De liefde is op....

03-12-2019 11:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Geen vragen of zo maar het lijkt me wel fijn om ervaringen en herkenbaarheid te lezen...

Ik ben al 20 jaar samen met mijn vriend, dat betekend dat ik 12 was toen we verkering kregen!

Rond mijn 18de hebben we een break gehad en heb ik eventjes een andere vriend gehad, toch kwamen we weer samen na een klein jaar.

We hebben een huis gekocht, 3 kinderen binnen 6 jaar gekregen, huis verkocht en verhuisd (nu een huurhuis) geen hoge toppen en geen diepe dalen.

Tot ik 2 jaar geleden tot mijn eigen verbazing een korte maar heftige affaire had met een gezamenlijke "vriend"
Na een maand opgebiecht en het huis was te klein, logisch.

Na een aantal moeilijke maanden zijn we er weer voor gegaan.

Maar nu heb ik toch weer een soort zoekend gevoel, zoekend naar liefde spanning voor mij en van mij. Het lijkt wel of het op is 😞

Als er ruzie is, problemen, een ander in het spel, noem maar op. Dan lijkt het makkelijk om toe te geven dat de relatie niet goed is. Maar in dit geval, hebben we alles voor elkaar maar ik voel het niet...

Ik heb het aangesneden thuis en we zijn goed in gesprek met elkaar, maar vriend snapt het niet echt. Het is moeilijk uit te leggen....


Bedankt voor het lezen in ieder geval x
Alle reacties Link kopieren
Ga samen in relatie therapie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-12-2019 11:59
Ga samen in relatie therapie.
Dit. En ga herontdekken waarom je verliefd op elkaar bent geworden destijds.
Zorg voor tijd samen, zonder de kinderen, investeer in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Barclay schreef:
03-12-2019 11:01
Maar nu heb ik toch weer een soort zoekend gevoel, zoekend naar liefde spanning voor mij en van mij.

Je hebt drie kinderen! Ga aan jezelf werken, aan je relatie en zorg voor een stabiele basis voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je die affaire begonnen?
S-Groot schreef:
03-12-2019 12:06
Je hebt drie kinderen! Ga aan jezelf werken, aan je relatie en zorg voor een stabiele basis voor je kinderen.
Inderdaad. Als je zo lang bij elkaar bent is de spanning vaak wel weg. Daarvoor in de plaats komt een stevige basis, vriendschap, vertrouwen, en een diepe band samen. Koester dat, i.p.v. altijd maar op zoek te zijn naar spanning, ten koste van je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
20 Jaar, wow en jullie zijn zo jong.

Aan mij heb je niet zoveel, ik vraag me werkelijk af of "de mens" in deze tijd van luxe zo lang bij elkaar hoort te blijven. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het gevoel hebt van opperdepop te zijn en benieuwd bent naar de rest van de wereld.

Ik wens je sterkte!
...
Alle reacties Link kopieren
Bedenk goed wat je weggooit. Het gras lijkt misschien wel groener aan de overkant maar is natuurlijk niet altijd zo.

Verder: therapie. Al is het om op een goede manier uit elkaar te gaan.
Rooss4.0 schreef:
03-12-2019 12:14
20 Jaar, wow en jullie zijn zo jong.

Aan mij heb je niet zoveel, ik vraag me werkelijk af of "de mens" in deze tijd van luxe zo lang bij elkaar hoort te blijven. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het gevoel hebt van opperdepop te zijn en benieuwd bent naar de rest van de wereld.

Ik wens je sterkte!
Dan had je geen kinderen moeten krijgen. Kinderen zijn het meest gebaad bij een stabiele thuissituatie met beide ouders. Tenzij er sprake is van verwaarlozing of mishandeling.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
03-12-2019 12:28
Dan had je geen kinderen moeten krijgen. Kinderen zijn het meest gebaad bij een stabiele thuissituatie met beide ouders. Tenzij er sprake is van verwaarlozing of mishandeling.
"Dan had je" vind ik zo'n dooddoener. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het op het moment van conceptie de boel nog reuze in orde was.
...
Alle reacties Link kopieren
Een huis, stabiele relatie en 3 kinderen is gewoon niet zo spannend als hete seks met een scharrel. En ook niet zo spannend als co-ouderschap, financieel waarschijnlijk inleveren, en kleinere woning.

Ga in relatietherapie, en zoek samen met je partner weer naar de spanning.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan, je hebt 3 kinderen. Denk aan hun ipv aan je eigen kriebelende poes.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
03-12-2019 12:30
"Dan had je" vind ik zo'n dooddoener. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het op het moment van conceptie de boel nog reuze in orde was.
Dat is hét motto van vreemdgangers.
''Het ligt niet aan mij, het overkomt me gewoon'' :cry:
Doreia* schreef:
03-12-2019 11:59
Ga samen in relatie therapie.
Lijkt mij in dit geval goed geld naar kwaad geld gooien.
Madeliefjees schreef:
03-12-2019 12:42
Stel je niet aan, je hebt 3 kinderen. Denk aan hun ipv aan je eigen kriebelende poes.
Het lijkt mij wat dieper zitten. En wat schiet je op met doorgaan als je op doodlopend spoor zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel.
Je was al erg jong samen met je man. Ik zie dat vaker dat het knagende gevoel alsnog toeslaat.
De fase van ontdekken en vrij zijn heb je gemist .
Bovendien heb je je partner gekozen toen je heel jong was,vaak zijn dat niet hele doordachte en bewuste keuzes op die leeftijd.
Als er nog wel liefde is, is er nog een hoop om voor te vechten. Zeker ook omdat jullie samen kinderen hebben.
Maar als het echt op is zal het lastig worden vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
03-12-2019 13:35
Ik begrijp je wel.
Je was al erg jong samen met je man. Ik zie dat vaker dat het knagende gevoel alsnog toeslaat.
De fase van ontdekken en vrij zijn heb je gemist .
Bovendien heb je je partner gekozen toen je heel jong was,vaak zijn dat niet hele doordachte en bewuste keuzes op die leeftijd.
Als er nog wel liefde is, is er nog een hoop om voor te vechten. Zeker ook omdat jullie samen kinderen hebben.
Maar als het echt op is zal het lastig worden vrees ik.

Nou gemist. Van haar 18de tot 19de is ze een jaar vrij geweest/andere vriend en twee jaar geleden een affaire. Het is niet alsof ze sinds haar 12de nooit met een ander is geweest.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
03-12-2019 13:37
Nou gemist. Van haar 18de tot 19de is ze een jaar vrij geweest/andere vriend en twee jaar geleden een affaire. Het is niet alsof ze sinds haar 12de nooit met een ander is geweest.
Dat lijkt mij niet vergelijkbaar met de fase in je puberteit en jong volwassen zijn.
12, en dan je partner for life al uitgezocht hebben, ik vind dat nogal wat. Dan ben je gewoon een kind.
Dat jaartje even flierefluiten lijkt mij amper tijd om jezelf en wat je wil op een rijtje te zetten.

Maar los van dat alles, zonder liefde lijkt het mij gewoon onhaalbaar om de rest van je leven bij die persoon te blijven.
Dat is toch waar een relatie over gaat, over liefde.
S-Groot schreef:
03-12-2019 13:37
Nou gemist. Van haar 18de tot 19de is ze een jaar vrij geweest/andere vriend en twee jaar geleden een affaire. Het is niet alsof ze sinds haar 12de nooit met een ander is geweest.
Het probleem lijkt mij dat ze gewoon niet meer echt de aantrekkingskracht voelt. Dat gebeurt nu eenmaal.

Vervelend.

Maar ‘we hebben kinderen’ is dan gewoon niet meer voldoende om door te gaan.

En dit is al de derde keer dat het mis gaat. Op een gegeven moment moet je eerlijk zijn naar elkaar.

Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens met consuela. Het klinkt alsof je de fase van free wheelen hebt overgeslagen. Van rond kijken en ontdekken wat bij je past. Je bent op je achttiende even alleen geweest. Relaties die vanaf je achttiende, negentiende beginnen gaan ook vaak mis. Achttien is iets heel anders dan dertig, totaal andere levensfase.

Relatietherapie lijkt me een goede tip. Dan kun je uitzoeken hoe het voor jou zit. Misschien zijn andere opties bespreekbaar, zoals een open relatie? Misschien komen jullie nader tot elkaar, misschien ook niet.

Veel succes!
Geel is het nieuwe blauw.
Frikandelspeciaal schreef:
03-12-2019 12:06
Dit. En ga herontdekken waarom je verliefd op elkaar bent geworden destijds.
Dit vind ik altijd zó’n suf advies aan mensen die zo lang al bij elkaar zijn. Je bent 20 jaar verder, je kunt wel een compleet ander mens zijn intussen. En zeker in het geval van TO, die was 12. Mag toch hopen dat de beweegredenen om evt te blijven nu anders zijn dan toen ze een pre-puber was.

En scheiden is geen schande. Maar zou het idd eerst goed onderzoeken.

Hoe zou je willen dat je leven eruit ziet? En wat is dan de rol van je partner daar in?
Denk aan je kinderen ipv aan jezelf en werk aan je relatie. Ga desnoods in relatietherapie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wel een zekere verantwoordelijkheid hebt naar de drie kinderen die je achter elkaar op de wereld hebt gezet. Nee, scheiden is geen schande, maar die drie kinderen krijgen er wel schade van. Dus je mag echt nog wel effe goed gaan proberen om jullie gezin te redden. De onrust zit in jou en die is prima te begrijpen, maar je moet er wel iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, het moet tegenwoordig allemaal maar spannend zijn... Ikke, ikke, ikke, en de kinderen kunnen stikke.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
03-12-2019 13:59
Dit vind ik altijd zó’n suf advies aan mensen die zo lang al bij elkaar zijn. Je bent 20 jaar verder, je kunt wel een compleet ander mens zijn intussen.

Nou dan ga je na waarom je zo graag kinderen wilde met deze man. Niet alleen de eerst maar ook de tweede én de derde. Zo lang geleden zal dat nog niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven