Vakantieland

03-12-2019 09:25 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een leuk land om met m'n dochtertje van 2 op vakantie heen te gaan?

Ik zat zelf aan Bali te denken of iets van Zuid-Afrika of de Nederlandse Antillen.
anoniem_301157 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 09:29
36.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nederland?
Alle reacties Link kopieren
En voor de rest, alle landen zonder code rood.
Alle reacties Link kopieren
Schiermonnikoog.

Verder ligt het eraan wat je wilt en zoekt, uiteraard. Voor de meeste kinderen is water, zand en wat andere kinderen al genoeg. Dat kan ook in het plaatselijke zwembad zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het land niet uit. Een kind van 2 heeft niet zo veel wensen. Een speeltuin, veldje met bal, andere kindertjes en eventueel een zwembad. Dat kan ook op een camping of bungalowpark in NL.

Een kind van 2 doe je meestal geen plezier met lange reistijden..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ben je echt zo ongeïnspireerd dat je geen idee hebt waar je heen zou willen?

Dan zou ik zeggen: de Veluwe.
Alle reacties Link kopieren
Bali, Zuid-Afrika, Caribisch gebied klinkt voor jou erg leuk. Maar je dochter boeit het totaal niet. Door het ritme van een 2-jarige ben je niet heel erg mobiel om iets van een land te zien. En dan wordt het een heel duur strand of zwembad.

Laat dochter gezellig bij opa & oma logeren en ga zelf ver weg. Of kies een locatie dichter bij huis tot dat je dochter wat ouder is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie nu je aanvulling. Ga je alleen met je dochter? Wil je ook aanspraak van andere ouders? Is dan iets (in Frankrijk ofzo) voor alleenstaande ouders een idee? Vriendinnen van mij hadden ergens bij een chateau een hele leuke tijd.

Want wat is de meerwaarde van Zuid Afrika voor een kind van 2? Wat denk je daar zélf te kunnen doen, met steeds je tweejarige kind erbij.

Het kan wel, natuurlijk. Alles kan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Verder heb je naar Afrika geen jetleg, dus dat lijkt me het handigst, als je niet te lang gaat. Houdt je dochter haar dag/nachtritme.
Later is nu
Ik zou naar een land gaan wat je vooral zelf heel leuk vind. Zelf zou ik dan voor een zonnig land kiezen. Hier in Nederland zitten met slecht weer lijkt me niet zo'n leuke vakantie. Dan moet je het al snel binnen gaan zoeken zoals bv Centerparcs. Dat vond ik toen onze zoon klein was lang genoeg voor een weekendje. Vanaf dat zoon 1,5 was zijn we altijd naar een zonnige bestemming geweest. Dan heb je er zelf ook veel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2019 09:33
Ah, ik zie nu je aanvulling. Ga je alleen met je dochter? Wil je ook aanspraak van andere ouders? Is dan iets (in Frankrijk ofzo) voor alleenstaande ouders een idee? Vriendinnen van mij hadden ergens bij een chateau een hele leuke tijd.

Want wat is de meerwaarde van Zuid Afrika voor een kind van 2? Wat denk je daar zélf te kunnen doen, met steeds je tweejarige kind erbij.

Het kan wel, natuurlijk. Alles kan.
Nee de bedoeling is echt even samen met m'n dochtertje. Ze houdt van vliegen, reizen enzo. Ik dacht aan een safari en gewoon een hotel met een zwembad en een strand erbij.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker ergens heen gaan waar je zelf graag naartoe wilt (uiteraard wel geschikt voor kleine kinderen). Je dochter vindt het vast allemaal leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een safari met een 2-jarige zou ik niet doen. Een kind van 2 vind spelen met zand leuk, zwemmen, beetje rondlummelen.. Dan is safari echt zonde van het geld
Een kind van 2 dat van vliegen en reizen houdt?

Heeft ze het al eens gedaan???

Met een kind van 2 in m'n uppie zou ik een huisje huren ergens in Nederland / België / Duitsland / Frankrijk. Liefst op een park waar ze ook oppasservice aanbieden.

Ik zou haar zeker niet naar Bali slepen. Hoe ga je dat doen met je koffers, en een kind in touw? Ik zou er niet eens over peinzen. En ik houd écht van reizen en vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Alle landen die je noemt ben ik geweest...maar ik zou er niet heen gaan met een kindje van 2 jaar.

Afgelopen zomer met onze dochters van 8 en 10 naar Bali geweest. Prima leeftijd omdat ze zelf ook van alles willen ontdekken en zien.

Met een kind van 2 zou ik gewoon lekker naar spanje, griekenland oid gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de bovenstaande dingen.

Kaapverdië is mooi en lekker warm.
Iets dichterbij zal ik bijvoorbeeld voor Griekenland of Grancanaria kiezen.

Volgens mij zijn kinderen al snel blij met een zwembad en een glijbaan en een leuk strandje, daar hoef je niet een lange reis voor te maken.
Alle reacties Link kopieren
In welke periode wil je gaan dan? Ik lees hier mensen over Spanje en Nederland, maar als je in januari al weg wilt, zou ik toch voor iets verder weg kiezen. In de zomer kan dat natuurlijk wel prima.
Toen ik twee jaar oud was, nam mijn oma me mee naar de dierentuin. "Kijk, Odense een giraf. En daar een olifant." Tussen de middag aten we een broodje. Er was daar een pierenbadje bij het restaurant. Ik vragen of mijn schoenen uitmochten en ik er in mocht. Ja, dat mocht van oma. Na de lunch door naar de gorilla's.

Aan het eind van de dag vroeg oma: "Wat vond je het leukste in de dierentuin, Odense?"
Ik: "In het badje spelen, oma."
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
03-12-2019 10:02
Toen ik twee jaar oud was, nam mijn oma me mee naar de dierentuin. "Kijk, Odense een giraf. En daar een olifant." Tussen de middag aten we een broodje. Er was daar een pierenbadje bij het restaurant. Ik vragen of mijn schoenen uitmochten en ik er in mocht. Ja, dat mocht van oma. Na de lunch door naar de gorilla's.

Aan het eind van de dag vroeg oma: "Wat vond je het leukste in de dierentuin, Odense?"
Ik: "In het badje spelen, oma."
Maar daarom is het toch niet minder prima om ver weg op vakantie te gaan als TO dat wil? Ik zou dat, zolang het een veilig land is, ook gewoon doen in mijn uppie met een peuter. Geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk juist dat het prima kan, reizen met een peuter, zeker als je weet dat vliegen (waarschijnlijk) goed gaat. Als wij naar (schoon)ouders geluisterd hadden zouden ook tot kind 18 is niet verder dan NL, DE, Be en FR gekomen zijn. Ik zou zeggen ga voor een bestemming g met mooi weer en goede hygiëne en gezondheidszorg waar de afstanden niet te groot zijn tussen bezienswaardigheden. Zuid-Afrika heeft wat dat betreft goede gezondheidszorg en op korte afstanden redelijk veel te zien. Is wel winter in onze zomer. Bali vind ik zelf wat te chaotisch (mijn mening) met een klein kind.
Ik vond de Canarische eilanden ideaal op die leeftijd. Lekker warm maar niet te warm, auto huren, dan kun je zelf de mooie plekjes ook bekijken, en de mensen zijn heel vriendelijk voor kinderen.

En mocht je niet voor zon maar voor sneeuw gaan, dan kan ik je hotel babymio in Kirchdorf, Oostenrijk van harte aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, voor een kind hoef je niet ver weg. Een kind van 2 vind het lekker als het goed weer is, zodat ze buiten met water kan spelen. In de winter zou je goed naar de canarische eilanden kunnen ofzo, in de zomer is Nederland prima. Als je verder reist, is dat voor jezelf. En dat is prima! Misschien kan jouw kind prima tegen een wat langere reis. Maar verwacht niet dat ze het zich later nog herinnert.

Groot voordeel is dat je nog niet aan de schoolvakanties vast zit, zodra kind 5 is wel. Als je zelf dus graag naar Zuid-Afrika wil, is dat een goede reden om nu te gaan ipv later. Je kan natuurlijk veel minder zien en doen met klein kind dan zonder. Is het dan het geld waard? hang er ook vanaf hoeveel budget je hebt natuurlijk.

Wij zijn met kids van die leeftijd naar de middelandse zee gegaan - Barcelona, Kreta, Sicilië. Goed eten, strand, leuke dingen te doen. Het leukst vonden ze de speeltuin om de hoek. Tenerife vonden we ook erg mooi .

Houd rekening met jetlag - je weet zelf of je dochter flexibel is, maar die van ons hadden al moeite als de zomertijd inging. Ik zou dus niet voor de Antillen of Bali kiezen. Belangrijk voor ons waren de vluchttijden. De eerste keer kwamen we 3 uur 's nachts aan, en dochter deed geen oog dicht in het fel verlichte vliegveld, zowel de reis als de dag daarna was drama, dus daarna vlogen we altijd overdag. Check ook even vaccinaties en malaria.

Zorg dat de activiteit aangepast is wat je kind wil. Ik zou zelf niet op safari willen met een kind van 2 - het is lang stilzitten in de auto terwijl mama naar de dieren wil kijken. Wij gingen liever wandelen - kind in de draagrugzak en een tempel of kasteel bekijken, kind op de stenen laten klimmen...
Alle reacties Link kopieren
Dancerx schreef:
03-12-2019 09:45
Nee de bedoeling is echt even samen met m'n dochtertje. Ze houdt van vliegen, reizen enzo. Ik dacht aan een safari en gewoon een hotel met een zwembad en een strand erbij.

Waarom helemaal naar Bali, de Antillen of Afrika als het om een zwembad met een strand gaat?
Hoe ga je een 2 jarige peuter rustig én stil krijgen op een uren durende Safari?

En de 2-jarige houdt van vliegen en reizen.. wat heeft ze daar nog voor besef van. Neem haar mee naar Aviodrome als ze vliegtuigen (van binnen) wil zien, dat is voor haar waarschijnlijk al reizen genoeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nergens voor nodig om zo lang te vliegen voor een lokatie waar een kind van 2 zich kan amuseren. Een kind van 2 heeft snel last van oorpijn in het vliegtuig. Een zonnige bestemming met een vlucht van 2,5 á 3 uur, zonder jetlag, zou ik voldoende vinden.
Zoals anderen al zeggen: met zand, zwembad en een speeltuintje heeft een peuter het al naar de zin. En met ouders in de buurt. Ik vind het altijd sneu als ouders hun kinderen in de vakantie dagelijks naar een kinderclub sturen of bij een hoteloppas achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Met een kind van twee ga je toch lekker naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden of zo. En als je niet van drukke toeristische centra houdt ga je naar La Palma. Je doet dat kind echt geen plezier om met hem/haar uren in een vliegtuig te zitten. Verder krijg ik ook het idee dat men makkelijk vergeet dat je met jonge kinderen een groter risico hebt op allerlei vervelende ziektes. Waarom zou je dat willen?

'Het is steeds normaler om kinderen mee te nemen op reis, ook naar verre bestemmingen. Door hun jonge leeftijd en een nog niet volledig ontwikkeld immuunsysteem, lopen ze extra gezondheidsrisico’s.'
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven