Werk & Studie alle pijlers

Salaris wordt genoemd in vacature

02-12-2019 21:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke vacature gezien en in de vacature wordt al gesproken over een salaris op basis van 40 uur per week.
Is het zinvol om te solliciteren als je een wat hoger salaris in gedachten hebt? En zo ja, wanneer maak je dat kenbaar?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
02-12-2019 22:05
Nee, snap dat het geen goed argument is ;-)
Was ook meer om aan te geven dat ik liever niet nog minder wil verdienen dan ik nu doe.
Ik denk dat het salaris aan de lage kant is voor de functie, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Kun je dat niet even checken via Intermediair?
Die hebben toch zo'n salariskompas?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gecheckt.
Het is nogal een algemene functie, maar het is iets aan de lage kant volgens dat salariskompas.
Tja ze zetten vaak het maximum salaris erin. Wat dan ook betekent dat je áls je dat al gaat verdienen, je gelijk aan het einde van je groeimogelijkheden zit...

Ik vind het een behoorlijk laag salaris, eerlijk gezegd. Ik verdiende op de klantenservice bruto al 500 euro meer. Plus nog hele goede avw.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan gewoon.
Heb ik ook weleens gedaan en gekregen ook nog :)

Werkte 5 dagen en ging solliciteren voor een baan van 3 dagen p.w.
En heb daar voor die 3 dagen hetzelfde gevraagd als wat ik kreeg voor 5 dagen.

Was erg tevreden moet ik zeggen :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Alleen het bruto salaris zegt niet zoveel.
Ik zou bellen / mailen en vragen of het salaris onderhandelbaar is en hoe de overige arbeidsvoorwaarden eruit zien. En ook: wat voor verhogingen komen er in de toekomst?
Ik loop hier ook tegenaan. Ik heb tot nu toe bij iedere baan qua loon al een stapje terug moeten doen en dat wil ik niet meer. Maar als ik dan een leuke baan zie en dan zie ik een loon staan van 10-11 euro bruto per uur dan denk ik ja dan moet ik alweer inleveren, straks houd ik helemaal niks meer over en kom ik weer niet financieel vooruit/op m'n oude niveau. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd om te onderhandelen maar dat werd afgekapt en ik kreeg een loonschalen tabel onder m'n neus geschoven met dit is de standaard, dit is normaal, iedereen begint hier dus jij ook. En tja je wilt toch aan de slag...
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-12-2019 22:41
Ik loop hier ook tegenaan. Ik heb tot nu toe bij iedere baan qua loon al een stapje terug moeten doen en dat wil ik niet meer. Maar als ik dan een leuke baan zie en dan zie ik een loon staan van 10-11 euro bruto per uur dan denk ik ja dan moet ik alweer inleveren, straks houd ik helemaal niks meer over en kom ik weer niet financieel vooruit/op m'n oude niveau. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd om te onderhandelen maar dat werd afgekapt en ik kreeg een loonschalen tabel onder m'n neus geschoven met dit is de standaard, dit is normaal, iedereen begint hier dus jij ook. En tja je wilt toch aan de slag...
Herkenbaar!
Lastig is dat he?
Zoek je momenteel ook naar een baan?
minnimouse schreef:
02-12-2019 22:57
Herkenbaar!
Lastig is dat he?
Zoek je momenteel ook naar een baan?
Ja ik ben al een tijdje zoekende.

En bij mijn eerste echte baan had ik bruto ruim 16 euro voor gemiddeld iets meer dan parttime werken. En mijn laatste loon was bruto nog geen 12 euro. Ik snap best dat het even minder werd na die kredietcrisis maar dit...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-12-2019 21:49
alleen als het niet heel veel hoger ligt
als jij 5.000 wil verdienen en de indicatie is tussen de 3.000 en de 4.000 heeft het weinig zin
Hangt wel een beetje van vakgebied af. Ik zie salarissen in advertenties voor mijn vakgebied staan, waarvan ik weet dat ze heus wel veel meer gaan betalen ivm schaarste. Maar ze proberen het wel.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 03-12-2019 08:19
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat dit topic mooi weergeeft waarom mannen gemiddeld meer verdienen dan vrouwen.
200-300 euro bruto meer is peanuts. Solliciteer, ga het gesprek in en tegen de tijd dat het salaris wordt besproken, vraag je 400 meer. Zodat je na onderhandelen op jouw gewenste bedrag zit.
Kom op, wat heb je te verliezen?!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
03-12-2019 08:18
Ik vind dat dit topic mooi weergeeft waarom mannen gemiddeld meer verdienen dan vrouwen.
200-300 euro bruto meer is peanuts. Solliciteer, ga het gesprek in en tegen de tijd dat het salaris wordt besproken, vraag je 400 meer. Zodat je na onderhandelen op jouw gewenste bedrag zit.
Kom op, wat heb je te verliezen?!
als TO nu al 300 meer wil dan het eindsalaris dat genoemd is, gaat ze volgens jouw redenatie 700 meer vragen, dan de eindschaal van de functie
Wedden dat ze de eerste ronde niet haalt.

Zelfs veel-gevraagde functies (softwareontwikkelaars) kunnen zichzelf niet ver buiten de schalen plaatsen, dan trek je het hele loongebouw overhoop.
En TO benoemd geen enorm salaris, dus heeft ze geen erg gewilde functie
Een man zou nooit onder zijn niveau solliciteren omdat een baan “ zo lekker dichtbij huis is”. Die slaat een advertentie met een te laag salaris gewoon over.

Dus als je wilt solliciteren als een man, zoek je een functie met het gewenste salaris, of een functie die een stapje hoger is dan je huidige functie, waarbij je aan net iets meer dan de helft van de functie- eisen voldoet ( in plaats van aan allemaal ruimschoots) en bedenk je een mooi verhaal waarom je echt toe bent aan meer uitdaging/ een volgende stap in je carrière.

( En trek naar je sollicitatie een colbertje aan dat eerder te krap dan te ruim is, zodat je letterlijk er uit ziet als iemand die uit zijn jasje is gegroeid en niet iemand die letterlijk een te grote broek aan heeft.)
Omdat je aangeeft dat het via een soort uitzendbureau is, zou ik inderdaad het uitzendbureau bellen om te vragen of er onderhandelingsmogelijkheden zijn voor wat betreft het salaris.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
03-12-2019 08:18
Ik vind dat dit topic mooi weergeeft waarom mannen gemiddeld meer verdienen dan vrouwen.
200-300 euro bruto meer is peanuts. Solliciteer, ga het gesprek in en tegen de tijd dat het salaris wordt besproken, vraag je 400 meer. Zodat je na onderhandelen op jouw gewenste bedrag zit.
Kom op, wat heb je te verliezen?!
Precies dit dus.
Coerage schreef:
03-12-2019 08:18
Ik vind dat dit topic mooi weergeeft waarom mannen gemiddeld meer verdienen dan vrouwen.
200-300 euro bruto meer is peanuts. Solliciteer, ga het gesprek in en tegen de tijd dat het salaris wordt besproken, vraag je 400 meer. Zodat je na onderhandelen op jouw gewenste bedrag zit.
Kom op, wat heb je te verliezen?!
Nou nee hoor, voor jou 10 anderen en iets van dubbeltje op de eerste rang. Soms heb je gewoon geen keuze en is het dat of niks en geen inkomen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vaak is het salaris niet onderhandelbaar als het er in staat. Dat staat er dan in omdat de functie is geschaald in een functiehuis waar een vaste schaal aan vasthangt. Waartussen je dan kan onderhandelen is of je trede 0/1 of 10 hebt.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
03-12-2019 08:56
Een man zou nooit onder zijn niveau solliciteren omdat een baan “ zo lekker dichtbij huis is”. Die slaat een advertentie met een te laag salaris gewoon over.

Dus als je wilt solliciteren als een man, zoek je een functie met het gewenste salaris, of een functie die een stapje hoger is dan je huidige functie, waarbij je aan net iets meer dan de helft van de functie- eisen voldoet ( in plaats van aan allemaal ruimschoots) en bedenk je een mooi verhaal waarom je echt toe bent aan meer uitdaging/ een volgende stap in je carrière.
ach nee, leuke mannen (vaders vooral) doen ook een stapje terug, als dat het gezin ten goede komt

En juist jongere mannen zijn niet meer van de leaseauto's etc, die verkiezen vrije tijd
Ik hoor ook steeds meer mensen over een pappa dag. Zo heeft een kennis van mij een huisarts en die neemt iedere vrijdagmiddag een pappa dag op. Op die dag kun je dan wel bij een ander terecht (meerdere huisartsen in de praktijk) maar wil je dat niet dan moet je tot maandag wachten.
Heb je een idee van hoeveel mensen er kunnen solliciteren op die functie?

Als het er 5 zijn maak je een kans om hoger te mikken.
Als het er 50 of 100 zijn zal er wel iemand het aan 't geplaatste loon willen doen.

Schat dus je kansen en de hoeveelheid sollicitanten in je regio in.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-12-2019 16:07
Ik hoor ook steeds meer mensen over een pappa dag. Zo heeft een kennis van mij een huisarts en die neemt iedere vrijdagmiddag een pappa dag op. Op die dag kun je dan wel bij een ander terecht (meerdere huisartsen in de praktijk) maar wil je dat niet dan moet je tot maandag wachten.
pas maar op, dat is een besmet woord

En mijn man en ik deelden 20 jaar terug al werk&zorg, niks nieuws hoor
lilalinda schreef:
03-12-2019 16:36
pas maar op, dat is een besmet woord

En mijn man en ik deelden 20 jaar terug al werk&zorg, niks nieuws hoor
Ik weet dat dat niks nieuws is hoor.
Alle reacties Link kopieren
En opnieuw hoor ik argumenten waarom je van tevoren al moet indimmen. Veel sollicitanten, functiehuis etc.
TO, je geeft aan niet bang te zijn voor werkloosheid. Dus ga uit van je eigen wensen, ongeacht het aantal anderen dat solliciteert of het bedrag in de advertentie.
Als je staat voor je eigen vaardigheden, je weet dat je een prima kandidaat bent voor de functie: dan gá ervoor. Word je afgewezen, kan je daarna op zoek naar een baan waar je wél dat salaris kan verdienen. Geen man overboord.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ervaring leert wel dat als er in een advertentie een maximum salaris staat, het lastig is om daar overheen te gaan. Maar of het salaris is niet marktconform en dan kun je je afvragen of er andere zaken zijn die de organisatie biedt die daar tegen opwegen. Of het salaris is wel marktconform en dan ben je waarschijnlijk overgekwalificeerd voor de functie. Dan zoek je beter nog even verder.

If you pay peanuts you get monkeys, if you’re not a monkey, don’t accept peanuts.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 19:16
Reden: Autocorrect
0.42% gewijzigd
Coerage schreef:
03-12-2019 17:56
En opnieuw hoor ik argumenten waarom je van tevoren al moet indimmen. Veel sollicitanten, functiehuis etc.
TO, je geeft aan niet bang te zijn voor werkloosheid. Dus ga uit van je eigen wensen, ongeacht het aantal anderen dat solliciteert of het bedrag in de advertentie.
Als je staat voor je eigen vaardigheden, je weet dat je een prima kandidaat bent voor de functie: dan gá ervoor. Word je afgewezen, kan je daarna op zoek naar een baan waar je wél dat salaris kan verdienen. Geen man overboord.
Precies dit. Als ze jou willen hebben, willen ze je hebben. Dan maakt het niet uit of er 50 anderen met minder geld akkoord gaan. Zorg dus gewoon dat je laat zien hoe goed je bent en dan betalen ze je ook goed. Zo niet, dan zijn er andere banen zat.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle tips en adviezen.
Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.
Op dit moment lukt het me niet om mezelf te verkopen en daarnaast ben ik bescheiden en onzeker over mijn kunnen. Zeker op dit moment in mijn leven.
Niet handig wanneer je wil solliciteren, maar het moet.
Ik ga eens bedenken hoe ik dit kan aanpakken.

Nogmaals dank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven