costa Rica en Nicaragua
Rocky Mountains, Vancouver Island en naar boven richting Alaska
Trans Siberië Express
Nieuw Zeeland
Peru, Bolivia en Argentinië
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, Noordkaap, Vuurland, Ierland, IJsland, Japan en Mongolië en Tibet staan ook hoog op de lijst.

Ik denk dat ik de loterij maar moet winnen en 120 jaar moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik gaan voor twee auto's en tentjes of twee kleinere campers als het landen als de USA oid betreft. Kun je makkelijker mee uit de voeten op leuke smalle weggetjes ed én je hebt meer bagageruimte per persoon (wij kopen ook vaak brood en beleg en wat eetgerei zodat we onderweg kunnen ontbijten of lunchen. Scheelt veel geld en zoveel leuker!). Ook kun je gemakkelijker eens even los van elkaar weg.
In Costa Rica enzo zou ik gaan voor familiehuizen of evt. appartementen. Veel vrijer dan hotelkamers....
Ligt dus een beetje aan het land hoe ik het qua mobiliteit en overnachten aan zou pakken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven