Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een realistische foto op Tinder gooien (dus geen extreem flatteuze waar je in het echt niet op lijkt) en dan moeten ze het daar maar mee doen. Zolang je op je foto lijkt is het goed.

Kan me trouwens niet echt een voorstelling maken wat voor figuur dat moet zijn, wat je dus door je kleren heen ziet en mensen op tv om moeten huilen. Is het echt zo erg? Mensen op tv huilen ook als ze geen borsten hebben en dat is ook gewoon een kwestie van smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks zeggen, dat zien ze vanzelf wel.
Je bent gewoon jezelf en als iemand dat niet aantrekkelijk vindt, dan merk je dat vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
05-12-2019 00:15
Ik zou gewoon een realistische foto op Tinder gooien (dus geen extreem flatteuze waar je in het echt niet op lijkt) en dan moeten ze het daar maar mee doen. Zolang je op je foto lijkt is het goed.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
05-12-2019 00:15
Ik zou gewoon een realistische foto op Tinder gooien (dus geen extreem flatteuze waar je in het echt niet op lijkt) en dan moeten ze het daar maar mee doen. Zolang je op je foto lijkt is het goed.

Kan me trouwens niet echt een voorstelling maken wat voor figuur dat moet zijn, wat je dus door je kleren heen ziet en mensen op tv om moeten huilen. Is het echt zo erg? Mensen op tv huilen ook als ze geen borsten hebben en dat is ook gewoon een kwestie van smaak.
Je ziet het gewoon niet met kleding aan.
En ik ga natuurlijk geen naaktfoto's plaatsen op Tinder. :-)
Alle reacties Link kopieren
Maar dan zien ze het toch ook niet tijdens de date?

Verwacht jij van een man ook dat hij van te voren aangeeft als hij een kleintje heeft?

Niemand is perfect, dat zullen de meeste mensen ook wel snappen. Lelijkheden onder je kleding kun je ook later vertellen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
05-12-2019 00:22
Maar dan zien ze het toch ook niet tijdens de date?

Verwacht jij van een man ook dat hij van te voren aangeeft als hij een kleintje heeft?

Niemand is perfect, dat zullen de meeste mensen ook wel snappen. Lelijkheden onder je kleding kun je ook later vertellen.
Nee dat zou ik ook niet verwachten idd haha.

Je hebt gewoon gelijk.

Simpel eigenlijk. 🙂
Slotje dan maar.. 🤦🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Je bent wie je bent, en als een ander dat niet bevalt, dan is diegene jou niet waard! Voor de rest eens met de reacties van de dames hierboven.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Op voorhand aan een date toegeven dat je onzeker bent over je uiterlijk lijkt me geen strak idee.

NOOIT DOEN!
Gewoon jezelf blijven en je niet anders voordoen, wat je wel zou kunnen doen.

Eventueel spandex dingen aantrekken om je figuur te Corrigeren waar nodig.
Nobody is perfect, de meeste mannen zijn ontzettend Simpel, Zijn ze dat niet is het Geen Match.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
05-12-2019 00:32
Je bent wie je bent, en als een ander dat niet bevalt, dan is diegene jou niet waard! Voor de rest eens met de reacties van de dames hierboven.
Ik krijg veel matches en superlikes van mannen die voor mijn gevoel "out of my leage" zijn en vraag me dan af of ze net zo enthousiast zouden zijn als ze weten wat er onder mijn kleding zit.

Wil ergens ook geen tijd verspillen aan dates met mannen voor wie een mooi figuur heel belangrijk is.

Vandaar mijn twijfel om het in de chat vast af te tasten..
Nee joh, wat een onzin. Gewoon realistische foto’s en op de date merk je vanzelf wel of het een wat meer oppervlakkig type is. Je bent geen 22, dus de meeste mannen weten echt wel hoe veel volwassen vrouwen van hun leeftijd eruit zien.

Sowieso hoort afwijzing bij internetdaten, dus daar moet je wel op voorbereid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
05-12-2019 00:39
Op voorhand aan een date toegeven dat je onzeker bent over je uiterlijk lijkt me geen strak idee.

NOOIT DOEN!
Gewoon jezelf blijven en je niet anders voordoen, wat je wel zou kunnen doen.

Eventueel spandex dingen aantrekken om je figuur te Corrigeren waar nodig.
Nobody is perfect, de meeste mannen zijn ontzettend Simpel, Zijn ze dat niet is het Geen Match.
Ja ik weet dat ze simpel zijn, dat is het nou juist haha..

Heb ik tijd in vier dates geïnvesteerd en blijkt alles uit te zakken als ik mijn spandex uit trek en zijn ze daarna foetsie.

Dat vind ik dan weer zonde van mijn tijd..

Daarom precies dit dilemma..
Als je het meteen zegt, kan je filteren hoe belangrijk het is voor de man in kwestie.

Heel belangrijk, next.. :)
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 00:40
Ik krijg veel matches en superlikes van mannen die voor mijn gevoel "out of my leage" zijn en vraag me dan af of ze net zo enthousiast zouden zijn als ze weten wat er onder mijn kleding zit.

Wil ergens ook geen tijd verspillen aan dates met mannen voor wie een mooi figuur heel belangrijk is.

Vandaar mijn twijfel om het in de chat vast af te tasten..
Lieve schat die mannen komen er vanzelf wel achter wat voor figuur je hebt, en als ze voor een mooi figuur gaan, vind ik deze mannen oppervlakkig. Ook weet je dan gelijk dat het geen match is jammer maar helaas! Genoeg mannen die innerlijk veel belangrijk vinden. Je bent goed zoals je bent! Je hoeft jezelf niet gelijk letterlijk en figuurlijk bloot te geven. :)
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik ben nu 12 jaar getrouwd, maar daarvoor had ik het tegenovergestelde. Toen ging het bij mannen alleen om mijn figuur en ik zeg je dat dat ook alles behalve fijn is.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
05-12-2019 00:52
Lieve schat die mannen komen er vanzelf wel achter wat voor figuur je hebt, en als ze voor een mooi figuur gaan, vind ik deze mannen oppervlakkig. Ook weet je dan gelijk dat het geen match is jammer maar helaas! Genoeg mannen die innerlijk veel belangrijk vinden. Je bent goed zoals je bent! Je hoeft jezelf niet gelijk letterlijk en figuurlijk bloot te geven. :)
Als iemand een mooi figuur belangrijk vind ben je toch niet gelijk oppervlakkig? Ik neem aan dat jij ook bij mannen je voorkeur hebt? Het is de combi van en de uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 00:49
Ja ik weet dat ze simpel zijn, dat is het nou juist haha..

Heb ik tijd in vier dates geïnvesteerd en blijkt alles uit te zakken als ik mijn spandex uit trek en zijn ze daarna foetsie.

Dat vind ik dan weer zonde van mijn tijd..

Daarom precies dit dilemma..
Als je het meteen zegt, kan je filteren hoe belangrijk het is voor de man in kwestie.

Heel belangrijk, next.. :)
Haha, Begrijpelijk en erg Naar van die weggelopen Date’s, snap nu waar de Onzekerheid vandaan komt.
Maar dat mannen Foetsie gaan maak ik ook nog mee hoor gebeurt iedereen wel.
Maar dan in een andere Context.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Niet gedacht dat jij ergens onzeker over zou zijn ;) Mijn exen waren best knap maar hadden allemaal wel iets afwijkends in hun lijf. Hoorde bij ze en maakte ze tot wie ze waren en ik vond ze heerlijk met alles erop en eraan. Misschien als je met 20 jarige sportschooltypes wil daten dat je op 'imperfecties' afgerekend wordt maar anders zou ik me echt nergens druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
05-12-2019 00:39
Op voorhand aan een date toegeven dat je onzeker bent over je uiterlijk lijkt me geen strak idee.

NOOIT DOEN!
Gewoon jezelf blijven en je niet anders voordoen, wat je wel zou kunnen doen.

Eventueel spandex dingen aantrekken om je figuur te Corrigeren waar nodig.
Nobody is perfect, de meeste mannen zijn ontzettend Simpel, Zijn ze dat niet is het Geen Match.
Jij wil dus graag een simpele man begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
05-12-2019 01:01
Als iemand een mooi figuur belangrijk vind ben je toch niet gelijk oppervlakkig? Ik neem aan dat jij ook bij mannen je voorkeur hebt? Het is de combi van en de uitstraling.
Absoluut, maar als to een knap koppie heeft en een fijn innerlijk maar een minder mooi figuur heeft en mannen dan afknappen vind ik ze oppervlakkig.

Ik was ook niet opslag verliefd op mijn man, maar hij is een schat van een man en zou hem voor geen goud kwijt willen, en ben nu super verliefd soms nog, puur door zijn innerlijk.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
05-12-2019 01:04
Niet gedacht dat jij ergens onzeker over zou zijn ;) Mijn exen waren best knap maar hadden allemaal wel iets afwijkends in hun lijf. Hoorde bij ze en maakte ze tot wie ze waren en ik vond ze heerlijk met alles erop en eraan. Misschien als je met 20 jarige sportschooltypes wil daten dat je op 'imperfecties' afgerekend wordt maar anders zou ik me echt nergens druk over maken.
Ik lees echt al honderd jaar mee hier en jij bent wel de laatste van wie ik zo een reactie verwacht had.

Dat geeft de burger wel weer moed.. :-D
Alle reacties Link kopieren
En nee, natuurlijk meld je dat niet. Wees trots op je lichaam en wie je bent, zelfvertrouwen is sexy namelijk. Daarbij ga ik ervan uit dat die man ook niet perfect is..
Ik zou dan niet kiezen voor onenight stands oid, als je daar onzeker over bent en/of de kans aanwezig is dat mannen dan afhaken. Ik zou intimiteit in eerste instantie afhouden en iemand tijdens de (dagen of weken durende?) kennismaking langzaam een beetje inlichten over de dingen die volgens jou gevoelig kunnen liggen. Of foto's vrijgeven waar je figuur niet optimaal flatteus op staat. En dan kijken of iemand afhaakt of toch interesse blijft houden. Als je op voorhand al leegloopt over je lichamelijke minpunten is dat natuurlijk sowieso niet aantrekkelijk. En vergeet niet dat de meeste mensen geen gephotoshopte modellen zijn en vrijwel iedereen in het begin in meer of mindere mate onzeker is. Het is altijd spannend om je figuurlijk en zeker letterlijk bloot te geven aan iemand die je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
05-12-2019 01:06
Jij wil dus graag een simpele man begrijp ik?
Ik wil een Man die mijn waarden ziet en respecteert waar nodig, niet een man die zich alleen puur focust op m’n uiterlijke kenmerken.

Net wat TO aangaf die gaan Foetsie , en dat is Oppervlakkig Letterlijk en Kortzichtig.

Online daten is tegenwoordig alleen maar Gericht op de “vleeskeuring” , en dat is nou net waar TO tegenaan liep en de bijbehorende afwijzingen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Dus je hebt een normaal BMW maar een heel lelijk figuur? Wat is dat? Heb je een derde been?
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
05-12-2019 01:15
Ik zou dan niet kiezen voor onenight stands oid, als je daar onzeker over bent en/of de kans aanwezig is dat mannen dan afhaken. Ik zou intimiteit in eerste instantie afhouden en iemand tijdens de (dagen of weken durende?) kennismaking langzaam een beetje inlichten over de dingen die volgens jou gevoelig kunnen liggen. Of foto's vrijgeven waar je figuur niet optimaal flatteus op staat. En dan kijken of iemand afhaakt of toch interesse blijft houden. Als je op voorhand al leegloopt over je lichamelijke minpunten is dat natuurlijk sowieso niet aantrekkelijk. En vergeet niet dat de meeste mensen geen gephotoshopte modellen zijn en vrijwel iedereen in het begin in meer of mindere mate onzeker is. Het is altijd spannend om je figuurlijk en zeker letterlijk bloot te geven aan iemand die je leuk vindt.
Nee ik ben nu aan het daten omdat ik een "echt" vriendje wil. 🙂

Hiervoor datede ik voor seksscharrels en had
Ik die onzekerheid juist veel minder.
Take it or leave it..

Juist nu ik iets bestendigers wil, zou ik de "oppervlakkige" mannen er graag op voorhand uit filteren.

Vandaar mijn twijfel om er maar meteen op de chat mee te komen..

Scheelt ook weer tijd en zinloze borrels en etentjes.. 😇

Aan de andere kant komen ze er dan ook niet achter hoe leuk ik ben los van mijn modderfiguur.. 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven