Ruzie bij de buren

03-12-2019 06:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hebben regelmatig ruzie. En dan hoor ik hem tegen haar schreeuwen en haar huilen en vragen wat ze verkeerd heeft gedaan. Als ik haar zie lopen zie ik een klein, tenger, bang vrouwtje dat angstig uit dr ogen kijkt. Ik heb wel eens de politie gebeld. Maar dat helpt niks. Ik weet niet of Hij gewelddadig is, ik denkndat het eerder geestelijke mishandeling is. Ik ben niet bang voor hem. Ik heb er wel eens wat van gezegd en we hebben wel eens tegen haar gezegd dat ze altijd kan aanbellen als er echt wat is...

Maar het gaat me gewoon echt aan mijn hart. Zo een klein vrouwtje, zonder ook maar enige zelfvertrouwen... het lijkt wel of hij er op kickt om haar af te branden en naar beneden te halen.

Ik wil haar helpen... Ik heb al bedacht dat ik ga proberen wat meer contact met haar te maken, haar het gevoel geven dat ze iemand heeft om mee te praten...

Maar wat zou ik nog meer kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Veilig thuis bellen? Dat is niet alleen voor kinderen. Zij kunnen dan met haar gaan praten op een professionele manier. Ook kan je zonder melding te doen om advies vragen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als je je kan veroorloven om te verhuizen kan je altijd een poging wagen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
03-12-2019 10:25
Als je je kan veroorloven om te verhuizen kan je altijd een poging wagen.
verhuizen? waarom? Ik heb persoonlijk geen last van hun geruzie. Dat raakt mij niet. Het is eerder dat ik van mezelf vindt dat ik niet de andere kant op mag kijken. Verhuizen zou nog steeds betekenen dat ik de andere kant opkijk.
abracadabra schreef:
03-12-2019 10:28
verhuizen? waarom? Ik heb persoonlijk geen last van hun geruzie. Dat raakt mij niet. Het is eerder dat ik van mezelf vindt dat ik niet de andere kant op mag kijken. Verhuizen zou nog steeds betekenen dat ik de andere kant opkijk.
Tja blijkbaar voel je je geroepen om tóch te helpen aangezien politie bellen niet heeft geholpen.
Jij vind dat ze zielig is maar negen van de tien keer kan de helpende buren verhuizen.
Waarom voel je je zo geroepen om te helpen?
lilalinda schreef:
03-12-2019 08:41
Nodig haar uit voor een kopje thee en blijf dat doen
en accepteer ook, als ze niet geholpen wil worden
Blijf alsnog kopjes thee drinken
Dit. Je kan een mens niet de hulpverlening in dwingen, ze moeten zelf eraan toe zijn hulp te accepteren of zelfs zelf hulp te zoeken. Tot die tijd haar actief laten merken dat ze bij jou terecht kan en je haar kunt/wil helpen (als zij erom vraagt!) Grote kans dat zij nog niet inziet dat ze niet in deze relatie hoeft te blijven.
Alle reacties Link kopieren
ik voel me niet perse geroepen om te helpen. Ik hoef niet perse degene te zijn die helpt. Maar als je weet dat iemand slecht wordt behandeld dan kijk je toch niet de andere kant op? Ik vind het vooral erg dat hij haar de grond in trapt en zij wellicht niemand heeft waar ze bij terecht kan. Zielig is niet het juiste woord. Ik vind dat iedereen recht heeft op steun en een luisterend oor.
Niks mis mee, hoor, om haar een kopje thee aan te bieden en proberen wat meer contact met haar te maken. Je moet er wel voor waken dat je je niet gaat opdringen. Houdt ze de boot af, dan laat je het. Maar nogmaals, je kunt het best proberen. Ik vind het lief van je.
Uit ervaring weet ik dat lengte en houding niets of niet alles zegt over een relatie, omgang met elkaar in een relatie en de kracht van een persoon ten aanzien van een situatie.
Ik lees eerlijk gezegd vooral veel invulling vanuit jouw eigen idee, gevoel en misschien referentiekader.

Ik ken iemand die bijna 40 cm kleiner is dan haar partner, vrouw, zich presenteert als niet opgewassen zijn haar partner, terwijl ik weet dat zij verbaal zo ontzettend sterk, hard en onredelijk is dat haar scheldende partner in "het niets" verdwijnt wanneer zij eenmaal van wal steekt.

Niets zo onvoorspelbaar als een mens.
Alle reacties Link kopieren
ik zou blij zijn met jou als buurvrouw :hug:
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Het houdt niet op niet vanzelf.....

0800-2000
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
03-12-2019 11:45
ik voel me niet perse geroepen om te helpen. Ik hoef niet perse degene te zijn die helpt. Maar als je weet dat iemand slecht wordt behandeld dan kijk je toch niet de andere kant op? Ik vind het vooral erg dat hij haar de grond in trapt en zij wellicht niemand heeft waar ze bij terecht kan. Zielig is niet het juiste woord. Ik vind dat iedereen recht heeft op steun en een luisterend oor.
het kan een volkomen klotewijf zijn, dat hem het bloed onder de nagels vandaan treitert en met alle (enigszins) leuke mannen neukt
Ga nou maar een kopje thee drinken, dan zie je het snel genoeg
lilalinda wijzigde dit bericht op 03-12-2019 20:57
0.15% gewijzigd
Ook gaan schreeuwen en krijsen tegen de muur als hij weer bezig is.
Dan schrikt zo’n bullebak even
Alle reacties Link kopieren
Je kan met Veilig Thuis overleggen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
03-12-2019 11:45
ik voel me niet perse geroepen om te helpen. Ik hoef niet perse degene te zijn die helpt. Maar als je weet dat iemand slecht wordt behandeld dan kijk je toch niet de andere kant op? Ik vind het vooral erg dat hij haar de grond in trapt en zij wellicht niemand heeft waar ze bij terecht kan. Zielig is niet het juiste woord. Ik vind dat iedereen recht heeft op steun en een luisterend oor.
Helemaal eens. Daarom zou ik veilig thuis bellen voor advies.
Coconuts12 schreef:
03-12-2019 11:52
Niks mis mee, hoor, om haar een kopje thee aan te bieden en proberen wat meer contact met haar te maken. Je moet er wel voor waken dat je je niet gaat opdringen. Houdt ze de boot af, dan laat je het. Maar nogmaals, je kunt het best proberen. Ik vind het lief van je.

Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
03-12-2019 08:48
Waar het mij om gaat, is dat de houding van TO naar haar buurvrouw behoorlijk denigrerend is. Die spiegel wil ik haar graag voor houden, want je helpt een ander niet als je haar als willoos slachtoffer neerzet en daar je redderssyndroom op los laat. Laat de buurvrouw in haar waarde. Zij kan pas geholpen worden als zij dat zelf wil, en daar de kracht voor vindt, en dat raakt alleen maar verder weg als mensen haar als slachtoffer zien en benaderen.
Ze zegt gewoon hoe buurman en buurvrouw op haar overkomen.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
03-12-2019 18:59
Je kan met Veilig Thuis overleggen.
en die gaan zeggen:
probeert u in contact te komen, met de buurvrouw. Biedt haar eens een kopje thee aan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 20:56
en die gaan zeggen:
probeert u in contact te komen, met de buurvrouw. Biedt haar eens een kopje thee aan
Misschien. Misschien hebben ze meer tips. Of adviseren ze melding te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je zal je verbazen hoeveel mensen helemaal niks doen. Laatst nog gehoord van een cliënt die woont in achterstandsbuurt. Haar buurman slaat de buurvrouw regelmatig verrot. Ze hoort het geschreeuw en gegil. Zelf durft ze niks te doen. Maar niemand in de buurt doet iets, zegt ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lief van je.

Kom zelf uit geweldadige relatie. Bij de laatste escalatie moest ik terug in huis om een huisdier op te halen.
Toen ik in angst weg wilde rijden kwam één van de buren naar me toe. Had een half woord nodig.
Enige wat ze zeiden was Weet dat je altijd hier heen kunt, dag en nacht.
Dat heeft mij een veilig gevoel gegeven , de wetenschap dat ik altijd in nood naar ze toe kon.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat mensen zich nog om elkaar bekommeren

lilalinda schreef:
03-12-2019 20:56
en die gaan zeggen:
probeert u in contact te komen, met de buurvrouw. Biedt haar eens een kopje thee aan
Off topic: jij hebt aandelen pickwick ! 🤣
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
03-12-2019 08:39
nou ja dan maar aannames... liever te veel bemoeienis dan je kop in het zand steken. Ik zie echt wel hoe hij haar tegen haar doet en dat ze hem dan niet durft aan te kijken en schichtig naar de grond kijkt.

Van mij mag een mens best schreeuwen. Mijn vriend schreeuwt ook wel eens maar ik trek me er weinig van aan. De buurman schreeuwt gewoon een hele avond en is dan straalbezopen (want ik klop op het raam en zeg dat ie normaal moet doen en dan komt ie met zijn lamme hoofd naar buiten en zegt dat ik niet weet waar ik het over heb) en zij huilt en zegt sorry... dat is echt geen normale ruzie hoor.

Als we vragen hoe het met haar gaat dan kijkt ze naar de grond en zegt ze dat hij steeds zo boos is...

Ik wil me trouwens helemaal niet bemoeien, ik wil haar gewoon helpen als ze hulp wil maar vooral haar het gevoel geven dat ze niet alleen is en dat ze iemand heeft om mee te praten.
Waarom staan deze toch wel belangrijke details niet in de op?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gewoon de politie blijven bellen ivm overlast. Zij zijn ook verplicht melding te doen bij veilig thuis als er sprake is van huiselijk geweld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven