Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Welkom Luikje! En dat systeempje heb ik ook - vanaf morgen weer beginnen met testen :)

Ah sneeuwwitje nu snap ik m met 3 kwart jaar.

Wishfull: laten we hopen dattie uit zichzelf krimpt!
Alle reacties Link kopieren
Miscommunicatie kan gebeuren haha :mrgreen:

Ik begin hier toch wel het idee te krijgen dat het weleens raak zou kunnen zijn deze ronde. Weet niet goed waarom, ik heb geen overdreven duidelijke symptomen ofzo, maar gevoelsmatig. Weet niet :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Thnx @Seaofdreams! Scheelt toch een hoop in de portemonnee hè? :winkie: op welke cyclusdag zit je nu?

En spannend @Zebraman!
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend zebraman! Dan duurt het ook nog extra lang het wachten!

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik denk niet dat het wat wordt deze maand. Ook geen duidelijke verklaring gewoon een gevoel haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik sluit me ook graag bij jullie aan als dat mag! Ik ben nu net 31 jaar geworden en mijn vriend is 33 jaar. We hebben sinds kort besloten om ervoor te gaan :hyper: we hadden het er al een tijdje over maar wilden eerst alles een beetje op een rijtje hebben qua woning en werk.
Ik heb normaliter altijd een cyclus van 27 dagen alleen heel toevallig week mijn laatste cyclus af (30 dagen). Als het goed is ovuleer ik rond de 20e. Ik vind het echt mega spannend, hopelijk krijgen we al snel goed nieuws van iemand ;-)
Aah Zebraman spannend!! Ik duim voor je :cheer2: heb je nog leuke plannen komende week voor de afleiding? Zodat de week omvliegt tot de 10e

Morgen zit ik op cyclusdag 11! Ben heel benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren aangezien mijn lichaam vorige maand dacht ‘ff relaxt jij we plakken er een paar dagen achteraan’
Alle reacties Link kopieren
@Seaofdreams: hopelijk vind je je ei snel en kan de tweede ronde wachten beginnen... ;)
haha

@snunnie: alles kan nog hè, wie weet is het dan nu juist wél raak :D

@Vonkster: welkom! Leuk dat je meeschrijft. Wie weet een kerstkindje? Zou leuk zijn!

@Zebraman: welke symptomen heb je nu? Jouw nod is 1 à 2 dagen voor die van mij zie ik! Ik zit nu op 5 dpo en lijk wat meer buikpijn te hebben. Maar volgens mij zijn dat gewoon mijn darmen :confused:
Haha Luikje verwarrend heh al die ‘symptomen’ ik voelde ook elke scheet die dwars zat vorige maand. Maar volgens mij hebben heel veel vrouwen dat. Je bent er mee bezig, je wil het en bent mega alert op je lichaam. Ik hoop het voor jullie :-)
Alle reacties Link kopieren
Klopt @Seaofdreams! Grappig dat je het herkent. Zo kwam ik er vorige maand achter dat ook mijn eisprong zich aankondigt met vruchtbaar slijm. Was ik me tot dan toe echt niet bewust van :O

Enfin, het hebben van symptomen op 5 dpo is in principe onmogelijk. Dus dat hou ik mezelf dan maar voor :bonk:
anoniem_392085 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:41
Reden: Typfout
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over de zorgverzekering weet niet meer wie dat vroeg. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Ben me er wat in aan het verdiepen, maar de voordelen van een hoger pakket vallen me nog tegen. Wel zal ik mijn eigen risico omlaag gaan doen deze staan nu op het hoogst.

Spannende tijd komt eraan zie ik, veel mensen die rond dezelfde tijd menstrueren, ben benieuwd!
Elk dingetje voelen herken ik! Al moet ik zeggen nu we in de derde ronde zijn dit minder is. Vooral de eerste maand maakte ik mezelf er gek mee!

En welkom vonkster!
Vonkster schreef:
03-12-2019 22:56
Hoi dames,

Ik sluit me ook graag bij jullie aan als dat mag! Ik ben nu net 31 jaar geworden en mijn vriend is 33 jaar. We hebben sinds kort besloten om ervoor te gaan :hyper: we hadden het er al een tijdje over maar wilden eerst alles een beetje op een rijtje hebben qua woning en werk.
Ik heb normaliter altijd een cyclus van 27 dagen alleen heel toevallig week mijn laatste cyclus af (30 dagen). Als het goed is ovuleer ik rond de 20e. Ik vind het echt mega spannend, hopelijk krijgen we al snel goed nieuws van iemand ;-)


Gezellig! :cheer2: Ik gok dat het kind nummer 1 is voor jullie?
Luikje schreef:
04-12-2019 10:40
Klopt @Seaofdreams! Grappig dat je het herkent. Zo kwam ik er vorige maand achter dat ook mijn eisprong zich aankondigt met vruchtbaar slijm. Was ik me tot dan toe echt niet bewust van :O

Enfin, het hebben van symptomen op 5 dpo is in principe onmogelijk. Dus dat hou ik mezelf dan maar voor :bonk:


Waar ik mij niet van bewust was, was dat ik soms de eisprong kan voelen. Dus echt of het ei van de linker of rechter stok komt o_o Maar idd ook het slijm en draden en blegh.. En dat je kan temperaturen. Wist ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hee nog een dame! Gezellig! Welkom Vonkster. :)

Ik wist ook niet van al die dingen af, totdat we bewust gingen proberen voor zwangerschap. Cervixslijm, temperaturen, en blijkbaar is het ook een ding om voor NOD te testen, omdat je de innesteling blijkbaar ook zou kunnen voelen! Het hele dpo ding kende ik al wel, maar ik zou nooit zo vroeg testen, ik moet gewoon een duidelijke lijn hebben, geen tuurlijntjes :nooo:

En ik moet dus ook bekennen, dat ik qua symptomen juist niet zoveel heb! Ik heb wat puistjes op mijn kaaklijn en ik ben snel emotioneel, en dat is het, zal ook heel passend kunnen zijn voor een naderende menstruatie. Geen pijnlijke of grotere borsten oid, maar vandaag denk ik juist weer dat het niet raak is, dus er is geen touw aan vast te knopen blijk maar weer. :facepalm:

Nog een weekje geduld in ieder geval. Dus ga maar van de gelegenheid gebruik maken om toch de kerstboom op te tuigen en het huis te verkersten. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@Fitze: dat is bijzonder (handig!) dat je dat voelt! Heb je dan een soort kramp ofzo? En is dat dan echt de sprong of groeipijn? Dat laatste heb ik ook wel eens gehoord.

@Zebraman: ga je op je nod zelf testen of daarna? Ik test wel iets eerder denk ik als de symptomen verergeren, maar ook niet té vlug om onduidelijkheid te voorkomen. Ik weet overigens ook niet exact wanneer m’n nod is, omdat m’n eisprong vrij laat was en ik (nog) niet weet hoelang mijn luteale fase is. Lastig, wel. Enne, kerstboom: leuk!! Ga ik dit weekend opzetten denk ik :cheer: zo gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ja nu ik bewuster bezig ben, merk ik ook veel meer omtrent mijn eisprong. Eerder stond ik daar niet bij stil en had ik geeen idee.
Verder ben ik nog een leek haha! Ben niet zo van de afkortingen en zijn nog zoveel die ik ook gewoon niet ken haha.

Zebraman, irritant hoe dat werkt in je hoofd hè? Het enige wat je kunt doen is afwachten helaas.

Ik doe ook niet aan vroeg testen. 1x gedaan, omdat ik overtuigd was van zwanger zijn maar een negatieve test en je blijft nog steeds denken m ja maar misschien was eisprong later etc. Het bracht mij absoluut geen rust :hihi:
Haha zo mooi dat voor iedereen een wereld open gaat met slijm, nods etc etc - heerlijk herkenbaar.

Alles kerstig maken is de beste afleiding denk ik :)

Sunnie ik vroeg over de zorgverzekering. Ik ga wel voor een extra aanvullende en kwam op een verrassende verzekeraar uit! HEMA! Ze brengen het dan wel onder bij Achmea.

Fitze: das handig als je dat voelt! Duurt dat lang?

Ik dacht vorige maand dat ik zwanger was. Op werk had iemand een choco fontein aangezet als traktatie. En ik hou van chocola maar vond die lucht niet te doen! Dus ik dacht: jaaaa ik trek een geurtje niet meer ik heb een symptoom! .... kwartier later een andere collega: gatsie wat stinkt dat ding :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven!
Wij zijn vorige maand begonnen, maar ben vandaag ongesteld geworden.

Ik ben 24, mijn vriend 28. Voor ons de eerste. Mijn eerstkomende NOD is 29 december.
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
04-12-2019 14:06
Gezellig! :cheer2: Ik gok dat het kind nummer 1 is voor jullie?
Jep, ons eerste kindje

Ik heb alleen precies in de periode dat ik vruchtbaar ben met een grote groep vrienden een avondje uit met een cocktailarrangement. Is vooraf al helemaal betaald. Ik wil alleen liever geen alcohol drinken in deze periode. Dus ik moet echt nog met een goed excuus gaan komen.

Hoe doen jullie dat wat betreft het geen alcohol drinken enzo?
Alle reacties Link kopieren
hartjeJynx schreef:
04-12-2019 18:08
Ik wil ook wel meeschrijven!
Wij zijn vorige maand begonnen, maar ben vandaag ongesteld geworden.

Ik ben 24, mijn vriend 28. Voor ons de eerste. Mijn eerstkomende NOD is 29 december.
Ahh wat jammer dat je vandaag ongesteld bent geworden. Had je voor je NOD ook al vroeg getest? Of gewoon gewacht tot je ongesteldheid? Hopelijk is het snel wel raak!
Alle reacties Link kopieren
Vonkster schreef:
04-12-2019 18:46
Ahh wat jammer dat je vandaag ongesteld bent geworden. Had je voor je NOD ook al vroeg getest? Of gewoon gewacht tot je ongesteldheid? Hopelijk is het snel wel raak!
Wel vroeg getest, dus we wisten het. Was wel een teleurstelling, ondanks dat we er niet vanuit waren gegaan dat het in een ronde raak zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Luikje schreef:
04-12-2019 16:36


@Zebraman: ga je op je nod zelf testen of daarna? Ik test wel iets eerder denk ik als de symptomen verergeren, maar ook niet té vlug om onduidelijkheid te voorkomen. Ik weet overigens ook niet exact wanneer m’n nod is, omdat m’n eisprong vrij laat was en ik (nog) niet weet hoelang mijn luteale fase is. Lastig, wel. Enne, kerstboom: leuk!! Ga ik dit weekend opzetten denk ik :cheer: zo gezellig!
Ik ga de 10e pas testen, dat is op NOD :) ik ben bang dat als ik eerder ga testen ik inderdaad ga denken "oh misschien was het te vroeg" en dat ik dus niet oké ben met de uitslag want ja, wie weet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Luikje, Vonkster en hartjeJynx! :bye:

Leuk om zo een beetje jullie gevoel te horen qua wel/niet raak en waarom. Het is zo herkenbaar wat jullie schrijven over jezelf zo gek maken. Voor ik stopte met de pil in september had ik me al aardig ingelezen, zat ik aan het foliumzuur en dacht ik dat ik aardig wist wat ik kon verwachten (hoe naief). Gaandeweg kwam ik erachter dat de lijstjes met zwangerschap- en ontpilverschijnselen nauwelijks verschillen En jeetje, ineens weer vrij zware menstruaties (normaal bijna niet), extreem gevoelige borsten (werd gelukkig na 1e maand minder), overal krampjes, steekjes en pijntjes en flink veel cervixslijm! Eerst mooi rondom de vruchtbare dagen en vervolgens vervolgens had ik het ook wel eens op andere momenten ineens. Ook geen pijl op te trekken dus... (2e/verlate eisprong???)

De eerste ronde was onofficieel (want nog niet ongesteld geweest), maar voelde ik alles voor het eerst zo bewust... De 1e officiele ronde ging wel, maar de vorige 2e ronde liet ik me echt helemaal gek maken. Ik voelde zoveel dat ik overtuigd was dat het zover was. Niet dus. Ondanks regelmatig gekke geuren ruiken, dingen die me niet smaakten en 2 dagen een nadrukkelijke metaalsmaak.

Je hoort gewoon zoveel verschillende verhalen. De een denkt vanaf het moment van bevruchting meteen vanalles te voelen, de ander voelt niets. Volgens mij komt pas na innesteling (kan vanaf 5 dagen, meestal 9 dagen) HCG vrij waarmee zaken echt merkbaar zouden kunnen worden. Maar het blijft onnavolgbaar wanneer bij wie wel of geen verschijnselen merkbaar zijn.

@Seaofdreams: had je arts nog een voorkeur boven de CB testen met 2 dagen vruchtbare dagen ten opzichte van 4? Of meer omdat ze sowieso duidelijker zijn dan de streepjes? Voorlopig hier 3 prachtig lege rondjes (had ik ook wel kunnen vertellen), dus wie weet rolt er dadelijk nog een modelcyclus uit :biggrin: We schelen trouwens een dag qua cyclus, dus ben benieuwd!

@Fitze: heb je die ovulatietesten ook met percentages, omdat je dat zo zegt?

@Snunnie: ah ja, die broers... die hebben altijd wel wat te plagen :twisted: En altijd goed om in dit soort periodes vooral ook die leuke man op de bank voldoende aandacht te geven :smooch: Daar moeten we het tenslotte toch mee doen ;)
@wishfull: oh ben benieuwd of we dan straks ook rond zelfde NOD zitten!
Ik moest de 2 daagse doen omdat ze 1 keer per maand insemineren (de dag na positieve test) en we zo altijd vlak voor eisprong zitten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Wat een hoop gezelligheid hier!

@Vonkster Ik had een soort gelijke alcoholvraag, lees even de eerste paar pagina's terug ;) cocktailavond is misschien wel extra lastig. Misschien kun je je opofferen als bob?

Zo herkenbaar dat bewust zijn van alle mogelijke symptomen en alles wat je voelt aan je lichaam. Lastig om er niet de hele tijd mee bezig te zijn en rustig af te wachten. Bij mij hielp een test doen op nod die negatief was ook niet, had gelezen dat het ook heel goed kan dat je de eerste dagen nog negatief kunt testen als je minder hcg aanmaakt dus bleef hoop houden.

Spannend voor iedereen die al aan het wachten is! Hopelijk genoeg afleiding de komende week!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest trouwens enorm janken vanmiddag omdat mijn man een boek voor me had gekocht die ik graag wou hebben, dus dat was.. bijzonder :rofl:

Edit: ik reageer later even op de rest, had nog niet gezien dat er meer gepost was. Het is lastig via de telefoon :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven