US pre paid sim card en whatsapp

03-12-2019 01:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Hier een digibeet met ongetwijfeld een suffe vraag. Ik kom net terug uit Amerika waar ik een aantal weken was voor werk. Ik had daar een pre paid card gekocht en voor 100 dollar kon ik het nummer een jaar houden (wat vanwege werk handig is). Bij terugkomst heb ik de US sim card in een oude telefoon geplaatst (en NL sim card in de telefoon die ik altijd gebruik), maar het lukt me niet om whatsapp weer op te starten. Ik heb het nummer gewijzigd en er is een sms-bericht gestuurd naar het US nummer gestuurd om het telefoonnummer te verifieren, maar ik ontvang die sms niet. Links boven in telefoon staat 'geen service', ontvang ik daardoor geen sms?

Weet iemand wat er aan de hand is?
Staat roaming uit?
Alle reacties Link kopieren
Zonder service kan je inderdaad geen sms ontvangen ;-D Inderdaad even kijken of roaming misschien is uitgeschakeld.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat voor SIM je hebt? Ik kan met mijn Amerikaanse SIM niets buiten de US. Bovendien werkt prepaid zo dat je nog steeds maandelijks een vast bedrag betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n amerikaanse pre paid SIM van RedPocket Mobile (gewoon eenmalig betaald niet per maand een vast bedrag). Inderdaad geen service buiten de US.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
03-12-2019 06:06
Weet je wat voor SIM je hebt? Ik kan met mijn Amerikaanse SIM niets buiten de US. Bovendien werkt prepaid zo dat je nog steeds maandelijks een vast bedrag betaalt.

Welnee. Of in ieder geval: zeker niet bij alle.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
PepperyPie schreef:
03-12-2019 07:22
Ik heb ook zo'n amerikaanse pre paid SIM van RedPocket Mobile (gewoon eenmalig betaald niet per maand een vast bedrag). Inderdaad geen service buiten de US.
Hmm shit, ik kan whatsapp dus niet weer opstarten dan?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
03-12-2019 06:06
Weet je wat voor SIM je hebt? Ik kan met mijn Amerikaanse SIM niets buiten de US. Bovendien werkt prepaid zo dat je nog steeds maandelijks een vast bedrag betaalt.
Ik betaal geen maandelijks bedrag, maar een eenmalig bedrag om voor een jaar hetzelfde nummer te houden...
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
03-12-2019 05:33
Zonder service kan je inderdaad geen sms ontvangen ;-D Inderdaad even kijken of roaming misschien is uitgeschakeld.
Ha ha, ja, ik weet het, het is heel erg mijn digi-kennis :facepalm: :sick:
Alle reacties Link kopieren
Is het wel een SIM voor GSM?
Je hebt in de US namelijk ook iets als CDMA ofzo en dat is niet compatible.
En als je niet kunt roamen buiten de US zal zelfs een werkende SIM geen service geven.
Alle reacties Link kopieren
Renee_ schreef:
03-12-2019 20:32
Hmm shit, ik kan whatsapp dus niet weer opstarten dan?
Niet op je Amerikaanse nummer als je daar een verificatie-sms voor moet ontvangen nee.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
03-12-2019 07:37
Welnee. Of in ieder geval: zeker niet bij alle.
Oh vertel, bij weke niet dan?
Ben serieus benieuwd want ik zou er graag één hebben.
Alle reacties Link kopieren
Renee_ schreef:
03-12-2019 20:33
Ik betaal geen maandelijks bedrag, maar een eenmalig bedrag om voor een jaar hetzelfde nummer te houden...
Maar heb je dan wel beltegoed? Want in Amerika betaal je ook voor het ontvangen van sms en telefoontjes. Dus als er geen beltegoed op staat ontvang je die sms sowieso niet.

Je zou een NL Sim kunnen kopen en daar whats app op installeren
met je Amerikaanse nummer. Je telefoonnummer en whats app nummer hoeven namelijk niet overeen te komen op hetzelfde toestel. Zolang je Amerikaanse nummer actief blijft zou dit moeten werken. Zit je alleen nog steeds met die activerings sms ontvangen...
Alle reacties Link kopieren
Dat whatsapp nu niet werkt is raar. Werkte het eerst wel op die oude telefoon? Misschien is er een conflict omdat je nu whatapp hebt op 2 telefoons met 1 nummer?! (Je gewone en die oude voor je US simkaart).

Ik heb een dualsim telefoon waar 2 simkaarten in kunnen en in Japan had ik een data simkaart gekocht. Ik kon gewoon whatsappen en dergelijke via mijn Japanse kaart. Dat ging niet alsnog via mijn NL simkaart want die was onbereikbaar als ik de Japanse gebruikte.

Ik denk dus dat het een probleem geeft dat je nu 2 telefoons gebruikt of wilt gebruiken. Volgens mij is het ook zo dat Whatsapp meer toestel gebonden is.

En geen service betekent dat je simkaart inderdaad geen bereik heeft, dus die sms krijg je pas zodra je dat wel hebt en je provider hem opnieuw stuurt.

Oja en mijn Japanse simkaart was ook niet buiten Japan te gebruiken. Was een speciale kaart voor toeristen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven