Verliefd op scriptie begeleider

01-12-2019 21:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie mening over wil horen.
Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie hierbij heb ik een begeleider toegewezen gekregen van mijn eigen leeftijd (3 jaar ouder). Doordat we best veel tijd doorbrengen elke keer een hoofdstuk doornemen samen, ben ik hem leuk gaan vinden. In ieder geval ben ik anders naar hem gaan kijken. Hij helpt me erg goed en staat ook echt voor me klaar zodat ik het haal.

Nu vroeg ik mij af, ik kan hem niet uit vragen, wat kan ik doen? Zou hij mij leuk kunnen vinden? Of verbeeld ik mij dingen die hij puur doet omdat die dol is op zijn werk? Ik weet dat ik niks kan doen zolang ik srudeer, maar hoe kan je eventueel merken of hij mij ook ziet zitten? Kan ik proberen om hem wat persoonlijkee te leren kennen zonder dat ik meteen laat merken dat ik interesse heb?
Ik ben een beetje ten einde raad zoals jullie misschien kunnen merken.
Alle hulp is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 22:56
Omdat ik hem leuk vind en mij dit een beetje overvalt omdat het een docent is. Ben nog nooit eerder op een docent gevallen...en denk ook stukje onzekerheid wat ik ermee moet, verlegenheid. Er is natuurlijk wel een soort machtsverhouding, je vindt iemand leuk waar je ook nog eens beleefd tegen moet zijn omdat die je een cijfer moet geven. Heel anders dan iemand via tinder ofzo waarvan je weet dat die ook interesse in jou heeft.
Het klinkt me alsof je meer timide wordt van de gevoelens die je voor hem hebt dan voor hemzelf. Los van de verlegenheid die je van jezelf omschrijft. Als je je neerlegt bij het idee dat je hem, als je je interesse toont, dat doet na je scriptie, geeft dat rust?
Hoe gaan de bijeenkomsten samen? Is er een agenda van tevoren wat jullie bespreken of kijken jullie ter plekke? Dat eerste geeft me lijkt me meer rust. Je weet wat jullie bespreken en kan je daarop richten, ook in de voorbereiding voor de bijeenkomst.
Hoe ben je meer beleefd tegen hem?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
01-12-2019 23:14
Het klinkt me alsof je meer timide wordt van de gevoelens die je voor hem hebt dan voor hemzelf. Los van de verlegenheid die je van jezelf omschrijft. Als je je neerlegt bij het idee dat je hem, als je je interesse toont, dat doet na je scriptie, geeft dat rust?
Hoe gaan de bijeenkomsten samen? Is er een agenda van tevoren wat jullie bespreken of kijken jullie ter plekke? Dat eerste geeft me lijkt me meer rust. Je weet wat jullie bespreken en kan je daarop richten, ook in de voorbereiding voor de bijeenkomst.
Hoe ben je meer beleefd tegen hem?
Wel lief van je dat je me hiermee probeert te helpen! Klopt omdat ik ook een beetje ervan schrik waarom ik ze voor een docent heb. Hij kijkt het deel dat ik opstuur na en geeft mij feedback met aantekeningen als ik bij hem kom. Dus ik luister vooral naar wat die te zeggen heeft. En dan prikken we meteen weer een datum wanneer ik iets moet inleveren. Na die tijd geeft die wel eens tips hoe ik het beste mijn scriptie met tentamens kan combineren. Of hij vertelt hoe hij dat doet als die een stuk schrijft. Hij is wel heel behulpzaam.

Maar het idee dat ik hem ineens op de koffie moet vragen denk dat ik dan door de grond zak haha. Zou liever hebben dat het van hem komt. Of hem achteraf nog een mail sturen met nogmaals bedankt voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 21:12
Hij helpt me erg goed en staat ook echt voor me klaar zodat ik het haal.
Newsflash! Dat is zijn baan!
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 23:32
Hij kijkt het deel dat ik opstuur na en geeft mij feedback met aantekeningen als ik bij hem kom. Dus ik luister vooral naar wat die te zeggen heeft. En dan prikken we meteen weer een datum wanneer ik iets moet inleveren. Na die tijd geeft die wel eens tips hoe ik het beste mijn scriptie met tentamens kan combineren. Of hij vertelt hoe hij dat doet als die een stuk schrijft. Hij is wel heel behulpzaam.
Newsflash 2! Dat is zijn baan!

Ga lekker op zoek naar een vrijgezelle docent die niet jouw docent is
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
01-12-2019 23:40
Newsflash 2! Dat is zijn baan!

Ga lekker op zoek naar een vrijgezelle docent die niet jouw docent is
Haha makkelijk praten als ik deze leuk vind. Je denkt dat ik overal veel te veel achter zoek?
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 23:43
Haha makkelijk praten als ik deze leuk vind. Je denkt dat ik overal veel te veel achter zoek?
Ja absoluut. Wat ik hier lees zijn zijn werkzaamheden waar hij voor betaalt wordt. Ik lees geen extra koffie / flirt / grapje of ook maar iets wat wijst op iets extra's. Als jij hem mee uit wilt vragen als je scriptie af is, zeker doen, maar 50/50 dat hij ja zegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat weet je eigenlijk van hem behalve dat hij behulpzaam is (wat dus zijn baan is)? Ben je niet gewoon verliefd op het idee van hem?
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
01-12-2019 23:32
Wel lief van je dat je me hiermee probeert te helpen! Klopt omdat ik ook een beetje ervan schrik waarom ik ze voor een docent heb. Hij kijkt het deel dat ik opstuur na en geeft mij feedback met aantekeningen als ik bij hem kom. Dus ik luister vooral naar wat die te zeggen heeft. En dan prikken we meteen weer een datum wanneer ik iets moet inleveren. Na die tijd geeft die wel eens tips hoe ik het beste mijn scriptie met tentamens kan combineren. Of hij vertelt hoe hij dat doet als die een stuk schrijft. Hij is wel heel behulpzaam.

Maar het idee dat ik hem ineens op de koffie moet vragen denk dat ik dan door de grond zak haha. Zou liever hebben dat het van hem komt. Of hem achteraf nog een mail sturen met nogmaals bedankt voor alles.
Okay! Kan je een plan maken hoe je het, wat dat ook is, gaat doen op de korte termijn? Je ziet hem in januari weer, weet dat hij vrijgezel is. Kan je tot die tijd je gedachten verzetten? Ergens lijk je, misschien verstandelijk, te bedenken dat je eventueel hem op de koffie o.i.d. wil vragen na je scriptie, maar ondertussen zak je van het idee bijna door de grond. Kan je dat idee voor nu loslaten en uitstellen tot na de scriptie?
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
01-12-2019 23:46
Ja absoluut. Wat ik hier lees zijn zijn werkzaamheden waar hij voor betaalt wordt. Ik lees geen extra koffie / flirt / grapje of ook maar iets wat wijst op iets extra's. Als jij hem mee uit wilt vragen als je scriptie af is, zeker doen, maar 50/50 dat hij ja zegt.
Ja je hebt gelijk. Ik haal mij te veel in mijn hoofd. Hij wil alleen zorgen dat de scriptie wordt gehaald. Enig dat ik kan doen is zien of die zelf ook ingaat op koetjes en kalfjes praat nadat we klaar zijn met bespreken.
Mocht die amper een wedervraag stellen dan weet ik wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
01-12-2019 23:54
Okay! Kan je een plan maken hoe je het, wat dat ook is, gaat doen op de korte termijn? Je ziet hem in januari weer, weet dat hij vrijgezel is. Kan je tot die tijd je gedachten verzetten? Ergens lijk je, misschien verstandelijk, te bedenken dat je eventueel hem op de koffie o.i.d. wil vragen na je scriptie, maar ondertussen zak je van het idee bijna door de grond. Kan je dat idee voor nu loslaten en uitstellen tot na de scriptie?
Ja jij hebt gelijk kan het beter loslaten voor nu straks heb ik helemaal geen concentratie meer over iets te doen. Misschien wil ik ook wel te graag een relatie weer, zodat ik alles als een signaal opvat. Wat me uiteindelijk voor schut kan zetten als ik niet oppas.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
01-12-2019 23:46
Ja absoluut. Wat ik hier lees zijn zijn werkzaamheden waar hij voor betaalt wordt. Ik lees geen extra koffie / flirt / grapje of ook maar iets wat wijst op iets extra's. Als jij hem mee uit wilt vragen als je scriptie af is, zeker doen, maar 50/50 dat hij ja zegt.
Ik was vergeten net te zeggen. Misschien doet die juist bewust niks extra's omdat die mij nu begeleidt en geen problemen wil. Als die wel al die extra's zou doen en ik ben er niet van gediend dan zou ik er melding van kunnen maken he? Hij zit zelf ook in een nare positie
Ik denk dat je gewoon normaal aan je scriptie moet blijven werken.

N.B. en best offtopic.
Het valt mij op dat onderwerpen op het viva-forum altijd aflopen op niets m.b.t. leuke mannen
Misschien omdat men er dan al te obsessief veel mee bezig is?
Als men al helemaal een topic voor gaat openen?

Ben ik de enige die dit opvalt?

Niets mis mee hoor, met een topic openen, maar het valt mij ineens op. :D
Volgens mij moet men soms gewoon met de flow van het leven meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
02-12-2019 17:39
Ik denk dat je gewoon normaal aan je scriptie moet blijven werken.

N.B. en best offtopic.
Het valt mij op dat onderwerpen op het viva-forum altijd aflopen op niets m.b.t. leuke mannen
Misschien omdat men er dan al te obsessief veel mee bezig is?
Als men al helemaal een topic voor gaat openen?

Ben ik de enige die dit opvalt?

Niets mis mee hoor, met een topic openen, maar het valt mij ineens op. :D
Volgens mij moet men soms gewoon met de flow van het leven meegaan.
Haha ik denk wel dat je gelijk hebt. Zodra het een conplexe situatie is merk ik ook dat er een forum wordt geopend.
En misschien om jezelf te behoeden voor verkeerde keuzes wil men eerst de mening van een ander horen. Mensen zijn al snel te bang....maar ik vind het wel een mooie uitspraak van je dat je moet meegaan met de flow van het leven.
Misschien als iets voorbestemd is dan valt het vanzelf wel op zn plek toch? Zodra er te veel obstakels op onze weg liggen dan moet je het ook loslaten.
Ben ik zo raar? Je kan toch gewoon een docent of hoogleraar voor lunch of een kopje koffie vragen? Dat doe ik zo vaak en wordt over het algemeen niet raar gevonden hoor. Als ik hun onderzoek interessant vind, zeg ik dat en vraag ik gewoon of ze een beetje willen sparren. Vinden ze vaak alleen maar leuk, mits je een beetje een serieuze student bent.

Of het kans heeft op liefdesgebied is weer een andere zaak natuurlijk. Maar lunchen of koffie/thee drinken is toch niet zo raar? Ik zou daar niet zo snel wat achter zoeken in ieder geval.

Dus gewoon vragen voor koffie als je dat wil. Daar is niets mis mee. Verliefdheid is misschien (nu) beter om opzij te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die op de universiteit studeert moet toch wel beter weten, namelijk verliefd op een (hoog)leraar lijkt me een vrijwel onhaalbare kans op succes. Die man doet gewoon zijn werk en gaat zeker niet aanleggen met studentes, daar krijgt hij alleen maar gezeik mee. En de kans is ook redelijk dat hij al ten vrouw of vriendin heeft. Zoek je kandidaten maar onder je medestudenten, uitgaansleven of datingsites.
Alle reacties Link kopieren
miep_miep schreef:
02-12-2019 20:51
Ben ik zo raar? Je kan toch gewoon een docent of hoogleraar voor lunch of een kopje koffie vragen? Dat doe ik zo vaak en wordt over het algemeen niet raar gevonden hoor. Als ik hun onderzoek interessant vind, zeg ik dat en vraag ik gewoon of ze een beetje willen sparren. Vinden ze vaak alleen maar leuk, mits je een beetje een serieuze student bent.

Of het kans heeft op liefdesgebied is weer een andere zaak natuurlijk. Maar lunchen of koffie/thee drinken is toch niet zo raar? Ik zou daar niet zo snel wat achter zoeken in ieder geval.

Dus gewoon vragen voor koffie als je dat wil. Daar is niets mis mee. Verliefdheid is misschien (nu) beter om opzij te zetten.
Haha serieus doe jij dat gewoon? Vind wel dapper dat je dat durft te vragen. Ik heb het nooit eerder gehoord eerlijk gezegd. Je begint dan spontaan over hun onderzoek en dan komt het gesprek vanzelf wel op gang? Ik zal de volgende keer wel wat over zijn onderzoek vragen als we klaar zijn over mijn scriptie.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
02-12-2019 08:30
Ja jij hebt gelijk kan het beter loslaten voor nu straks heb ik helemaal geen concentratie meer over iets te doen. Misschien wil ik ook wel te graag een relatie weer, zodat ik alles als een signaal opvat. Wat me uiteindelijk voor schut kan zetten als ik niet oppas.
Wat zou maken dat je voor schut staat? Je nader kennis probeert te maken en kijkt of jullie het leuk hebben samen en misschien benoemd dat je hem leuk vindt is niet zo gek toch?
Het klinkt alsof je je wel redt. Je richt je op je scriptie en misschien vraag je hem op de koffie tijdens de scriptie gewoon voor de koffie en misschien vraag je hem na de scriptie op de koffie als hij genoeg interesse toont. Daar sta je nooit voor schut, toch?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
02-12-2019 23:07
Wat zou maken dat je voor schut staat? Je nader kennis probeert te maken en kijkt of jullie het leuk hebben samen en misschien benoemd dat je hem leuk vindt is niet zo gek toch?
Het klinkt alsof je je wel redt. Je richt je op je scriptie en misschien vraag je hem op de koffie tijdens de scriptie gewoon voor de koffie en misschien vraag je hem na de scriptie op de koffie als hij genoeg interesse toont. Daar sta je nooit voor schut, toch?
Klopt ik denk dat ik minder bang moet zijn, hij eet me niet op of iets. Waarschijnlijk is zoiets al wel te peilen aan iemand als je over koetjes en kalfjes praat tijdens het proces. Als die daar al heel afstandelijk doet dan weet ik wel genoeg. En als die zelf meer wil kan die het ook vragen lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
02-12-2019 21:48
Iemand die op de universiteit studeert moet toch wel beter weten, namelijk verliefd op een (hoog)leraar lijkt me een vrijwel onhaalbare kans op succes. Die man doet gewoon zijn werk en gaat zeker niet aanleggen met studentes, daar krijgt hij alleen maar gezeik mee. En de kans is ook redelijk dat hij al ten vrouw of vriendin heeft. Zoek je kandidaten maar onder je medestudenten, uitgaansleven of datingsites.
Ja je weet maar nooit toch. Naast het feit dat iemand docent is is het ook gewoon een mens die het vast ook niet in de hand heeft als die iemand leuk gaat vinden. Of ben ik nou gek? Maar dat ie puur zn werk doet zal wel kloppen idd
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
02-12-2019 23:47
Klopt ik denk dat ik minder bang moet zijn, hij eet me niet op of iets. Waarschijnlijk is zoiets al wel te peilen aan iemand als je over koetjes en kalfjes praat tijdens het proces. Als die daar al heel afstandelijk doet dan weet ik wel genoeg. En als die zelf meer wil kan die het ook vragen lijkt mij
Je moet niet minder bang zijn, het mag. Maar je hebt gelijk, hij zal je niet opeten of zo. Of misschien figuurlijk ooit.
Je kan het initiatief om te benoemen dat iemand van jullie meer wil tussen jullie bij hem laten. Maar misschien zou hij het zelf ook niet zeggen met de gedachte dat jij het wel zegt als jij het wil. En dan mis je elkaar sowieso. Je mag het ook zeggen. Net wat je wil.
Veel plezier met je scriptie en misschien ook met hem!
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
02-12-2019 23:57
Je moet niet minder bang zijn, het mag. Maar je hebt gelijk, hij zal je niet opeten of zo. Of misschien figuurlijk ooit.
Je kan het initiatief om te benoemen dat iemand van jullie meer wil tussen jullie bij hem laten. Maar misschien zou hij het zelf ook niet zeggen met de gedachte dat jij het wel zegt als jij het wil. En dan mis je elkaar sowieso. Je mag het ook zeggen. Net wat je wil.
Veel plezier met je scriptie en misschien ook met hem!
Dank! We gaan zien hoe dit af gaat lopen met hem. Met de scriptie komt het vast wel goed ben op de goede weg in ieder geval. En wie weet als iets zo moet zijn dan helpt het lot je ook wel een handje haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoe eerder jij jouw scriptie hebt afgerond, hoe eerder jij hem kan uitnodigen om samen een drankje te gaan doen om het eindresultaat en de beoordeling te vieren. Vanaf dan is hij fair game.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
03-12-2019 13:12
Hoe eerder jij jouw scriptie hebt afgerond, hoe eerder jij hem kan uitnodigen om samen een drankje te gaan doen om het eindresultaat en de beoordeling te vieren. Vanaf dan is hij fair game.
Klopt, maar weet niet of ik het lef ervoor heb. Straks zegt die recht in mijn gezicht nee daar voel ik niet veel voor ofzo. Wat een afgang tegenover een docent :(. Angst is een slechte raadgever
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf op een universiteit en begeleid ook scripties.

Ik heb slechts 1 keer een verliefde studente gehad. Was toen erg gevleid. Het is niet verstandig als docent om iets met een studente te beginnen, maar de kans lijkt me heel groot dat hij de verleiding niet kan weerstaan (zeker niet als hij ook nog single is). Ik zou er dus gewoon voor gaan!
Belle73 schreef:
01-12-2019 21:45
Niks mee doen, verliefdheid is een gevoel en dat gaat vast wel weer voorbij. Maak je scriptie af en ga verder met je leven.

Inderdaad. Niet voeden dan dooft het vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven