Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
05-12-2019 01:17
Ik wil een Man die mijn waarden ziet en respecteert waar nodig, niet een man die zich alleen puur focust op m’n uiterlijke kenmerken.

Net wat TO aangaf die gaan Foetsie , en dat is Oppervlakkig Letterlijk en Kortzichtig.

Online daten is tegenwoordig alleen maar Gericht op de “vleeskeuring” , en dat is nou net waar TO tegenaan liep en de bijbehorende afwijzingen.
Je zegt in je post dat alle mannen simpel zijn (nogal raar) en als ze dat niet zijn, ze niet de juiste zijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2019 01:20
Dus je hebt een normaal BMW maar een heel lelijk figuur? Wat is dat? Heb je een derde been?
Ik durfde het niet te vragen..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2019 01:20
Dus je hebt een normaal BMW maar een heel lelijk figuur? Wat is dat? Heb je een derde been?
Je kan je geen figuur voorstellen wat binnen de BMI valt en toch niet mooi is?
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
05-12-2019 01:27
Je zegt in je post dat alle mannen simpel zijn (nogal raar) en als ze dat niet zijn, ze niet de juiste zijn.
Beter mijn berichten Citeren graag er stond nogmaals, de Meesten er stond niet alle mannen.

To een hart onder de riem steken, kan zeker geen kwaad.
Alles beter dan onnodig in een Topic Woorden verkeerd interpeteren/ Citeren.

en zelf niets zeggende reactie’s plaatsen die ook nog eens Offtopic zijn must be quite entertaining ? :there:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
05-12-2019 01:36
Beter mijn berichten Citeren graag er stond nogmaals, de Meesten er stond niet alle mannen.

To een hart onder de riem steken, kan zeker geen kwaad.
Alles beter dan onnodig in een Topic Woorden verkeerd interpeteren/ Citeren.

en zelf niets zeggende reactie’s plaatsen die ook nog eens Offtopic zijn must be quite entertaining ? :there:
Ik heb anders prima inhoudelijk gereageerd, zeker niet offtopic. Tenzij je de reactie op jou bedoeld, ja die was offtopic.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mensen willen details blijkbaar.. :-D

Plak het hoofd van Sandra Bullock op een meeuw. Thats me! :hihi:
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:42
Nou, mensen willen details blijkbaar.. :-D

Plak het hoofd van Sandra Bullock op een meeuw. Thats me! :hihi:
:HA:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Een meeuw nog wel! :applause:

Wat bedoel je? Dunne beentjes, forse romp, en weinig nek? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:42
Nou, mensen willen details blijkbaar.. :-D

Plak het hoofd van Sandra Bullock op een meeuw. Thats me! :hihi:
Ik begrijp het nog niet..
Je bent wie je bent toch? De meeste mensen zijn tijdens de daad echt niet bezig met een vetrol(etje), hangonderdelen of weet ik wat. Op dat moment heb je wel wat beters te doen toch? :-D
februari schreef:
05-12-2019 00:40
Ik krijg veel matches en superlikes van mannen die voor mijn gevoel "out of my leage" zijn en vraag me dan af of ze net zo enthousiast zouden zijn als ze weten wat er onder mijn kleding zit.

Wil ergens ook geen tijd verspillen aan dates met mannen voor wie een mooi figuur heel belangrijk is.

Vandaar mijn twijfel om het in de chat vast af te tasten..
Ik probeer dit op een vriendelijke manier te zeggen, maar dat lukt niet zo goed:
Doe eerst iets aan je eigenwaarde i.p.v. je zo druk te maken over wat wildvreemden wel of niet van je denken.
Alle reacties Link kopieren
Echte liefde gaat zo veel verder dan oppervlakkig geneuzel over vetrolletjes...verkeerde proporties en noem maar op.

Waarschijnlijk is het tegenwoordig veel moeilijker om een normale relatie te vinden dan 20, 25 jaar terug.

Vraag is idd of de online vleeskeuring de aangewezen plaats is om serieuze liefde te vinden. Misschien toch zaterdagavond op zoek naar wat leuke muziekcafé"s oid.

Er moeten toch nog steeds plaatsen zijn waar normaal intermenselijk contact mogelijk is?

Want terugkomend op het topic....lang niet elke vent is zo oppervlakkig dat hij alleen maar valt op slanke fotomodellen.
Dik, dun, zeemeeuwen, er is liefde voor iedereen. De kunst is....vind ze maar..

Ik denk dat je daar de meeste energie in moet steken. Niet piekeren over je lijf...maar real life adressen en evenementen zoeken waar je " normale" kerels tegen t lijf kunt lopen...
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:42
Nou, mensen willen details blijkbaar.. :-D

Plak het hoofd van Sandra Bullock op een meeuw. Thats me! :hihi:

Je hebt humor en zelfspot. Dat is pas aantrekkelijk! :heart:


Antwoord op vraag: niet melden.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Tijd investeren daar ontkom je niet aan. Je kunt ook met een 'perfect' figuur meemaken dat je vier dates hebt gehad en dat de ander er toch vanaf ziet. Dat ie opeens een carrière in het buitenland wil beginnen of aan de buurvrouw is blijven plakken oid. Dat is inherent aan internetdaten.

Ik zou tijdens het chatten gewoon kritisch zijn. Denk je op grond van interesses en hoe leuk het gesprek is dat jullie een match (zouden kunnen) zijn? Dan afspreken. Niet op chat beginnen over je [derde been] (zelf in te vullen).

Misschien denk je in het echt meteen: Dit is m niet. Dan is het meteen duidelijk.
Anders kun je bij date nr zoveel natuurlijk wel vertellen dat je [drie benen] hebt en daar onzeker over bent. Of hij ziet het vanzelf wel als het zo ver is.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er ook moeilijk iets bij voorstellen.
Maar ik weet wel dat 'andere mensen hebben hetzelfde als ik en moeten erom huilen' niet echt een goede maatstaf is. :) Ik ken ook mensen die liposuctie hebben gedaan bij dunnere benen dan ik heb. Tsja.
starbright schreef:
05-12-2019 07:06
Ik probeer dit op een vriendelijke manier te zeggen, maar dat lukt niet zo goed:
Doe eerst iets aan je eigenwaarde i.p.v. je zo druk te maken over wat wildvreemden wel of niet van je denken.
nou dit ja. Lijkt me geen goede basis voor de vleeskeuring van het internetdaten
februari schreef:
05-12-2019 01:35
Je kan je geen figuur voorstellen wat binnen de BMI valt en toch niet mooi is?
nee
De eerste vraag is vooral: heb je een lelijk figuur?
We gaan nu voortborduren op iets wat mogelijk niet eens het probleem is.
En daarnaast wat is lelijk.
Ik persoonlijk vind een keer figuur echt zo mooi. Ook al is het met een hele 'dikke' kont. Dan nog kan ik daar uren naar kijken bijwijze van.
Terwijl iemand die daarop aansprak, vond dat ze een lelijk figuur heeft.
Dus ja.
fientje1982 schreef:
05-12-2019 07:52
De eerste vraag is vooral: heb je een lelijk figuur?
We gaan nu voortborduren op iets wat mogelijk niet eens het probleem is.
En daarnaast wat is lelijk.
Ik persoonlijk vind een keer figuur echt zo mooi. Ook al is het met een hele 'dikke' kont. Dan nog kan ik daar uren naar kijken bijwijze van.
Terwijl iemand die daarop aansprak, vond dat ze een lelijk figuur heeft.
Dus ja.
Wat is nou lelijk figuur als je gewoon slank bent. Zelfs als je wat voller bent zie ik zelden iemand met echt een lelijk figuur. Of je moet echt vormeloos zijn maar dan heb je ook een afwijkend bmi. en zelfs dat is niet lelijk
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 01:35
Je kan je geen figuur voorstellen wat binnen de BMI valt en toch niet mooi is?
ja, tuurlijk kan dat. ik zie er met kleding best prima uit. maar zonder vind ik het toch niet mooi. Slappe huid, striemen, putten, mijn borsten hangen. tja dat kan na 2 kinderen en ik ben niet heel sportief en een lekkerbek. eigen schuld. maar als ik zou daten zou ik er ook wel moeite mee hebben. ik snap je wel maar er is weinig aan te doen. en zelf vind je alles erger dan iemand anders
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
De helft van Nederland heeft overgewicht en dacht je echt dat al die mensen dat prominent gaan melden nog voor de eerste ontmoeting? Als ik zou gaan daten zou ik wel onopvallend vragen naar wat foto's waarin hij tussen anderen in staat omdat ik alleen maar een slanke man wil dus dat is voor mij zo belangrijk dat ik het mogelijk niet tot een date laat komen.

Dus als iemand iets heel belangrijk vindt dan probeert hij dat zo snel mogelijk te weten te komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn man meldde dat van te voren.
Hij zei ik moet je wat vertellen.... Het is misschien anders dan dat je gewend bent bij mannen.... En toen vertelde hij het.
Ik maakte me daarna dus allemaal voorstellingen van wat hij me vertelde. En dat is natuurlijk nooit de realiteit. Daardoor was ik er extra op gefocust.
De eerste keer seks is het juist zo leuk om elkaar te ontdekken. Dat moet je niet verstoren vind ik.
Ze zien je foto's toch? Een mooie eerlijke foto zegt genoeg, je hoeft er verder echt geen woorden aan vuil te maken. En stop met denken dat al die mannen out of your league zijn. Ze vinden jouw profiel leuk dus ze zijn jouw league.
Alle reacties Link kopieren
Ik word inmiddels toch wel erg nieuwsgierig.

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
starbright schreef:
05-12-2019 07:06
Ik probeer dit op een vriendelijke manier te zeggen, maar dat lukt niet zo goed:
Doe eerst iets aan je eigenwaarde i.p.v. je zo druk te maken over wat wildvreemden wel of niet van je denken.
.
Exact dit, werk aan je zelfbeeld en leer geloven dat je niet perfect hoeft te zijn voor een partner. Je persoonlijkheid en die ‘klik’ zijn echt 100x relevanter dan je figuur.

Of overweeg jij enkel een absolute hunk als partner ipv een leuke man waar je lol mee kunt hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven