Verliefd op scriptie begeleider

01-12-2019 21:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie mening over wil horen.
Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie hierbij heb ik een begeleider toegewezen gekregen van mijn eigen leeftijd (3 jaar ouder). Doordat we best veel tijd doorbrengen elke keer een hoofdstuk doornemen samen, ben ik hem leuk gaan vinden. In ieder geval ben ik anders naar hem gaan kijken. Hij helpt me erg goed en staat ook echt voor me klaar zodat ik het haal.

Nu vroeg ik mij af, ik kan hem niet uit vragen, wat kan ik doen? Zou hij mij leuk kunnen vinden? Of verbeeld ik mij dingen die hij puur doet omdat die dol is op zijn werk? Ik weet dat ik niks kan doen zolang ik srudeer, maar hoe kan je eventueel merken of hij mij ook ziet zitten? Kan ik proberen om hem wat persoonlijkee te leren kennen zonder dat ik meteen laat merken dat ik interesse heb?
Ik ben een beetje ten einde raad zoals jullie misschien kunnen merken.
Alle hulp is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Kijkt die je scriptie ook na op taal? Zo niet, dan zou ik dat vragen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ben je na je scriptie afgestudeerd, of moet je dan nog verder met je opleiding?

Zeker als je straks afgestudeerd bent, wat maakt het meer voor schut om een blauwtje te lopen bij een docent dan bij iemand anders? Ik denk juist dat hij het niet gaat rondbazuinen, dus hartstikke veilig. Wel pas doen nadat je scriptie 100% afgerond is! En tot die tijd niet gaan vissen ook, want dan concentreer je je waarschijnlijk meer op het leuke gesprekje achteraf dan op de nuttige afspraken over je scriptie.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
03-12-2019 14:14
Kijkt die je scriptie ook na op taal? Zo niet, dan zou ik dat vragen.
Haha hoezo zou je dat vragen?
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
03-12-2019 14:16
Ben je na je scriptie afgestudeerd, of moet je dan nog verder met je opleiding?

Zeker als je straks afgestudeerd bent, wat maakt het meer voor schut om een blauwtje te lopen bij een docent dan bij iemand anders? Ik denk juist dat hij het niet gaat rondbazuinen, dus hartstikke veilig. Wel pas doen nadat je scriptie 100% afgerond is! En tot die tijd niet gaan vissen ook, want dan concentreer je je waarschijnlijk meer op het leuke gesprekje achteraf dan op de nuttige afspraken over je scriptie.
Ja hij gaat het vast niet rondbazuinen, het is ook meer mijn eigen angst dat ik afga en dan zo ongemakkelijk weg moet zien te komen. Of ik moet een mail sturen met nogmaals een bedankje voor alle hulp.
Na mijn scriptie ben ik als het goed is afgestudeerd, althans sowieso bij hem wel. Ik heb verder geen college's van hem.

Zit ook te denken kan ik hem nu al niet tussendoor een beetje mailen met wat vragen om hem zo via een omweg wat beter te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 14:02
Ik werk zelf op een universiteit en begeleid ook scripties.

Ik heb slechts 1 keer een verliefde studente gehad. Was toen erg gevleid. Het is niet verstandig als docent om iets met een studente te beginnen, maar de kans lijkt me heel groot dat hij de verleiding niet kan weerstaan (zeker niet als hij ook nog single is). Ik zou er dus gewoon voor gaan!
Hoe wist je dat de studente verliefd was? Waarom denk je dat hij de verleiding niet kan weerstaan? Ik ben zelf namelijk bang om af te gaan, dat zo'n docent denkt wat doet zij nou. Dat hij er misschien totaal niet van gediend is en denkt maar ik doe mijn werk alleen hoe haalt ze dit in haar hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 13:48
Klopt, maar weet niet of ik het lef ervoor heb. Straks zegt die recht in mijn gezicht nee daar voel ik niet veel voor ofzo. Wat een afgang tegenover een docent :(. Angst is een slechte raadgever
Beetje emancipatie hoor, vrouwen mogen ook wel eens een keer zo'n blauwtje lopen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
karnemelk schreef:
01-12-2019 22:07
Als die scriptie gehaald is en je verder niet meer afhankelijk van hem bent; vragen of hij zin heeft om wat te drinken om het slagen van je scriptie te vieren

Ik vraag me wel af of hij in de problemen kan komen mochten jullie vrij snel een relatie krijgen...
+ 1
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 16:27
Hoe wist je dat de studente verliefd was? Waarom denk je dat hij de verleiding niet kan weerstaan? Ik ben zelf namelijk bang om af te gaan, dat zo'n docent denkt wat doet zij nou. Dat hij er misschien totaal niet van gediend is en denkt maar ik doe mijn werk alleen hoe haalt ze dit in haar hoofd.
Het bleek al heel duidelijk uit haar gedrag. Me diep in de ogen kijken, lang blijven hangen, onnodige mailtjes, etc.

Ik denk dat als hij je maar enigszins aantrekkelijk vindt, hij het idee van seks met een studente heel spannend zal vinden. De combinatie van je leeftijd en het feit dat het "verboden/onethisch" is. De kans op afwijzing is naar mijn inschatting klein, zeker als hij 100% zeker single is. Het wordt misschien anders als je echt uit bent op een serieuze relatie (dan moet hij je uiteraard echt, echt, echt leuk vinden). Maar zeker een ONS zou te regelen moet zijn. En wie weet vloeit daar nog iets voort.

Maar als je hopeloos verliefd op hem bent, is dat misschien een gevaarlijke strategie.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 16:45
Het bleek al heel duidelijk uit haar gedrag. Me diep in de ogen kijken, lang blijven hangen, onnodige mailtjes, etc.

Ik denk dat als hij je maar enigszins aantrekkelijk vindt, hij het idee van seks met een studente heel spannend zal vinden. De combinatie van je leeftijd en het feit dat het "verboden/onethisch" is. De kans op afwijzing is naar mijn inschatting klein, zeker als hij 100% zeker single is. Het wordt misschien anders als je echt uit bent op een serieuze relatie (dan moet hij je uiteraard echt, echt, echt leuk vinden). Maar zeker een ONS zou te regelen moet zijn. En wie weet vloeit daar nog iets voort.

Maar als je hopeloos verliefd op hem bent, is dat misschien een gevaarlijke strategie.
Heeft die studente het toen ook opgebiecht? En heb jij er iets mee gedaan?

Hij is maar 3 a 4 jaartjes ouder dan dat ik ben.
Hoe zou ik het aan moeten pakken volgens jou? Kan hem moeilijk bespringen als we de scriptie doornemen haha. Ik hoopte dat ik misschien uit zijn gedrag iets zou kunnen opmerken, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Die man doet natuurlijk ook gewoon zijn werk. Misschien juist door meer over koetjes en kalfjes te praten dat hij iets zal laten merken.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn sowieso niet gevoelig voor hints, en dat geldt nog meer als hij professional is en dit eigenlijk niet mag doen. En nog meer, gegeven de me-too-discussie.

Dus het zal echt van jou moeten komen, en je zal heel duidelijk en doortastend moeten zijn. Anders gebeurt er niets.

"Bespringen" hoeft niet letterlijk, maar wel figuurlijk. Je kunt hem een b.v. mailtje sturen dat je over hem fantaseert. En stel hem vooral gerust dat (ook als het slecht afloopt!) zijn baan nooit gevaar zal lopen.


(Ik heb het destijds laten rusten omdat ik een vriendin had. Had het er wel heel zwaar mee om deze buitenkans te laten lopen).
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 17:06
Mannen zijn sowieso niet gevoelig voor hints, en dat geldt nog meer als hij professional is en dit eigenlijk niet mag doen. En nog meer, gegeven de me-too-discussie.

Dus het zal echt van jou moeten komen, en je zal heel duidelijk en doortastend moeten zijn. Anders gebeurt er niets.

"Bespringen" hoeft niet letterlijk, maar wel figuurlijk. Je kunt hem een b.v. mailtje sturen dat je over hem fantaseert. En stel hem vooral gerust dat (ook als het slecht afloopt!) zijn baan nooit gevaar zal lopen.


(Ik heb het destijds laten rusten omdat ik een vriendin had. Had het er wel heel zwaar mee om deze buitenkans te laten lopen).
Hahaha komt er op neer dat ik een kant van mezelf moet laten zien die ik totaal niet heb. Maar denk dat ik dat soort mailtjes beter niet kan sturen nu we nog bezig zijn met mijn scriptie, straks haal ik hierdoor een onvoldoende omdat hij er niet van gediend was haha.
Dus een mail na afloop van scriptie met de vraag of hij samen iets wil drinken is niet eens zo gek? De kans dat hij erop ingaat is wel groot.

Heeft die studente het toen ook tegen jou gezegd of alleen met gedragen laten zien?
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 17:06
Mannen zijn sowieso niet gevoelig voor hints, en dat geldt nog meer als hij professional is en dit eigenlijk niet mag doen. En nog meer, gegeven de me-too-discussie.

Dus het zal echt van jou moeten komen, en je zal heel duidelijk en doortastend moeten zijn. Anders gebeurt er niets.

"Bespringen" hoeft niet letterlijk, maar wel figuurlijk. Je kunt hem een b.v. mailtje sturen dat je over hem fantaseert. En stel hem vooral gerust dat (ook als het slecht afloopt!) zijn baan nooit gevaar zal lopen.


(Ik heb het destijds laten rusten omdat ik een vriendin had. Had het er wel heel zwaar mee om deze buitenkans te laten lopen).
Luister vooral niet naar het advies van deze gek. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
hikikomori schreef:
03-12-2019 17:16
Luister vooral niet naar het advies van deze gek. :facepalm:
Eh sorry? Ik zeg niet dat dit een goed idee is, voor de goede orde.

Ik zeg alleen dat ALS je er wat mee wilt, je heel duidelijk zult moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
hikikomori schreef:
03-12-2019 17:16
Luister vooral niet naar het advies van deze gek. :facepalm:
Hahahahahaha, ja ik dacht ook al laat ik maar niet zulke mails naar een docent sturen. Straks meldt die dit bij zijn baas en dan word ik van de universiteit getrapt. Misschien is hij heel professioneel en hier totaal niet van gediend...
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 17:15
Hahaha komt er op neer dat ik een kant van mezelf moet laten zien die ik totaal niet heb. Maar denk dat ik dat soort mailtjes beter niet kan sturen nu we nog bezig zijn met mijn scriptie, straks haal ik hierdoor een onvoldoende omdat hij er niet van gediend was haha.
Dus een mail na afloop van scriptie met de vraag of hij samen iets wil drinken is niet eens zo gek? De kans dat hij erop ingaat is wel groot.

Heeft die studente het toen ook tegen jou gezegd of alleen met gedragen laten zien?
Ze heeft het ook letterlijk gezegd, maar dat was al 100% duidelijk uit haar gedrag. Dat was niet mis te verstaan.

'Samen iets drinken' vind ik qua succes iets meer richting 50/50 gaan. Ten eerste moet hij je dan (zoals ik net al zei) echt, echt, echt leuk vinden. En het is iets meer publiek en in het openbaar wat gevaarlijker voor hem is.

Ik denk wel dat je bijna 100 procent kans hebt, als je iets mailt als "Ik vind je ontzettend leuk/sexy, en ik zou heel graag samen een nacht met je doorbrengen. Ik beloof je dat ik het nooit aan iemand zal vertellen en ik accepteer het ook als je het bij die ene keer laat". Het sexy element voor hem (als ik me in hem verplaats, uitgaande van mijn eigen ervaring) dat er een 'verboden vrucht'/taboe-element is. Dat accentueer je nog extra door te benadrukken dat alles op zijn voorwaarden gaat en dat hij ook op dat vlak de dominante partij is.

Vraag is wel of je dat emotioneel aankunt als je eigenlijk verliefd op hem bent (anderzijds stel je je natuurlijk NOG kwetsbaarder op als je meteen voor daten/relatie gaat).

Komt nog best wat bij kijken dus.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 17:20
Hahahahahaha,
Oh, vind je het grappig dat hij me een gek noemt? Sorry hoor, ik dacht dat je een ervaringsdeskundige om zijn mening vroeg.

Succes ermee!
Justme18 schreef:
03-12-2019 17:15
straks haal ik hierdoor een onvoldoende omdat hij er niet van gediend was haha.
Dat lijkt me toch niet. Ten eerste moet een beoordeling gebaseerd zijn op een aantal toetsbare punten en ten tweede word je scriptie neem ik aan ook nog door een andere docent beoordeeld. Er zijn de laatste jaren juist heel veel dingen veranderd in de beoordelingen om zulke dingen te voorkomen. Een docent kan er niet echt meer mee wegkomen als hij/zij een student een 4 geeft omdat hij/zij hem/haar niet zo aardig vindt. Ofzo.

Maar goed, als je hem leuk-leuk vindt zou ik wachten tot je scriptie af is, omdat je het gewoon wel een beetje complex maakt anders.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 17:20
Hahahahahaha, ja ik dacht ook al laat ik maar niet zulke mails naar een docent sturen. Straks meldt die dit bij zijn baas en dan word ik van de universiteit getrapt. Misschien is hij heel professioneel en hier totaal niet van gediend...
En als hij niet zo professioneel is en op dat soort mailtjes ingaat, kun je je weer afvragen, of hij meer van dat soort mailtjes krijgt van studentes, en hoe hij daar op ingaat.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 17:25
Oh, vind je het grappig dat hij me een gek noemt? Sorry hoor, ik dacht dat je een ervaringsdeskundige om zijn mening vroeg.

Succes ermee!
Nee ik bedoelde het niet lullig en lachte ook niet om 'gek'. Ik waardeer de hulp echt en ik ben er zeker overna aan het denken juist omdat je een docent bent op de universiteit denk ik dat je het beste advies hierover kan geven. Vat het niet verkeerd op!
Alle reacties Link kopieren
_Ellen_ schreef:
03-12-2019 17:28

Maar goed, als je hem leuk-leuk vindt zou ik wachten tot je scriptie af is, omdat je het gewoon wel een beetje complex maakt anders.
Je zou eventueel ook nog zaken en plezier kunnen vermengen. (Dit advies is slechts half-serieus, al denk ik wel echt dat het enorm sexy zou zijn. Zie ook de vieze jaren 80-films toen die nog een verhaallijn hadden):
Stel dat TO bijvoorbeeld een 7 heeft gekregen. En dan als reactie: "Mmm..... een zeven. Ik ben eigenlijk heel erg ambitieus. Kunnen we niet een keertje een drankje bij mij thuis doen en kijken of we er nog mogelijkheden zijn om er een acht van te maken?"
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 17:30
Nee ik bedoelde het niet lullig en lachte ook niet om 'gek'. Ik waardeer de hulp echt en ik ben er zeker overna aan het denken juist omdat je een docent bent op de universiteit denk ik dat je het beste advies hierover kan geven. Vat het niet verkeerd op!
Oh ok, dank.

Het "beste" advies is natuurlijk om er uberhaupt niets mee te doen. Maar dat is ten eerste ook het meest saaie advies. En ten tweede is het nogal makkelijk om vanaf de zijlijn te zeggen dat je gewoon professioneel moet zijn en je hart moet uitschakelen. Ik ben zelf altijd iemand geweest die bepaalde risico's wel is aangegaan, zeker waar het liefde en lust betrof.
Alle reacties Link kopieren
Nou eh TO, ik zou dus echt geen 'sexy' berichtjes naar hem gaan sturen, tenzij je graag overkomt als een bakvisje. Ik neem aan dat je hem leuk vindt om mee om te gaan, niet om tegenop te kijken en een ongelijkwaardige relatie mee aan te gaan. Dat is nl wel wat Orpheus suggereert, dat de machtige docent even een studentje kan doen. Lijkt me niet echt waar je naar op zoek bent.
Koffietje na je scriptie lijkt me dus perfect, als hij dan nog gesloten overkomt kun je het altijd afdoen met dat je hem nog even wilde bedanken met een stukje taart/meer wilde horen over de toekomst van zijn onderzoek blabla. Als hij wel overkomt alsof hij er zin in heeft vraag je hem dan op een date.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 17:24
Ze heeft het ook letterlijk gezegd, maar dat was al 100% duidelijk uit haar gedrag. Dat was niet mis te verstaan.

'Samen iets drinken' vind ik qua succes iets meer richting 50/50 gaan. Ten eerste moet hij je dan (zoals ik net al zei) echt, echt, echt leuk vinden. En het is iets meer publiek en in het openbaar wat gevaarlijker voor hem is.

Ik denk wel dat je bijna 100 procent kans hebt, als je iets mailt als "Ik vind je ontzettend leuk/sexy, en ik zou heel graag samen een nacht met je doorbrengen. Ik beloof je dat ik het nooit aan iemand zal vertellen en ik accepteer het ook als je het bij die ene keer laat". Het sexy element voor hem (als ik me in hem verplaats, uitgaande van mijn eigen ervaring) dat er een 'verboden vrucht'/taboe-element is. Dat accentueer je nog extra door te benadrukken dat alles op zijn voorwaarden gaat en dat hij ook op dat vlak de dominante partij is.

Vraag is wel of je dat emotioneel aankunt als je eigenlijk verliefd op hem bent (anderzijds stel je je natuurlijk NOG kwetsbaarder op als je meteen voor daten/relatie gaat).

Komt nog best wat bij kijken dus.
Die studente die jij toen der tijd had durfde wel haha. Ik ben zelf heel bescheiden van aard, maar daar kom je ook niet overal mee tegenwoordig.
Het is zo'n serieuze man die echt toegewijd is aan zijn werk dat ik mij afvraag of zo'n type zich niet rot schrikt van zo'n mailtje haha.
Ik vind dit echt heel lastig, maar denk er zeker even over na.
Misschien moet ik hem ook maar lastig vallen met onnodige mailtjes hahaha.
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 17:33
Je zou eventueel ook nog zaken en plezier kunnen vermengen. (Dit advies is slechts half-serieus, al denk ik wel echt dat het enorm sexy zou zijn. Zie ook de vieze jaren 80-films toen die nog een verhaallijn hadden):
Stel dat TO bijvoorbeeld een 7 heeft gekregen. En dan als reactie: "Mmm..... een zeven. Ik ben eigenlijk heel erg ambitieus. Kunnen we niet een keertje een drankje bij mij thuis doen en kijken of we er nog mogelijkheden zijn om er een acht van te maken?"
Bij een essay of tentamen lukt dat nog wel, maar bij een scriptie wordt dat toch echt wel vrij moeilijk ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Justme18 schreef:
03-12-2019 16:17
Haha hoezo zou je dat vragen?
Ik tel alleen al in je OP minstens zeven fouten. Ze zitten in vrijwel elke post van je. Met name 'die' doet echt pijn aan mijn ogen. Laat ik het zo zeggen, je Nederlands komt niet erg academisch over...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven