Vriendin wil geen seks meer, uitmaken?

02-12-2019 17:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, zal ik de zoveelste wel zijn...
Toch loop ik al een tijdje met de drang om mijn verhaal kwijt te kunnen omdat het mij voor mijn gevoel echt belemmerd en misschien dat het daarnaast nog wat nuttige tips of adviezen oplevert.

Mijn vriendin en ik zijn halverwege de 20 en nu 5 jaar bij elkaar, onze relatie heeft altijd redelijk wat ups en downs gehad maar we hebben ons er altijd volledig voor ingezet om er doorheen te komen.

Vanaf het begin van onze relatie moest het initiatief tot seks (of andere intieme dingen) altijd van mijn kant komen. We hebben daar een aantal keer over gesproken maar eigenlijk is daar nooit verandering in gekomen en hebben we (ik) daar ons uiteindelijk bij neergelegd, dit is uiteindelijk ook niet het eind van de wereld en zij vond het het wel prima zo.

Zoals bij zoveel stellen ging de frequentie van seks nadat we zo'n 2 jaar bij elkaar waren steeds verder naar beneden. Hier hebben we meerdere keren gesprekken over gehad om erachter te komen waar de oorzaak zou kunnen liggen en hoe we daaraan kunnen werken. Echter krijg ik totaal geen concreet antwoord en komt het op mij over alsof ze het allemaal wel prima vind zo. Inmiddels is het aantal keren seks zo ver terug gelopen dat het aantal keer van de afgelopen 1.5/2 jaar op 1 hand te tellen is.

Ik weet echt niet meer wat ik er aan zou kunnen doen, ik probeer het zo leuk en licht mogelijk te houden en heb vanalles geprobeerd maar niks lijkt haar ''warm'' te maken.

Ik probeer geen druk op haar te leggen maar wel duidelijk te maken dat dit zo niet werkt, er moet over gepraat worden of er moet iets aan gedaan worden maar het lijkt haar allemaal niet zo te deren (sterker nog; ondanks dat ik haar heb verteld dat dit zo echt niet gaat werken voor mij is ze van mening dat dit inderdaad een klein puntje is maar dat ze verder dolgelukkig is met onze relatie, wat mij ergens nog meer steekt omdat ik er totaal niet zo over denk).

Ik ben inmiddels ten einde raad, ik had nooit gedacht dat ik ook maar zou overwegen om een relatie te beëindigen vanwege seks maar dit komt nu toch echt aan de orde... Als ik in de toekomst kijk zie ik de kans op verandering maar somber in en de toekomst die ik dan zie is niet de toekomst die ik wil.
Toch valt het uitmaken me ontzettend zwaar en wil ik haar geen pijn doen...
eenvraagjee schreef:
02-12-2019 17:54
Zoals de titel al zegt, zal ik de zoveelste wel zijn...
Dat zegt de titel helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet beter worden. Helaas.

Ik heb in dezelfde soort situatie gezeten en heb me in alle bochten gewrongen om het beter te maken en dat is nooit gelukt. De relatie is mede op het seksleven stukgelopen en mijn ex lag binnen twee weken met een collega de plinten van de muur te wippen.

Ik doe het dus nooit meer.

Veel wijsheid gewenst TO.
Ik vind het op zich een prima reden om het uit te maken
Wel zou ik eerst een echt goed gesprek aangaan waarin je duidelijk maakt wat dit met jou doet. Reageert ze nog steeds met 'ja nouja het is toch gezellig zo' dan weet je genoeg.
Misschien is er een goede reden voor haar gebrek aan lust maar dat zo laten vind ik wel erg makkelijk
Inderdaad ben je niet de eerste. Jullie zijn hartstikke jong aan een vaste relatie begonnen en het is tijd om daar nu een punt achter te zetten. jullie hebben nog tijd zat om te settelen en er is geen reden nu door te blijven gaan met een relatie waarin het vuur gedoofd is bij de ene. Nu door de zure appel heenbijten en het uitmaken en dan zal over aan half jaar blijken dat het een juiste keuze was. Het is echt niet goed om je zo vroeg in je leven voorgoed te binden en zeker niet als het seksueel zo goed als dood is en er sowieso al de nodige ups en down waren. Kom op, maak er een einde aan voordat je je leven nog verder op slot zet. Het zal misschien een tijdje klote zijn, maar geloof deze ouwe kerel: het komt goed. Maar niet met deze vrouw.
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
02-12-2019 20:06
Dat zegt de titel helemaal niet
Had de titel veranderd, excuus :)
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
02-12-2019 20:49
Inderdaad ben je niet de eerste. Jullie zijn hartstikke jong aan een vaste relatie begonnen en het is tijd om daar nu een punt achter te zetten. jullie hebben nog tijd zat om te settelen en er is geen reden nu door te blijven gaan met een relatie waarin het vuur gedoofd is bij de ene. Nu door de zure appel heenbijten en het uitmaken en dan zal over aan half jaar blijken dat het een juiste keuze was. Het is echt niet goed om je zo vroeg in je leven voorgoed te binden en zeker niet als het seksueel zo goed als dood is en er sowieso al de nodige ups en down waren. Kom op, maak er een einde aan voordat je je leven nog verder op slot zet. Het zal misschien een tijdje klote zijn, maar geloof deze ouwe kerel: het komt goed. Maar niet met deze vrouw.
Bedankt voor je reactie (en die van anderen)

Ik begrijp je helemaal, we zijn ook vrijwel direct nadat we samen kwamen door omstandigheden gaan samenwonen, ik denk dat dat ook geen goede keuze is geweest.

Ondanks het feit dat het vuur in onze relatie is gedoofd is ze nog heel gelukkig met onze, inmiddels, broer zus relatie.

Ondanks dat ik in meerdere gesprekken heb aangegeven dat het zo gewoon niet gaat werken voor mij gooit ze regelmatig het idee op om aan kinderen te beginnen (gaat lastig zonder seks :)) en een huis te gaan kopen, om heel eerlijk te zijn geeft me dit een heel beknellend gevoel.

Dat ze de toekomst nog zo rooskleurig ziet maakt het voor mij ook alleen maar lastiger om er een punt achter te zetten.
Ik houd ondanks dit nogsteeds veel van haar en wil haar geen pijn doen maar ik weet ook dat ik zoals het nu gaat niet gelukkig ga worden.
anoniem_393246 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 18:16
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als dit niet een gewenste toekomst voor jou is, dan even goede vrienden, maar wel de relatie beeindigen. Beide worden er beter van.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Niet aan kinderen beginnen !
Geen huis kopen !

Ze probeert je op andere manieren aan zich te binden .
Waarschijnlijk voelt ze instinctief aan dat je met de gedachte rondloopt om er een punt achter te zetten .

Nu er nog geen kinderen zijn en geen koophuis , is het nog relatief eenvoudig om je relatie te beëindigen .

Ik snap dat je haar niet wil kwetsen , maar stel jezelf de vraag , of je het ziet zitten om doodongelukkig te worden in deze relatie ?

Want het zal NIET beteren in de toekomst .
Afscheid nemen lijkt mij in deze het meest verstandig, hoe lastig ook.
Je bent een jonge kerel en na zo'n korte periode van een relatie nog maar zo weinig seks beloofd niet veel goeds voor de toekomst.

Je kan het niet afdwingen maar denk wel goed na voor jezelf of je dat gaat trekken.

suc^
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het niet uit vanwege de seks. Je maakt het uit door de afwezigheid van seks. En dat is een verdomd goede reden om een punt te zetten achter je relatie.

Ik zou er toch nog eens met je vriendin over praten, en haar nu toch echt heel goed duidelijk maken dat als er niets veranderd tussen jullie, jij geen toekomst met haar wil.

Al ben ik bang dat dit niet gaat helpen. Misschien een week, misschien een maand, maar daarna zal ze altijd weer in hetzelfde patroon vervallen.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon dat zij niet helemaal into you is? Ik ken vrouwen die nauwelijks seks hadden met de ene man en met de volgende juist heel vaak. Kennelijk voelt ze zich niet genoeg tot je aangetrokken.
eenvraagjee schreef:
03-12-2019 18:14
Ik houd ondanks dit nogsteeds veel van haar en wil haar geen pijn doen maar ik weet ook dat ik zoals het nu gaat niet gelukkig ga worden.
Heel begrijpelijk en het siert je dat je haar geen pijn wilt doen. Ik heb in vroeger jaren ook wel eens te lang een relatie aangehouden om die reden (en ook omdat ik tegen de gevolgen opzag natuurlijk). Maar uiteindelijk leidt rekken tot niets positiefs. Er is namelijk altijd wel een reden om te rekken (het is zo zielig, ze is bijna jarig, het zijn bijna de feestdagen, het is bijna vakantie, ze zit midden in de examens, misschien komt het nog goed, misschien moet ik me richten op wat wel leuk is en goed gaat, als X dan Y, etc etc).
Alle reacties Link kopieren
Is een open relatie bespreekbaar?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
04-12-2019 07:10
Is een open relatie bespreekbaar?
Deze zie ik hier zo vaak voorbij komen. Maar zou dat nou echt de oplossing zijn?
Neuken met een ander veranderd toch niks aan het feit dat jouw eigen partner geen zin in je heeft, niet naar je verlangt etc.
Als de intimiteit om wat voor medische reden dan ook, niet meer lukt, dan denk ik dat ik dat beter zou kunnen accepteren dan wanneer mijn partner simpelweg geen trek in me heeft, de moeite niet neemt, altijd te moe is en de rest...
Dus ja, ik kan het volledig begrijpen als je de relatie verbreekt.
JuriaanB schreef:
02-12-2019 20:49
Inderdaad ben je niet de eerste. Jullie zijn hartstikke jong aan een vaste relatie begonnen en het is tijd om daar nu een punt achter te zetten. jullie hebben nog tijd zat om te settelen en er is geen reden nu door te blijven gaan met een relatie waarin het vuur gedoofd is bij de ene. Nu door de zure appel heenbijten en het uitmaken en dan zal over aan half jaar blijken dat het een juiste keuze was. Het is echt niet goed om je zo vroeg in je leven voorgoed te binden en zeker niet als het seksueel zo goed als dood is en er sowieso al de nodige ups en down waren. Kom op, maak er een einde aan voordat je je leven nog verder op slot zet. Het zal misschien een tijdje klote zijn, maar geloof deze ouwe kerel: het komt goed. Maar niet met deze vrouw.

Helemaal mee eens.
ExodusRedux schreef:
03-12-2019 19:34
Is het niet gewoon dat zij niet helemaal into you is? Ik ken vrouwen die nauwelijks seks hadden met de ene man en met de volgende juist heel vaak. Kennelijk voelt ze zich niet genoeg tot je aangetrokken.
Dit denk ik ook.

Maar hoe dan ook, ik zou het ook uitmaken TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven