Hartige gerechten in tulbandvorm ? (+ tips buffetgerechten)

22-11-2019 18:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een warm/koud buffetje maken (of brunch kan ook nog).

Nu kwam ik dit ideetje tegen op Facebook en ik vind het wel leuk bedacht:
https://www.facebook.com/buzzfeedtastyg ... 511450348/
Eigenlijk zijn het een soort burrito’s in een tulbandvorm.

Welke hartige gerechten zou je nog meer in zo’n tulbandvorm kunnen maken? Ik vind de manier van presenteren zo wel leuk eigenlijk !

Andere tips voor buffetgerechten ook welkom!
(het wordt in elk geval een soepje, diverse broodjes en smeersels, kerststol, mini saucijzen-/kaasbroodjes, kaas/luxe vleeswaren/visplankje, zoetwaren, wraps, fruitsalade, huzarensalade oid, warm aardappelgerecht, 2-3 vleesgerechten (weet nog niet wat), wat zoets (minimuffin, macarons etc).
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een tofurkey wel in tulband maken, denk ik. Da’s een gevulde tofu kalkoen. Heel kerstig en vegetarisch dus goed voor het milieu.

https://nl.pinterest.com/pin/1262415957 ... 0de90f6118
Alle reacties Link kopieren
Aspic kan erg lekker zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aspic

Afbeelding

Goed voor de lijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zoek op pinterest eens op savory bundt recipes
Alle reacties Link kopieren
Met bladerdeeg, aardappel, prei, kerrie en rookworst. Of kan dat niet in een tulband, bladerdeeg? :$
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-11-2019 18:49
Aspic kan erg lekker zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aspic

Afbeelding

Brrrr....hier gruwel ik echt van !

Ik denk dat het gerechten in laagjes moeten zijn of zoiets wat in een tulband past.

Nog meer algemene aanvullingen op mijn buffet ?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een verse huzarensalade maken en die in een tulbandvorm doen en daarna storten en opmaken met tomatenroosjes, parelrandjes van zilveruitjes, eventueel zalmgarnering, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Een quiche met kant-en-klaardeeg voor hartige taart. Vorm bekleden met deeg, en bij het storten heeft de quiche dan voor de verandering een korst van boven. Vorm eerst een beetje invetten, zodat het deeg makkelijk uit de vorm gaat. De kans bestaat wel dat het deeg vocht opneemt en wat minder knapperig is. Zorg dat de vulling vrij droog is of snel in de oven stolt. Oven eerst goed voorverwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat is misschien ook wel een leuk idee Pekela ! Zou ik nooit opkomen, maar idd leuk. Ik ben niet zo’n ster in opmaken, maar zo kijkt het al gauw leuk denk ik. Ga even googlen op een plaatje ervan, kijken of ik dat kan vinden.

Zag via de tip savory bundt op Pinterest ook wel lekkere plaatjes voorbij komen. Maar ben niet zo handig op Pinterest om dan ook recepten te vinden (en met die zoekterm kom je algauw op Engelse recepten uit).

Maar dit kwam ook voorbij, en dat is misschien ook wel een leuke: kaneelrolletjes in stukjes snijden en met stukjes appel in zo’n vorm storten.
Dan krijg je zoiets:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bovenste is natuurlijk niet hartig maar kan als (onderdeel van) het toetje zijn bijvoorbeeld.

Wat zijn jullie andere succesgerechten bij een buffet? En hoe houden jullie het warm? Ik heb wel een rechaud maar die is niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
23-11-2019 09:41
Bovenste is natuurlijk niet hartig maar kan als (onderdeel van) het toetje zijn bijvoorbeeld.

Wat zijn jullie andere succesgerechten bij een buffet? En hoe houden jullie het warm? Ik heb wel een rechaud maar die is niet zo groot.
Ik heb vier enkele en twee dubbele rechauds, maar als je die niet hebt, gewoon rechauds lenen van buren/kennissen/vrienden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, niemand heeft helaas rechauds. Ik heb er zelf één en één grote warmhoudbak. De rest zal toch dan maar tussendoor opnieuw opgewarmd moeten worden, vrees ik.

Ik ga denk ik jouw idee van een salade in tulbandvorm wel doen Pejeka.
Ik denk kant-en-klare zalmsalade (Johma/AH) en dan wat garnering erom heen. Heb jij het weleens zo gedaan? Ik neem aan dat ik de inhoud van de tulbandvorm gelijk kan houden aan de inhoud van de zalmsalade?
Gaat het storten wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een recept van AH bestond uit aspic gevuld met broccoli en cherry tomaatjes. Stond leuk, dat rood met groen in de heldere gelei.
Voor die huzarensalade zou ik wel even oefenen want de vraag is of de vorm behouden blijft na het storten.
Ik zou voor een hartige taart gaan. Die kun je ook zonder deeg maken, maar met bv wat bloem in de vulling.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-12-2019 15:17
Hmm, niemand heeft helaas rechauds. Ik heb er zelf één en één grote warmhoudbak. De rest zal toch dan maar tussendoor opnieuw opgewarmd moeten worden, vrees ik.

Ik ga denk ik jouw idee van een salade in tulbandvorm wel doen Pejeka.
Ik denk kant-en-klare zalmsalade (Johma/AH) en dan wat garnering erom heen. Heb jij het weleens zo gedaan? Ik neem aan dat ik de inhoud van de tulbandvorm gelijk kan houden aan de inhoud van de zalmsalade?
Gaat het storten wel goed?
Rekje van de magnetron/oven met waxine er onder? Houders van fondue pannen (doe ik ook met waxine trouwens)

Verder kun je met wraps ook een kaas prei ui vulling maken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Indische macaroni

Ingrediënten:

250 gram macaroni
5 eieren
375 ml melk
1/2 theel. nootmuskaat
125 gr. spekreepjes
125 gr. hamreepjes
200 gr. gesraspte oude kaas
50 gr. gesmolten boter
boter om mee in te vetten
25 gram paneermeel
peper en zout naar smaak

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 200 gr. C. De macaroni kook je volgens de aanwijzingen maar mèt een runderbouillonblokje erbij, niet helemaal gaar. Al dente heet dat. Giet ze af in een vergiet en spoel ze met koud stromend water. Zet ze daarna apart en laat de macaroni uitlekken; af en toe schud je het vergiet even om.

Klop de eieren los met melk, nootmuskaat, zout en peper. Roer de macaroni, hamreepjes, spekreepjes, geraspte kaas en gesmolten boter erdoor.Vet een grote ovenschaal van 1,5 ltr. inh. met de boter.Schep de macaroni in de ovenschaal, bestrooi het met paneermeel en bak in 45 minutengaar in de oven.
Controleer met een satéprikker of het mengsel gestold is.

Serveren in mooie taartpunten of in mooie blokken.
Lekker met sambalsaus en/of sambal badjak

Eet deze schotel eventueel samen met een frisse komkommersalade.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-12-2019 15:17
Hmm, niemand heeft helaas rechauds. Ik heb er zelf één en één grote warmhoudbak. De rest zal toch dan maar tussendoor opnieuw opgewarmd moeten worden, vrees ik.

Ik ga denk ik jouw idee van een salade in tulbandvorm wel doen Pejeka.
Ik denk kant-en-klare zalmsalade (Johma/AH) en dan wat garnering erom heen. Heb jij het weleens zo gedaan? Ik neem aan dat ik de inhoud van de tulbandvorm gelijk kan houden aan de inhoud van de zalmsalade?
Gaat het storten wel goed?
Rechauds kun je eventueel huren.

Zo'n kant-en-klare Johmasalade is te vloeibaar denk ik; je moet echt iets stevigers hebben dat zijn vorm kan behouden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
03-12-2019 15:26
Voor die huzarensalade zou ik wel even oefenen want de vraag is of de vorm behouden blijft na het storten.
Ik zou voor een hartige taart gaan. Die kun je ook zonder deeg maken, maar met bv wat bloem in de vulling.
Als je de vorm licht invet met mayonaise en dan de salade erin doet, is het storten eenvoudig en blijft de vorm behouden. Het hangt er natuurlijk wel vanaf of de huzarensalade die je maakt, de juiste consistentie heeft en niet te "dun" is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-12-2019 15:17
Hmm, niemand heeft helaas rechauds. Ik heb er zelf één en één grote warmhoudbak. De rest zal toch dan maar tussendoor opnieuw opgewarmd moeten worden, vrees ik.

Ik ga denk ik jouw idee van een salade in tulbandvorm wel doen Pejeka.
Ik denk kant-en-klare zalmsalade (Johma/AH) en dan wat garnering erom heen. Heb jij het weleens zo gedaan? Ik neem aan dat ik de inhoud van de tulbandvorm gelijk kan houden aan de inhoud van de zalmsalade?
Gaat het storten wel goed?
Oh... Ik dacht aan zelfgemaakte salade, niet uit een bakje van de supermarkt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
03-12-2019 15:26
Voor die huzarensalade zou ik wel even oefenen want de vraag is of de vorm behouden blijft na het storten.
Ik zou voor een hartige taart gaan. Die kun je ook zonder deeg maken, maar met bv wat bloem in de vulling.
Als je eerst de vorm bekleed met folie dan is storten een eitje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
03-12-2019 19:39
Als je eerst de vorm bekleed met folie dan is storten een eitje.
Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ga ik niet zelf maken, ik maak al meerdere andere gerechten zelf, dus kies voor dit even voor gemak.

Dus die salade wordt kant-en-klaar. Ik denk de zalmsalade maar zou ook huzarensalade kunnen worden.
Folie erin doen zou idd een goed idee kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... et-chorizo

Zo'n hartige cake zou ook kunnen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh... een hartige cake is ook een leuk idee voor een buffet! Goeie !
Nooit eerder gemaakt, dus ben wel benieuwd.

Door jouw suggestie ben ik even gaan googlen op varianten.
Ik vind bijvoorbeeld ook een kaas-uien cake.
Lijkt me ook heerlijk ! En kan in tulbandvorm of gewone cakevorm.
Ik denk dat ik deze komend weekend maar es ga proefmaken. Zou dat smaken bij een kop tomatensoep?

https://www.brendakookt.nl/2017/03/31/kaas-ui-cake/

Afbeelding
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 03-12-2019 21:58
13.44% gewijzigd
Ja dat lijkt me een lekkere combinatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven