pijnloos bevallen met ruggenprik

05-12-2019 23:17 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er pijnloos bevallen met ruggenprik?

Ik ben paar dagen geleden Ingeleid en ik was weer te laat voor een ruggenprik/pijnstilling,ik kon wel janken(!!!)toen ze ze zeiden dat ik geen pijnstilling meer mocht omdat ik al bijna 9cm had,terwijl juist de laatste centimters horror zijn,en dan krijg je niks,ik had de hele tijd geen pijn en de inleiding werd steeds opgehoogd tot ik opeens die horror rugweeen en buikweeen had,en toen had ik opeens 9cm, ik bedoel als ik nou maar gewoon eerder de ruggenprik had gevraagd bij voorbaat ook al had ik geen pijn dan had ik die helse pijnen mischien niet gevoeld op het laatst en tijdens de uitdrijving?ik heb nu zoiets van ze mogen mijn baarmoeder,eierstoken enzvoorts er allemaal uit halen want die pijn die ik heb gehad hoef ik nooit meer meetemaken!!

Ik snap niet dat sommige gewoon pijnloos kunnen bevallen,en dat het bij maar keer op keer niet lukt.
vivaratje schreef:
06-12-2019 06:58
2 x bevallen zonder pijnstillers :yes: Tis te doen hoor. En gefeliciteerd met je baby
Dat het voor jou te doen is zegt niets over andere bevallingen en vrouwen. Geen bevalling is te vergelijken, ook niet binnen 1 vrouw. Vorm van het bekken, ligging van de baby, kracht en effectiviteit van de weeën, hoeveelste kindje, gewicht van het kind.. allemaal factoren van invloed. Maar fijn dat jij TO kan vertellen dat het gewoon best te doen is.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
06-12-2019 07:27
voor de mensen die vinden dat TO hulp nodig heeft?

Ik snap het oprecht niet, waarom?

Bevallen doet pijn, en pijn is kut
Omdat ze een paar dagen na de bevalling somber klinkt. Haar beeld van pijnloos bevallen staat ver van de werkelijkheid. Ze schrijft niet hoe het met haar kindje gaat, terwijl ze op een roze wolk zou horen te zitten. Deze rare frustratie/fixatie mbt pijnloos bevallen is ongezond.
100% pijnloos bevallen kan niet. Ook niet met een epidurale verdoving.
En logisch dat ze die met 9 cm niet meer kunnen zetten. Je hebt tot 9 cm geen pijn gehad dan?
Ik zou er inderdaad met iemand over praten. Er zijn meer vrouwen die hun bevalling als traumatisch hebben ervaren door dingen die er gebeurt zijn, daar mag je over praten.

Ik ben drie keer bevallen zonder pijnbestrijding, ook drie redelijke bevallingen gehad. Maar goed, dat zegt niks over de ervaring van andere vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
De woorden pijnloos en bevallen vind ik sowieso al een vreemde combinatie. Had je daar echt op gerekend? Bij de eerste wel een ruggenprik, maar voorafgaand aan die prik uren pijn gehad. Na de prik voelde ik niets meer, ook geen persweeën of persdrang. Ik kan je vertellen dat dat alles behalve fijn was. Ik had werkelijk geen idee wat ik aan het doen was.
Bij de tweede bevallen zonder pijnstilling en heb die bevalling toch echt als prettiger ervaren. Ja, persen en het staan van het hoofdje voel je, maar je wéét toch ook dat een bevalling pijn doet? Of zeg ik nu iets heel geks. Ik vond de naweeën bij nummer 2 heftiger dan de bevalling zelf. Als ik goed begrijp wat je schrijft kreeg je bij 9cm pijn en wilde je toen een ruggenprik, die je (heel logisch) niet meer kreeg? Ik denk dat je dan toch terug kunt kijken op een goede bevalling. Althans, ik hoop dat je dat in de toekomst wel kunt. Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die géén pijn ervaren tijdens een bevalling. Veel geluk met je kindje en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
06-12-2019 07:42
Dat het voor jou te doen is zegt niets over andere bevallingen en vrouwen. Geen bevalling is te vergelijken, ook niet binnen 1 vrouw. Vorm van het bekken, ligging van de baby, kracht en effectiviteit van de weeën, hoeveelste kindje, gewicht van het kind.. allemaal factoren van invloed. Maar fijn dat jij TO kan vertellen dat het gewoon best te doen is.
Was een beetje sarcastisch, tuurlijk weet ik dat elke bevalling anders is, ik heb er 2 gehad. Maar vrouwen bevallen al duizenden jaren zonder pijnstillers. Ik zelf had het ook graag gehad hoor, die mogelijkheid was er toen niet.
Hè TO, dat is naar. Hoe lang heeft je bevalling geduurd?

De laatste keer dat ik beviel ben ik ook ingeleid maar voor de inleiding besproken dat ik opensta voor de ruggenprik. Ze gaven aan dat ik een seintje moest geven. Met het oog op tijd en beschikbaarheid heb ik het in een redelijk vroeg stadium aangegeven (toen het ongemakkelijk begon te worden, zeg maar). Toen was het zo gepiept en heb ik tot het persen weinig tot geen pijn gevoeld. Persweeën en het staan van het hoofdje heb ik wel gewoon gevoeld.

Hoe is dit bij jou gegaan? Is er ruimte om dit nog te bespreken? Ik zou sowieso even een momentje aangrijpen met de VK of kraamhulp, vaak kunnen zij een helder licht schijnen op deze situatie. :hug:

Rest mij nog je te feliciteren met je baby!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2019 07:44
Omdat ze een paar dagen na de bevalling somber klinkt. Haar beeld van pijnloos bevallen staat ver van de werkelijkheid. Ze schrijft niet hoe het met haar kindje gaat, terwijl ze op een roze wolk zou horen te zitten. Deze rare frustratie/fixatie mbt pijnloos bevallen is ongezond.
Nu had ik de roze wolk wel, maar volgens mij hebben veel vrouwen dat niet. Het idee dat dat hoort en dat je niet stil mag staan bij dat je overdonderd was door de pijn hoort er, in mijn optiek, ook bij. Ik was ook echt overdonderd door mijn weeenstorm.

Als to inderdaad somber is dan is het verstandig om hulp te zoeken maar als to gewoon een beetje overwelmd is, vind ik dat helemaal niet raar.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
06-12-2019 08:09
Nu had ik de roze wolk wel, maar volgens mij hebben veel vrouwen dat niet. Het idee dat dat hoort en dat je niet stil mag staan bij dat je overdonderd was door de pijn hoort er, in mijn optiek, ook bij. Ik was ook echt overdonderd door mijn weeenstorm.

Als to inderdaad somber is dan is het verstandig om hulp te zoeken maar als to gewoon een beetje overwelmd is, vind ik dat helemaal niet raar.
Ik weet dat niet iedereen op slag in een verliefde softie verandert, had ik ook niet. Maar TO rept met geen woord over haar kind. Dat vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2019 08:15
Ik weet dat niet iedereen op slag in een verliefde softie verandert, had ik ook niet. Maar TO rept met geen woord over haar kind. Dat vind ik raar.
Dat is wel waar inderdaad. Hopelijk gewoon beetje kraamhormonen en niets ernstigers
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
06-12-2019 06:58
2 x bevallen zonder pijnstillers :yes: Tis te doen hoor. En gefeliciteerd met je baby
Pffff hier word ik toch altijd zo moe van. Bepaal dat even lekker voor jezelf. Jij kunt echt niets zinnigs zeggen over de pijnbeleving van een ander. Nou hardstikke goed hoor je bent de beste vrouw die er rondloopt.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
06-12-2019 08:05
Was een beetje sarcastisch, tuurlijk weet ik dat elke bevalling anders is, ik heb er 2 gehad. Maar vrouwen bevallen al duizenden jaren zonder pijnstillers. Ik zelf had het ook graag gehad hoor, die mogelijkheid was er toen niet.
tja en vroeger ging je dood als je baby niet op een natuurlijke manier naar buiten kwam, fijn dat de keizersnede nu mogelijk is. En waarom had je graag pijnstilling gehad, het was toch een eitje voor jou?

Waarom word lijden door sommige vrouwen als een soort levensvervulling gezien...... dat vraag IK mij nou af.
whateffa wijzigde dit bericht op 06-12-2019 08:22
9.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
06-12-2019 08:17
Pffff hier word ik toch altijd zo moe van. Bepaal dat even lekker voor jezelf. Jij kunt echt niets zinnigs zeggen over de pijnbeleving van een ander. Nou hardstikke goed hoor je bent de beste vrouw die er rondloopt.
Precies, hier ook zonder pijnbestrijding, ik vond het helemaal niet te doen, vond het echt een hel. Het is gewoon voor iedereen anders.
vivaratje schreef:
06-12-2019 08:05
Was een beetje sarcastisch, tuurlijk weet ik dat elke bevalling anders is, ik heb er 2 gehad. Maar vrouwen bevallen al duizenden jaren zonder pijnstillers. Ik zelf had het ook graag gehad hoor, die mogelijkheid was er toen niet.

Vroeger werden kiezen getrokken zonder pijnstilling en kreeg je bij een operatie een beetje ether. Bij élke medische behandeling is pijnbestrijding en anesthesie een van de belangrijkste onderdelen, maar bij bevallen mogen we blij zijn dat een deel van de bevalling pijnloos is, wordt verwezen naar hoe we het honderden jaren geleden deden en moeten we de pijn maar accepteren. Ik zal dat nooit begrijpen. Het zal misschien nooit helemaal pijnloos worden, maar waarom we niet zoveel mogelijk ons best doen vrouwen zo pijnloos mogelijk er doorheen te leiden, is me een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vond het ook echt verschrikkelijk, niet normaal. Ik kreeg gelukkig een ruggenprik, de weeen gingen er helaas gewoon doorheen maar het haalde het meest verschrikkelijke topje er iig van af.

Echt wel dat pijnbeleving per mens verschilt.
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
06-12-2019 08:17
Pffff hier word ik toch altijd zo moe van. Bepaal dat even lekker voor jezelf. Jij kunt echt niets zinnigs zeggen over de pijnbeleving van een ander. Nou hardstikke goed hoor je bent de beste vrouw die er rondloopt.
Bevalingsverhalen blijken voor velen,
reden om hun eigen verhaal te delen.

Beste allen,

Laten we niet in een wedstrijdje vervallen
over wie het best of heftigst is bevallen!

TO's ervaring wordt niet minder zuur
door andermans totaalruptuur.

Liefs,
PufPiet
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
06-12-2019 07:13
ja dames die t zonder pijnstilling hebben gedaan, jullie zijn geweldig. De rest stelt zich natuurlijk gewoon aan, wat is nou een beetje pijn?

TO, vervelend dat je t zo hebt ervaren. Heb je hierover gesproken met je verloskundige of gynaecoloog?
Nee hoor, joepie!!! Dat ik geen pijnstilling nodig had. Lees het gewoon zo.
Tess1981 schreef:
05-12-2019 23:46
Tot 9 cm heb je geen pijn gehad? Tel je zegeningen.
Dit. Ik snap echt dat je de prik graag gehad had, maar wees je ervan bewust dat er ook dames zijn die de hele rit helse pijn hebben. Wat dat betreft heb je geluk dat je pas rond de volledige ontsluiting echt begon te lijden. Ik had de hele rit rugweeen en was te laat voor een ruggenprik omdat de ontsluiting opeens heel snel ging. Leuk is het niet om zoveel pijn te hebben, je kijkt er al heel anders op terug over een paar weken. En zo niet: zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het de eerste keer ook echt geen doen zonder ruggenprik. Tijdens de bevalling mocht de ruggenprik aan blijven staan, ik voelde de persweeen als een soort harde buiken. Een heerlijkheid was het.

En toen kwam bevalling 2 en ging alles zo razendsnel, van begin tot eind binnen 2,5 uur, dat ik niet eens tijd heb gehad om na te denken of we naar het ziekenhuis wilden ja of nee. Zo anders de hele ervaring en nu snap ik vrouwen die zeggen dat het zonder pijnstilling te doen is. Dat was mijn ervaring bij de eerste namelijk helemaal niet..

TO, pijn is k*t, kan wel zijn dat het erbij hoort, maar leuk of fijn vond ik het absoluut niet en liever voorkomen. Gelukkig bestaat er tegenwoordig pijnstilling, al komt dat soms te laat. Mijn oma, bevallen van 9 kinderen, zei altijd dat ze graag zo’n prik had gewild en de zorg die er tegenwoordig is.

Overigens heeft het bij mij tot een maand of 7 geduurd dat ik dacht dit nooit weer mee te willen maken, de bevalling zelf was niet eens het grote probleem trouwens.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 08:57
20.53% gewijzigd
Bij mijn inleiding werkte de ruggenprik niet. Maar zelfs als die had gewerkt had ik al volop pijn gehad van een weeënstorm. En bij de laatste was ik te laat. Ik vroeg er bij binnenkomst al om, maar ik moest minstens een uur wachten, en toen kwam dochter al vrij snel.

Bij mijn vroeggeboorte met bijna 24 weken heb ik wel een ruggenprik gehad die werkte. Toen had ik al dagen pijn, maar toen het eenmaal echt begon ook een weeënstorm met rug weeën die niet onder doen voor een normale bevalling. Ik kan me nog de opluchting herinneren toen die eenmaal inwerkte. Maar goed mocht ik ooit nog zwanger worden dan reken ik erop dat ik waarschijnlijk weer te laat ben. Ik keek weleens YouTube filmpjes van Amerikaanse vrouwen, en daar leek het wel alsof die vrouwen meteen met de weeënopwekkers tegelijk de ruggenprik krijgen. Dat lijkt me pas heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept, TO. Je bevond je al voor de bevalling in een heel moeilijke en kwetsbare positie. Weet je verloskundige hoe je je nu voelt? En de kraamzorg? Huisarts? Ik maak me zorgen om jou maar vooral ook om je kindje, als ik dit zo lees. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2019 06:54
Dat je zoals iedere kraamvrouw pijn hebt gehad, verbaast me niks. Wat ik wel zorgelijk vind, is dat je met geen woord rept over je baby.

Is alles goed gegaan? Geen complicaties? Hoe gaat het met jullie kindje?
Dit in combinatie met even geloept te hebben vind ik ook zorgelijk. TO, je kunt echt beter hulp gaan zoeken dan hier op het forum proberen een antwoord te vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2019 08:24
Bevalingsverhalen blijken voor velen,
reden om hun eigen verhaal te delen.

Beste allen,

Laten we niet in een wedstrijdje vervallen
over wie het best of heftigst is bevallen!

TO's ervaring wordt niet minder zuur
door andermans totaalruptuur.

Liefs,
PufPiet
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-12-2019 06:41
Om je gerust te stellen: bij 9cm ontsluiting wordt de ruggenprik uitgezet en persen moet je gewoon voelen en dus zelf doen.
Tenminste, zo ging het bij mij.
Weeenstorm een paar uur, ruggenprik zetten wat zeer doet, anderhalf uur chill, ruggenprik uit want goede ontsluiting en weer aan de bak.
Pijnloos wordt het niet.
Nee hoor, hier bleef de ruggenprik ook aan tijdens het persen. De vk voelde mee wanneer er een wee aan kwam . Ik ben volledig pijnloos bevallen tot het moment dat de prik werd gezet ( daar voor anderhalf uur rugweeen gehad )
anoniem_88055 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 09:03
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb EMDR gehad voor mijn bevalling. Helpt echt heel goed en ga alsjeblieft je niks aantrekken van teksten als, het ligt aan je miniset, sommige weeen zijn echt pijnlijker dan andere, je hoort op een roze wolk te zitten, beetje lastig met hechtingen in je ruptuur, of als je dit of dat had gedaan, dan had je minder pijn gehad( pareltje van mijn schoonmoeder) of welke tekst dan ook waar jij een kutgevoel door krijgt. Want dat belemmert psychisch herstel. Echt, ik raad je EMDR aan.
Alle reacties Link kopieren
Jesus, mindset moet er staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven